سفر به جاده اسالم به خلخال

سفر به جاده اسالم به خلخال

شمال، جنوب، غرب و شرق کشور ایران جاده های زیبای زیادی دارند که هرکدام دارای ویژگی ها و مناظر خاصی می باشند، اما زمانی که حرف از زیباترین جاده های ایران زده می شود، تنها چند جاده اند که نام آن ها در این لیست قرار می گیرد و جاده اسالم به خلخال همیشه در رتبه ی نخست می ایستد.

استان گیلان دارای جاده های بسیار زیبایی می باشد که طبیعت های بکر این استان را به هم وصل می کند، مسیرهایی مانند جاده زیبایی که در سفر به جنگل گیسوم قرار دارد و با توجه پوشش گیاهی اطرافش منظره ی فوق العاده ای دارد. اما جاده ی رویایی اسالم به خلخال به نظر بسیاری از گردشگران، زیباترین جاده ی این استان می باشد.

جاده اسالم به خلخال کجاست؟

جاده اسالم به خلخال کجاست

درست است که جاده ی اسالم به خلخال را به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان نام بردیم، اما این جاده در اصل، استان گیلان را به استان اردبیل وصل می کند. این جاده حدفاصل بین شهر اسالم که بخشی از شهرستان تالش است و شهر خلخال در جنوب استان اردبیل و بین استان های زنجان و آذربایجان غربی قرار دارد. طول این جاده 70 کیلومتر است و برای دسترسی به آن ابتدا باید وارد شهر تالش و سپس به سمت شهر اسالم حرکت کنید. شهر اسالم که در دوره ای از زمان، مرکز شهرستان تالش بوده، در 5 کیلومتری هشتپر قرار دارد.

برای دیدن موقعیت مکانی جاده ی اسالم به خلخال روی نقشه و مسیریابی راحت تر می توانید اینجا کلیک کنید.

سفر به جاده اسالم به خلخال

سفر به جاده اسالم به خلخال

شاید خیلی جاده ی اسالم به خلخال را تنها مسیری برای رفتن به شهر خلخال بدانند و آن را یک سفر مجزا ندانند. اما این جاده که طول آن 70 کیلومتر است، آنقدر جاذبه ی دیدنی دارد که می توانند نه به عنوان یک گذرگاه، بلکه به عنوان مقصد یک سفر به حساب بیاید. اگر قصد سفر به اسالم به خلخال، این جاده ی رویایی را دارید، بهتر است خود را برای دیدن بکرترین و زیباترین مناظر عمرتان آماده کنید و حافظه ی دوربین و موبایل خود را خالی کنید، زیرا قرار است عکس ها و فیلم های بسیار زیادی از طبیعت جاده اسالم به خلخال به ثبت برسانید.

جاده اسالم به خلخال

در ابتدای این جاده، وارد یک مسیر جنگلی می شوید که در اطراف آن را درختان پوشانده اند و کلبه های چوبی و دام و پرندگان اهلی در این مسیر دیده می شود. یکی از عجیب ترین ویژگی های این جاده این است که شما در سرتاسر مسیر خود، هیچ سازه ی بتونی و ساختمان سازی ای نمی بینید و همه چیز به بکرترین حالت خود باقی مانده است.

پس از عبور از مسیر جنگلی، دشت های سرسبز کم کم نمایان می شود، دشت های سبزی که در مرکز هرکدام یک کلبه ی چوبی قرار دارد و در کنار این کلبه، گاو، گوسفند، اسب و مرغ و خروس ها حرکت می کنند و نسیم خنکی صورتتان را نوازش می کند. بدلیل همجواری این جاده با دریای خزر، هوای این جاده دارای رطوبت فوق العاده ای است که بدلیل ییلاقی بودن و هوای خنک آن، اذیت کننده نیست و در اکثر مواقع به صورت مه دیده می شود.

سفر به جاده اسالم به خلخال از تهران

سفر به جاده اسالم به خلخال از تهران

اگر قصد دارید که سفر به جاده ی اسالم به خلخال را از تهران آغاز کنید، باید به اطلاعتان برسانیم که فاصله تهران تا جاده اسالم به خلخال 427 کیلومتر می باشد که اگر بی وقفه و بدون ترافیک رانندگی کنید، می توانید این مسیر را در 5 ساعت و 26 دقیقه طی کنید. برای رفتن به این جاده بهتر است همه مسیرهای سفر از تهران به شمال را بررسی کنید.

