بهترین مقاصد برای سفر یک روزه از کرج در نوروز


اگر در فصل بهار سال 1401 به دنبال سفر یک روزه از کرج در نوروز و اطراف استان البرز هستید در ادامه با ما همراه باشید تا مقاصد بی نطیری را به شما معرفی کنیم. برای سفر آماده شوید.

کرج یکی از استان های مرکزی کشور است که در اطراف آن محله ها، روستاها، شهرها و نقاط دیدنی زیادی وجود دارد. هیچ اجباری وجود ندارد که سفرهای بهاری شما حتماً به نقاط دوردست باشد. یا این که مجبور باشید ترافیک سنگین آن را تجربه کنید. در این مورد به شما نقاطی را پیشنهاد می دهیم که هم از نظر هزینه می توانند ایده آل باشند و هم به طورکلی لوکیشن های جذابی از نظر آب وهوا، طبیعت و... به نظر هستند، در نظر داشته باشید که داشتن خودروی مناسب برای رفتن به این مناطق ضروری است و اجاره خودرو می تواند یکی از مناسبترین راه ها برای چندین سفر یک روزه باشد.

این مناطق هم تفریحی، گردشگری و هم توریستی هستند و هم آب وهوای بهتری نسبت به دیگر نقاط کشور حداقل در فاصله ای که از کرج می گیرد دارند. در واقع هم به صرفه هستند و هم می توانند برای یک روز ایده آل باشند. اگر به سراغ مقاله سفر یک روزه از کرج در بهار آمده اید حتماً برای شما مهم است که بتوانید در کم ترین زمان ممکن به این سفر بروید و پیش ازاین که به شامگاه بربخورید، دوباره همان مسیر را بازگردید. البته برخی مسیرها ممکن است در اثر پیک ترافیک کشور کمی طولانی تر شوند. به طورکلی پیشنهاد ما این است که به موقع حرکت کنید تا دچار ترافیک نشوید. ضمن این که در سفر خود به این مسئله دقت کنید که صرفاً رسیدن به مقصد مهم نیست. گاهی می توانید از منظره مسیر هم لذت ببرید.

با توجه به فاصله نسبتا کم ما بین کرج و تهران، شما می توانید تهران گردی در بهار را نیز جز گزینه های سفر یک روزه تان از کرج در نظر بگیرید.

بهترین مقاصد برای سفر یک روزه در نوروز

روستای گچسر کرج

اولین موقعیتی که به آن در لیست نقاط مناسب برای سفر یک روزه از کرج در نوروز اشاره خواهیم کرد گچسر است. این منطق در نزدیکی بخش آسارای استان البرز قرار گرفته است و از جمله ارتفاعات بی نظیری است که در فصول سرد سال منظره ای برفی دارد. اما در بهار همه چیز خوب است. آثار تاریخی زیادی نیز در گچسر یافت شده است و پیست اسکی دیزین نیز به آن نزدیک است. در فاصله 12 کیلومتری منطقه گچسر به این پیست می رسید و می توانید از تله سیژ، تله اسکی و همین طور تله کابین فوق العاده آن استفاده کنید، همچنین می توانید از جاده ی چالوس که یکی از زیباترین جاده های ایران برای سفر با ماشین شخصی است، دیدن کنید.
باغ های لاله گچسر و غار یخ مراد گچسر از جمله این گزینه ها هستند. لذت تماشای این نقاط بیش از چیزی که شما تصور می کنید می تواند برای شما جذاب باشد. علاوه برآن در کیلومتر 45 جاده کرج به چالوس و کمی قبل تر از پیست می توانید منظره دشت های لاله ایران را نیز مشاهده کنید. البته ممکن است در فصل بهار و در ماه های اول با آن روبرو نشوید. اما کم کم با نزدیک شدن به خرداد این گل ها جلوه ویژه و زیبای خود را نشان می دهند.

فاصله این منطقه از مرکز شهر کرج و استان البرز حدود 80 کیلومتر بوده و مدت زمان یک ساعت بیست دقیقه طول می کشد که به آن برسید. از طرفی سوغاتی های بی نظیری دارد و اگر مایل به تجربه یک غذای کلاسیک هستید، قطعاً دیزی این منطقه می تواند شما را شگفت زده کند. این روستا در ارتفاع 2 هزار و 230 متری از سطح دریا قرار دارد و کاملاً خنک است، آدرس آن واقع در شهرستان کرج، جاده چالوس و منطقه آسارا است.

