بهترین مقصدها برای سفر یک روزه در نوروز

سفر یک روزه در نوروز ایده ای که شاید برای بسیاری عجیب باشد و در تفکرات خود چنین سفری را منطقی ندانند. درصورتی که در اطراف پایتخت کشورمان امکان گشت وگذار در مناطق جذابی وجود دارد که شاید تاکنون در مورد آن ها چیزی نشنیده باشید. در واقع بسیاری از این نام ها ممکن است برای کسانی که سال هاست در تهران زندگی می کنند عجیب به نظر برسد. به هرحال می پردازیم به بهترین نقاط و مقاصد گردشگری برای سفر یک روزه در نوروز که هم از نظر شرایط و هزینه برای شما می تواند منطقی باشد و هم اگر مجبور هستید در دوره تعطیلات عید نوروز سال 1401 در داخل استان بمانید، بدون هیچ مشکلی بتوانید حداقل آخر هفته را با اعضای خانواده خود همراه باشید و تجربه سفر جذابی را خلق کنید.
معمولاً تمامی مقاصدی که ما در ادامه به شما تحت عنوان نقاط سفر یک روزه در نوروز معرفی می کنیم مسافت زیادی دارند و رفت وبرگشت به این مناطق کم تر از یک روز به طول می انجامد اما در نهایت تصمیم گیری با شماست که آیا قصد سکونت و اسکان در این نقاط را دارید، آیا این امکان فراهم است و اگر بخواهید مجدداً به شهر تهران برگردید شرایط برای شما چگونه خواهد بود. در نهایت لیستی که در ادامه با آن تحت عنوان مقاصد سفر یک روزه در تهران روبرو می شوید، مسافت رفت وبرگشت طولانی ندارند.

جنگل الیمستان

جنگل الیمستان

از استان آمل در حدود 20 کیلومتری به سمت تهران و کیلومتر 140 جاده هراز جنگل های الیمستان منتظر شماست. یکی از جذاب ترین و بهترین نقاط دیدنی آمل که می تواند در بهار شما را از یافتن یک بهشت شگفت زده کند. این جنگل یکی از جذاب ترین، هیجان انگیزترین و بکرترین ها در سراسر ایران است. مراتع سرسبزی که شاید کم تر در مورد آن شنیده باشید. ارتفاع جنگل از سطح دریا نسبتاً بالاست و دما در فصل گرما به میزان مناسبی پایین است. خبری از رطوبت زننده ای که در شهرهای ساحلی وجود دارد نیست. همین طور بافت این منطقه به طور کامل جنگلی است و دشت ها، مراتع و همین طور منابع آب زلال و چشمه ها می تواند توجه هر گردشگری را به خود جلب کند. تصاویر زیادی از این جنگل حتی در وب سایت ها و مجلات خارجی وجود دارد که از دیدن آن ها شگفت زده می شوید.
این جنگل یکی از دیدنی ترین نقاط استان مازندران به حساب می آید و در نزدیکی روستای الیمستان قرار دارد. همین طور در صدر لیست سفر یک روزه در نوروز قرار دادیم چون باگذشت از 140 کیلومتر می توانید به راحتی از اتمسفر خسته کننده استان تهران دور شوید و اگر بهار قصد یک سفر کوتاه را دارید که خیلی وقت شما را نگیرد، می توانید بی درنگ به این منطقه سفر کنید.
درصورتی که از مقصد میدان آزادی که ما آن را مرکزیت سفرهایمان در نظر گرفتیم، به سمت راه جاده هراز سفر کنید ظرف مدت کم تر از 4 ساعت به این مسیر می سرید. حدود 168 کیلومتر و البته بدون درنظرگرفتن ترافیک شهری.

