بهترین زمان سفر به هر یک از شهرهای ایران

ایران کشوری چهارفصل و رنگارنگ است و هر نقطه ی آن زیبایی های خودش را دارد. بهترین زمان برای سفر به هر یک از شهرهای ایران، متفاوت است. البته هرکس متناسب باعلاقه و خواست خود سفر می کند اما بعضی شهرها در بعضی فصل ها زیباتر و تماشایی تر هستند. در ماه های سرد سال خوب است که به مناطق گرم تر مانند کویر مصر برویم و در اقامتگاه های کویر مصر شب را به صبح برسانیم. همچنین عکس این اتفاق هم درست است. یعنی در روزهای گرم سال، به شهرهایی که خنک تر و کوهستانی هستند، مانند ییلاق دیلمان برویم. می خواهیم در این مطلب، به شما شهر دیدنی و مناسب سفر هر فصل را معرفی کنیم تا بتوانید برای سفر، بهترین زمان و مکان را انتخاب کنید. سفرهای گروهی در اکثر مواقع بسیار لذت بخش هستند. با اجاره یک ون یا اتوبوس، می توانید با عزیزان خود در هر فصل به شهر زیبایی از ایران رفته و لحظات خوشی را کنار هم ثبت کنید.

فصل بهار

فصل زیبای بهار، فصل شکوفه های سفید و صورتی درختان است. فصل خوش آب وهوایی که با ماه فروردین و نوروز آغاز می شود. این فصل، بهترین زمان برای سفر است. علاوه بر سفرهای نوروزی در فروردین ماه، ماه اردیبهشت و خرداد هم می توان به شهرهای مختلفی سفر کرد. در ادامه، ما دو تا از شهرهای خوش آب وهوا و گردشگری برای این فصل را به شما معرفی خواهیم کرد.

شیراز

شیراز، شهری که در فصل بهار و تعطیلات نوروز، مسافران زیادی را به خود می بیند. شیراز شهرِ بهارنارنج است. در فصل بهار، نسیمِ خنک و ملایمی بر درختان تازه سبز شده و شکوفه زده می وزد و بوی بهارنارنج را با خودش به تمام شهر می برد. این شهر زیبا، پر از باغ های سرسبز و بزرگ است که در فصل بهار می توانند مکان مناسبی برای دیدن و لذت بردن باشند. باغ های عفیف آباد، جهان نما، نارنجستان قوام و ارم و بسیاری دیگر، برای دیدن در فصل بهار مناسب هستند. همچنین، حافظه و سعدیه و گل و شعر می تواند حال شما را بهاری کند. ما در مطلبی 10 جاذبه گردشگری شیراز را به طور مفصل توضیح داده ایم.

برای سفر به شیراز در فصل بهار، می توانید یک از اجاره ون استفاده کنید و با خانواده خود لحظات خوبی را ثبت کنید. شیراز شهر هنر و ادب و شهر تاریخی زیبای ایران است که گوشه گوشه اش دیدنی است و برای سفر در بهار هوای دل انگیزی دارد که سرحالتان می کند. اگر در فصل بهار قصد سفر دارید، پیشنهاد ما سفر گروهی با ون به شیراز است. یادتان نرود که سر راهتان، حتماً از تخت جمشید باشکوه بازدید کنید.

باغ ارم شیراز

کاشان

شهر تاریخی کاشان باوجود آثار تاریخی و خانه های قدیمی و زیبایی که دارد و با قدمت 7500 ساله، در فصل بهار مقصد گردشگران زیادی است. فصل بهار، فصل شکوفا شدن و عطر گل محمدی قمصر است. تقریباً از 15 تا 25 اردیبهشت در کاشان، گلاب گیری انجام می شود و به همین دلیل افراد زیادی به کاشان سفر می کنند. فصل بهار بهترین زمان برای سفر به این شهر است. می توانید اردیبهشت ماه با اجاره یک ون مناسب سفر مثل دلیکا یا وانا، برای سفری به یادماندنی برنامه ریزی کنید و با خانواده یا دوستان خود به کاشان بروید. هوا در کاشان و در فصل بهار به خصوص اردیبهشت معتدل به همراه نسیم های خنک است. می توانید در سفر خود به کاشان، به روستای ابیانه رفته و زیبایی های کوچه ها و خانه های این روستا را تماشا کنید و عکس بگیرید.

