قوانین فرودگاه دبی

مطالعه قوانین فرودگاه دبی یکی از مهم ترین مواردی است که مسافران این فرودگاه باید قبل از سفر، آن را انجام دهند. فرودگاه دبی یکی از امن ترین و بهترین فرودگاه های دنیاست. البته این امر اتفاقی رخ نداده است. ماموران و مسئولان فرودگاه با دقت و احترام مسافران و وسیله ها را بررسی می کنند تا بتوانند امنیت و آسایش برای تمامی افراد فراهم کنند. بنابراین اگر مسافر این فرودگاه هستید توصیه می کنیم که این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و از شرایط و قوانین این فرودگاه آگاهی لازم را به دست آورید.

قوانین کلی فرودگاه دبی

مسافرانی که قصد سفر با هواپیما را دارند، باید به این نکته توجه کنند که حمل برخی از وسایل در داخل کابین یا بار هواپیما مجاز نیست. این وسایل ممنوعه معمولاً توسط سازمان هواپیمایی و فرودگاه مقصد در وب سایت مخصوص خود اعلام می شوند. اگر مسافران این وسایل را همراه خود داشته باشند، تا زمان تحویل آنها به ماموران فرودگاه، اجازه پیاده شدن از هواپیما یا سوار شدن به آن را نخواهند داشت.
فرودگاه دبی قوانین سخت گیرانه ای در مورد حمل بار، ورود وسایل خطرناک و سلاح به ترمینال ها و همچنین زمان حضور مسافران در فرودگاه دارد. افرادی که از این فرودگاه استفاده می کنند باید از این قوانین آگاه باشند و آنها را رعایت کنند. در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی روبرو شده و وسایل خود را از دست بدهند. لازم است که مسافران برای پروازهای داخلی حداقل 2 ساعت و برای پروازهای بین المللی حداقل 3 ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه حاضر شوند و گذرنامه و بلیط خود را برای ورود به سالن های فرودگاه آماده داشته باشند.

اجاره خودرو در فرودگاه دبی

قبل از ورود به بحث قوانین فرودگاه، آیا به این مسئله فکر کرده اید که حمل چمدان های سنگین و انواع مختلفی از وسیله ها پس از رسیدن به دبی کار ساده ای نخواهد بود. البته مسئله فقط حمل چندان نیست؛ برای گشت و گذار در دبی و رفتن به مقاصد دلخواه نیز به وسیله نیاز دارید. برای این هدف چه راهی بهتر از اجاره خودرو وجود دارد؟ ما در دبی نیز به مشتریان محترم خدمات شایسته ای ارائه می کنیم. بنابراین اگر مسافر دبی هستید می توانید برای سهولت جابجایی از خدمات اجاره خودرو مجموعه ما استفاده کنید.
شرایط استفاده از خدمات اجاره خودرو ما بسیار راحت است. اگر دوست دارید که خودتان پشت فرمان ماشین های ما در دبی بنشینید می توانید خودرو را بدون راننده اجاره کنید. اما در صورتی که اولویت شما راحتی است می توانید ماشین را به همراه راننده اجاره کنید. رانندگان ما همگی به اصول تشریفاتی مسلط بوده و تمامی مسیرها را می شناسند. بنابراین بدون هیچ مشکلی شما را به مقاصد دلخواه خود خواهند برد.