روستای فیلبند

مقاصدی که به شما در سفر یک روزه در نوروز معرفی می کنیم بی نظیر هستند، به شرطی که بهار را در استان تهران بمانید و برای سفرهای غیرضروری که مسافت طولانی دارند و گاهی واقعاً بی نتیجه و منطق هستند، هزینه های اضافه صرف نکنید. البته که هنوز در دوران بیماری کووید 19 هستیم و سفرهای طولانی به نقاطی که بمباران جمعیت در آن ها دیده می شود نمی تواند منطقی به نظر برسد. به هرحال یکی از این نقاطی که قصد داریم در لیست برترین مناطق برای سفر یک روزه در نوروز روستای فیلبند است.
این روستا واقع در استان مازندران و در بخش جنوبی آمل است. یک روستای جذاب که در دل طبیعت لانه کرده و تماشای ابرهای احاطه شده و همین طور حرکت در بین این توده ابرها و مه دقیقاً حس سفر به دور ترین نقطه در شمال کشور را به شما می دهد. این روستا برای کسانی که در نزدیکی پایتخت هستند یکی از جذاب ترین ها است.
این روستا در حدود 57 کیلومتری جنوب آمل قرار گرفته و شرق رودخانه هراز را شامل می شود. مسیر دسترسی آن جز منابع عبور فرعی است و بین جنگل الیمستان و همین طور روستای معروف زرکه قرارداد. چشم اندازهای کوهستانی بی نظیر این منطقه می تواند هیجان انگی باشد. آدرس دقیق آن استان مازندران، شهرستان بابل، جاده هراز و روستایی در مسیر فرعی می باشد. البته شما از حدی جلوتر نخواهید رفت، چون مسیر همواری ندارد و حمل ونقل صرفاً توسط روستایی ها و با حیوانات انجام می شود. مسیر جاده کوهستانی آن پر از پیچ وخم و در دل جنگل است. ضمن این که در فصل پاییز و زمستان خطرات زیادی دارد و پیشنهاد می کنیم در فصل بهار به آن سفر کنید.
فاصله از آزادی تا این روستا 191 کیلومتر است.

روستای فیلبند

روستای کوهستانی وردیج

این روستا نیز از توابع استان تهران و واقع در بخش کن و سولقان است. می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای کسانی باشد که ساکن غرب پایتخت هستند. به دلیل بافت و ساختار کوهستانی که دارد روستایی هایی در این مناطق وجود دارد که آب وهوای آن فوق العاده بوده و همین طور اگر ساکن تهران هستید برای سفر یک روزه در نوروز یکی از بهترین و بی دردسرترین نقاط است. این روستا در محدوده منطقه 22 استان تهران قرار می گیرد و تقریباً برای تمامی تهرانی ها امکان سفر یک روزه به این مقصد وجود دارد.
در مسیر این روستا باغ های گردو، سیب، تمشک، شاتوت، آلو و خرمالو وجود دارد. چشمه های بی نظیری که آبیاری این باغ ها را تأمین می کنند نیز در مسیر و دیدرأس شما قرار می گیرد. جالب است بدانید که این روستا 550 نفر سکنه دارد و همین طور در سرمای شدیدی که به این منطقه در فصول زمستان حاکم می شود مسیرش بسته خواهد شد.
به طورکلی شما در عرض کم تر از 40 دقیقه از میدان آزادی به مسافت 33 کیلومتر از طریق سه مسیر اصلی می توانید به این منطقه برسید. همین طور زیبایی و جذابیت منحصربه فردی در بهار و تابستان در این منطقه حاکم است و اگر اهل چادر زدن هستید برای سفر یک روزه در نوروز یکی از بهترین، ارزان ترین و کم دردسرترین نقاط را به شما پیشنهاد می کنیم.

