هزینه سفر به ترکیه

ترکیه به دلایل مختلفی همیشه یکی از مقاصد مورد علاقه ما ایرانی ها بوده، شما بدون گرفتن ویزا به راحتی به ترکیه میتوانید سفر کنید و همین باعث این شده که مسافران ایرانی زیادی سالانه به ترکیه سفر کنند. یکی از مهم ترین مسائلی که موقع سفر باید به آن توجه داشت هزینه سفر می باشد. شما با در نظر گرفتن و دانستن برخی از هزینه ها قبل از سفر پیش رویتان میتوانید براورد هزینه ای داشته باشید و در هزینه های سفرتان صرفه جویی کنید.
درحال حاضر هزینه سفر به ترکیه 7 روزه برای یک نفر حدود 400 دلار تا 1700 دلار متغیر است.این قیمت، قیمت قطعی نبوده و سالانه تغییر میکند و همچنین بستگی به نوع و سبک سفر شما، وسایل نقلیه که در سفر از آن استفاده میکنید، شهر مقصد و مکان اقامت شما بستگی دارد.
در ادامه این مطلب با بعضی هزینه های سفر به ترکیه آشنا خواهید شد.

هزینه رفتن به استانبول چقدر است؟

هزینه سفر به ترکیه

اطلاعات ضروری که در سفر به استانبول باید بدانید

  • زبان رایج مردم در استانبول ترکی است اما بیشتر مردم توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی را در حد اولیه دارند.
  • واحد پول ترکیه لیر است.
  • ساعت رسمی 30 دقیقه عقب تر از ساعت ایران است.
  • دین اکثر مردم ترکیه اسلام بوده اما دین های دیگر نیز در این کشور زندگی می کنند
  • آب شهری استانبول برای آشامیدن مناسب نیست و بهتر است از آب معدنی استفاده کنید.

شما برای رفتن به ترکیه بهتر است مقداری لیر و مقداری دلار همراه خود داشته باشید. میتوانید لیر را به صورت مستقیم از صرافی های ایران تهیه کنید یا دلار بخرید و در صرافی های ترکیه آن را به لیر تبدیل کنید.
در نظر داشته باشید که برای سفر به ترکیه شما نیاز به گرفتن ویزا ندارید و همین باعث کاهش هزینه سفر به ترکیه شما میشود. بنابراین به طور کلی هزینه های قبل از سفر شما دو دسته هستند:

پیشنهاد خواندنی

هزینه صدور یا تمدید پاسپورت:

هزینه صدور پاسپورت

خروج از کشور در هر صورتی نیاز به پاسپورت دارد. اگر قبلا به سفر خارج از کشور رفته اید و پاسپورت دارید در صورت نیاز پاسپورت خود را تمدید کنید، اگر پاسپورت ندارید میتوانید برای گرفتن آن از طریق پلیس +10 اقدام کنید.
هزینه های تمدید یا صدور پاسپورت به شرح زیر می باشد:

  • هزینه صدور گذرنامه: 1,250,000 ریال
  • هزینه عوارض شهرداری: 62,500 ریال
  • خدمات گذرنامه: 731,520 ریال
  • هزینه عکاسی و احراز هویت: 430,000 ریال

عوارض خروج از کشور:

عوارض خروج از کشور هزینه ای می باشد که فرد برای خروجش از کشور باید یک مبلغی را به دولت بدهد. این مبلغ برای هر نفر بار اول 400 هزارتومان و برای بار دوم 600 هزار تومان و دفعات سوم به بعد 800 هزار تومان می باشد.

هزینه سفر به استانبول با تور

هزینه استانبول با تور

تورهای ترکیه از 1 روزه تا 10 روزه برای شما وجود دارد و میتوانید رزرو کنید. اغلب اژانس های مسافرتی تور های استانبول را 3شب و 4 روز به شما ارائه میدهند. هزینه سفر به استانبول با تور بستگی به عوامل مختلفی دارد مثل: نوع پرواز شما، هتل، خدماتی که اژانس هواپیمایی و هتل به شما ارائه میدهد و...
در کل هزینه سفر به استانبول با تور به نسبت هزینه کمتری برای شما دارد.