روستای برغان کرج

روستای برغان کرج

یکی دیگر از نقاط گردشگری که قصد داریم در لیست بلند و بالای سفر یک روزه از کرج در نوروز به آن اشاره کنیم برغان کرج است که شاید نسبت به نام قبل برای شما آشناتر باشد. این روستا واقع در شهرستان ساوجبلاغ، منطقه چندار و دهستانی کوچک در البرز به حساب می آید. در دامنه های جنوبی کوهستانی بی نظیر کرج قرار می گیرد و طبیعت فوق العاده ای دارد و به عنوان یکی از بهترین مقصدها برای سفر یک روزه شناخته می شود. دیزی محلی، انواع کباب های ایرانی، آش کشک و همین طور آش جو از جمله غذاهای محلی این منطقه هستند و سوغات آن نیز بستنی و آلوی برغان است. در نهایت اگر مایل به خوردن این خوراکی ها در شروع فصل بهار و در آستانه عید نوروز هستید. می توانید به برغان سفر کنید.

برغان از جمله بهترین مقصدها برای سفر از کرج می باشد و در حدود 13 کیلومتری جاده کرج واقع شده است. معمولاً بهترین فصل نیز برای سفر به این منطقه تابستان و بهار است. برغان رودخانه های جاری از آبی دارد که هنوز برای آن ها اتفاقی رخ نداده است. علاوه برآن روستای آتشگاه نیز از جمله توابع این منطقه است و در نهایت پل برغان یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه به حساب می آید. حتی قله ایلخانی بی نظیری نیز در این منطقه منتظر شماست تا در سفر یک روزه از کرج حتماً نگاهی به آن بیندازید. برای ثبت یک تصویر خاطره انگیز در آغاز سال 1401 می توانید این منطقه را در صدر لیست خود قرار دهید.

آتشگاه از بهترین مقصدها برای سفر از کرج

یکی دیگر از بهترین مقصدها برای سفر از کرج آتشگاه است روستایی که آب وهوایی مطلوب در تمامی فصول دارد و از جاذبه های گردشگری زیادی برخوردار است. ضمن این که درگذشته محل سکونت زرتشتیان بوده و با بیش از 2500 هکتار زمین یکی از وسیع ترین روستاهای استان البرز به حساب می آید.
آنتن دهی موبایل در این منطقه جاری است و برای رفتن به آن باید به 20 کیلومتری کرج رسیده و در نهایت مسیر 10 کیلومتری کرج تا گوهردشت را طی کنید. در نهایت این دهستان در انتهای یک جاده قرار دارد و با ورود به آن کاملاً متوجه تغییر آب وهوایی اش می شوید.

سفر یک روزه از کرج در نوروز تا آتشگاه می تواند هم از نظر وقت برای شما صرفه داشته باشد و هم این گونه گشت وگذارها هزینه زیادی برای شما ندارند. به هر دلیل اگر مجبور به حضور در استان خودتان هستید و نمی خواهید به سفرهای طولانی بروید، به طبع این روستا با داشتن امکانات مناسب و نداشتن کارخانه های صنعتی، دود و ترافیک و بهره مندی از هوای آزاد می تواند از هر نظر حس و حال شما را عوض کند.

حتی منطقه ای تحت عنوان قلعه آتشگاه وجود دارد که در ارتفاع 2465 متری از سطح دریا قرار گرفته و می تواند برای تجربه یک کوه نوردی از هر نظر فوق العاده باشد. این روستا با نام آتشکده نیز شناخته می شود و در شمالی ترین بخش آن تپه ای باستانی قرار دارد که جز آثار ثبت شده کشور به حساب می آید. آدرس دقیق آن فاصله 20 کیلومتری از شمال کرج و پس از جاده کوهستانی است.

جاده چالوس

سفر یک روزه از کرج در نوروز - جاده چالوس!

