10 جاذبه گردشگری مازندران در نوروز


استان مازندران یکی از دوست داشتنی ترین مقاصد سفر برای ایرانیان است و اگر بگوییم هر سانتی متر از خاک این استان دیدنی و جذاب است، اغراق نکردیم. بسیاری از ایرانیان ترجیح می دهند تعطیلات خود را به خصوص در نوروز در این استان سپری کنند. همجواری با ساحل، جنگل ها و کوه ها همراه با آب و هوای معتدل از جمله دلایل محبوبیت این منطقه از کشور برای مسافران و گردشگران خارجی است. پس اگر دلتان هوس شمال را کرده است و می خواهید در این استان زیبا با خودروی خود جولان دهید، بهتر است لیست 10 جاذبه گردشگری مازندران در نوروز که در این مقاله معرفی می شود را با خود به همراه داشته باشید.

1- پارک جنگلی سی سنگان

پارک جنگلی سی سنگان یکی از 10 جاذبه توریستی مازندران در نوروز است که در شهر نوروز قرار داد. در پارک جنگلی سی سنگان می توانید از اقامتگاه استفاده کنید و علاوه بر آن می توانید از نیمکت های چوبی پارک برای صرف چای و شام بهره ببرید. پارک جنگلی سی سنگان امکانات دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، می توانید از دوچرخه یا اسب های کرایه ای در پارک برای سواری در جنگل استفاده کنید.
پارک سی سنگان یک پارک جنگلی نیست بلکه مکانی سرگرم کننده برای افراد از کودکان تا بزرگسالان است. هر شب در این پارک برنامه های ویژه ای برگزار می شوند که می توانند لحظات شادی را برای شما رقم بزنند. در پارک سی سنگان می توانید از مراسم محلی مازندرانی ها لذت ببرید و به تماشای آن بنشینید. علاوه بر این، جت اسکی، دوچرخه های چهارچرخ، قایق و سایر سرگرمی ها نیز در این مکان وجود دارند. بیشتر درختان این پارک بلوط هستند. این پارک دارای دو ورودی است که امکان ورود از هر طرف را می دهد. امنیت پارک به دلیل وجود نگهبانان آموزش دیده بالاست.

2- دریاچه ولشت مازندران

یکی از مکان های پیشنهادی ما برای سفر و همچنین رفتن به جایی که آب و هوا و مناظر دیدنی دارد، دریاچه ولشت در استان مازندران است. دریاچه ولشت هنوز آب شیرین را حفظ کرده است و به دلیل محصور شدن در کوهستان، زیبایی خاصی دارد. رنگ سبز آبی دریاچه معمولاً از دور سبز و از فاصله نزدیک آبی است که بازتابی از رنگ سبز اطراف دریاچه ولشت می باشد که روی آب زلال آن قرار دارد.
مسیر رسیدن به این دریاچه نیز جاذبه های خاصی دارد. ابتدا از مسیری با کوه های زیبا عبور می کنید، پس از آن به جاده ای می رسید که درختان سر به فلک کشیده دارد و در نهایت به جاده خاکی می رسید که مسیر دریاچه ولشت است. اگر قصد دارید یک روز را در کنار این دریاچه سپری کنید، دوچرخه و قلاب ماهیگیری همراه خود داشته باشید. البته برای تفریح ​​می توان از قایق هایی استفاده کرد که برای مسافران ساخته شده اند.


برخی افراد دوست دارند یک هفته را در دریاچه بگذرانند و از آب و هوا و طبیعت لذت ببرند اما در اطراف دریاچه امکانات اقامتی وجود ندارند، بنابراین نزدیک ترین مکان، استفاده از اقامتگاه های موجود در کلاردشت برای گذراندن چند روز در این منطقه زیبا است. در فصل های بهار و تابستان به دلیل توریستی بودن این منطقه، این گونه مکان ها شلوغ می شوند، پس قبل از سفر اقامتگاه خود را رزرو کنید. همچنین، با اجاره خودرو می توانید از مسیر رسیدن به دریاچه لذت بسیار ببرید.