هزینه سفر به استانبول بدون تور

هزینه استانبول بدون تور

بعضی از مسافران ترجیح میدهند بدون تور به سفر بروند و تنهایی یا با خانواده از زیبایی های شهر استانبول دیدن کنند. اولین کارس که لازمه شما انجام دهید روش های سفر به استانبول بدون تور را بشناسید. دو روش برای سفر بدون تور وجود دارد هوایی و زمینی که هوایی نسبتا هزینه بیشتری دارد ولی بسیار راحت تر است. در هزینه سفر به استانبول بدون تور چون که تمامی هزینه ها و خدمات از 0 تا 100 به عهده خود شما می باشد ممکن است هزینه بیشتری نسبت به هزینه سفر به استانبول با تور دارد.
هزینه سفر به استانبول بدون تور بستگی به نوع اقامت، تعداد نفراتی که به سفر میروید و بسیاری از عوامل دیگر.
ما در این مطلب هزینه های اقامت شما و هزینه انواع روش های رسیدن به ترکیه را بررسی میکنیم.

هزینه سفر به استانبول با هواپیما

هزینه استانبول با هواپیما

یکی از آسان ترین و سریع ترین راه ها برای رسیدن به ترکیه سفر با هواپیما می باشد. در این زمان فقط نیاز که شما زمان دقیق سفر خود را بدانید یا آنلاین از طریق سایت های تهیه بلیط و یا آژانس های هواپیمایی اقدام به خرید بلیط هواپیما استانبول بکنید. هواپیما را بسته به مدت زما ن اقامت خودتان در ترکیه میتوانید یک طرفه یا دو طرفه رزرو کنید.
هزینه بلیط سفر شما به استانبول به نوع پرواز شما بستگی دارد که شما میتوانید با فرست کلس سفر کنید که هزینه بیشتری دارد دارد و یا اگر قصد سفر رفتن با هزینه کم را دارید پرواز های اقتصادی را انتخاب کنید
• قیمت بلیط رفت وبرگشت استانبول لوکس:به طور میانگین 80 میلیون تومان

• قیمت بلیط رفت وبرگشت استانبول متوسط: به طور میانگین برای هر نفر 12 میلیون تومان

• قیمت بلیط رفت وبرگشت استانبول اقتصادی : به طور میانگین برای هر نفر7 میلیون تومان

هزینه سفر به استانبول با قطار یا اتوبوس

هزینه استانبول با اتوبوس وقطار

اگر شما قصد سفر زمینی به ترکیه را دارید با تهیه بلیط قطار یا اتوبوس میتوانید به ترکیه بروید. در حال حاضر سفر به استانبول از ایران از دو شهر تبریز و تهران صورت میگیرد و از طریق مرز بازرگان به ترکیه وارد خواهید شد. اتوبوس هایی که به مقصد استانبول میروند در تهران در پایانه آزادی و تبریز در پایانه مرکزی وجود دارند.
• هزینه سفر به استانبول با اتوبوس از تبریز هزینه بلیط برای هر نفر 400/1 میلیون
• هزینه سفر به استانبول با اتوبوس از تهران هزینه بلیط برای هر نفر600/1 میلیون
سفر با قطار از رفاه و آسایش بیشتری نسبت به اتوبوس برخورددار است ولی اکثرا قطار را برای رفتن به ترکیه انتخاب نمیکنند، علت آن هم مسیر ریلی قطار است، در واقع مسیر قطار با استانبول مستقیم نبوده و برای این امر شما باید در وان ترکیه از تهران با قطار بروید و سپس با وسایل نقلیه موجود در وان به استانبول بروید. در نهایت اگر قصد سفری ارزان به استانبول و یا قصد رفتن سفر زمینی را دارید بهتر است اتوبوس را برای رفتن به استانبول انتخاب کنید. برای شهرهای وان یا آنکارا بهتر است از قطار استفاده کنید.

