فستیوال های جزیره کیش

فستیوال های جزیره کیش

کیش، یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس و از مقاصد مهم گردشگری در ایران محسوب می شود که سالانه پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور است.

از این رو، همه ساله در فصل های مختلف جشنواره های گوناگونی در این جزیره برگزار می شود؛ بنابراین اغلب گردشگران برای سفری مقرون به صرفه و مفرح در این زمان ها به کیش می روند.

وجود این جشن ها برای شهرهای گردشگری یک بازی دو سر برد محسوب می شود؛ در زمان کاهش تعداد سفر به این شهرها در فصول گوناگون، برگزاری این فستیوال ها به اقتصاد آن ها کمک می کنند.

همچنین مسافران می توانند از برنامه ها و تفریحات مهیج و تخفیف های عالی استفاده کنند.

لازم به ذکر است در صورت سفر به کیش، برای گشت وگذار آسان در این جزیره، می توانید با اجاره خودرو در کیش از مجموعه کافه رنت به راحتی به گشت و گذار بپردازید.

در ادامه قصد داریم با جزئیات فستیوال های جزیره کیش بیشتر آشنا شویم. پس همراه ما باشید.

در فستیوال های جزیره کیش چه برنامه هایی برگزار می شوند؟

آتش بازی در فستیوال های کیش

اغلب شهرهای توریستی و گردشگری، جشنواه هایی را به صورت سالیانه برگزار می کنند که فرصت خوبی برای تجربه سفری متفاوت برای مسافران به ارمغان می آورند.

این فستیوال ها به مناسبت های مختلف برپا می شوند و برنامه های گوناگونی را به متقاضیان خود ارائه می دهند؛ جزیره زیبای کیش نیز از این قاعده مستثنی نیست.

همان طور که اشاره کردیم، این جزیره یکی از مقاصد مهم گردشگری محسوب می شود که هرساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران و توریست ها از سراسر ایران و جهان است.

جشنواره های متعددی که در فصول مختلف در این جزیره برگزار می شوند از شرایط خوبی برخوردارند و امکانات ویژه و متنوعی را به مسافران ارائه می دهند.

در ادامه با برنامه های مفرح و گوناگونی که در این فستیوال ها اجرا می شوند، آشنا می شویم:

اجرای تئاتر و نمایش فیلم

اجرای تئاتر در کیش

یکی از برنامه های پرطرفدار در فستیوال های کیش که بخش عمده ای از آن ها را در برمی گیرد، نمایش فیلم و برگزاری تئاترهای مختلف است.

فیلم های به روز سینما در سینماهای سطح شهر اکران می شوند که می توانید زمان و نام فیلم را در بنرهای سطح شهر و یا از طریق اپلیکیشن «آی کیش» مشاهده کنید.

موسیقی و تئاتر خیابانی به همراه نمایش های عروسکی از دیگر مراسم هایی هستند که پس از همه گیری بیماری کرونا، در فضای باز و در سطح شهر برگزار می شوند.

برگزاری کنسرت های مختلف

برگزاری کنسرت در کیش

از دیگر تفریحات لذت بخش در جشنواره های جزیره کیش، تماشای اجرای موسیقی زنده است. کنسرت های متعددی توسط خوانندگان محبوب و مطرح کشور در این فستیوال ها برگزار می شود.

این برنامه اغلب در تالار شهر، سالن های کنسرت هال مریم کیش، رویال هال هتل پانوراما، مجموعه آوای خلیج فارس و تالار مجلل پرشین برپا می شوند.

بلیط این کنسرت ها با تخفیف و قیمت بسیار پایین عرضه می شوند که گاها شامل تخفیفات 50% نیز شده اند. بسیاری از طرفداران این خوانندگان خوش صدا برای دیدن اجرای آن ها راهی کیش می شوند.

ارائه تخفیفات ویژه

پاساژ در کیش

در این جشنواره ها تخفیفات زیادی روی محصولات و خدمات مختلف اعمال می شود که می توان گفت بهترین بخش این مراسمات است.

در سال های گذشته با ورود مسافران به جزیره، به آن ها یک کارت هدیه اعطا می شد. فروشگاه ها و مراکز خرید نیز تخفیفات زیادی به مشتریان ارائه می دهند.

این تخفیفات در جشنواره های تابستانه بیشتر است. همچنین مسافران می توانند به ازای هر خرید با مقدار معین توسط دستگاه های کارت خوان، یک امتیاز دریافت کرده و در قرعه کشی شانس بیشتری داشته باشند.

در فستیوال های جزیره کیش علاوه بر مراکز خرید می توانید از هتل ها، مراکز تفریحی آبی و حتی برای تهیه بلیط هواپیما تخفیف بگیرید.

