خرداد کجا بریم؟ معرفی 10 مقصد جذاب برای سفر در خردادماه


برای کسانی که در تعطیلات نوروز نتوانستند راهی سفر شوند، ماه های اردیبهشت و خرداد فرصتی استثنایی است. آخرین ماه بهار، خرداد، با روزهای تعطیل فراوانی که دارد فرصتی طلایی برای گردش و سفر است. در خرداد آب وهوای بسیاری از مناطق ایران خنک و دلپذیر است، اما از خردادماه که می گذرد هوا کم کم به سمت گرمای تابستان می رود. پس حیف است که از واپسین روزی های فصل بهار برای سفر به مناطق ییلاقی استفاده نکنید.
عاشقان سفر، خرداد را یک زمان عالی برای سفر می دانند. ازاین رو یکی از سؤال های پرتکرار فصل بهار این است که "خرداد سفر کجا بریم؟". اگر شما هم این سؤال را در ذهن دارید، چمدان هایتان را ببندید و در ادامه مقاله با ما همراه باشید. قصد داریم به اتفاق به 10 مقصد جذاب در خرداد ماه سری بزنیم!

تمام زیبایی های طبیعت را یکجا در سوباتان ببینید!

شاید باور نکنید اما منظره ی شگفت انگیزی که می بینید، در همین نزدیکی است. سوباتان ییلاقی بهشتی بوده و از جاذبه های گردشگری گیلان محسوب می شود در موقعیت جغرافیایی غرب استان گیلان قرار دارد. این روستا به قدری زیباست که گویی تمامی زیبایی های طبیعت، اینجا و در این سرزمین دور هم قرار گرفته اند! چمنزارهای سرسبز، شقایق های سرخ وحشی، رودخانه، چشمه و آبشار تنها بخش کوچکی از زیبایی های سوباتان است. همچنین این منطقه به دلیل ییلاقی بودن و ارتفاع 1900 متری از سطح زمین، بسیار خنک و خوش آب وهوا است و به همین دلیل آن را به عنوان یکی از 10 مقصد جذاب در خرداد به شما پیشنهاد می کنیم.

سوباتان

مراتع سرسبز، دویدن اسب های آزاد و کلبه های چوبی را تصور کنید. سوباتان به معنای واقعی تکه ای از بهشت بر روی زمین است. جای جای این منطقه سرسبز و خرم است. هوای خنک، نسیم خوش بهاری، باران های گاه و بیگاه و نان و غذای محلی خوشمزه، کمترین چیزی است که می توانید از این منطقه انتظار داشته باشید.

روستاي گيلوان؛ چشم اندازی رویایی از طبیعت

گيلوان روستایی خوش آب و هوا در مرز استان های اردبيل و گيلان است. این روستا بين شهرهاي خلخال و رشت واقع شده و در خرداد طبيعتی شگفت انگیز و آب وهواي فرح بخشی دارد. به طوری که تنفس در این سرزمین لذت دوچندانی دارد!
مناظری همچون رودخانه پرآب و خروشان گيلوان، ارتفاعات سرسبز روستا و جنگل هاي انبوه این منطقه در آغوش آسمان مه آلود، صحنهه هایی جادویی به گردشگران عرضه می کند. گویی که انگار رویا می بینید! همچنین از دیگر جاذبه های گردشگری روستای گیلوان می توان به مواردی نظیر قلعه خشتی، قبر ميرزاکوچک خان جنگلی و گورستان باستانی اشاره داشت.
دسترسی به این روستا از طریق جاده ای مناسب و زیبا امکان پذیر است. عبور از این جاده نیز بسیار لذت بخش است، به ویژه اگر یک ماشین خوب داشته باشید. حتماً خودتان هم می دانید که اولین لازمه سفر، یک خودروی مناسب است و با اجاره ماشین خوب لذت سفر چند برابر می شود. اگر برای سفر یک ماشین عالی و سالم احتیاج دارید کافه رنت اینجاست! انواع خودرو های سواری آفرود، ایرانی و ارزان، لوکس، شاسی بلند و وارداتی، از کافه رنت قابل اجاره هستند. با مناسب ترین هزینه ها می توانید خودرویی راحت و سالم اجاره کنید و لحظات خوشی در کنار خانواده داشته باشید.

