اقامتگاه در کویر مصر

ماجراجویی در مناظر باشکوه کویر ایران و ماسه های بی نظیر ایران تجربه ای منحصربه فرد و غنی از ارتباط انسان با طبیعت است که تنها با چند ساعت رانندگی از کلان شهر شلوغ تهران، می توان پا به یک اقامتگاه کویری گذاشت. کویر مرکزی ایران یا به قول محلی ها «دشت کویر»، روستاهای زیبا و شگفت انگیزی مانند روستای مصر را در خود جای داده است.

این روستا هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند زیرا بهترین اقامتگاه های کویری ایران را در خود جای داده است. اقامتگاه های سنتی این منطقه شبی آرام را به مسافران هدیه می دهند تا آنها خود را برای شترسواری و گشت و گذار در صحرا در روز بعد آماده کنند. برای شناخت انواع اقامتگاه در کویر مصر با ما همراه باشید.

هتل سنتی بالی (Bali Hotel)

هتل بالی در کویر مصر واقع در قلب کویر مرکزی ایران قرار داد. این هتل سه ستاره که به عنوان بزرگترین اقامتگاه کویری ایران شناخته می شود. هتل بالی از دو بخش تقسیم شده است، بخش اول به صورت دکوراسیون معمولی با تخت و مبلمان است و بخش دوم که شاید جالب تر باشد، به سبک سنتی ایرانی شامل تشک نخی و پتوهای مخملی قرمز طراحی شده است.

معماری سنتی هتل بالی که با دیوارهای گل آلود، استخر آبی و پنجره های رنگارنگ شیشه ای تزئین شده است، از گردشگران به گرمی استقبال می کند. کویر مصر، روستای گرمه و مردم محلی خونگرم این منطقه می توانند بسیار خاطره انگیز باشند. هتل بالی با تمامی امکانات کمپینگ مورد نیاز در کویر، مسافران را به سفری جذاب و دوست داشتنی دعوت می کند.

136 نفر ظرفیت
36 واحد تعداد اتاق
694 کیلومتر (7 ساعت 45 دقیقه) مسافت از تهران
استان اصفهان، خور و بیابانک، میدان فاطمی، هتل کویری بالی آدرس
8 امتیاز (1 تا 10)

هتل سنتی تی دا (Teeda Hotel)

در میان تپه های کویر مرکزی ایران، جایی که آسمان در خط افق به زمین متصل می شود، هتل تی دا یک اقامتگاه کویری زیبا برای پناه دادن به دوستداران طبیعت است. هتل سه ستاره تی دا در کویر مصر با معماری سنتی و سبکی سازگار با آب و هوای کویری ساخته شده است. معماری این عمارت از سبک سنتی الهام گرفته است که به خوبی در اتاق های شاه نشین (لوکس ترین اتاق های هتل)، رستوران ها و تالارهای تشریفاتی با سقف قوسی و حیاط مرکزی تجلی یافته اند.

برخی اتاق ها دارای مبلمان سنتی و کلاسیک مانند تشک و پتو روی زمین هستند، در حالی که اتاق های دیگر با تخت های معمولی و مبلمان با بافت سنتی مبله شده اند. غذاهای ارگانیک و متنوع که در هتل سرو می شوند، طعمی بی بدیل دارند. همچنین در چایخانه هتل نیز نوشیدنی های سنتی خوش طعم سرو می شوند. سافاری، شتر سواری، نجوم از ماجراجویی ها و مزیت های هتل تی دا هستند.

42 نفر ظرفیت
17 واحد تعداد اتاق
732 کیلومتر (8 ساعت 14 دقیقه) مسافت از تهران
استان اصفهان، خور و بیابانک، روستای فرحزاد آدرس
8 امتیاز (1 تا 10)

اقامتگاه بوم گردی مازیار (Maziar Ecolodge)

بوم گردی خانه مازیار در روستای گرمه نوعی اقامتگاه کویری در مرکز ایران است که مکانی ساده اما صمیمی و گرم دارد. اقامتگاه مازیار یک خانه روستایی متروک بود که توسط پسر خانواده مازیار آل داوود بازسازی شده است. ظاهر خاص مازیار که در کنار شخصیت او لباس محلی به تن کرده است از جذابیت های این اقامتگاه بوم گردی است.

