همه چیز در مورد پارک ابی وایلد وادی دبی

پارک ابی وایلد وادی دبی

امارات متحده عربی، برخی از بهترین پارک های آبی جهان را در خود جای داده است؛ درنتیجه، انتخاب از میان آن ها کمی دشوار است. مجموعه آبی وایلد وادی (Wild Wadi)، با داشتن 30 سرسره هیجان انگیز، رودخانه آرامش بخش، موج سواری و ... یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی است.

همچنین، این مجموعه، از زمان افتتاح تا کنون، موفق به کسب جوایز و نقد های مثبت زیادی شده است. شما، با هرسن و سلیقه ای که هستید، می توانید یک ماجراجویی آبی شگفت انگیز را در وایلد وادی تجربه کنید.

بنابراین، اگر قصد سفر به دبی را، با خانواده یا با دوستان خود دارید، بازدید از وایلد وادی را در صدر لیست خود قرار دهید. لازم به ذکر است که این پارک آبی، چشم انداز فوق العاده ای به برج العرب باشکوه دارد و درست در مقابل آن قرار گرفته است. همراه ما در این مقاله از کافه رنت شوید تا هرآنچه که نیاز است قبل از رفتن به وایلد وادی بدانید را، بررسی کنیم.

معرفی پارک آبی وایلد وادی

وایلد وادی، یکی از محبوب ترین پارک های دارای تم در دبی است که تفریحات متنوعی، از سرسره های هیجان انگیز گرفته تا استراحت در رودخانه آرامش بخش را، برای بازدیدکنندگان خود فراهم می کند.

می توان گفت، معروف ترین سرسره در این پارک، جمیرا سیرا (Jumeirah Sceirah) است. این سرسره به عنوان بلندترین و سریع ترین سرسره آبی سقوط آزاد در خارج از قاره آمریکا شناخته می شود.

در این سرسره 120 متری، شما احساس پرواز از ارتفاع 32 متری را، با سرعت باور نکردنی 80 کیلومتر در ساعت، تجربه خواهید کرد. همچنین، در ترن هوایی Master Blaster که شما را در ارتفاع 15 متری از سطح زمین شلیک می کند، هیجان را در سطح دیگری تجربه خواهید کرد.

همچنین، در این مجموعه، یک زمین بازی بزرگ برای کودکان وجود دارد که با داشتن بیش از 100 فعالیت آبی از جمله سرسره، تفنگ آبی، صخره های کوهنوردی، سطل تخلیه و ... سرگرمی های تعاملی و تفریحات متنوعی را، برای فرزندانتان، ارائه می کند.

معرفی پارک آبی وایلد وادی

شما چه بخواهید آدرنالین خونتان را چند لول بالا ببرید یا یک روز آرام در کنار خانواده را برای خود بسازید، وایلد وادی بدون شک یک انتخاب مناسب برای شما است. مجموعه آبی وایلد، بر اساس داستان های جوها (Juha)، یک شخصیت محبوب در افسانه های عربی، طراحی شده است. درواقع، تمامی سرسره های این مجموعه، از قبیل Juha's Dhow، Jumeriah Sceirah و ... با تم افسانه جوها، طراحی و نامگذاری شده اند.

پارک آبی وایلد وادی کجاست

پارک آبی وایلد وادی کجاست؟

پارک آبی وایلد وادی، در مقابل سومین هتل بلند جهان، برج العرب و هتل های جمیرا واقع شده است. بنابراین، این پارک آبی مناظر خیره کننده ای از هتل ها، دریا و کل شهر را برای شما ارائه می دهد. این پارک در جاده جمیرا و در مرکز شهر واقع شده است؛ بنابراین دسترسی به آن برای شما، مشکل ساز نخواهد بود. در ادامه، مسیر های دسترسی به پارک را بررسی می کنیم.

اتوبوس

اگر از حمل و نقل عمومی، برای رفتن به وایلد وادی استفاده می کنید، اتوبوس های متعددی در نزدیکی پارک توقف می کنند. شما می توانید از طریق خطوط اتوبوس از جمله 8، 81 و X28. خود را به این پارک برسانید. از ایستگاه اتوبوس تا این مجموعه، 3 دقیقه به صورت پیاده راه است.

