فاصله بین تهران تا اصفهان

سفر از تهران به اصفهان یکی از جذاب ترین و دلنشین ترین سفرها در ایران می باشد. چرا که در مسیر این دو شهر، مکان های گردشگری زیادی برای مسافران ایرانی و خارجی برای بازدید وجود دارد. شگفت انگیز ترین جاذبه های دیدنی در مسیر تهران به اصفهان , همین مسیر زیباست. شما می توانید با اجاره خودرو از جاذبه های تهران تا اصفهان بهر مند شوید. فاصله تهران تا اصفهان 5 ساعت (بدون استراحت) می باشد اما در صورت استراحت در بین راه حداکثر 10 ساعت طول می کشد.

فهرست
مسافت تهران تا اصفهان
از تهران تا اصفهان چند ساعت راه است؟
شهر های بین تهران تا اصفهان
اجاره خودرو در اصفهان

مسافت تهران تا اصفهان

3 مسیر بین تهران تا اصفهان است که هر کدام از این مسیر ها دارای مسافت های متفاوتی هستند. جاده اصفهان یکی از پر تردد ترین مسیر های بین شهری در ایران می باشد. شهر های بسیار زیبایی در این مسیر ها وجود دارد. شما می توانید در بین راه تهران تا اصفهان از این مکان های جذاب دیدن نمایید. فاصله تهران تا اصفهان با توجه به انتخاب یکی از مسیر ها و نوع وسیله نقلیه شما تخمین زده می شود.

فاصله بین تهران تا اصفهان دقیقا 450 کیلومتر است (فاصله تهران تا قم 148 کیلومتر). جاده تهران تا اصفهان بیابانی می باشد و ممکن است خیلی برایتان جذاب نباشد، به شما پیشنهاد می کنیم از شهر های بین راهی این دو شهر دیدن نمایید.

از تهران تا اصفهان چند ساعت راه است؟

فاصله تهران تا اصفهان بدون استراحت حدود 5 ساعت است. اما اگر می خواهید بین راه استراحت کنید و از جاذبه های گردگشری شهر کاشان دیدن فرمایید، 10 ساعت را در مسیر هستید. با ما همراه باشید تا بتوانید با اجاره ماشین کافه رنت از شهر های بین راهی تهران تا اصفهان بازدید داشته باشید و لذت ببرید.

شهر های بین تهران تا اصفهان

شهر قم

این سفر با حرکت از تهران به سمت قم آغاز می شود. مسیر تهران تا قم 148 کیلومتر است و تقریبا یک ساعت و 52 دقیقه در مسیر جاده تهران قم خواهید بود. با مطالعه این مقاله می توانید سفر خود را طوری برنامه ریزی کنید که در بین راه حوصله تان سر نرود و سفری به یاد ماندنی را در خاطراتتان ثبت کنید. با رسیدن به شهر زیارتی قم می توانید برنامه تان را بدین شکل پیش ببرید:

  1. مکاهای مذهبی و تاریخی : مانند زیارت حرم حضرت معصومه
  2. بازار قدیم قم،بازار قم یکی بازارهای قدیمی ایران به لحاظ معماری است. چهار سوق، تیمچه، سرا و راسته
  3. خانه تاریخی زند, موزه ها و کتابخانه های قدیمی و دست نویس
  4. خانه ملاصدرا ، مکانی برای سیر و سلوک عارفانه
  5. خانه یزدان پناه ، از موزه تا رستوران

پس از بازدید از این مکان های زیبا و تفریحی و زیارتی می توانید برای صرف ناهار و یا شام از رستوران ها با کیفیت شهر قم بهره مند شوید.

شهر کاشان

مسیر بعدی که در بین فاصله تهران تا اصفهان خواهید داشت، شهر کاشان می باشد با جاذبه های گردشگری خاص خود توانسته تمام مسافران و گردشگران را مجذوب خود کند. مسیر قم تا کاشان 112 کیلومتر است که حدودا یک ساعت و 19 دقیقه طول می کشد تا شما به مقصد برسید. کاشان بعد از قم در فاصله بین تهران تا اصفهان قرار دارد. به شهر گل و گلاب و عطر و خانه های قدیمی و تاریخی شهرت پیدا کرده است. راهنمای کافه رنت بعد از قم مسیری را برای رسیدن به کاشان شهر دالان ها خنک و… در نظر دارد.

جاذبه های دیدنی شهر کاشان:

  1. تپه سیلک
  2. خانه بروجردی ها در کاشان
  3. خانه طباطبایی ها در کاشان
  4. خانه عامری ها درکاشان
  5. بازار سنتی کاشان
  6. حمام میراحمد کاشان
  7. خانه عباسیان
  8. آرامگاه سهراب سپهری در کاشان
  9. مسجد آقابزرگ در کاشان
  10. قمصر کاشان

بازار کاشان یکی از مهم ترین آثار تاریخی کاشان است که در حدود 40 اثر تاریخی را در خود جای داده است.