ماسوله؛ بام من حیاط خانه ی تو!

شهر تاريخي ماسوله یکی از بهترین شهر ها در خردادماه برای سفر است و در باره ی آن به طور کامل در مطلب ماسوله نگین درخشان گیلان توضیح دادیم.. این شهر زیبا در استان گیلان و حوالی فومن واقع شده است. معماری خاص ماسوله بسیار مشهور است و بدون شک شما نیز از این شهر شنیده اید یا تصویری از خانه های آن دیده اید. معماری خاص و جالبی که پشت بام هر خانه، به عنوان حياط خانه بالاتر از خود است. این معماری چشم اندازی زیبا ایجاد می کند؛ بنابراین حتما در نظر داشته باشید که عکاسی از ماسوله را فراموش نکنید.

شهر ماسوله به معماری منحصربه فرد خود مشهور است؛ اما طبيعت زيبا و آب وهوای دلپذیر آن نیز از سایر ویژگی های ماسوله خواهد بود. آب و هوایی که به ویژه در اواخر بهار و خردادماه گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می کند. جاده های جنگلی پرپیچ وخم، کوه های سبز، آبشار ها و رودخانه های فراوان، از دیگر چشم انداز های بی نظیر این شهر هستند. برای سفر به ماسوله تنها کافی است از شهر فومن به جاده ماسوله وارد شوید و به حرکت در این جاده ی سرسبز و جنگی ادامه دهید. البته ورود به شهر ماسوله با ماشین امکان پذیر نیست و باید کمی دورتر خودرویتان را پارک کنید.

لرستان زیبا

استان لرستان يکي دیگر از 10 مقصد جذاب در خرداد است. منظره ای بسيار جذاب و زیبا که در ماه خرداد زیبایی دوچندانی دارد. لرستان جاذبه های ديدني و گردشگری متعددی ازجمله گرداب سنگي، آبشار بيشه، پارک جنگلی مخمل کوه، درياچه کيو، پل قلعه حاتم، قلعه شاپور، سنگ نوشته زرسنگ، منار آجری و … دارد. این مناطق سالانه پذيراي گردشگران زیادی بوده و لرستان به عنوان یک مقصد محبوب گردشگری در کشور شناخته می شود. جنگل های بلوط، چشمه ها و آبشار های فراوان و آب وهوای معتدل و مطبوع از سایر ویژگی های این استان هستند و در مطلب بهترین زمان برای سفر به هریک از شهرهای ایران می توانید شهرهای مناسب لرستان در خردادماه را پیدا کنید.

جاده های جنگلی

با بهشت گمشده ی آذربایجان شرقی آشنا شوید!

جنگل ارسباران ناحيه ای کوهستاني-جنگلي و شگفت انگیز در شمال استان آذربايجان شرقي است. این جنگل ها با وجود طبیعت بکر و بی نظیر و آثار تاریخی ارزشمندی که دارند نسبت به سایر مناطق جنگی کشور کمتر شناخته شده اند. به همین دلیل است که آن را بهشت گمشده آذربايجان شرقي نامیده ایم و جاده ی ارس در لیست زیباترین جاده های ایران برای سفر با ماشین شخصی قرار دارد.

اين جنگل ها زیستگاه حيواناتی از قبيل روباه، خوک وحشي، شغال، سیاه گوش، گرگ، خرس قهوه ای و … هستند. پوشش گياهي ارسباران به معنای واقعی بهشتی بوده و در جهان نظير ندارد. از جاذبه های تاريخی متعدد اين منطقه نيز باید به دژ قهقهه، قلعه بابک، قلعه جوشين، بقعه شيخ شهاب الدین و قلعه پشتو اشاره کنیم.
مسیر دسترسي به اين جنگل ها آسان بوده و تنها لازم است تا به طرف تبريز حرکت کنيد. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، می توانید همین الان و در کمتر چند دقیقه به صورت کاملاً آنلاین اجاره خودروی دلخواهتان را از کافه رنت رزرو کنید. خودرو های کافه رنت همگی دارای بیمه پایه رایگان (شخص ثالث و بدنه) بوده و سایر بیمه های تکمیلی نطیر بیمه الماس و طلایی نیز برای آنان در نظر گرفته شده است. سقف تعهدات بیمه های الماس و طلایی بالاتر بوده و خیال شما آسوده تر خواهد بود. همچنین می توانید خودروی اجاره ای خود را در مکان و زمان دلخواهتان تحویل بگیرید یا عودت دهید.