طالقان جاذبه ای برای سفر یک روزه در نوروز

در ادامه به شما اولویت هایی ذکر می کنیم که بر اساس آن راضی خواهید شد که در سفر یک روزه در نوروز به طالقان سری بزنید. به طبع یکی از مهم ترین موارد برای کسانی که قصد رفتن به سفر نوروزی را دارند خارج شدن از جو شهرنشینی در استان تهران است. اما معمولاً کسانی که مجبور هستند در این استان بمانند نمی توانند مسافت خیلی دوری را انتخاب کنند و معمولاً در اینترنت به دنبال لیستی تحت عنوان سفر یک روزه در نوروز هستند. در ادامه به بررسی یک دره ییلاقی بکر و بی نظیر در فاصله 120 کیلومتری استان تهران می پردازیم. نقاط گردشگری زیادی دارد، از جمله آن ها می توان به: گلگشت، دریاچه و سد و همین طور آبگرم اشاره کرد.
البته که چشم های آبگرم آن می تواند بسیار هیجان انگیز و جذاب باشد. ضمن این که اگر مایل به غارنوردی هستید و می خواهید بیشتر در این منطقه وقت بگذرانید، پیشنهاد می کنیم که بااحتیاط عمل کنید و غارها و دست کن های آن را مدنظر داشته باشید. دست کن هایی تحت عنوان بادامستان در مسیر این روستا وجود دارد که می تواند بسیار هیجان و گاهی وهم برانگیز باشند.
فاصله شما از استان تهران و میدان آزادی تا طالقان 110 کیلومتر خواهد بود. البته مسیر دیگری نیز بدون ترافیک در دسترس شماست که در نهایت کمی مسافتش بیشتر است، 140 کیلومتر و البته با خستگی ترافیک کم تر. اما به هرحال تصمیم با خودتان است.

طالقان

روستای سرسبز و زیبای کردان

کردان، یکی از نام آشناهای این لیست برای تهرانی ها، اگر بازهم با بررسی این لیست آن طور که بایدوشاید برای سفر یک روزه در نوروز قانع نشده اید، یک گزینه وسوسه برانگیز به شما پیشنهاد می کنیم که می تواند برای کسانی که کم تر به نقاط شمالی کشور سفرکرده اند، بسیار جذاب و بکر باشد. روستای بی نظیر کردان واقع در استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ است.
در فاصله 25 کیلومتری کرج قرار گرفته و تا شمال غرب تهران نیز 65 کیلومتر فاصله دارد. همین طور 105 هکتار است و این محدوده از دیرباز تاکنون یکی از نقاط حاشیه نشینی است. می دانیم که ویلاهای زیادی در کردان وجود دارد. باغ های حاصلخیز و بی نظیری نیز در کردان به وجود آمده اند که از جمله آن ها می توان به مراتع و باغ های آلبالو، گیلاس، توت، سیب و... اشاره کرد. باغ های موجود در این منطقه توسط آب های رودخانه های اطراف و رودخانه شور سیراب می شود.
برای رسیدن به کردان از میدان آزادی شما دو مسیر خواهید داشت که تفاوت خاصی از نظر مسافت با هم ندارند، در نهایت و در عرض کم تر از یک ساعت شما می توانید فاصله 58 کیلومتری بین این دو منطقه را بپیمایید.
دهکده تفریحی نیز در استان البرز و منطقه کردان دایر شده است که می توانید والیبال، شنا، فوتبال، سوارکاری، بسکتبال و... را در آن تجربه کنید.