خانه آتشونی پذیرایی ناب ایرانی را فراهم می کند تا میهمانان از فضای صمیمی خانه خرسند شوند. اتاق ها و مبلمان به صورت کاملاً محلی تزئین شده اند. نواختن موسیقی سنتی زنده توسط این اقامتگاه شب های خنک کویر را گرم می کند. مزیت بزرگ خانه مازیار غذاهای ارگانیک سالمی است که در آن سرو می شود. علاوه بر این، مسافران ماجراجو می توانند از شترسواری در روستا گرمه نهایت لذت را ببرد.

15 نفر ظرفیت
7 واحد تعداد اتاق
689 کیلومتر (7 ساعت 32 دقیقه) مسافت از تهران
استان اصفهان-شهر نائین، خور و بیابانک، روستای گرمه آدرس
7 امتیاز (1 تا 10)

هتل سنتی یه تا (Yata Hotel)

کویرهای ایران همیشه راه رفت و آمد کاروان ها بود. با شکل گیری سفرها به سبک مدرن تر، کاروانسراهای مختلفی مانند کاروانسرای یه تا در میان مسیر سفر کاروان ها ساخته شد. در این میان آرزوی مسافران برای تجربه یک اقامتگاه کویری را هتل سنتی یه تا به خوبی برآورده می کند. این هتل با نام نوبهار تأسیس شد و یک سال بعد به هتل سنتی یه تا به معنی (منحصر به فرد) در گویش مردم یزد تغییر نام داد.

تم سنتی این هتل با بادگیر، حیاط مرکزی، دکوراسیون و طراحی سنتی مطابق با معماری یزد است. این هتل دارای یک فروشگاه صنایع دستی است که در آن می توانید سوغاتی های زیبایی را خریداری کنید. رستوران و کافی شاپ هتل با غذاها، نوشیدنی ها و دسرهای خوش طعم از میهمانان پذیرایی می کند. ماندن در دل کویر و اقامت در این هتل از مزایای کسب آرامش و بودن در فضایی بدون استرس است.

70 نفر ظرفیت
19 واحد تعداد اتاق
704 کیلومتر (7 ساعت 46 دقیقه) مسافت از تهران
استان اصفهان، خور و بیابانک، روستای بیاضه آدرس
7 امتیاز (1 تا 10)

اقامتگاه بوم گردی بیراهه (Birahe Ecolodge)

اقامتگاه بوم گردی بیراهه در کویر مصر از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول قدمتی بیش از 80 سال دارد و بخش دوم که با فاصله حدود 100 متری در بخش اول قرار دارد، در سال 1394 احداث شده است. این اقامتگاه در مجاورت کویر مصر قرار دارد و به همین دلیل، مقصد مناسبی برای گردشگران اقصی نقاط ایران و به ویژه اهالی تهران است.

بهتر است برای سفر به این اقامتگاه زیبا در اوایل پاییز تا اواخر خرداد ماه بار سفر ببندید. در روزهای خاص سال مانند شب یلدا، عید نوروز و غیره مراسم سنتی به همراه موسیقی زنده محلی در این اقامتگاه برگزار می شود. همچنین، مهم ترین جذابیت بیراهه و دیگر اقامتگاه های کویری، رصد آسمان در شب است. غذاهای سنتی این اقامتگاه در کنار یک محیط سنتی زیبا، خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما رقم می زند.

50 نفر ظرفیت
13 واحد تعداد اتاق
729 کیلومتر (7 ساعت 59 دقیقه) مسافت از تهران
استان اصفهان، خور و بیابانک، روستای مصر آدرس
7 امتیاز (1 تا 10)

اقامتگاه بوم گردی عمو نوروز (Amou-Norowz Ecolodge)

اقامتگاه بوم گردی عمو نوروز در نزدیکی کویر مصر واقع شده است. این اقامتگاه کویری در بافت سنتی شهر خور قرار دارد و از دو شاه نشین دنج و دل باز که به شاه نشین های تابستانی و زمستانی معروف است، از مهمانان خود پذیرایی می کند. قدمت این اقامتگاه به دوران قاجار باز می گردد اما در عصر حاضر دارای کافه گیم، فروشگاه لوازم سنتی، کافه و امکانات دیگر است.

با اقامت در خانه عمو نوروز می توانید به کویر مصر بروید و از تفریحاتی مانند آفرود، شتر سواری و موتور چهار چرخ لذت ببرید. فقط یادتان باشد در شب های کویر از عکاسی و فیلم برداری آسمان پر ستاره غافل نشوید. از جاذبه های نزدیک به این اقامتگاه می توان به دریاچه نمک خور، روستای گرمه، قلعه تاریخی بیاضه، جاده آفرود ابراهیم زهرا، روستای عروسان، کویر مصر و قلعه جندق اشاره کرد.