یکی دیگر از بهترین مقصدها برای سفر از کرج برای یک سفر یک روزه از مقصد کرج جاده چالوس بی نظیر است. جاده ای که شاید بیش از هرکدام از گزینه های این لیست در مورد آن شنیده باشید. منطقه ای که حتی اگر اهل استان های شمالی هم نباشید در مورد آن شنیده اید.
جاده ای کلاسیک که در نزدیکی استان مازندران قرار دارد. اگر از جنوب غرب استان البرز و شهر کرج حرکت کنید می توانید به این منطقه برسید. البته طولانی است و این طور نیست که فکر کنید با نیم ساعت حرکت به پایان می رسد. مسیر آن از جنوب شرقی کرج شروع شده و اولین روستایی که در این منطقه با آن روبرو می شوید باغ پیر نام دارد. البته اگرچه در لیست بهترین مقصدها برای سفر از کرج قرار می گیرد اما از هر نظر جاده ای خطرناک به شمار می آید.

ترجیح ما این است که بادقت بیشتری در این جاده رانندگی کنید. اگر از سلامت خودروی خود مطمئن نیستید بهتر است این سفر را کنسل کنید یا به پیشنهادی که ما به شما می دهیم فکر کنید. کافه رنت یکی از مراجع اینترنتی برتر در زمینه اجاره خودرو است که می توانید با استفاده از اجاره خودروهای شاسی بلند کافه رنت، سفری امن در جاده چالوس را تجربه کنید.

از آنجایی که جاده ی چالوس، استان البرز را به استان مازندران متصل می کند، پیشنهاد می کنیم مقاله 10 جاذبه گردشگری استان مازندران را از دست ندهید.


به راحتی می توانید از طریق نمایندگی کرج کافه رنت یکی از خودروهای این مجموعه را رزرو و برای مدت زمانی که مایل هستید کرایه کنید. اگر قصد سفر یک روزه دارید می توانید با پرداخت هزینه + تخفیف ویژه عید نوروز از خدمات این مجموعه استفاده کنید. البته در ادامه به صورت اختصاصی بیشتر در مورد این منطقه صحبت می کنیم و به بررسی ویژگی هایی که در اختیار شما قرار می دهد می پردازیم.
در مسیر این سفر خود سد کرج را نیز می بینید دریاچه ولشت و اُتراق کردن در کنار آن برای یک ساعت هم می تواند از هر نظر جذاب باشد.

طالقان البرز از بهترین مقصدها برای سفر از کرج

همچنان اگر روی نظر خود پابرجا بوده و قصد رفتن به بهترین مقصدها برای سفر از کرج را دارید طالقان نیز می تواند ایده آل باشد. منطقه ای با ساختار کوهستانی و برفی که البته در فصل بهار آب وهوای آرامی دارد. در 90 کیلومتری شهر کرج قرار گرفته و آب وهوای فوق العاده بی نظیر و جذابی دارد. طبیعت بکر و دست نخورده آن دومین ویژگی است سبب شده است ما آن را به شکل جسورانه در لیست مقصدهای جذاب برای کمپینگ قرار دهیم.
پس از آن که به سمت کرج رفتید لازم است به سوی اتوبان قزوین بروید و در نهایت مسیر کرج تا طالقان را از مسیر کردان طالقان بپیمایید که به طور کل 30 کیلومتر است. البته جاده اول برای رسیدن به این منطقه از نیروگاه شهید رجایی پس از آبیک قزوین است. طالقان آبشارهای معروفی دارد که از جمله آن ها می توان به: نرنووجود، آسکان، قله شاه البرز، قله خر چر ناریان و... اشاره کرد. ضمن این که غارها و دست کن های زیادی نیز در اطراف این منطقه وجود دارد که دیدن آن ها شما را حیرت زده می کند. ضمن این که دارای گلگشت هایی است که باعث می شود این منطقه جز بی نظیرترین ها در لیست بهترین مقصدها برای سفر از کرج قرار بگیرد.
سفر یک روزه از کرج در نوروز با معرفی مسیرهای دیگر ادامه دارد. فاصله کرج تا طالقان 90 کیلومتر است و مسیر رفتن به آن نیز 1 ساعت و 50 دقیقه به طول می انجامد. ضمن این که می وانید از میسر کرج به سمت کردان و شهر جدید هشتگرد بروید و در نهایت به طالقان برسید. مسیر بعدی از نظرآباد و پس از آن آبیک، زباران و آقچری است.