مترو

نزدیکترین ایستگاه مترو به پارک آبی، مرکز خرید امارات است؛ برای رسیدن به آنجا می توانید از خط M1 استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که از ایستگاه تا پارک، به صورت پیاده، راه طولانی را در پیش دارید. بنابراین، پیشنهاد می کنیم با استفاده از تاکسی، خود را از ایستگاه مترو به پارک برسانید که حدود 10 دقیقه زمان خواهد برد.

تاکسی

یکی دیگر از روش های دسترسی، استفاده از تاکسی است. اگرچه این روش گران تر از اتوبوس یا مترو است، اما شما را در کوتاه ترین زمان، درست، به جلوی درب ورودی مجموعه می رساند.

پیشنهاد خواندنی

اجاره خودرو

شما می توانید، با اجاره خودرو از موسسه های معتبر، به راحتی به گشت و گذار در دبی بپردازید و از جاذبه های مختلف این شهر از جمله وایلد وادی دیدن کنید. تنها کافی است، خودرو مورد نظر خود را به صورت آنلاین رزرو کنید و در هر نقطه ای از شهر که بخواهید آن را تحویل بگیرید.

همچنین با توجه به هزینه های سرسام آور تاکسی ها و شلوغی وسایل نقلیه عمومی، اجاره خودرو از مجموعه های معتبری مانند کافه رنت، می تواند در کنار کیفیت بالا، بسیار مقرون به صرفه درآید.

آدرس دقیق

امارات متحده عربی- دبی-جاده جمیرا- ام سقیم 3 (Umm Suqeim)

معرفی سرسره های وایلد وادی

مجموعه آبی وایلد وادی، با داشتن سرسره های شگفت انگیز، تجربه مهیجی را برای شما رقم خواهد زد. این پارک، در مجموع دارای 3 استخر، 30 سرسره و بخش های متنوع است و مقصد مناسبی برای تفریحات خانوادگی محسوب می شود.

در ادامه، به برخی از هیجان انگیزترین سرسره ها اشاره می کنیم:

جمیرا سسیرا

جمیرا سسیرا (Jumeirah Sceirah)

این سرسره، یکی از جاذبه های اصلی و معروف وایلد وادی محسوب می شود که عنوان بلندترین و سریع ترین سرسره سقوط آزاد را در خارج از آمریکا، از آن خود کرده است. برای امتحان این سرسره، شما ابتدا باید از یک برج 32 متری بالا بروید؛ در آن جا می توانید از مناظر تماشایی برج و ساحل لذت ببرید.

هنگامی که در کپسول سرسره قرار می گیرید، شمارش معکوس آغاز می شود و همین کافیست تا صدای تپش قلب خود را بشنوید. حالا تصورکنید که ناگهان دریچه زیر پایتان باز شود و از یک سرسره 120 متری با سرعت 80 کیلومتر در ساعت سقوط کنید. اگر به دنبال تجربه جدیدی هستید، این سرسره طوفانی را از دست ندهید.

مستر بلستر

مستر بلستر (Master Blaster)

مستر بلستر، یک ترن آبی منحصر به فرد است که نیروی گرانش را به چالش می کشد. مستر بلستر با جت های آبی پرقدرت خود، شما را تا ارتفاع 15 متری از سطح زمین شلیک می کند و حس غیر قابل وصفی برای شما به ارمغان می آورد. در این سرسره، شما می توانید تیوپ یک نفره یا دو نفره را انتخاب کنید. کودکان نیز، می توانند از تجربه سواری Master Blasters لذت ببرند، اما باید قد آن ها حداقل 1.1 متر و یا بیشتر باشد.

برج سورج

برج سورج (Burj Surj)

برج سورج، یکی از هیجان انگیزترین سرسره های وایلد وادی است که تجربه یک تفریح گروهی، با دوستان یا خانواده، را برایتان رقم می زند. در این سرسره، شما در تیوپ های 5 نفره، با سرعت زیاد، به سمت پایین سر می خورید و در آخر درون یک استخر کوچک پرتاب می شوید.