مسابقات متنوع

بخش جذاب هر جشنواره، شرکت در مسابقات مختلف و دریافت جایزه است. این مسابقات در فستیوال های جزیره کیش به صورت شبانه و هفتگی برگزار می شوند.

در هر مسابقه، افراد برنده با قرعه کشی مشخص می شوند که اغلب به آن ها جوایزی مانند آپارتمان، خودرو، بلیط هواپیما و... اهدا می شود.

تفریحات آبی

تفریحات آبی در کیش

جزیره کیش به تفریحات آبی شهرت دارد و نمی توان به این جزیره سفر کرد و لذت تفریح در آب های نیلگون خلیج فارس را لمس نکرد.

همچنین این تفریحات را می توانید در پارک های آبی مختلف نیز تجربه کنید؛ از جمله آن ها می توان به پارک آبی اوشن با سرسره های متنوع و رودخانه خروشان و همچنین لانژ ساحلی مارینا کیش اشاره کرد.

غواصی، جت اسکی، پاراسل، شاتل سواری، قایق سواری، فلای بورد و ... از دیگر تفریحاتی هستند که می توانید از آن ها در آب های این جزیره استفاده کنید.

کارناوال ها و جُنگ های شادی

کارناوال ها و جُنگ های شادی در کیش

از دیگر برنامه های فرهنگی که در فستیوال های این جزیره برگزار می شوند، جنگ های شبانه و کارناوال های شادی است. در این برنامه ها که با موسیقی و نمایش تعدادی از عروسک های محبوب همراه است، لحظات به یادماندنی را برای کودکان و گردشگران فراهم می کنند.

مراسم نورافشانی، اجرای موسیقی محلی، شعبده بازی، برنامه های طنز و ایستگاه های علمی مخصوص کودکان از جمله برنامه هایی است که می توانید در یک تفریح شبانه همراه با خانواده و دوستان تجربه کنید.

زمان برگزاری فستیوال های جزیره کیش

تصویر یک عینک بر روی ماسه

در نیمه اول سال، به دلیل گرمای هوا و کاهش تعداد مسافران در جزیره کیش، جشنواره های تابستانه اغلب با شروع تیرماه آغاز می شوند.

این برنامه ها محدود به مکان خاصی نیستند و در همه نقاط جزیره می توان در آن ها شرکت کرد. همچنین در کیش، جشنواره های زمستانه نیز برگزار می شود که اغلب از 14 بهمن ماه آغاز شده و تا 20 فروردین ادامه دارند.

در این دو جشنواره(تابستانه و زمستانه) برنامه های تقریبا یکسانی برگزار می شود؛ اما با توجه به آب وهوای مناسب جزیره در فصول پاییز و زمستان، گردشگران بیشتری به آن سفر می کنند.

به همین دلیل در فستیوال های زمستانه، مراکز خرید و تفریحات آبی، تخفیفات کمتری ارائه می دهند. در این میان، بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای سفری مقرون به صرفه در فصل تابستان به این جزیره سفر کنند.

مسیر دسترسی به فستیوال های جزیره کیش

این جشنواره های گوناگون در تمام نقاط جزیره کیش برپا می شوند و محدود به مکان خاصی نیستند. لازم به ذکر است، مراسماتی مانند افتتاحیه ها و قرعه کشی ها در سالن اصلی تئاتر این جزیره برگزار می شوند.

برای دسترسی به هرکدام از این برنامه ها می توانید از وسایل حمل ونقل عمومی مانند مینی بوس و تاکسی استفاده کنید. در این میان، تردد با خودرو شخصی در جزیره، تجربه ای لذت بخش به همراه خواهد داشت.

سخن پایانی

کیش، یکی از جزیره های زیبای خلیج فارس است که سالیانه در فصول مختلف با وجود جاذبه ها و تفریحات متنوع، گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند.

در این جزیره مانند تمام شهرهای توریستی، هرساله جشنواره های گوناگونی برگزار می شود که فرصت عالی برای مسافران محسوب می شوند.

در فستیوال های جزیره کیش می توانید از تخفیف ها و برنامه های متنوع و مهیج استفاده کنید و تجربه یک سفر به یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

تئاترهای خیابانی، کنسرت ها، تخفیفات مختلف در مراکز خرید و تفریحات آبی، قرعه کشی و مسابقات گوناگون از جمله برنامه هایی است که در این جشنواره ها می توانید تجربه کنید.

تردد در جزیره زیبای کیش، به وسیله تاکسی و مینی بوس امکان پذیر است؛ اما در این میان، استفاده از خودروهای لوکس خارجی برای گشت وگذار در این جزیره لذتی دوچندان خواهد داشت.

کافه رنت، ارائه دهنده انواع خودروهای اجاره ای لوکس در جزیره زیبای کیش همراه و همسفر شما خواهد بود.

دیدگاه شما

فرمول: 31 - 20
02149934