اگر قصد سفر به اسالم به خلخال از تهران با اتوبوس بین شهری را دارید، ابتدا باید خود را به شهر تالش برسانید و از آن شهر برای شهر خلخال بلیط بگیرید و این جاده ی رویایی را از داخل اتوبوس ببینید. قطار بین شهری هم می تواند یکی از گزینه های شما باشد که می توانید تا شهر اسالم را با آن وسیله طی کنید و سپس از اسالم به خلخال را با اتوبوس بین شهری طی کنید.

سایت اجاره خودرو کافه رنت

اما لذت این جاده، رانندگی در آن و توقف های مکرر برای لذت بردن از مناظر و ثبت عکس های خاطره انگیز می باشد و بهترین انتخاب برای این سفر، ماشین شخصی می باشد اما اگر ماشین شخصی ندارید و لذت بردن از این مسیر را به نگاه کردن آن از پنجره ی اتوبوس ترجیح می دهید، می توانید با اجاره خودرو از کافه رنت، ماشین دلخواهتان را برای مدت زمان مورد نظرتان رنت کنید و از راحتی و داشتن اراده برای توقف و ثبت خاطره هایتان لذت ببرید.

جاذبه های دیدنی اسالم به خلخال

1. روستای ناو

روستای ناو

درست است که مسیر جاده ی اسالم به خلخال با رانندگی و خودرو طی می شود، اما اگر به طبیعت گردی و دیدن مکان های بکر علاقه دارید، باید از ماشین پیاده شده و به دل طبیعت بکر این منطقه وارد شوید. یکی از این مناطق بکر، روستای ناو می باشد که دلیل گذاشتن این نام، قرار گرفتن کلبه های روستا در دو طرف ناورود می باشد. روستای ناو در 25 کیلومتری جاده ی اسالم به خلخال قرار دارد و در نزدیک ییلاق خره خونی می باشد. بافت روستایی و کلبه های چوبی این روستا، جلوه ی بسیار زیبایی به آن بخشیده است و در برخی روزهای سال، هوای مه آلود آن، زیبایی اش را چندین برابر می نماید. اگر قصد اقامت در جاده ی اسالم به خلخال را دارید، می توانید از خانه های محلی ای که اجاره داده می شوند برای اقامت شبانه خود استفاده کنید.

2. ییلاق لرزه

ییلاق لرزه

مسیر جاده ی اسلم به خلخال آنقدر جاذبه ی گردشگری دارد که شاید نتوانید ظرف مدت یک روز، از تمام آن ها بازدید کنید. یکی از ییلاقات مشهور این جاده، ییلاق لرزه است که در 35 کیلومتری جاده ی اسالم به خلخال قرار دارد. این ییلاق، دشت سرسبزی است که در نزدیکی جاده ی اصلی است و سرتاسر این دشت از گل های رنگارنگ پوشیده شده است و پتانسیل بسیار بالایی برای ثبت عکس و فیلم های خاطره انگیز می باشد.

3. دریاچه سراگاه

دریاچه سراگاه

دریاچه سراگاه که برخی آن را به نام دریاچه "سه راه گاه" و یا "سد خاکی" می شناسند، در مسیر جاده ی اسالم به خلخال قرار دارد. مسیر رسیدن به این دریاچه از میان شالیزارهای بسیار زیبای شهرستان تالش رد می شود و سرتاسر این مسیر را زیبایی فرا گرفته است. فضای اطراف این دریاچه آنقدر دلپذیر است که برای صرف یک وعده غذایی گزینه خوبی می باشد همچنین در این منطقه پرورش ماهی انجام می شود و می توانید در وعده ی غذایی تان از خوردن ماهی تازه کبابی لذت ببرید. از نکات اعجاب انگیز دریاچه این موضوع است که سراگاه برای پر شدن نیازی به بارش باران و جاری شدن رودخانه ها ندارد، در کف این دریاچه چشمه های جوشانی قرار دارد که آب آن را تامین می کنند.