Tantrum Alley

Tantrum Alley

Tantrum Alley، از سرسره های آبی و گردبادها تشکیل شده است. در این سواری هیجان انگیز، سرسره آبی، شما را به اولین گردباد هدایت می کند که در آن چندین بار به جلو و عقب می روید و سپس به صورت دایره ای می چرخید، بعد از آن، وارد دو گردباد بعدی می شوید و در نهایت به داخل یک استخر می افتید. شما می توانید، در گروه های حداکثر 4 نفره، از این سرسره استفاده کنید.

5 تفریح در وایلد وادی که نباید از دست بدهید!

تم پارک آبی وایلد وادی، علاوه بر سرسره های هیجان انگیز، دارای بخش های متنوع دیگری نیز هست که تفریحات جذابی را برای شما فراهم می کنند. در ادامه به معرفی برخی از محبوب ترین تفریحات وایلد وادی می پردازیم:

Juha’s Dhow and Lagoon

1. Juha’s Dhow and Lagoon

این بخش، با داشتن بیش از 100 فعالیت آبی شامل پنج سرسره، سرسره های مسابقه ای، سطل تخلیه، تفنگ های آب و ... سرگرمی های تعاملی مناسبی را برای خانواده ها فراهم می کند. این منطقه، به صورت اختصاصی برای کودکان و نوجوانان طراحی شده است.

Juha's Journey

2. Juha's Journey

بعد از یک تفریح مهیج در سرسره های وایلد وادی، استراحتی دلپذیر در رودخانه، می تواند بسیار لذت بخش باشد. Juha's Journey، یک رودخانه به طول 360 متر است؛ شما می توانید در تیوپ های یک نفره یا دو نفره در امتداد این رودخانه شناور شوید و در کنار خانواده یا دوستان، تجربه ای آرامش بخش را برای خود رقم بزنید.

Action River

3. Action River

Action River، یک رودخانه مواج است که در برخی از بخش های آن، ارتفاع موج ها به بیش از یک متر می رسد. شما می توانید، در تیوپ های یک یا دونفره در امتداد این رودخانه شناور شوید و از زیر آبشار ها عبور کنید. موج های عظیم و ناگهانی این رودخانه، شما را غافلگیر خواهند کرد.

Wipeout & Riptide

4. Wipeout & Riptide

در وایلد وادی، دوستداران موج سواری، این شانس را خواهند داشت که در Wipeout و Riptide FlowRiders سوار بر امواج شوند. این بخش، بهترین تجربه موج سواری را، برای شما رقم خواهد زد.

Breaker’s Bay

5. Breaker’s Bay

Breaker’s Bay، بزرگترین استخر موج در خاورمیانه است و امواج موازی و متقاطع 1.5 متری تولید می کند. این استخر موج برای شما احساس حضور در ساحل واقعی را تداعی می کند؛ در حالی که آب این استخر کاملا تمیز است و موج سواری در آن بی خطر است. همه سنین، مجاز به استفاده از این بخش هستند؛ اما لازم به ذکر است که کودکان، برای شنا و بازی در این استخر، باید تحت نظارت یک بزرگسال باشند.

امکانات و خدمات وایلد وادی

امکانات و خدمات وایلد وادی

مجموعه آبی وایلد وادی، دارای امکانات و خدمات متنوعی است که به واسطه آن ها، علاوه بر ارائه تفریحات متنوع، رفاه حال مشتریان خود را نیز تضمین می کند. در ادامه به معرفی برخی از این امکانات شامل رستوران، کافی شاپ، فروشگاه و .... می پردازیم:

رستوران و کافی شاپ های وایلد وادی

رستوران و کافی شاپ های وایلد وادی

در مجموعه وایلد وادی، تنوع بی نظیری از غذاهای باکیفیت وجود دارد؛ در نتیجه شما می توانید بعد از بازی تفریح، از یک غذای با کیفیت و لذیذ لذت ببرید. در ادامه، به برخی از رستوران ها و کافی شاپ های پارک وایلد وادی، اشاره می کنیم:

Julshan’s Burgers / Juha’s Family Kitchen

این رستوران ها، انتخاب مناسبی برای یک وعده اصلی غذایی هستند که غذا های خوش طعمی را از قبیل مرغ، شاورما، همبرگر، سیب زمینی سرخ شده و ... سرو می کنند. همچنین برای کسانی که به دنبال غذای سالم هستند، چند سالاد خوشمزه نیز قابل سفارش هستند.