روستای برغان البرز

همیشه سفر نوروزی به معنای خروج از استان تهران نیست، گاهی یک سفر کوتاه نیم روزی می تواند بسیار برای شما شرایط بهتری را فراهم کند. هم کم هزینه است و هم از نظر موقعیت مکانی تفاوت چندانی با بکرترین نقاط ایران که معمولاً ایرانی ها آن را برای سفر می پسندند ندارد. در مورد روستای برغان واقع در استان البرز و از توابع ساوجبلاغ صحبت می کنیم. این روستا یک بهشت واقعی است که در دل جنگل های شهرستان ساوجبلاغ بوده و رونق اقتصادی زیادی به دلیل قرارگرفتن در مسیر کرج و منطقه کردان نصیب این موقعیت شده است. این روستا در فصل بهار طبیعت بکر و جذابی دارد. البته نقاط گردشگری آن فراتر از جنگل است.
آتشگاه این منطقه، پل برغان، مسجد تاریخی و همین طور میدان آن می تواند برای ثبت تصاویر بی نظیر بهاری شما را به خود جذب کند. علاوه برآن باغ های میوه متعددی نیز در این منطقه می رویند و تراکم آن می تواند برای شما کمی عجیب به نظر برسد. از طرفی اگر علاقه مند به تاریخ هستید آثار مختلف و نقاط استراتژیک جالبی از دوره ایلخانی در این منطقه به جامانده است که تاکید می کنیم حتماً به آن ها سر بزنید. یکی از این نقاط گردشگری و تاریخی جذاب تپه کش کلامی باشد که شاید قبلاً نام آن را شنیده باشید.
برغان استان البرز برای سفر یک روزه در نوروز صرفاً 2 ساعت برای مسیر رفت از میدان آزادی و به طور 61 کیلومتر وقت شما را خواهد گرفت. البته در مسیر می توانید کمی متوقف شوید و از زیبایی های طبیعت و جاده های این منطقه نیز لذت ببرید. یکی از نکات مهم در مورد این منطقه قرارگرفتن در بافت سردسیری کرج است که در فصل بهار جو مناسبی دارد و می توان گفت که هوای آن معتدل است.

روستای برغان البرز

روستای گردشگری شهرستانک کرج

این منطقه نیز واقع در استان البرز، کیلومتر 54 شمال غربی کرج بوده و اگر در پایتخت کشور و استان البرز زندگی می کنید به طور ویژه ای پیشنهاد می کنیم که برای سفر یک روزه در نوروز سری به آن بزنید. ضمن این که اگر اهل طبیعت نوردی و کوهنوردی هستید، این گزینه می تواند برای شما از هر لحاظ بی نظیر باشد. حتی برای یک سفر یک روزه با خودرو نیز پیشنهاد می شود. در نهایت شما می توانید علاوه بر این کارها از دوچرخه سواری، تماشای مسیر موتورسواران، آب بازی و عکاسی در دل طبیعت لذت ببرید. البته جاذبه های تاریخی زیادی نیز در شهرستانک البرز وجود دارد که شما را شگفت زده می کند.
معمولاً ما در مقاله سفر یک روزه در نوروز میدان آزادی را به عنوان نقطه اصلی سفر در نظر می گیریم. به هرحال اگر می خواهید به شهرستانک سفر کنید می توانید از همین مسیر به مسافت 58 کیلومتر به سمت کرج بروید. در نهایت با این منطقه مواجه می شوید که ایده آل ترین گزینه برای یک سفر یک روزه در دل نوروز است. برای کسانی که امکان خروج از استان تهران برای مدت زمان طولانی را ندارند بهترین گزینه است. در نهایت باغ های میوه این منطقه و شکوفه های بهاری، جذاب ترین و بهترین جلوه ای است که یک شهر می تواند در فصل اول سال داشته باشد.
اگر خیلی به درخت ها، باغ های میوه و همین طور آبشارهای جنگلی و مسیرهای خنک در دل طبیعت علاقه دارید. این شهرستان از هر نظر می تواند توجه شما را به خودش جلب کند. در نهایت چهره واقعی و زیبای شهرستانک در بهار خودش را نشان می دهد و از نظر ما سفر در دیگر فصول سال جذابیت خاصی نخواهد داشت.