همچنین، می توانید از خانه ی طباطبایی ها، خانه بروجردی ها و باغ فین که شامل حمام فین هم می شود دیدن کنید. یادتان نرود حتماً گلاب و گل محمدی برای خود و دوستانتان بیاورید. این شهر در تابستان و پاییز به نسبت بهار خلوت تر است؛ اما گلاب گیری اردیبهشت ماه را نباید از دست داد، حتی اگر شلوغ باشد. شهرهای دیگری مثل اصفهان هم برای سفر نوروزی در بهار و یا ماه های دیگر این فصل، عالی و مناسب هستند که ما به دو نمونه از این شهرها پرداختیم.

فصل تابستان

فصل تابستان، آب وهوا به گرم ترین حالت خود می رسد و همه ما دوست داریم برای چند روزی هم که شده، در جایی خنک تر استراحت کنیم. پس به شهرهایی که بهترین زمان برای سفر در تابستان هستند نگاهی می اندازیم.

اردبیل

اردبیل یکی از استان های سردسیر ایران است که بهترین زمان سفر به این استان می تواند تابستان باشد. در فصل گرما، برای دوری چند روزه از آفتاب داغ و هوای گرم می توان به اردبیل رفت و از خنکی آن لذت برد. بافت اردبیل کوهستانی است، به همین دلیل در بیشتر فصل های سال هوای خنک دارد. زمستان های این استان فوق العاده سرد است. اگر به سرما و برف نیز علاقه دارید می توانید در فصل زمستان به اردبیل سفر کنید. ارتفاعات تالش و جنگل های سرسبز و زیبای اردبیل گزینه مناسبی برای گشت وگزار سفر تابستانی شما است. گردنه حیران که یکی از زیباترین جاده های ایران محسوب می شود، راهی بی نظیر برای رسیدن به این منطقه خنک می باشد.

اگر برای سفر در تابستان، اردبیل خوش آب وهوا را انتخاب کردید، حتماً به پل معلق مشکین دشت بروید و از چشم انداز زیبای طبیعت لذت ببرید و با قدم زدن بر روی پل معلق، هیجان زده شوید. آش دوغ یکی از غذاهای بسیار خوش طعم اردبیل است که می توانید در آش فروشی های تمام سطح استان سفارش دهید و نوش جان کنید. با اجاره یک ون مناسب سفر، به اردبیل سفر کنید و از مناظری که در مسیر وجود دارد لذت ببرید تا به اردبیل برسید.

منظره دشت و کوه

کرمانشاه

یکی دیگر از شهرهای کوهستانی ایران که در غرب کشور قرار دارد، کرمانشاه است. در تابستان کرمانشاه آب وهوای مساعدی دارد. درواقع می توان گفت کرمانشاه منطقه ای کوهپایه ای هست و با آب وهوای معتدلی که در فصل تابستان دارد، بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل تابستان است. این شهر جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانی دارد. زمانی که به کرمانشاه سفر کردید، حتماً از کتیبه بیستون، مجسمه هرکول و کاروانسرای شاه عباسی بازدید کنید و به پارک جنگلی طاق بستان بروید و در طبیعت زیبا و خوش آب وهوای آن بنشینید و کنار خانواده لحظات خوبی را ثبت کنید. همچنین به بازار سنتی کرمانشاه رفته و برای دوستان خود سوغاتی بخرید و نان برنجی های معروف این شهر را نوش جان کنید.

حکاکی روی صخره

فصل پاییز

فصل زیبای پاییز که به پادشاه فصل ها معروف است، با درختان رنگارنگی که نمایش برگ ریزان اجرا می کنند، فصل خوبی برای سفر به بعضی شهرها و مناطق ایران است. در این فصل هوا کم کم رو به سردی می رود. پس بهترین زمان برای سفر به شهرهای گرم تر است که دو نمونه از آن ها را به شما پیشنهاد می دهیم.