شهرستانک؛ بهشتی در نزدیکی پایتخت

شهرستانک روستایی بسیار زیبا و خوش آب وهوا است که در دهستان آسارا واقع شده است . آسارا در شهرستان کرج در استان البرز قرار داشته و به تهران بسیار نزدیک است و در لیست بهترین مقاصد سفر یک روزه از کرج قرار دارد. ازاین رو، این روستا پاسخی پرتکرار برای سؤال "خرداد سفر کجا بریم؟" برای پایتخت نشینان و سایر مردم ایران است. مقصدی جذاب و تماشایی که طبیعت و آب و هوای آن در خردادماه شما را مسحور می کند. از زيبایی ها و آب وهوای شهرستانک هرچه بگوییم کم است! هم آبشار دارد و هم آثار باستاني! تلاقی تاریخ و طبیعت که می گویند، اینجا است. از جاذبه های معروف شهرستانک نیز باید به مواردی نظیر چشمه گله گيله، کاخ ناصری و قلعه دزدبند اشاره نمود.

البته این روستا در فصل پاييز نيز بسيار زيبا و تماشایی است، اما به علت هوای سردی که در پاییز دارد، ما آن را به عنوان یکی از 10 مقصد جذاب در خرداد انتخاب کرده ایم؛ پس در خرداد سفر به شهرستانک را فراموش نکنید. دسترسی به این منطقه از طریق جاده چالوس میسر بوده و پس از عبور از روستای آسارا می توانید در سمت راست جاده تابلوی شهرستانک را مشاهده کنید.

شهرستانک

کاشان و گل محمدی

به طبیعت شمال کشور، شرق و پایتخت سر زدیم، حال نوبت مرکز کشور است. استان اصفهان و کاشان مقصد های جذابی برای سفرهای بهاری هستند و در این فصل آب وهوای خوبی دارند. شاید شنیده باشید که از میانه ی اردیبهشت ماه تا اواسط خرداد، زمان گلاب گيری کاشانی ها است . گلاب کاشان بسیار مشهور است. با سفر به این منطقه می توانید تجربه ای جذاب و جدید از فرآيند توليد گلاب در کنار تماشای زيبایی های کاشان و هوای خنک آن داشته باشید . کاشان به جز گلاب گیری، جاذبه های دیدنی طبیعی و تاریخی زیادی نیز دارد که نباید آن ها را از دست بدهید. خانه های تاریخی، هتل ها و رستوران های سنتی، باغ فین، آبشار نیاسر و بازار سنتی کاشان از سایر جلوه های زیبای این منطقه هستند.

پارک جنگلی گیسوم؛ نیازی به توصیف ندارد!

اگر تاکنون نام منطقه گردشگری تالش را شنیده یا به آنجا سفر کرده باشید، احتمالاً با جنگل گیسوم نیز آشنا هستید. این طبیعت شگفت انگیز در مسیر تالش قرار داشته و بهشتی ترین منظره زمین است. تفاوتی ندارد که چند بار به این منطقه سفر کرده باشید، هر بار از دیدن طبیعت آنجا شگفت زده خواهید شد. از زیبایی های این منطقه سیر نمی شوید؛ چراکه گیسوم، یکی از جنگل ها یا منطقه های طبیعی عادی که قبلاً دیده اید نیست! جنگل گیسوم محل تلاقی دریا و جنگل استو جاده ی آن از زیباترین جاده های ایران برای سفر با ماشین شخصی می باشد؛ طبیعتی سحرآمیز و غیرقابل توصیف!
جنگل گیسوم یکی از 10 مقصد جذاب در خرداد است و پیشنهاد می کنیم حتماً به این منطقه سری بزنید. اگر برای این سفر هم به یک خودروی امن، راحت و سالم احتیاج دارید، کافه رنت در کنار شماست. می توانید به راحتی و به صورت اینترنتی، تلفنی یا با مراجعه به شعب کافه رنت، ماشین مورد علاقه تان را اجاره کنید. از ماشین های لوکس گرفته تا سواری های ایرانی و خانوادگی، همه و همه در کافه رنت موجود است.