هزینه سفر به استانبول با ماشین شخصی

هزینه استانبول با ماشین شخصی

یکی دیگر از روش هایی که برای سفر به استانبول میتوانید انتخاب کنید سفر با ماشین شخص است که در این روش شما نیازی به تهیه بلیط ندارید. بهترین مسیری که شما برای سفر به استانبول با ماشین شخصی خود مسیر مرز بازرگان است. از تبریز تا استانبول حدود 23ساعت طول میکشد. از تهران تا استانبول 2457 کیلومتر راه است.
هزینه سفر به استانبول با ماشین شخصی در صورتی که رفت و برگشت باشد تقریبا هزینه اش نزدیک 10 هزار لیر برای شما در میاید. برای عبور از مرز ترکیه باید پاسپورت و گواهی ثبت نام خودرو خود را ارائه دهید. بعضی از این هزینه سفر به استانبول با ماشین شخصی به شرح زیر می باشد.
• هزینه برگ کاپوتاژ (دریافت برگ خروج موقت خودرو از گمرک) 250 هزار تومان
• ترجمه گواهینامه بین المللی (یک ساله):356 هزار تومان
• دفترچه مالکیت:337هزار تومان
• پلاک ترانزیت خودرو:یک میلیون و75 هزار تومان
• علامتcd و ir :سیزده هزار تومان
• تایید سوابق مدارک بین المللی (اعم از گواهینامه، دفترچه مالکیت، مدارک ترانزیت و غیره):50هزار تومان
• کارنه دو پاساژ 5 برگی (اختیاری):892 هزار تومان
• ترجمه گواهینامه بین المللی (سه ساله):یک میلیون و 110 هزار تومان

اجاره خودرو

برای مشاهده لیست ماشین و اجاره خودرو روی لینک کلیک کنید.

هزینه حمل و نقل در استانبول

هزینه حمل و نقل استانبول

حمل و نقل در استانبول با وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس،تراموا، مترو، تاکسی های عمومی، اینترنتی، اجاره خودرو صورت میگیرد.
استانبول یکی از شهرهای شلوغ جهان می باشد برای همین تردد در این شهر زیاد آسان نیست. هزینه های زیاد تاکسی ها، متروهای شلوغ باعث شده اجاره خودرو در بین توریست های ایرانی بسیار محبوب شده زیرا شما به راحتی با ماشین خود با هزینه کمتر میتوانید در شهر استانبول به گردش بروید. در ادامه هزینه حمل و نقل در استانبول را بررسی میکنیم.
• هزینه مترو در استانبول: برای تک سفره 15 لیر و بلیط رفت و برگشت 25 لیر.
• هزینه تاکسی در استانبول: هزینه ورودی10 لیر به ازای هر کیلومتر6 لیر، در ازای هر 5 دقیقه ای که تاکسی منتظر شما باشد 0.35 لیر در هر دقیقه به مبلغ شما اضافه میشود.
• هزینه اتوبوس در استانبول: بلیط هر بار سوار شدن به اتوبوس 2.60 لیر می باشد
• هزینه اجاره خودرو: بسته به نوع خودرویی که شما انتخاب میکنید از 100 یورو تا 1200 یورو می باشد