طالقان البرز

کردان کرج - مقصد گردشگری یک روزه

در ادامه لیست بهترین نقاط برای سفر یک روزه از کرج در بهار به روستای کردان می رسیم. انتظار می رفت که در لیست ما جای بگیرد. منطقه ای که شاید بیش از آن که به طبیعتی که دارد به ویلاهایی که در این مدت در آن ساخته شده است معروف باشد. در جنگل تحمیلی عده زیادی از تهرانی ها کردان را به دلیل موقعیت آرامی که داشت برای زندگی انتخاب کردند.

علاوه برآن یکی از بی نظیرترین روستاها در تمامی فصول سال حتی پاییز است. اگر قصد سفر یک روزه از مسیر کرج را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که سری به کردان بزنید. پس از آن که از کرج حرکت کردید به سمت آزادراه بروید و در نهایت مسیر آن را به سمت قزوین بپیمایید. در نهایت کمی جلوتر و بعد از 20 کیلومتر می توانید به تابلوی روستای کردان برسید. از خروجی های روستا می توانی وارد آن شوید و در عرض کم تر از 30 دقیقه این منطقه جلوی چشم شماست.


سفر یک روزه کرج آن هم از کردان بی نظیر است. در فاصله دو کیلومتری این روستا یک پل قدیمی قرار گرفته و بافت روستایی آن نیز شبیه به شمال کشور است. ضمن این که امکانات تفریحی جذابی نیز دارد که از جمله آن ها می توان به پاراگلایدر، کوهنوردی و همین طور ورزش هایی نظیر سوارکاری، والیبال، شنا و... اشاره کرد. استخرهای شنا و همین طور نقاط تفریحی نیز در کردان دایر گردیده است که جذابیت آن را برای یک سفر در عید نوروز بسیار جذاب تر کرده است. اگر در بهار سال 1401 قصد سفر دورودراز را ندارید می توانید سفر یک روزه کرج را در کردان به پایان برسانید و سروقت دوباره به استان البرز و شهر کرج بازگردید. در نهایت تصمیم با شماست، اما این لیست ادامه دارد.

روستای ناتر

این روستا گزینه دیگری است که ترجیح دادیم در هفتمین نام به آن اشاره کنیم. در میانه رشته کوه های استان کرج قرار گرفته است. آب وهوای تقریباً معتدل و البته کوهستانی دارد و همین طور از جمله نقاط بکری است که شاید نسبت به دیگر موارد این لیست کم تر نامش را شنیده باشید. جز قدیمی ترین و محبوب ترین روستاها با بافت باارزش است و در حال حاضر همچنان گیاهان دارویی در این منطقه رویش می کنند. اگر اهل عکاسی در طبیعت هستید می توانید به این روستا سفر کنید. البته این سفر شما یک روزه و از مقصد کرج خواهد بود.

در مسیر با درختان زیادی از جمله گردو، سیب، فندق، بید، صنوبر، تبریزی و... روبرو می شوید همین طور از میدان کرج تا این روستا حدود دو ساعت و نیم فاصله است. یعنی نزدیک به 130 کیلومتر.
همین طور که گفتیم صرفاً لازم است برای دسترسی به این روستا از میدان کرج به سمت استان مازندران، جاده چالوس به کرج، نزدیکی مرزن آباد است. در فصل بهار و تابستان مسیر بی نظیری دارد. مسیر خاکی دارد و همین طور آب وهوایش در شروع فصل جدید می تواند جلوه ای از طبیعت باشد که تاکنون با آن مواجه نشده اید.

روستای ناتر

شهر مرزن آباد مازندران

مرزن آباد استان مازندران یکی از نقاط کوهپایه ای و جذاب است که ما ترجیح دادیم آن را در لیست خود قرار دهیم. آب وهوای فوق العاده ای دارد و در حال حاضر نیز تیم آن کاملاً بهاری است. البته نسبت به دیگر موقعیت ها شما مسیر طولانی تیر دارید. باید حدود 140 کیلومتر در مسیر باشید. برای رفتن به این منطقه لازم است که از کرج به سمت جاده چالوس حرکت کنید و 146 کیلومتر را بپیمایید. مسیر بعدی خیابان شهید بهشتی و بلوار چمران است که البته معمولاً به عنوان مسیر دوم شناخته می شود. هتل های زیادی دارد و می توانید از سوغاتی های بی نظیر آن استفاده کنید. از جمله اقامتگاه هایی که در این منطقه وجود دارد می توان به هتل های پنج ستاره، مهمان سراهای کوچک بین راهی و... اشاره کرد.