دریاچه ولشت مازندران

3- پارک جنگلی صفارود


پارک جنگلی صفارود از 10 جاذبه گردشگری مازندران در نوروز است. برای دسترسی به پارک جنگلی صفارود و بهره مندی از آب و هوای مطبوع آن، باید از ابتدای جاده جواهرده و از میدان غربی شهر رامسر حرکت کنید و پس از پیمودن 9 کیلومتر و گذراندن مسیرهای زیبا به این پارک برسید. پارک صفارود دارای رودخانه ای با آب معدنی است. صفارود در انتهای جاده و در وسط دره ای قرار دارد که برای ورود به آن باید از پله هایی که در آنجا ساخته شده است، عبور کنید.

پارک جنگلی صفارود

4- روستای گراسماسر

مسیر جنگلی بسیار زیبایی به نام گراسماسر وجود دارد که در مسیر رامسر به کتالم قرار داد. دشت های سرسبز زیبا، کوه های مرتفع و چشمه های سرد، جاذبه های اصلی این منطقه هستند. کوهی به نام دزکول که در این ییلاق قرار دارد، بسیار مرتفع است. از این کوه می توان تمام نقاط رامسر و تنکابن را دید. از دیگر مکان های گردشگری این روستا می توان به رستم سر، تله بین، راه کنار، مسجد آبجی، دزکول، فولاد چشمه و سایر مناطق اشاره کرد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند.

5- کاخ موزه رامسر

کاخ موزه رامسر یکی دیگر از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری شهر رامسر است که به کاخ مرمر و موزه تماشاگاه نیز معروف می باشد. این موزه در زمینی به مساحت 600 متر مربع در باغی به مساحت 60 هزار متر مربع ساخته شده که توسط هنرمندان بسیاری از ایران و جهان طراحی شده است. مجسمه های این موزه از نوع برنزی و مرمری هستند و حتی عتیقه های زیبایی نیز در اینجا وجود دارند که تنها با نگاه دقیق می توانید زیبایی آنها را ببینید. باغ این کاخ به دلیل کاشت گونه های گیاهی ایرانی و خارجی یکی از زیباترین باغ های مرکبات ایران است.

6- قلعه مارکوه رامسر

قلعه مارکوه یکی دیگر از 10 جاذبه گردشگری مازندران در نوروز است. این قلعه در سه کیلومتری دریا و ش کیلومتری شهر رامسر در مسیر تنکابن به رامسر قرار دارد. مساحت این قلعه 600 هزار متر مربع بوده و متعلق به رشته کوه البرز است. سرتاسر قلعه مارکوه پوشیده از درختان انجیر، بلوط، شمشاد و آزالیا است. سه مسیر برای رسیدن به این قلعه وجود دارد.
مسیر اول، بعد از تنکابن 15 کیلومتر در مسیر رامسر بروید. برای دیدن تابلوی مارکوه وارد جاده میرزا کوچک خان جنگلی شوید. سپس به چپ بپیچید و وارد جاده تلار شوید. سپس مسیر مارکوه را خواهید دید. مسیر دوم، بعد از روستای نیاسته به دو راه می رسید که تابلوی مارکوه را خواهید دید. مسیر سوم، به روستای هریس در جاده جنت رودبار بروید. سپس به راست (کرد محله) بپیچید. بعد از تقاطع تابلوی مارکوه را در یک چهارراه خواهید دید.

قلعه مارکوه رامسر

7- آب گرم معدنی رامسر

آب گرم معدنی رامسر با خواص دارویی خود، بخش بزرگی از شهرستان رامسر را در بر می گیرد. این آب گرم ها بسیار معروف هستند و هر ساله گردشگران زیادی برای استفاده از آنها به این منطقه می آیند. یکی از ویژگی های عالی این منطقه وجود این چشمه های آب گرم در نزدیکی ساحل است که که باعث شده است تا مسافران هم از دریا و هم چشمه های آب گرم نهایت استفاده را ببرند. بیشتر چشمه های آب گرم معدنی در محله سادات رامسر قرار دارند که پنج کیلومتر با رامسر فاصله دارد.