هزینه اقامت در استانبول

هزینه اقامت استانبول

یکی از مهم ترین مسائلی که برای سفر به استانبول در نظر گرفت هزینه اقامت در استانبول و رزرو هتل می باشد.
استانبول به دلیل توریستی بودنش هتل ها و مهمانسراهای بسیار زیادی دارد به همین دلیل دست شما برای انتخاب محل اقامتتان در طول سفر بسیار زیاد است.
به طور کلی هتل های 3 تا 5 ستاره برای انتخاب کسانی که برای تفریح و گردش به استانبول میروند گزینه بهتری برای اقامت می باشد، همچنین اگر قصد سفر طولانی مدت را دارید میتوانید سوییت یا آپارتمان نیز اجاره کنید.
بعضی از هزینه اقامت هتل ها را در ادامه بررسی میکنیم.
• هزینه اقامت در هتل های 2 ستاره استانبول: از 350 لیر تا 1000 لیر
• هزینه اقامت در هتل های3 ستاره استانبول: از 600 لیر تا 1800 لیر
• هزینه اقامت در هتل های4 ستاره استانبول: از1500 لیر تا 3000 لیر
• هزینه اقامت در هتل های5 ستاره استانبول: از 3000 لیر تا 13000 لیر
• هزینه رزرو هاستل: از شبی 200 تا 800 لیر می باشد که به انتخاب شما برای عمومی بودن یا تک نفره بودن اتاق و امکانات اتاق متغیر است.
• رزرو اقامتگاه یا مهمانخانه در استانبول به دلیل نزدیک بودن به مراکز خرید، مترو و مراکز تفریحی از 180 تا 1500 لیر هزینه دارد.

هزینه سیم کارت و اینترنت در ترکیه

هزینه سیم کارت در ترکیه

برای سفر به ترکیه بهتر است یا از فرودگاه بین المللی یا از داخل شهر سیم کارت ترکیه خود را تهیه کنید.
دلایلی که بهتر است برای سفر به ترکیه سیم کارت تهیه کنید این است که هزینه های اینترنت، تماس های بین المللی شما با خط داخلی کشور خودتان هزینه زیادی دارد اما با سیم کارنت ترکیه هزینه کمتری برای شما خواهد داشت. سیم کارت های ترکیه ارزان هستند و تهیه سیم کارت ترکیه آسان بوده و هزینه ای برای شما ندارد. یک سیم کارت 20 گیگابایتی ترکیه حدود 220 لیر می باشد. توصیه میشود سیم کارت را از داخل شهر تهیه کنید تا از فرودگاه های بین المللی زیرا قیمت هزینه سیم کارت در فرودگاه بسیار بیشتر است.
در ترکیه 4 اپراتور اصلی تلفن وجود دارند که با قیمت این سیم کارت ها را بررسی میکنیم
1. ترکسل (Turkcell) قیمت: 440 لیر
2. دافون (Vodafone) قیمت: 490 لیر
3. ترک تلکام (Turk telecom) قیمت: 190 لیر
4. آوا (Avea) قیمت: 150 لیر

سخن پایانی

استانبول یکی بهترین شهرها برای توریستان بوده و هست، یکی از مقاصد جذاب برای خرید، تفریح ودیدن مراکز تفریحی و تاریخی بوده به همین دلیل به شما توصیه میشود حتما برای یک بار هم که شده از این شهر بسیار زیبا دیدن کنید. برای اینکه سفری راحت تر و لذت بخش تر داشته باشید و به راحتی به تمامی مناطق استانبول بتوانید بروید موسسه کافه رنت برای شما در استانبول ترکیه خدمات اجاره خودرو با بهترین کیفیت و به صرفه ترین قیمت ها را ارائه میدهد تا بتوانید هزینه سفر به ترکیه خود را بسیار کاهش دهید.

سوالات متدوال
1. بهترین فصل برای سفر به استانبول چه زمانی است؟
پاییز و بهار مناسب ترین فصل برای سفر به ترکیه است زیرا در تابستان هوا بسیار گرم و مراکز تفریحی و مراکز خرید بسیار شلوغ، در زمستان به دلیل سرمای زیاد سفر چندان لذت بخشی نخواهید داشت.
2. هزینه کلی سفر به استانبول چقدر است؟
هزینه کلی سفر را به طور دقیق نمیتوان محاسبه کرد. تمامی هزینه بستگی به محل اقامتتان، بسته به نوع رفتن شما به استانبول (زمینی یا هوایی)، مدت زمان سفر شما و... دارد.

دیدگاه شما

فرمول: 41 + 7
02149934