فشم تهران

سفر یک روزه در نوروز ایده جذاب و بی نظیری است به شرطی که بتوانید محل و موقعیت خوبی را برای این منظور انتخاب کنید. فشم تهران یکی از این نقاط است که در فاصله 57 کیلومتری از میدان آزادی قرار گرفته و از مناطق ییلاقی شهرستان شمیرانات شناخته می شود. در طول این چند سال ویلاسازی در آن رونق زیادی گرفته و همین طور نام آن اوشان فشم میگون نیز شناخته می شود. از طرفی شغل اصلی مردم این منطقه دامداری و کشاورزی است و جو آرامی دارد. تقریباً فضایی شبیه به استان های شمالی دارد و اگر قصد سفر با اتومبیل شخصی را دارید می توانید در عرض یک ساعت به مقصدی که می خواهید برسید.
نقاط دیدنی زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به: آبشار لالون، لارمحله، آبشار یخی آبنیک و دشت جانستون اشاره کرد. علاوه برآن، این منطقه کوه ها و دره های جذاب زیادی دارد و اگر اهل ثبت عکس از مناطق ییلاقی و جذاب با آسمان آبی و ابری هستید، می تواند یکی از بهترین، کم هزینه ترین و کم دردسرترین ها برای شما باشد. کوه های فشم نیز در فصل بهار حس و حال خوبی به شما منتقل می کنند. امام زاده ابراهیم از نوادگان امام رضا علیه السلام نیز یکی از موقعیت های مذهبی است که در بافت کلاسیک فشم تهران جز محبوب ترین مقاصد است. سفر یک روزه در نوروز آن هم در فشن می تواند یک ایده جذاب و هیجان انگیز باشد.

فشم تهران

دشت لار مازندران - ایده سفر یک روزه در نوروز

اجازه دهید دوباره گذری به استان مازندران در نزدیکی استان تهران داشته باشیم. نقطه ای که می تواند برای یک سفر یک روزه، جذاب ترین، ایده آل ترین و هیجان انگیزترین انتخاب باشد. این دشت یکی از بکرترین ها در ایران به حساب می آید و اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم مرز میان دو استان است. با نام پارک ملی لار نیز شناخته شده و همین طور تجمع وسیعی از شقاق وحشی دارد. در نهایت این دشت پوشیده از گل های قرمز و گیاهان سرسبز است. البته محدوده حفاظت شده است و شکار در آن ممنوع می باشد. به هرحال گونه های بی نظیر بومی زیادی نیز در این منطقه وجود دارد و شما برای رفتن به این موقعیت بی نظیر و سرسبز به مرکزیت استان تهران راه های زیادی دارید.
دشت لار پلور همین طور 113 کیلومتر با میدان آزادی فاصله دارد. اگر صبح زود حرکت کنید می توانید در عرض 3 ساعت به این موقعیت بی نظیر برسید و همین طور از صبح دل انگیز و خنک آن نیز لذت ببرید. در نهایت هوای دشت لار به دلیل قرارگرفتن در منطقه کوهپایه ای دماوند بی تکرارتر از چیزی است که تصورش را می کنید و می تواند شما را وارد دنیای عجیبی کند. در واقع اگر می خواهید خلخال در استان گیلان را تجربه کنید، به طبع هوای دشت لار همان اتمسفر و خنکی را برای شما به ارمغان می آورد.

مزایای ماندن در تهران در نوروز 1401

به طبع وقتی در این مورد صحبت می کنیم با دودسته روبرو هستیم، آن هایی که امکان خروج از تهران را دارند، آن هایی که این امکان برایشان بنا به دلایل مختلف از جمله کاری و مالی فراهم نیست، اما از طرفی نمی خواهند گشت وگذار هرساله خود را در عید نوروز و ایام تعطیلات آن از دست بدهند. به شما حق می دهیم که دوست داشته باشید از جوی که یک سال در آن زندگی کرده اید خارج شوید. اما همیشه سفرهای طولانی و خارج از استان نمی تواند به نفع شما باشد.
اولین موضوع و اولین مزیتی که لازم دیدیم به آن اشاره کنیم درامان ماندن از پیک بعدی کرونا است. به هرحال سویه هایی از این بیماری هنوز در کشور ما باقی مانده و بخش عفونی بسیاری از بیمارستان های کشور با آن درگیر است. به طبع هنوز هم سفر طولانی و ورود به شهرهای جدید که معمولاً در این فصول و بخصوص شروع سال نو شلوغ هستند ریسک مبتلا شدن به این بیماری را چندبرابر می کند.