Smoke House

اگر از فست فودهای آمریکایی خوشتان می آید، به رستوران Smoke House بروید و از طعم شگفت انگیز مرغ کبابی و سایر خوراکی های دودی لذت ببرید.

Riptide Pizza

پیتزای تازه پخته شده، با طعم های مختلف مانند مارگریتای کلاسیک را، در Riptide Pizza امتحان کنید. شما می توانید، پیتزا دلخواه خود را سفارش دهید و از تازگی و طعم لذیذ آن لذت ببرید.

Shah Bandar’s Café

برای یک میان وعده سریع از قبیل پاپ کورن، چیپس، ناچو، بستنی و ... کافی شاپ Shah Bandar’s Café، مکان مناسبی است.

Ali’s BBQ

این رستوران، غذاهای متنوعی مانند کباب، هات داگ، فیله مرغ، برگر گوشت گاو و ... را در بالا ترین کیفیت سرو می کند.

Leila’s Fruits and Snacks

اگر به دنبال یک میان وعده سالم هستید، این مکان انتخاب مناسبی برای شما است. شما می توانید در این کافی شاپ انواع تنقلات، آب میوه های تازه، اسموتی ها، سالاد میوه و ... را سفارش دهید.

فروشگاه های وایلد وادی

اگر قصد دارید با بردن یک یادگاری از مجموعه وایلد وادی، تجربه خود را ماندگار کنید، یا برای دوستانتان سوغاتی های منحصر به فرد تهیه کنید، حتما به فروشگاه های این پارک آبی سری بزنید.

وایلد وادی، دارای چهار فروشگاه به نام های Souk Al Wadi، Shabandar's Souk، Air Tattoo، Sinbad’s Cart است که در بخش های مختلف پارک واقع شده اند. این فروشگاه ها، کالاهایی نظیر تی شرت، لباس شنا، حوله، اسباب بازی های آبی، لیوان، فنجان و ... را عرضه می کنند.

ارائه خدمات به مهمانان دارای معلولیت جسمی

پارک وایلد وادی، مجموعه وسیعی از امکانات را به منظور پذیرایی از مهمانان دارای معلولیت جسمی، ارائه می دهد. درقسمت ورودی و پارکینگ، بخش های اختصاصی برای این افراد وجود دارد؛ در داخل پارک نیز، مهمانان می توانند از دوش ها، رختکن و سرویس های بهداشتی با طراحی خاص استفاده کنند.

همچنین، 60 درهم از قیمت بلیت به مهمانان دارای معلولیت جسمی، باز گردانده می شود و همینطور، آن ها نیاز به انتظار در هیچ صفی در پارک را ندارند. لازم به ذکر است که بیشتر سرسره ها و بخش های مجموعه، به گونه ای طراحی شده اند که همه افراد بتوانند به راحتی از آن ها استفاده کنند. درنتیجه، افراد دارای معلولیت جسمی، فقط در برخی از تفریحات پارک ممکن است به کمک نیاز داشته باشند.

کلبه های لاکچری وایلد وادی

کلبه های لاکچری وایلد وادی

کلبه های وایلد وادی، با چشم انداز عالی، برای شما احساس راحتی و آرامش ایجاد می کنند. هر کلبه، تا حداکثر 8 نفر ظریف دارد و شما می توانید درکنار دوستان یا خانواده خود از آن لذت ببرید. این کلبه های لوکس، در امتداد رودخانه (Juha’s Journey) و استخر موج واقع شده اند و خدمات زیر را ارائه می کنند:

• 8 صندلی خصوصی
• چهار صندلی آفتابگیر با کوسن
• میز با چهار صندلی
• اشتراک VIP برای White Water Wadi
• حوله سرد رایگان هنگام ورود
• هشت حوله استخر برای استفاده در مدت اقامت
• یک یخچال خصوصی با آب معدنی، نوشابه و میوه
• امکان دسترسی به ساحل هتل Jumeirah Beach
• تخفیف بلیط (با رزرو کلبه به قیمت 2100 درهم، 50٪ تخفیف برای بلیت ورودی خود دریافت می کنید)