چشم اندازه فوق العاده دارد. اگر می خواهید خیلی زود به ساحل برسید و ناهار بی نظیری را در کنار آب های روان دریای خزر تجربه کنید، به طبع مرزن آباد در بین نقاط ویژه برای سفر یک روزه از کرج در نوروز می تواند یکی از ایده آل ترین ها باشد. در نهایت از جمله سوغاتی های خوشمزه آن می توان به انواع مرباهای محلی، ترشی و همین طور لبنیات و کلوچه اشاره کرد. البته برای آشنایی بیشتر خودتان عزم سفر کنید و با فاصله ای کم از کرج سعی کنید به نزدیکی دریای خزر برسید. اگر کمی زود دست بجنبانید می توانید در عرض 3 ساعت به این منطقه برسید و همین طور از مسیر دل انگیز و دل باز آن نیز گذر کنید و لذت ببرید. اگر نگران آب و هوا هستید، می توانید با بررسی و اطلاع از بهترین زمان سفر برای سفر به هریک از شهرهای ایران، در هریک از ماه های فروردین، اردی بهشت و خرداد، بهترین مقصد را پیدا کنید.

منطقه کویری اشتهارد کرج

امکان ندارد وقتی در مورد سفر یک روزه از کرج در نوروز صحبت می کنیم و اشاره ای به نقطه ای به غیراز طبیعت های بکر و همین طور سرسبز داشته باشیم. حداقل ما چنین تصمیمی نداریم و قصد داریم واقعاً در این مورد متفاوت عمل کنیم.
این کویر با نام قشلاق حسین خانی نیز شناخته می شود و در شمال شهرستان اشتهارد قرار گرفته است. طبیعت بکر و دست نخوردنی بی نظیری دارد و در طول چند سال اخیر نیز موردتوجه طبیعت گردان و تورهای گردشگری قرار گرفته است. علاوه برآن از جمله جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به رودخانه ابهر رود، دق، تپه های باستانی و... اشاره کرد. امکان مذهبی زیادی نیز دارد و می توانید به سرعت به سه گنبد مربوط به دوره ایلخانی، تیموری و صفویه برسید. عموماً بر اساس نظر محلی ها بهترین موقعیت زمانی برای سفر به این منطقه بهار است.

آب وهوای آن به نسبت معتدل بوده و البته اگر خودروی شما کولر ندارد بهتر است در این مورد کمی دقت بیشتری بکنید. البته لازم دانستیم در کنار معرفی مقاصد سفر یک روزه از کرج در نوروز، در خصوص سایت کافه رنت نیز صحبت کنیم. این مجموعه همان طور که پیش تر اشاره کردیم یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین مراکز اجاره خودرو در کرج به شمار می آید. البته شعبات دیگری نیز در استان تهران و... دارد. اما به هرحال از جمله معتبرترین گزینه هاست.


به راحتی می توانید برای سفر یک روزه خود بدون شروط سخت و پیچیده، یک خودرو مناسب بودجه خود انتخاب و رنت کنید. این رنت در دوره زمانی عید نوروز با تخفیف ویژه خواهد بود. به طبع این کویر نیز می تواند یکی از گزینه های بی نظیر برای سفر یک روزه شما باشد. راه دسترسی به آن از طریق جاده جدید نظرآباد به اشتهارد است. این جاده از دل کویر عبور می کند و منظره بی نظیری برای شما در نظر دارد. به طورکلی، پیشنهاد می کنیم لوازمی مانند کرم ضدآفتاب، عینک و همین طور مواد غذایی همراه خود داشته باشید. از استان البرز تا این منطقه حدود 1 ساعت و 30 دقیقه فاصله بوده و 90 کیلومتر است. البته می توانید از مسیر آزادراه کرج قزوین نیز به این منطقه برسید.

