سفر به مناطق ییلاقی

زندگی پرمشغله و مدرن امروزی انسان را خسته می کند. بهترین تسکین در مقابل اضطراب های روزمره و دنیای دیجیتالی امروز، طبیعت است. زمانی که خسته و بی انگیزه هستید هیچ چیز مانند یک سفر به مناطق ییلاقی نمی تواند حالتان را عوض کند. مطمئنا سفر به طبیعت بکر شمال و بازدید از زیبایی های بی انتهای آن بسیار لذت بخش خواهد بود. اگر فکر می کنید با چند بار سفر به شمال و چند شهر مشهور آن تمام زیبایی های آن مناطق را دیده اید، سخت در اشتباه هستید.


روستا ها و دهکده های ییلاقی سرسبز و زیبایی هستند که حتی نمی توانید تصور نمایید در ایران وجود داشته باشند. هزاران روستای ییلاقی و خوش آب هوا که اغلب آن ها در ارتفاعات گیلان و مازندران جا خوش کرده اند.

سفر به مناطق ییلاقی

• طبیعت شگفت انگیز مناطق ییلاقی

سفر به ییلاق های شمال می تواند یک تجربه فوق العاده باشد. طبیعت شگفت انگیز و آب وهوای بی نظیر آن ها، دوباره احساس آرامش و زندگی را در شما زنده خواهد کرد . به خصوص در فصل تابستان ییلاق های شمال بهترین مقصد برای مسافرت هستند. آب هوای شرجی شهر های ساحلی و گرمای تابستان می تواند آزاردهنده باشد، اما ییلاق های شمال در تابستان نیز آب وهوای خنک و مطلوبی دارند. هوای پاک و خنکی که نسیم از جنگل های کوهستانی همراه خود می آورد احساس خاصی دارد.

همان طور که می دانید مناطق ییلاقی در ارتفاعات واقع شده اند. سفر به مناطق ییلاقی معمولاً با گذر از جاده های پرپیچ و خم همراه است. در مواقعی نیز جاده ها خاکی است. البته هرکسی می داند که لذت اقامت چندروزه در ییلاق های رؤیایی شمال، به رانندگی در این مسیر ها می ارزد.


• مسیر سختی که برای شما راحت شد

اگر خودرو مناسبی داشته باشید و یا از یک خودرو آفرودی استفاده کنید، سختی راه به تجربه ای لذت بخش تبدیل خواهد شد. شاید با خواندن جمله قبل به این فکر کنید که خودرو مناسبی ندارید و نمی توانید سفر کنید! باید به شما بگویم که حتی اگر خودروی خوبی ندارید یا دوست دارید سفر با خودرو موردعلاقه تان را تجربه کنید، این امکان برای شما فراهم شده است. کافه رنت مجموعه ای است که سابقه چندین ساله در زمینه اجاره خودرو داشته و شما می توانید انواع ماشین ایرانی، لوکس یا آفرود را با بهترین شرایط و هزینه از کافه رنت اجاره کنید. شرایط و هزینه اجاره انواع خودرو در وب سایت کافه رنت موجود بوده و با مطالعه شرایط می توانید به راحتی از نمایندگی های کافه رنت خودرو اجاره کنید.
در ادامه قصد داریم چند تا از بهترین مناطق ییلاقی شمال برای سفر را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید تا سفری کوتاه به بهشت های زیبای ایران داشته باشیم.

• ییلاق خوشواش در میان ابرها

خوشواش ییلاقی زیبا در مازندران است که در میان ابر های سپید آسمان جا خوش کرده است. این ییلاق زیبا تقریباً در 22 کیلومتری شهر آمل واقع شده و شما در سفر به مناطق ییلاقی می توانید حتما از آن دیدن کنید. خوشواش همان جایی است که با هر نفس احساس آرامش خواهید کرد. همچنین اگر در تابستان قصد سفر به شمال کشور را دارید، باید بگویم با سفر به خوشواش از گرما در امان هستید؛ این منطقه حتی در تابستان نیز هوای بسیار خنکی دارد.