گردش در آران و بیدگل

پس از کاشان بعد از 18 دقیقه رانندگی به آران و بیدگل می رسید، این شهر جذاب باعث شده که حد فاصل تهران تا اصفهان برایتان دلچسب باشد. آران و بیدگل، شهری ایست با جاذبه های متنوع و چشم گیری که دیدنی های جاذبه گردی تاریخی و برگرفته از طبیعت آن است. که باعث شده بسیاری از گردشگران و باستان شناسان را جذب خود کند. با اجاره خودرو با راننده شما میتوانید به جاذبه های گردشگری که بین فاصله تهران تا اصفهان هست را با خیال اسوده بازدید و گردش نمایید.

مکان ها ی گردشگری آران بیدگل:

  1. مسجد جامع قاضی آران و بیدگل
  2. کاروانسرای مرنجاب
  3. بقعه امام زاده محمد هلال
  4. حمام رئیسه آران و بیدگل
  5. کویر مرنجاب
  6. منطقه شکار ممنوع یخاب

گردش در اصفهان

گردش در اصفهان، پس از روزهای متعدد و گردش و سیر و سفر از فاصله تهران تا اصفهان بالاخره به مقصد اصلی رسیدید. شما توانستید با کرایه خودرو کافه رنت فاصله ی بین تهران تا اصفهان را با گذراندن اوقات خوش و بدون اینکه از جاذبه ها و مکان های گردشگری بگذرید از تمام مکان های تاریخی , مذهبی و…. در راه بازدید کنید و یک سفر خاطره انگیز و با تجربه ای را برای خود و همراهان خود رقم بزنید.

میدان تاریخی نقش جهان

میدان نقش جهان که نام دیگر آن میدان امام شهرت دارد. یکی از قدیمی ترین و پر بازدید ترین مکان های دیدنی اصفهان است. بی شک بسیاری از بناهای باستانی این شهر در میدان نقش جهان است. این میدان برای اینکه به این شکل امروزی در بیاید و پایدار بماند دستخوش رنج و بی ملایمتی فراوانی قرار گرفته است. اما خوش اقبالی است که ما امروز این میدان را با عظمت و سر افراز آن را داریم و محل گردشگزی ایرانی و خارجی قرار گرفته است.

باید یک جله مهم و اساسی در خصوص نقش جان به خاطر بسپارید ومایه مباهات ما می باشد و آن ثبت این میدان در فهرست میراث جهانی یونسکو می باشد.

مسجد امام اصفهان

نام های دیگر مسجد جامع عبارت است از: مسجدشاه که به نام های مسجد جامع، مسجد سلطانی و مسجد امام می باشد. مسجد جامع از بناهای اسلامی و تاریخی ایران اسلامی می باشد. که در دوره ی صفویه بنا گذاشته شده است. مسجدِشاه در تاریخ 15 دی 1310 با شماره ثبت 107 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این بنای اسلامی و تاریخی از کاش کاری و معماری بی نظیر در قرن یازدهم هجری برخوردار می باشد

کاخ چهل ستون اصفهان

کاخ چهلستون یا باغ موزه چهل ستون از دوره ی صفویه در شهر قدیمی اصفهان است که شاه عباس اول با احداث کوشکی در میان آن کاخ چهل ستون را ایجاد کرد. کاخ چهل ستون یکی از پرطرفدارترین وجذاب ترین مکانهای گردشگری اصفهان است که هر ساله مسافران زیادی از اقصی نقاط جهان برای دین این آثار تاریخی به اصفهان مسافرت می کنند.

مسجد شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف اله این مسجد در میدان نقش جهان اصفهان قرار دارد یکی از معماری های بینظیر و شگفت انگیز وتماشایی در دوره خود تا کنون می باشد. به دلیل رنگ آمیزی و نوع معمار ی که خاص خودش می باشد. از دیدنی های بینظیر میدان نقش جهان که شما را انگشت به دهان می کند. مسجد شیخ لطف الله توسط محمدرضا اصفهانی بنا شده با گنبد طوسی و بی بدیل خود وفوق العاده از تلفیق دو هنر کاشی کاری و معماری است

اجاره خودرو در اصفهان

شهر اصفهان یکی از شهر های قدیمی ایران است. این شهر مورد استقبال گردشگران ایرانی و خارجی قرار گرفته است. اجاره ماشین در اصفهان به صورت بدون راننده و با راننده به متقاضیان خدمات ارائه می کند. برا مطلع شدن از قیمت و شرایط اجاره خودرو در اصفهان می توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 32 - 6

نظرات

  • امیر
    امیر

    هزینه اجاره خودرو از تهران تا اصفهان برای 3 روز چقدر میسه؟

    1402-06-11 16:47:18
    • ایدا سلیمانی
      پشتیبانی

      سلام وقت بخیر بستگی داره با راننده بخواین یا بدون راننده 
      و همه ی این موارد هم بستگی به مدل خودرو داره

      1402-06-18 17:59:45
  • شیرین
    شیرین

    از تهران تا اصفهان ترافیک هم میشه؟

    1402-06-11 12:54:14
    • مینا احمدی
      پشتیبانی

      بله تعطیلات و آخر هفته ها مسیر تهران تا اصفهان بعضی از مسیرهاش ترافیک داره. 

      1402-07-08 12:49:15
02149934