ارنگه

ارنگه طبیعت گردی در دل ایران

در ادامه معرفی بهترین مقصدها برای سفر از کرج به سراغ ارنگه می رویم. منطقه ای که در ابتدای جاده چالوس است و برای کرجی ها می تواند یک انتخاب فوق العاده باشد. علاوه برآن آبشارهای بی نظیر، چشمه های خروشان و همین طور طبیعت سرسبز در فصل بهار منتظر پذیرایی از شماست. می توانید وارد این منطقه شده و به وستاهای گوراب، ابهرک، سیجان، چاران و خور بروید. البته این منطقه دسترسی نسبتاً آسانی از استان البرز دارد. پس از ورود به مسیر جاده چالوس کافی است که در 18 کیلومتری به سمت راست توجه کنید.

با تابلویی مواجه می شوید که شما را به سمت این منطقه هدایت می کند. روستایی در دل درختان سرسبز که حس بی نظیری به شما القاء می کند. علاوه برآن برای ورود به این منطقه می توانید از مسیر آبشاری نیز حرکت کنید. معمولاً بهترین فصل برای بازدید و دیدن منظره این منطقه بهار است. شکوفه های سیب و گیلاس شما را شگفت زده می کند. علاوه برآن این منطقه از هر نظر یکی از بکرترین و ایده آل ترین ها برای پیک نیک یک روزه در نزدیکی کرج است.
هزینه زیادی برای شما ندارد و می تواند از ویژه ترین و بهترین مقصدها برای سفر از کرج باشد. علاوه برآن فاصله ارنگه تا خیابان اصلی در مسیر جاده چالوس حدود 2 کیلومتر است.

سنقرآباد استان البرز

منطقه آخری که در این لیست قصد معرفی آن به شما را داریم با نام سنقر آباد شناخته می شود که از جمله جذاب ترین نقاط دیدنی در استان البرز به حساب می آید. طبیعت فوق العاده ای دارد و یکی از مهم ترین ویژگی های این منطقه آب وهوای فوق العاده آن است. ویلاسازی های زیادی نیز در این منطقه صورت گرفته است و در حال حاضر ضروری دانستیم آن را در لیست سفر یک روزه از کرج در نوروز قرار دهیم.
در فاصله 30 کیلومتری کرج قرار دارد و اگر قصد سفر به این منطقه را دارید می توانید از مسیر کردان حرکت کنید. در عرض زمان کوتاهی آزادراه قزوین کرج را رد می کنید و به سنقر آباد می رسید. هلو، انگور، گردو، شبرنگ و... از جمله مهم ترین میوه هایی هستند که در این منطقه برداشت می شوند. این موقعیت بی نظیر در دل استان البرز به دلیل داشتن آب وهوای عالی و خاک حاصلخیز و وضعیت کشت مناسب هرساله می تواند بازار میوه وتره بار کشور را به سهم خودش تأمین کند. اگر برای شما طبیعت، سرسبز بودن و حس بی نظیر بهاری مهم است، قطعاً قنر آباد سهیلیه یکی از گزینه برای سفر خواهد بود.

معرفی مجموعه کافه رنت اجاره خودرو برای سفر نوروزی

مجموعه اجاره خودرو کافه رنت یکی از بزرگ ترین مراکز اجاره خودرو در کرج و استان تهران است که می توانید به راحتی زمان اجاره، مدت و همین طور نوع خودرو را ازروی وبگاه رسمی این مرکز اجاره ماشین برای سفر یک روزه از کرج در فصل بهار انتخاب کنید. علاوه برآن در بهار سال 1401 و با آغاز سال نوی شمسی، تخفیف ویژه ای برای عزیزان در نظر گرفته شده است که می توانند از این امتیاز استفاده کرده و سفر بی نظیری را برای خود و خانواده و یا دوستانشان ترتیب دهند. بیمه کامل، پشتیبانی در هر لحظه، تحویل در هر نقطه و امداد ویژه 30 دقیقه ای از جمله مهم ترین خدماتی است که مجموعه کافه رنت برای مشتریان گرامی در نظر گرفته است.

اجاره خودرو

از طرفی جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با پشتیبانی آنلاین، شماره های تماس و همین طور واتس اپ این مجموعه در صفحه ارتباط با ما، تماس حاصل نموده و اطلاعات لازم را از آن ها دریافت کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 46 - 3
02149934