قوانین فرودگاه دبی

اجاره خودرو در دبی

قوانین مربوط به کیف دستی

بهتر است که در کیف دستی خود صرفاً لوازم مهم از جمله مدارک و موبایل خود را قرار دهید. برای حمل سایر وسیله ها توصیه می کنیم که حتماً از چمدان های مخصوص و استاندارد استفاده کنید. ساک دستی مسافران نباید بند بسیار بلندی داشته باشد و مقدار مایعات داخل آن نباید از 100 میلی لیتر تجاوز کند. در ادامه می توانید لیستی از اشیاء ممنوعه برای کیف های دستی را مطالعه کنید.
- انواع سلاح های رزمی
- انواع مواد شیمیایی و قابل اشتعال
- انواع اسلحه های لیزری
- مهمات و سلاح گرم
- هر گونه اشیا تیز و برنده همچون چاقو، شمشیر و قمه
- انواع قیچی با تیغه بزرگتر از 6 سانتی متر
- هر گونه ابزار تیز، از جمله پیچ گوشتی
- انواع چکش، میخ و مته
- انواع طناب
- انواع بی سیم و تجهیزات الکترونیکی
- چسب بسته بندی
- انواع کابل های برق به جز شارژر موبایل و لپ تاپ
- انواع مواد شیمیایی و قابل اشتعال
- باتری های لیتیومی
- سیلندرهای گاز فشرده
- قطعات و لوازم تعمیر خودرو
- اقلام کیت نظافت شخصی همچون ناخن گیر و یا سوهان با طول بیشتر از 6 سانتی
- هر مسافر فقط مجاز به حمل یک فندک کوچک است.

چه چمدانی مجاز است؟

چه چمدانی برای فرودگاه دبی مجاز است؟

یکی از مهم ترین قوانین فرودگاه دبی، قوانین مربوط به حمل چمدان است. قبل از رفتن به فرودگاه دبی، مسافران باید کیف و چمدان خود را بر اساس قوانین مشخص شده روی بلیط پرواز خود آماده کنند و از حمل بار بیش از حد مجاز خودداری کنند. در غیر این صورت، ممکن است با پرداخت جریمه مواجه شوند.
قوانین حمل چمدان و ساک دستی در فرودگاه دبی عبارتند از:
- مسافران در سفرهای بین المللی مجاز به حمل دو چمدان هستند
- وزن ترکیبی برای چمدان شما نباید بیشتر از 32 کیلوگرم باشد
- چمدان مسافران نباید بزرگتر از 90 سانتی متر طول، 60 سانتی متر عرض و 75 سانتی متر ارتفاع داشته باشد

پیشنهاد می کنیم حتما بخوانید:

اشیاء تبصره دار

برخی از اشیاء هستند که حمل آنها غیرمجاز نیست، اما برای نقل و انتقال آنها تبصره هایی در نظر گرفته شده است.
1. ارز خارجی معادل مبلغ 100000 درهم مجاز است
2. همراه داشتن نوشیدنی الکلی فقط برای مسافران غیر مسلمان مجاز است.
3. حمل داروهایی که پزشک تجویز کرده و برای استفاده شخصی مسافر است مجوز حمل و نقل دارد. اگر داروها همراه با نسخه پزشک نباشند نمی توانند وارد خاک امارات شوند. اگر داروهای کدئین دار بیش از نیاز مسافر باشند نیز ورودشان به کشور غیرقانونی است..
4. داروها باید در بسته بندی اصلی خود و کاملا سالم باشند و تاریخ انقضای آنها نگذشته باشد. ورود داروی روان گردان به صورت کلی غیرمجاز است، حتی اگر استفاده شخصی داشته باشد.
5. عطر و لوازم بهداشتی اگر برای استفاده شخصی و یا هدیه دادن باشد و ارزش آنها از 3000 درهم بیشتر نباشد مجاز است.
6. 400 نخ سیگار و سیگار برگ که ارزشی معادل 3000 درهم داشته باشد مجاز است. همچنین توتون و تنباکو تا 2 کیلوگرم به شرطی که جویدنی نباشد، غیرمجاز نخواهد بود.
7. ورود مایعات کمتر از 100 میلی لیتر بلامانع است و حتماً باید در ظروفی شفاف ریخته شده باشند.
8. ورود اسلحه تنها با داشتن مجوز وزارت داخلی دبی امکان پذیر است.
9. وسایل نقلیه موتوری شخصی تنها با مجوزهای گمرکی به دبی مجاز است.