اب و هوای خوشواش

هوای این منطقه به قدری خنک است که باور نمی کنید فصل تابستان است. سفر به این منطقه می تواند تجربه خاص و خوشایندی باشد. گذراندن شب های تابستانی کنار بخاری و گردش روزانه در کوچه های باصفای این روستا بسیار خوشایند است. در خوشواش ممکن است اکنون آفتاب باشد، چند ساعت بعد ابر ها محاصره تان کند و سپس زیر باران خیس شوید.

خانه های روستایی خوشواش

اگر به این منطقه سفر کردید میان کوچه ها و طبیعت سرسبز آن قدم بزنید، از تماشای خانه های روستایی لذا ببرید و در کنار چشمه های زلال و دشت های چشم نواز زندگی کنید. همچنین تماشای آسمان شب یا شرکت در تور های دوچرخه سواری از دیگر لذت هایی است که می توان در این روستا از آن بهره برد.

سفر از تهران به ییلاق خوشواش

برای سفر از تهران به ییلاق خوشواش بهترین مسیر جاده هزار است. به هردورود که رسیدید باید به سمت جاده بلده بروید. پس از طی 11 کیلومتر به تیرستاق خواهید رسید. سپس باید 18 کیلومتر جاده خاکی طی کنید تا به مقصد برسید. همچنین اگر ترافیک سنگین بود مسیر دیگری وجود دارد که طولانی تر اما خلوت است.
در جاده هراز وقتی به شرکت آمولو رسیدید از کنار آن به سمت فرعی هلی چال بروید. پس از گذر از کپین به مقصد می رسید. اگر ماشین آفرود یا ماشین مناسب مناطق صعب العبور داشته باشید( در غیر این صورت می توانید اجاره نمایید)، از سمت چمستان و با گذر از واز و گزنا سرا به ییلاق خوشواش خواهید رسید.

• ییلاق املش، بهشتی میان دریا و جنگل

املش یکی از روستاهای ییلاقی در شمال کشور است که به واسطه آب وهوای عالی و آثار تاریخی شهرت زیادی دارد. پیشنهاد ما به شما این است با سفر به املش یک سفر عالی را تجربه کنید.

آب وهوای بکر ییلاق املش

املش یکی از مناطق جذاب و دیدنی شمال ایران است که پیشنهاد می کنیم در سفر به مناطق ییلاقی، حتما از آن دیدن نمایید. این ییلاق در استان گیلان و 75 کیلومتری شهر رشت واقع شده است. آب وهوای بکر و موقعیت جغرافیایی شهر املش که در میان کوهستان های سرسبز و دریای خزر قرار گرفته باعث شده تا به مکانی خاص و بی نظیر تبدیل شود. در این ییلاق تنفس اکسیژن خالص را تجربه خواهید کرد. آب هوای مطبوع و خنک این ییلاق روح تازه ای به شما خواهد بخشید.

جاذبه های تاریخی املش

همچنین املش به عنوان یک شهر قدیمی شناخته می شود که قدمت آن به دوره شاه عباس صفوی بازمی گردد. در این شهر ییلاقی جاذبه های دیدنی زیادی وجود داشته که از مشهورترین آن ها می توان به آبشار زیبای سیاه تاش، عمارت تاریخی صوفی ها، تالاب زربیجار و قلعه شاه نشین اشاره نمود.

تهران_ املش

فاصله تهران تا املش حدود 476 کیلومتر است. این مسیر به طور متوسط در فاصله زمانی 4 و نیم تا 5 ساعت طی خواهد شد. جاده های زیبای مسیر تهران تا املش نیز از دیگر جاذبه های سفر به این ییلاق شمالی است.