سفر نوروزی دوردست یا نزدیک؟

به طبع گاهی با رعایت تمامی دستورالعمل ها نیز بازهم احتمال دچار شدن به این بیماری وجود دارد. اما در نهایت مزیت دیگری که لازم دیدیم به آن اشاره کنیم صرفه جویی در هزینه است. اگر اهل سفر با خودرو خارج از استان تهران هستید باید بدانید که سرویس دوره ای و ایمن کردن ماشین برای شما هزینه زیادی در برخواهد داشت. همین طور اگر قبلاً سفر نوروزی را تجربه کرده باشید، می دانید که قرار است چند ساعت در ترافیک بمانید و چه خستگی هایی که پشت فرمان برای شما ایجاد نمی شود. اجازه دهید این گونه توضیح دهیم، تمام ایران قصد سفر در این موقعیت از سال را دارند و شما از این جمعیت در امان می مانید.
از طرفی مجموعه کافه رنت به شما در زمینه اجاره خودرو بدون راننده، اجاره خودرو با رانده تخفیفات ویژه ای را در سال نوی شمسی ارائه می دهد و می توانید بدون هزینه های گزاف، به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه تمامی ماشین ها را با شرایط نه چندان پیچیده، رزرو آنلاین و قیمت متناسب با هر بودجه ای برای سفر در استان تهران و مناطق اطراف و محدوده هایی که می تواند برای سفر یک روزه در نوروز تجربه یک روز بی نظیر را همراه به خانه خود لمس کنید. در نتیجه اگر صاحب خودرو نیستید، تخفیف کافه رنت شامل سفرهای شما در عید نوروز خواهد شد.

اجاره خودرو برای سفرهای کوتاه نوروزی

اجاره خودرو برای سفرهای کوتاه نوروزی

به هرحال ممکن است شما در فصل بهار امکان استفاده یا دسترسی به خودرو را نداشته باشید. راه هایی وجود دارد که خودتان را از سفر جذاب یک روزه محروم نکنید و به راحتی با بهترین هزینه بتوانید خودرویی متناسب با بودجه خودتان انتخاب کنید و آن را برای مدت زمانی که می خواهید اجاره یا اصطلاحاً رنت کنید.
اتفاقی که سال هاست در کشورهای پیشرفته اروپایی انجام می شود و می تواند از هر نظر به نفع شما باشد. به طورکلی استان تهران در فصل بهار و درست در موقعیتی که خالی از سکنه می شود و خیل عظیمی از ساکنین این استان بزرگ به شهرهای مختلف کشور سفر می کنند، می تواند بهترین موقعیت مکانی برای یک سفر یک روزه در نوروز باشد. به هرحال کافه رنت نیز به شما پکیج های مختلفی را با بیمه سرقت، شخص ثالث، امداد جاده ای و... ارائه می دهد. می توانید به راحتی خودروی موردنظر خود را انتخاب کرده و با پرداخت هزینه و رزرو آنلاین آن را تحویل بگیرید و برای سفر نوروزی خود همراه داشته باشید.
اجاره خودرو برای شما از هزینه های اضافه سرویس خودروی شخصی جلوگیری می کند، می توانید با شرایط آسان و قیمت متناسب با نیاز خود این کار را انجام دهید. ضمن این که تحویل فوری و سریع خواهد بود و پشتیبانی 24 ساعته در هر لحظه در خصوص تمامی سؤالات پاسخگوی شما خواهد بود. تحویل خودرو نیز در تمامی نقاط و توسط شعب مختلف انجام می شود. مزیت های دیگری نیز دارد که می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

• کیفیت زندگی و رانندگی بی نظیری را تجربه می کنید.
• همواره از نظر ایمنی خیالتان راحت است و خودروها به صورت دوره ای سرویس و چک می شوند.
• مسافرت شما نیز کم هزینه خواهد بود.
• سفر دوستانه برای شما جذاب تر و لذت بخش تر خواهد بود.

دیدگاه شما

فرمول: 41 - 23
02149934