کویر مصر

کویر مصر در مجموع آب وهوایی گرم و خشک دارد. بهترین زمان برای سفر به کویر مصر است. در فصل پاییز آب وهوای این منطقه ملایم و معتدل است اما شب ها کمی سرد می شود. روزها می توانید در کویر مصر لباس نازک بپوشید و شب ها که کمی سرد می شود یک ژاکت به تن کنید. تابستان های کویر مصر بسیار گرم است و به علت وجود عقرب و رطیل و مار در تابستان در این منطقه، سفر به کویر مصر در تابستان می تواند خطرناک باشد؛ اما در فصل پاییز این موجودات به خواب زمستانی می روند و هوا هم معتدل است. برای رفتن به کویر مصر می توانید خودروهای آفرود شاسی بلند اجاره کنید و در آبان ماه سفری گروهی به این منطقه کویری و زیبا داشته باشید.

جزیره قشم

یکی از زیباترین و بکرترین جزیره های سواحل خلیج فارس، جزیره قشم است. هوای این جزیره در تابستان بسیار گرم است و به نظر نمی رسد برای سفر مناسب باشد، به خصوص اگر گرما شما را اذیت می کند. درنتیجه فصل های سردتر سال بهترین زمان سفر به جنوب ایران است. در ماه آبان دمای هوای قشم از 25 درجه بالاتر نمی رود هرچند گاهی استثنا هم وجود دارد اما به طورکلی هوای خوبی برای سفر به قشم و دیدن این جزیره شگفت انگیز است. قشم سراسر تماشایی است. از زیبایی ها و مناطق دیدنی این جزیره می توان جنگل حرا را نام برد که بهترین زمان برای دیدن این جنگل فصل پاییز است. برای دیدن جنگل روی آب حرا، که سر از آب بیرون درآورده است، باید با قایق روی آب های شور خلیج فارس شناور شوید و این شگفتی را تماشا کنید که چگونه درختان سر از آب بیرون می آورند. جنگل های حرا در شمال غرب قشم قرار دارند و جزو ذخیره گاه زیست کره ایران محسوب هستند. یکی دیگر از زیبایی های قشم، دره ستارگان است که باید حتماً در سفر خود به قشم به آنجا بروید.

جزیره قشم

فصل زمستان

سردترین فصل سال زمستان است. بعضی افراد سرما را بسیار دوست دارند و برای دیدن برف روی کوه ها به مناطق کوهستانی تهران یا شهرهای سردسیری مثل اردبیل، تبریز یا کرمانشاه می روند. بعضی شهرهای ایران با آب وهوای گرم و مرطوب یا گرم و خشک، در تابستان به خاطر گرمای شدید، کمتر کسی در این فصل به این مناطق سفر می کند. بهترین زمان برای سفر به مناطق گرمسیر، فصل زمستان است.

جزایر حاشیه خلیج فارس

جزایر خلیج فارس در فصل تابستان بسیار گرم هستند. گردشگران زیادی در پاییز و تابستان به این جزایر سفر می کنند. معمولاً اسفندماه یکی از ماه های پرطرفدار برای سفر به جزایر خلیج فارس است. جزیره کیش و قشم از پرطرفدارترین جزایر ایران هستند. حتی در تابستان و بهار هم گردشگران زیادی به این مناطق سفر می کنند. جزایر زیبای خلیج فارس مناطق دیدنی فراوانی دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید. همچنین بازارهای سنتی و مراکز خرید زیادی در این جزایر وجود دارد که برای خرید بسیار مناسب هستند. آب های نیلگون خلیج فارس به تنهایی تمام این جزیره ها را تماشایی کرده است. غواصی، زیردریایی، کشتی یونانی، کشتی تفریحی، پارک دلفین ها، پاراسل و موارد بسیار دیگر، تفریحات و دیدنی های جزیره کیش هستند که می توانید تمام آن ها را امتحان کنید.

جزیره کیش که یکی از زیباترین جزایر ایران است، تفریحات مهیجی دارد که ما این تفریحات را در قالب تفریحات جذاب کیش در نوروز 1401 آورده ایم که می توانید تک تک آن ها بشناسید.

کشتی زنگ زده

چابهار

هرسال در فصل های سرد، گردشگران و مسافران زیادی برای سفر به چابهار می روند. چابهار همانند اسمش، همیشه بهار است. زیبایی چابهار باعث شده تا علاوه بر فصل های سرد، در فصل های دیگر نیز گردشگران زیادی به این شهر سفر کنند. قدم زدن بر روی خاک قرمز و مریخی ساحل چابهار می تواند لحظات خوشی را برایتان رقم بزند. چابهار شهری پر از شگفتی در استان سیستان و بلوچستان است که مکان های دیدنی فراوانی دارد. در تمام طول سال جشنواره های زیادی در این شهر برگزار می شود که برای حضور در این جشنواره ها می توانید خودتان را به آن برسانید. تالاب لیپار، کوه های مریخی، ساحل سخره ای، جنگل حرا، موزه محلی و دکه بازار چابهار ازجمله مناطق دیدنی این شهر بهاری است.