ییلاق جواهرده

• ییلاق جواهرده، سرزمین زیبایی

جواهر ده یک روستای زیبا در قلب رامسر است که همه ساله پذیرای گردشگران زیادی است. احتمالا شما هم تا امروز به این روستا رفته باشید؛ اما اگر هنوز این روستا را ندیده اید حتما برنامه سفر خود را به سمت این روستا تنظیم کنید. مناظر عالی در این روستا زبانزد خاص و عام است. پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه دیدن این مناظر را از دست ندهید.

جواهرده، قلب رامسر

اگر قصد سفر به مناطق ییلاقی دارید، روستای جواهرده را فراموش نکنید. جواهرده یکی از ییلاق های فوق العاده زیبا و دیدنی شهر رامسر است. این منطقه در بخش غربی مازندران واقع شده و سالانه گردشگران زیادی به مقصد این روستا راهی سفر می شوند.

جاذبه های گردشگری جواهرده

رودخانه های پرآب، جنگل های سرسبز و طبیعت بی نظیر از جاذبه های گردشگری جواهرده است. اگر به ارتفاعات جواهرده بروید، مناظر چشم نواز این روستا و جنگل های پوشیده از ابر های سفید شما را مجذوب خود خواهد کرد. نشستن به تماشای این مناظر بسیار لذت بخش خواهد بود. همچنین اگر در روز های آخر تابستان به این ییلاق سفر کنید، تمشک های وحشی و میوه های جنگلی میزبان شما خواهند بود.
برای دسترسی به ییلاق جواهرده ابتدا باید به رامسر بروید . به سه راه فلسطین که برسید می توانید وارد جاده جواهرده شوید. با طی این مسیر به روستا می رسید. فاصله این ییلاق تا تهران 304 کیلومتر است و باید در حدود 6 ساعت در مسیر باشید.


سفر با یک خودرو مناسب می تواند خستگی راه را بی معنا کنید. اگر خودرو خوبی برای سفر داشته باشید، جاده ها و مسیر نیز به اندازه مقصد لذت بخش خواهد بود! حتی اگر خودرو همراه با راننده نیاز داشته باشید( تجربه سفری بی دغدغه)، به راحتی می توانید از کافه رنت این خودرو را اجاره کنید.

• ییلاق دیلمان، بهشت زمینی

طبیعت بهشت کوچک گیلان

دیلمان یکی از مشهورترین ییلاق های شمال در استان گیلان است. به روستای زیبای دیلمان، بهشت کوچک گیلان هم گفته می شود و منطقه ای بی نظیر برای گشت وگذار در طبیعت است. دیلمان در منطقه سیاهکل واقع شده است. هنگامی که به این ییلاق می روید با اولین نگاه به مناظر سرسبز و دام هایی که به چرا آمده اند، احساس می کنید که در رؤیا هستید یا این یک قاب نقاشی است. حتی تصور این همه زیبایی هم انسان را به وجد می آورد چه برسد که آن را از نزدیک ببینید.

جاذبه های گردشگری دیلمان

به جز طبیعت بکر و جنگل های کوهستانی، در ییلاق دیلمان جاذبه های گردشگری و تاریخی زیادی نظیر قلعه گرماور، حمام دیلمان، آبشار لونک و آرامگاه باباولی نیز وجود دارند. این مناطق برای سفر به مناطق ییلاقی، تفریح یا استراحت چندساعته بسیار جذاب هستند. همچنین در کنار آبشار لونک امکانات رفاهی، منقل های بتونی، غرفه های فروش صنایع دستی و آب لوله کشی نیز هستند که اقامت در آنجا را لذت بخش تر می کنند.

دیلمان روستایی تمام فصل


این روستای زیبا در تمامی فصول سال زیباست و در هر فصل ویژگی های منحصربه فردی دارد. البته درصورتی که قصد دارید زیبایی ها و جاذبه های طبیعی را بیشتر و بهتر تماشا کنید، بهترین زمان سفر به این ییلاق شمالی فصل بهار است.