کرمانشاه، مقصدی عالی برای سفر در ماه خرداد

شاید شما هم شنیده باشید که خرداد یکی از بهترین زمان ها در طول سال برای سفر به استان زیبای کرمانشاه است. آب وهوای کرمانشاه در خرداد بسیار دل چسب و معتدل است. بااینکه خرداد آخرین ماه بهاری است، اما طبیعت کرمانشاه همچنان طراوت و شادابی بهاری خود را دارد. از هر لحاظ، کرمانشاه مقصد گردشگری جذاب و بی نظیری است. آثار تاریخی این منطقه نه تنها در ایران، بلکه در سرتاسر جهان، مشهور و بی همتا هستند. در کنار جاذبه های تاریخی، طبیعت و چشم اندازهای مسحورکننده کرمانشاه، این استان را به یکی از قطب های گردشگری غرب کشور تبدیل کرده است. شهر کرمانشاه نیز مرکز استان کرمانشاه بوده و از بهترین شهر ها در خرداد است.

دریاچه و روستا

از گیلان به اردبیل؛ جاده اسالم به خلخال

اسالم یکی از شهرهای مشهور و دیدنی در استان گیلان است. این جاده رویایی از گیلان آغاز و به خلخال در استان اردبیل ختم خواهد شد. تقریباً تمام گردشگرانی که این منطقه را دیده اند، آن را یکی از زیباترین جاده های کشور توصیف می کنند. جاده ای پرپیچ وخم که 70 کیلومتر طول دارد و در مطلب جاده اسالم به خلخال، پرسه زدن در رویا به طور کامل به آن پرداخته ایم.

سرتاسر این 70 کیلومتر مملو از جاذبه های تماشایی و شگفت انگیز است. از دشت و چمنزار گرفته تا انواع برکه، آبشار و دریاچه در این منطقه وجود دارند. پوشش گیاهی این منطقه نیز بسیار نادر و بی نظیر است و نباید از آن غافل شوید. بعضی از گیاهان بسیار کمیاب کشور در مسیر این جاده قرار دارند. گشت وگذار در طبیعت بهشتی جاده اسالم به خلخال، تجربه ای تکرار نشدنی است.
البته جاذبه های این منطقه به همین موارد ختم نمی شود و در نزدیکی شهر خلخال نیز می توانید از چشمه آبگرم معروف گیوی لذت ببرید. آبگرم طبیعی و شفابخشی که تمام خستگی ها را از تن شما می شوید. راستی لباس گرم یادتان نرود! اینجا حتی تابستان ها هم هوا خنک است.

سفرهای انتهای بهار با کافه رنت

خرداد، از آن ماه هایی است که طبیعت چهره ی خاصی به خود می گیرد. اگر مقصدهای مناسب را بشناسید، مسافرت در این موقع از سال می تواند تجربه ای بسیار جذاب و خوشایند باشد. در این مقاله به معرفی 10 مقصد جذاب در خرداد پرداختیم و با هم سری به شمال، شرق، غرب و مرکز کشور زدیم.

مناطق کوهستانی

به جز این، پیشنهاد جذاب دیگری نیز برایتان داریم. کافه رنت شرکتی معتبر بوده که بیش از 10 سال سابقه درخشان در زمینه اجاره خودرو دارد. برای سفر در خرداد می توانید از قطار، اتوبوس و هواپیما نیز استفاده کنید اما بهترین انتخاب یک سواری شخصی است. آزادی عمل و لذت از جاده های جنگلی، مزایایی هستند که نمی توان از آن ها گذشت. انواع مختلف خودرو ها توسط کافه رنت با مناسب ترین قیمت ها و بهترین شرایط اجاره داده می شوند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به بخش های مربوط در وب سایت ما مراجعه کنید یا با مشاورین و کارشناسان کافه رنت تماس بگیرید.

دیدگاه شما

فرمول: 38 - 9
02149934