4. آبشار دریابن

آبشار دریابن

آبشار دریابن یکی از زیباترین مناظر جاده ی اسالم به خلخال می باشد. این آبشار که 30 متر ارتفاع دارد، و از میان درختان سرسبزی که در کنار آن رشد کرده اند به پایین می ریزد. در 12 کیلومتری جاده ی اسالم به خلخال، جاده ی فرعی قرار دارد که در انتهای آن و پس از نزدیک به 40 دقیقه پیاده روی می توانید با آبشار مرتفع دریابن روبرو شوید.

5. دریاچه نئور

دریاچه نئور

دریاچه نئور که از دریاچه های مشهور ایران محسوب می شود، این دریاچه که در نزدیکی شهر خلخال در انتهای جاده ی اسالم به خلخال واقع شده است، در دره ی کوهستان باغرو قرار دارد. به دلیل قرار گرفتن میان کوه های بلند، منطقه ی سردسیر و پرباشی می باشد که در فصول گرم سال، هوای فوق العاده ای دارد و یکی از بهترین مکان های کمپینگ در بهار است.

این دریاچه از دو بخش تشکیل شده است که این دو بخش در فصل بهار و آب شدن برف کوهستان ها به هم می پیوندند و دریاچه نئور را تشکیل می دهند. در اطراف دریاچه نئور هیچ دخل و تصرف انسانی ای وجود ندارد و به شدت تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد و همین عامل باعث حفظ زیبایی و بکر بودن آن شده است.

6. دشت شقایق

دشت شقایق

اگر در فصل بهار، بخصوص ماه های اردیبهشت و خرداد به جاده اسالم به خلخال بروید، قطعا با دشتی پر از گل های شقایق مواجه خواهید شد، این دشت آنقدر زیبایی دارد که می توان ساعت ها در نزدیکی آن نشست و به منظره ی فوق العاده ی آن خیره شد.

کباب با گوشت تازه در اسالم به خلخال

کباب با گوشت تازه در اسالم به خلخال

یکی از نکات جالبی که در سفر به جاده اسالم به خلخال نظر ها را به خود جلب می کند، قصابی های متعددی است که در طول مسیر می باشند، اما این قصابی ها، هیچ یخچالی ندارند و گوشت کشتار روز را در هوای آزاد جلوی درب مغازه هایشان آویزان کرده اند. شما می توانید هرمقداری که لازم دارید از آن گوشت را سفارش دهید و آن را با خود ببرید و یا در همان مغازه درخواست کبابی شدن گوشت را سفارش دهید و نکته ی جالب این است که شما تنها هزینه گوشت را پرداخت می کنید.

بهترین فصل برای سفر به جاده اسالم به خلخال

بهترین فصل برای سفر به جاده اسالم به خلخال

جاده ی اسالم به خلخال در هر فصل، رنگی متفاوت به خود می گیرد و زیبایی منحصر به فردی دارد، این جاده در بهار پر می شود از گل های رنگارنگی که دشت هارا می پوشانند. در فصل تابستان با توجه گرما و رطوب هوا، این جاده هوای بسیار عالی ای دارد. در فصل پاییز، درختان جنگلی این جاده حال و هوای پاییزی پیدا می کنند و به رنگ زرد و نارنجی درمی آیند.

این جاده در زمستان با توجه به سرمای هوا یکدست سفید می شود و در اکثر مواقع دارای بارندگی می باشد.

جاده اسالم به خلخال در زمستان

همانطور که در ابتدای متن گفتیم، هوای این جاده در تمام فصول سال خنک است، اما در فصل زمستان این سرما، شدت بیشتری پیدا می کند و شما می توانید برای داشتن سفری ایمن و بدون دردسر، اجاره ماشین شاسی بلند در کافه رنت را جز گزینه های سفرتان قرار دهید.

در این مطلب سعی کردیم که یک راهنمای کامل برای سفر به جاده ی اسالم به خلخال را خدمتتان ارائه دهیم. اگر قصد سفر چند روزه به استان گیلان و بازدید از جاذبه های گردشگری آن را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم سفر به ماسال را به هیچ عنوان از دست ندهید.

دیدگاه شما

فرمول: 33 - 15
02149934