8- روستای جواهرده

یکی از مناطق دیدنی زیبای شهرستان رامسر، روستای جواهرده در استان مازندران است. این روستا که در جزء 10 جاذبه گردشگری مازندران در نوروز است، در ابتدا به نام «جَرده» معروف بود. جَرده در زبان محلی به معنای روستای مرتفع است و این روستای مرتفع در مقابل روستای دیگری به نام جیرده یعنی روستای پایین قرار دارد. این منطقه یکی از ناب ترین مناطق گردشگری استان مازندران است که طبیعتی بکر دارد.
جنگل های سرسبز این منطقه، نیمی از سال پوشیده از برف هستند که به همین دلیل روستایی سردسیر به شمار می رود اما در تابستان منطقه ای بسیار خنک و خوش آب و هوا خواهد بود. این منطقه نگینی فیروزه ای رشته کوه البرز است که با درخشندگی خود چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. فاصله روستای جواهرده با دریا بسیار کم است. این روستا در ارتفاع حدود دو هزار متری از سطح دریا واقع شده است.

روستای جواهرده

9- نمک آبرود

نمک آبرود در استان مازندران و شهرستان چالوس واقع شده است. این منطقه بهشت ​​ایران است زیرا اینجا جنگل و کوه و دشت و دریا در کنار هم قرار دارند. وسعت این منطقه 750 هکتار می باشد. فاصله نمک آبرود تا دریا حدود سه کیلومتر است. برخی از گونه های موجود در جنگل نمک آبرود، بیش از دو میلیون سال قدمت دارند. در واقع یکی از جاذبه های منطقه نمک آبرود، جنگل بکر و دست نخورده آن است و به جرأت می توان گفت در دنیا بی نظیر است.
کوه واقع در نمک ابرود در هر ساعت از شبانه روز به شکل های مختلفی دیده می شود. مثلاً صبح جنگل را مه پوشانده است یا گاهی که به بالای کوه می روید، طوری که ابرهای متراکم زیر پایتان هستند و شما در میان ابرها شروع به راه رفتن می کنید. 10 جاذبه گردشگری مازندران در نوروز که در رامسر قرار دارند شامل شهربازی، کابین تله، سورتمه، باشگاه تیراندازی، رستوران، سینمای سه بعدی، حرکات نمایشی شیر دریایی، زمین پینت بال، پیست موتور سواری چهار چرخ و کارتینگ هستند.

نمک آبرود

10- قله دیو حمام

قله دیو حمام جاذبه توریستی مازندران در نوروز است. در بالای دیو حمام یک پل معلق بسیار زیبا وجود دارد. عرض این پل فقط به اندازه پای انسان است و از چوب ساخته شده است. اگر از ارتفاع نمی ترسید، حتماً از این منطقه دیدن کنید. در این پل از تجهیزات ایمنی به طور کامل استفاده شده است و حتی اگر پل پاره شود و به دره بیفتد در جای خود می مانید و هیچ اتفاقی نمیفتد زیرا وزن شما با راپل از بالا محافظت می شود. در این ارتفاع ممکن است چشم شما به یک خرس تاکسیدرمی بیفتد. این خرس سال هاست که دز این منطقه نگهداری می شوند. در اثر سرما و گرما کمی از قد و توده بدنی این حیوان کم شده است.

رانندگی در جاده

کلام آخر

10 جاذبه گردشگری مازندران در نوروز را در بالا معرفی کردیم، حالا می توانید با کرایه خودرو از کافه رنت به سفر هیجان انگیز را برای خود و خانواده تان رقم بزنید. بدون شک رانندگی در جاده های شمال به تنهایی بخشی از لذت های بی مانند سفر به بخش از کشور هستند. شما با سوار بر خودروی خود می توانید به هر نقطه از مازندران سفر کنید و با طبیعت و فرهنگ این منطقه آشنا شوید. کافه رنت با ارائه بهترین خودروها یا شرایط ویژه به شما کمک می کند تا با سفر به مازندران در نوروز خاطره ای به یاد ماندنی ایجاد کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 43 + 3
02149934