اقلام ممنوعه در فرودگاه دبی

اقلام ممنوعه در فرودگاه دبی

اقلام ممنوعه در فرودگاه دبی شامل موارد زیر هستند. قبل از خواندن این موارد توجه داشته باشد که تخطی از هر یک از تبصره های کالاها ممکن است منجر به دستگیری و محاکمه مسافر شود.
- ورود انواع غذایی تازه همچون سبزیجات، لبنیات، میوه، ماهی، گوشت، خوراکی های دریایی و همه مواد غذایی که کمتر از دو هفته تاریخ انقضا دارند ممنوع است.
- کلیه گیاهانی که در خاک کاشته شده باشند.
- ابزارآلات مربوط به قمار بازی.
- تور ماهیگیری سه لایه.
- تایرهای استفاده یا تعمیر شده
- هرگونه غذای خانگی پخته شده به دلیل مشخص نبودن محتویات
- انواع مواد مخدر همچون خشخاش، کوکائین، حشیش، هروئین، قرص های توهم زا و موارد مشابه دیگر
- کالاهایی از کشورهای تحریم شده که ورود آنها به خاک امارات غیر مجاز اس.
- شاخ کرگدن یا عاج خام
- قلیان الکترونیکی
- مواد هسته ای یا آلوده به تشعشعات رادیو اکتیو
- اقلام مغایر با آموزه های اسلامی همچون مجسمه ها، نقاشی ها، نشریات، عکس ها و مواردی از این دست

مجازات رعایت نکردن قوانین فرودگاه دبی

رعایت نکردن قوانین فرودگاه دبی ممکن است منجر به مجازات هایی شود که در ادامه به 2 مورد از آنها اشاره کرده ایم.
1. نوشیدن مشروبات الکلی یا تحت تاثیر بودن فرد در ملاعام جرم است و فرد خاطی دستگیر خواهد شد. در حالت کلی سن قانونی برای نوشیدن الکل 18 سال است و برای مسافرانی که زیر 21 سال باشند مشروبات الکلی برای آنها سرو نمی شود.
2. قاچاق و نگهداری مواد مخدر در امارات جرم بسیار سنگینی است و ممکن است منجر به اعدام یا حبس طولانی مدت شود. مسافرانی که قصد ورود به امارات را دارند، باید به این نکات توجه کنند؛
مجازات قاچاق و نگهداری مواد مخدر در دبی بستگی به وزن و نوع ماده دارد. به طور مثال، قاچاق و نگهداری بیش از 2 کیلوگرم هروئین یا کوکائین ممکن است منجر به اعدام شود. قاچاق و نگهداری مواد مخدر دیگر مانند حشیش، خشخاش یا قرص های توهم زا ممکن است منجر به حبس حداقل 4 سال شود.
توجه داشته باشید که فرودگاه های امارات مجهز به تجهیزات پیشرفته و مدرنی هستند که می توانند مواد مخدر را در بدن یا بار مسافران شناسایی کنند. این موضوع به عنوان قاچاق و نگهداری مواد مخدر در نظر گرفته می شود و ممکن است منجر به دستگیری و مجازات فرد شود.

قوانین مربوط به حیوانات در فرودگاه دبی

قوانین مربوط به حیوانات در فرودگاه دبی

در صورتی که مسافران مدارک پزشکی مربوط به حیوانات مجاز را در دست داشته باشند می توانند آنها را به فرودگاه دبی وارد کنند. این در صورتی است که حیوانات در قفس و یا سبد مخصوص به خود قرار گرفته باشند. سایر موارد به شرح زیر است:
- مسافران باید قبل از ورود حیوان خانگی به فرودگاه دبی اطلاعات و مدارک حیوان خانگی و یا پرنده زینتی را در سامانه دولتی مربوط به اخذ مجوز ورود حیوانات خانگی وارد کنند.
- حداقل سن مجاز گربه و سگ ها برای ورود به امارات از کشور های کم خطر 12 هفته و کشورهای پرخطر 15 هفته است.
- ورود بیش از 2 سگ و 2 گربه یا ترکیب آنها در یک سال به کشور امارات ممنوع است، مگر اینکه محل اقامت حیوانات دبی باشد.
- برای حمل حیوانات خانگی از طریق فرودگاه دبی باید 2 روز قبل پرواز به فرودگاه اطلاعات لازم داده شود و هماهنگی های لازم انجام شود.
- مهم ترین قانون ورود به فرودگاه دبی برای حیوانات داشتن میکروچیپ است. در صورت نداشتن میکروچیپ هیچ یک از مدارک حیوان معتبر نخواهد بود.

دیدگاه شما

فرمول: 46 + 2
02149934