بهترین زمان بازدید از پارک آبی وایلد وادی

بهترین زمان بازدید از پارک آبی وایلد وادی

دبی، به واسطه موقعیت جغرافیایی خود، در اکثر روز های سال آفتابی و گرم است؛ از این رو در فصل های گرم سال، هوای دبی برای بسیاری از افراد قابل تحمل نیست. بنابراین، پیشنهاد می کنیم در بازه زمانی نوامبر تا مارس، به دبی سفر کنید. مجموعه وایلد وادی، در این ماه های پر بازدید نیز میزبان گردشگران زیادی است.

بهترین زمان بازدید از این مجموعه، در طول هفته است که ازدحام جمعیت کم تری نسبت به روز های آخر هفته دارد. همچنین، اگر می خواهید در صف های طولانی منتظر نمانید، قبل از باز شدن مجموعه خود را به آن جا برسانید؛ زیرا با گذشت زمان در روز، پارک شلوغ تر خواهد شد. لازم به ذکر است که اولین و سومین پنجشنبه هر ماه، از ساعت 8 شب تا نیمه شب، پارک وایلد وادی مخصوص بانوان است.

ساعت کاری وایلد وادی

ساعت کاری مجموعه وایلد وادی، هر ماه تغییر می کند؛ اما به طور کلی، پارک از 10:00 صبح تا 7:00 شب آماده پذیرایی از مهمانان است. در روز های جمعه، پارک از ساعت 10:00 تا 22:00 و پنج شنبه ها از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است. ساعت کاری پارک، در ماه مبارک رمضان نیز متفاوت است و روزهای جمعه در این ماه تعطیل است.

ساعت کاری وایلد وادی

بلیت مجموعه آبی وایلد وادی

پارک آبی وایلد وادی بلیت و اشتراک های مختلفی را برای بازدیدکنندگان خود، ارائه می کند. علاوه بر این، همه مهمانان هتل های جمیرا دسترسی رایگان به پارک آبی دریافت خواهند کرد.

این هتل ها شامل برج العرب، مدینه جمیرا، هتل ساحلی جمیرا و ... است. شما می توانید بلیت یا اشتراک مورد نظر خود را به صورت آنلاین همراه با تخفیف از سایت مجموعه، خریداری کنید. بلیت ورودی برای هر فرد، بر اساس قد تعیین و محاسبه می شود. در ادامه، اشتراک های مجموعه وایلد وادی را معرفی می کنیم.

اشتراک Wadi

• دسترسی 3 ماهه به پارک آبی
• یک حوله اجاره ای رایگان در هر بازدید
• دسترسی سریع به برخی از تفریحات
• 25٪ تخفیف برای F&B در پارک
• 30٪ تخفیف اضافی برای بلیت ورودی تا چهار نفر مهمان

اشتراک سالانه

• دسترسی 18 ماهه به پارک آبی
• یک حوله اجاره ای رایگان در هر بازدید
• دسترسی سریع و بدون محدودیت به برخی از تفریحات
• 25 درصد تخفیف برای F&B در پارک
• 30٪ تخفیف اضافی برای بلیت ورودی تا چهار نفر مهمان

اشتراک سالانه Flowrider

• دسترسی 12 ماهه به پارک آبی
• یک حوله اجاره ای رایگان در هر بازدید
• شارژ مجدد آب رایگان در هر بازدید
• دسترسی سریع به برخی از تفریحات
• 25 درصد تخفیف برای F&B در پارک
• 30٪ تخفیف اضافی برای بلیت ورودی تا چهار نفر مهمان

قوانین و مقررات

بهتر است قبل از بازدید از مجموعه وایلد وادی نگاهی به قوانین و مقررات آن بی اندازید تا با آگاهی کامل خود را برای یک تفریح مهیج آماده کنید. در ادامه به این قوانین اشاره می کنیم.