چابهار

اجاره ون برای ایران گردی

هر نقطه از ایران زیبای ما، شگفتی های فراوانی دارد که در طول سال می توانیم به این نقاط سفر کنیم و از دیدن آن ها بی نصیب نمانیم.
در سال های اخیر به دلیل گرانی هزینه های سفر و خرید بلیت و رزرو هتل، افراد و خانواده های بسیاری از سفر رفتن ناامید شده اند. باید بدانیم که راه های دیگری هم برای سفر رفتن وجود دارد که هزینه های کمتری دارد. به جای هزینه کردن برای بلیت گران هواپیما و مبالغ زیادی که برای سفر با خودروهای شخصی باید پرداخت، می توان با یک ون مناسب سفر و با امکانات سفر رفت. هرکدام از شهرهای ایران برای سفر می توانند در فصلی از سال دیدنی تر و ازنظر آب وهوایی مناسب تر باشند. بهترین زمان برای ایران گردی را شما و علایقتان مشخص می کنید. شهری که می خواهید به آن سفر کنید را بررسی کنید و متوجه شوید بهترین زمان برای سفر به این شهر چه فصلی است، آن وقت می توانید حمل ونقل خود را به ما بسپارید. ما در این کار تجربه کافی برای رهنمایی شما را داریم. شرکت کافه رنت دارای خودروهای مناسب برای ایران گردی شماست. ما ون های مناسب سفر را برای شما آماده کرده ایم و این ون ها امکانات لازم برای سفری خاطره انگیز را در اختیار شما قرار می دهند. ون های شرکت کافه رنت شامل موارد زیر است:


• هیوندا H350
• تویوتا هایس
• وانا
• دلیکا
• مکسوس V80
• مینی بوس میتسوبیشی فیات دوکاتو


برای مناطق برفی یا کویری ون های شاسی بلند مناسب هستند و برای مناطق دیگر که شرایط خاص ندارند، ون های معمولی مناسب هستند. با توجه به شهر و شرایط آب وهوایی که دارد می توانید ون موردنظر خود را انتخاب کنید. برای اطلاع از قیمت ون ها می توانید به قسمت اجاره ون در سایت مراجعه کنید و برای اطلاعات کامل تر حتماً با ما تماس بگیرید.

اجاره ون

مزایای اجاره ون برای سفر

به جای استفاده از چند خودرو شخصی و سواری برای سفر می توانید یک ون اجاره کنید و با تعداد بیشتری از افراد خانواده یا دوستان خود سفر کنید و همه ی هزینه ها را تقسیم کنید. به این ترتیب، دیگر به هیچ کدام از خانواده ها ازنظر مالی فشاری وارد نمی شود و شما به این روش یک سفر خاطره انگیز را تجربه می کنید. بهترین زمان برای سفر به شهر دلخواه خود را انتخاب کرده و برای سفر آماده شوید. ما و رانندگان راه بلد شرکت کافه رنت کنار شما هستیم تا به بهترین شکل و با کمترین هزینه سفر کنید و لذت ببرید. همچنین راننده های ما امنیت سفر شمارا تضمین می کنند. آن ها مسیرها را به خوبی می شناسند و سال هاست که در جاده ها و راه ها رفت وآمد می کنند و تجربه کافی دارند.

در آخر

سفر در هرزمانی می تواند ما را کمی از استرس های روزمره دور کند. یک سفر امن و کم هزینه می تواند با اجاره یک ون و سفری گروهی و خانوادگی در فصل و شهری که موردعلاقه ماست اتفاق بیفتد. ما از بهترین زمان سفر برای هر شهر گفتیم و مزایای سفر با ون را به شما پیشنهاد کردیم. ما برای انتخاب بهتر در خدمت شما مشتریان عزیز کافه رنت هستیم. با ما در تماس باشید.

پیشنهاد نویسنده: سفر به گیسوم

دیدگاه شما

فرمول: 49 - 21
02149934