50 نفر ظرفیت
11 واحد تعداد اتاق
696 کیلومتر (7 ساعت 32 دقیقه) مسافت از تهران
استان اصفهان، خور و بیابانک، خور، خیابان امام زاده سید داوود، کوچه محمدی آدرس
7 امتیاز (1 تا 10)

اقامتگاه بوم گردی رهاب (Rahab Ecolodge)

اقامتگاه بوم گردی رهاب در خانه ای ساخته شده از خشت و با معماری سنتی در روستای مصر قرار دارد. اتاق های این اقامتگاه با در و پنجره چوبی و سقف های گنبدی شکل تزئین شده اند. در رستوران هتل می توانید از خوردن انواع غذاهای سنتی و فرنگی با سرویس ویژه لذت بسیار ببرید.

در کافی شاپ این اقامتگاه کویری نیز انواع نوشیدنی ها و دمنوش های گیاهی سرو می شوند. امکاناتی که اقامتگاه در اختیار گردشگران قرار می دهد، اغلب شامل راهنمای محلی تور گردشگری، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و پارکینگ غیر مسقف اختصاصی هستند. در اقامتگاه رهاب یک فروشگاه صنایع دستی قرار دارد که می توانید از آن برای تهیه سوغاتی محلی و بومی منطقه خور و بیابانک استفاده کنید.

25 نفر ظرفیت
8 واحد تعداد اتاق
696 کیلومتر (7 ساعت 32 دقیقه) مسافت از تهران
استان اصفهان، خور و بیابانک، روستای مصر آدرس
7 امتیاز (1 تا 10)

اقامتگاه در کویر مصر به موارد بالا خلاصه نمی شوند بلکه لیست گسترده ای به شرح زیر وجود دارند:
• اقامتگاه بوم گردی قلعه جندق
• اقامتگاه بوم گردی مهرجان
• اقامتگاه بوم گردی نگارین
• اقامتگاه بوم گردی کلهر
• اقامتگاه بوم گردی گندمزار
• اقامتگاه بوم گردی ناصریه
• اقامتگاه بوم گردی پایو
• اقامتگاه بوم گردی قافله کویر
• اقامتگاه بوم گردی باجون
• اقامتگاه بوم گردی تلار
• اقامتگاه بوم گردی بابا حسین

اجاره خودرو برای سفر به کویر

برخی از افراد ممکن است به این دلیل سفر کویر را تجربه نکرده باشند، که ماشین مناسب برای کویر نوردی را ندارند. در خصوص سفر به کویر لازم به توضیح است که کویر یک جاذبه گردشگری بسیار زیبا است. در حین زیبایی می تواند خشن هم باشد. در سفر به کویر شما به یک خودرو مناسب و متناسب با شرایط کویری نیاز دارید. خبر خوب این است که اگر قصد سفر به کویر زیبای مصر را دارید اما به دلیل نداشتن ماشین مناسب از آن منصرف شده اید، کافه رنت به شما کمک می کند. کافه رنت یک شرکت معتبر است که سالهاست در زمینه اجاره انواع خودرو فعالیت دارد. در کافه رنت انواع خودرو ایرانی و خارجی برای اجاره موجود است. شما می توانید با توجه به نیاز خود نوع خودرو خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قصد کویر نوردی را دارید می توانید به سایت کافه رنت مراجعه کرده و از بین خودرو های مناسب یکی را انتخاب کنید. شرایط اجاره خودرو در شرکت کافه رنت بسیار آسان است. با اجاره خودرو مناسب از این شرکت معتبر می توانید یک سفر عالی را تجربه کنید.

به عنوان سخن پایانی

باید گفت در این مقاله به توضیح در مورد اقامتگاه های معروف کویر مصر پرداختیم. دانستید که یکی از جاذبه های گردشگری زیبای استان اصفهان است. آرامش کویر گردشگران زیادی را به خود جالب کرده است. اگر با دیدن زیبایی های کویر به فکر سفر به کویر افتادید، در خصوص ماشین مناسب برای کویر نوردی جای هیچ نگرانی نیست. کافه رنت شرکت معتبر و فعال در زمینه اجاره خودرو است . با خیال راحت می توانید از بین انواع خودروهای ایرانی و خارجی ، همچنین اجاره ون و اتوبوس برای سفرهای گروهی خودرو مناسب خود را انتخاب کرده و آن را اجاره کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 48 + 4
02149934