قوانین ایمنی عمومی برای بازدید از وایلد وادی

• برخی از سرسره ها و بخش های مجموعه دارای محدودیت قد (حداقل 1.1 متر) هستند.
• مهمانانی که دارای محدودیت های پزشکی هستند، باید از استفاده از سرسره ها خودداری کنند.
• از همه مهمانان انتظار می رود که دستورالعمل های ارائه شده توسط نجات غریق را دنبال کنند.
• کودکان زیر 13 سال باید با یک فرد حداقل 16 سال همراه باشند.
• در پارک آبی وایلد وادی، مناطق مخصوص سیگار کشیدن وجود دارد.
• استعمال دخانیات فقط در مناطق تعیین شده مجاز است.
• دوربین های Go Pro را می توان در همه بخش ها به جز Jumeirah Sceirah استفاده کرد.
• بردن غذا و خوراکی از بیرون به داخل وایلد وادی ممنوع است. با این حال، مهمانان مجاز به بردن بطری آب 1 لیتری برای هر نفر، به پارک هستند.
• دعوا، استفاده از الفاظ توهین آمیز، دویدن، رانندگی، استفاده از نوشیدنی های الکلی مجاز نیست. همچنین، مهمانان باید نوبت را در صف ها رعایت کنند.
• مهمانان باید از حمل اشیاء نوک تیز به داخل پارک آبی خودداری کنند.

محدودیت های پوششی

دروایلد وادی، برخی از لباس های شنا، نامناسب تلقی می شوند و پوشیدن آن ها در مجموعه مجاز نیست. در ادامه به محدودیت های پوششی پارک وایلد وادی اشاره می کنیم:

• مایوهای شفاف
• زیر شلواری
• لباس های بلند و لباس های خیابانی
• شورتک هایی که دارای بخش و جزییات برجسته مانند پرچ در قسمت پشت، سگک و... هستند.
• جواهرات
• مایو نباید دارای سگک، زیپ، دکمه یا گیره فلزی باشد؛ زیرا ممکن است باعث آسیب به سرسره ها و دیگر افراد شود.
• پوشک معمولی برای بچه ها ممنوع است و پوشک مخصوص شنا را باید از فروشگاه های پارک خریداری کنید.
• استفاده از عینک (عینک آفتابی یا عینک) در هنگام استفاده از سرسره ها مجاز نیست.
• Burkinis (لباس شنای ویژه با حجاب برای زنان مسلمان) ، در فروشگاه های مجموعه موجود است و پوشیدن آن ها داخل پارک آبی وایلد وادی مجاز است.

سفری خوش با کافه رنت

در این مقاله، به بررسی یکی از محبوب ترین پارک های آبی دبی پرداختیم. تم پارک آبی وایلد وادی، توسط جمیرا اینترنشنال اداره می شود. این مجموعه، به دلیل امکانات، خدمات متنوع و فراهم کردن تفریحات مختلف برای همه سلیقه ها و همه سنین، بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

وایلد وادی، دارای 30 سرسره آبی، یک استخر موج گرم و خنک، غذاخوری های مختلف، دو دستگاه موج سواری مصنوعی، فروشگاه های متنوع و ... است. همچنین، پرسنل پارک وایلد وادی بسیار مهمان نواز هستند و به گرمی از شما پذیرایی می کنند. پس جای تعجب نیست که چرا این پارک، سالانه، میلیون ها گردشگر و ساکن را به خود جذب می کند.

علاوه بر این ها، در هنگام سوار شدن به سرسره ها و انجام دیگر تفریحات، شما می توانید از چشم انداز زیبا و منحصر به فرد این پارک لذت ببرید. برای دسترسی به این پارک می توانید ازروش های مختلف استفاده کنید؛ اما هیچ چیز مانند یک خودرو شخصی مناسب و با کیفیت، راحتی شما را تضمین نمی کند.

شما می توانید با اجاره خودرو در دبی دلخواه خود، به راحتی، از جاذبه های مختلف دبی دیدن کنید و تجربه یک سفر آرام و بی دغدغه را برای خود رقم بزنید. کافه رنت با ارائه انواع خدمات در زمینه اجاره خودرو، بیمه، پشتیبانی آنلاین شبانه روزی و ... آماده خدمت رسانی به شما در دبی ایران و ترکیه است.

دیدگاه شما

فرمول: 29 + 26
02149934