تهران_دیلمان

همان طور که گفته شد ییلاق دیلمان در استان گیلان و در نزدیکی شهر رشت واقع شده است. فاصله این روستا تا تهران در حدود 342 کیلومتر است که سفری 5 تا 6 ساعته را در پی خواهد داشت.

ییلاق لاویج

• ییلاق لاویج، سرزمین چشمه های آبگرم

اگر انتظار دارید در طول سفر خود لذت آب تنی و آب درمانی را تجربه کنید لاویج مقصد مناسب شماست. یک سفر چند منظوره در این روستا انتظار شما را می کشد. یک طبیعت زیبا در کنار آب گرم و تنها در فاصله 4 ساعته نسبت به تهران، لاویج را به یک مقصد ایده آل تبدیل کرده است.

روستایی برای تمام فصول

لاویج روستایی ییلاقی واقع در چمستان شهرستان نور است. این روستا دارای طبیعت شگفت انگیز و بی نظیری است که وصف زیبایی های آن بسیار سخت و دشوار است. اگر قصد سفر به مناطق ییلاقی را دارید کافی است تا به این ییلاق بروید تا مجذوب طبیعت و جنگل های آن شوید. فرقی نمی کند بهار باشد، پاییز، تابستان یا زمستان، در هر زمان از سال این ییلاق حرف های زیادی برای گفتن دارد! ییلاق لاویج در ارتفاع 739 متری دریا واقع است. ارتفاع این ییلاق نسبت به دیگر ییلاق های شمال کمتر بوده و مسیر آن می تواند آسان تر باشد.

چشمه های آبگرم طبیعی لاویج

یکی از اصلی ترین جاذبه های این روستا چشمه های آبگرم طبیعی آن است. سالانه مسافران زیادی برای استفاده از آبگرم و خواص درمانی به لاویج سفر می کنند. به این منظور چند مجتمع آبگرم نیز در این منطقه قرار داشته و می توانید از آن ها بهره مند شوید.

تهران_ لاویج

فاصله روستای لاویج تا تهران 225 کیلومتر است. برای سفر از تهران به لاویج باید به طور متوسط 4 تا 5 ساعت رانندگی کنید. دسترسی به این ییلاق در ابتدای ورودی چمستان و از سمت غرب آن میسر است. شما با طی یک مسیر زیبا و آسفالت شده که از جاده اصلی انشعاب می گیرد و با گذر از پارک کشپل به ییلاق لاویج خواهید رسید.

جاده جنگلی

• لذت یک سفر ایده آل با کافه رنت

شمال ایران و استان های مازندران و گیلان ییلاق های متعدد و زیبایی برای سفر دارند. در سفر به مناطق ییلاقی در هر مورد با ویژگی های خاصی روبه رو خواهید بود؛ بعضی مرتفع تر و در میان ابر ها و بعضی با ارتفاع کمتر.


نقطه مشترک تمامی این مناطق طبیعت باصفا و آب وهوای خوش آن ها است. در این مطلب سعی کردیم تا شما را برای سفر به مناطق ییلاقی راهنمایی کنیم. در این راستا به معرفی چند نمونه از ییلاق های شمال پرداختیم. با سفر به این روستا های ییلاقی می توانید به دیگر مناطق نزدیک به آن ها هم سر بزنید.


تجربه سفر به این مناطق به قدری لذت بخش خواهد بود که نمی توانید دوباره برای سفر برنامه ریزی نکنید. ما در کافه رنت با ارائه خدمات اجاره خودروهای مختلف (از خودروهای آفرود تا لوکس ترین خودروها) سعی دارد سفری لذت بخش را برای شما و خانواده محترمتان فراهم کند. امیدواریم آرامش طبیعت شمالی همواره در زندگیتان جاری باشد.

دیدگاه شما

فرمول: 36 + 25
02149934