معرفی چند مقصد جذاب که امکان کمپ دارند

گاهی نیاز است برای رسیدن به یک آرامش روحی و روانی به سفر بروید. گزینه کمپ و طبیعت گردی، پیشنهاد ما به شماست. همان طور که می دانید گاهی بودجه کافی برای رفتن به سفرهای گران قیمت وجود ندارد و بهتر است سفرهای ارزان قیمت را جایگزین نماییم. بودن در طبیعت فواید بسیار زیادی دارد که شما می توانید ازلحاظ روحی و روانی، فیزیکی و... بدنتان را ریکاوری کنید. پیاده روی یا کوهنوردی در طبیعت بکر می تواند شما را برای مدتی از استرس کاری و روزمرگی هایتان دور کند، در این میان، اجاره خودرو می تواند، راحتی شما در کمپینگ را دو چندان کند.

به عبارت دیگر تنفس هوای تازه، کم کردن استرس و بهبود روابط خانوادگی و دوستانه، تقویت بنیان فیزیکی، افزایش مهارت زندگی، ارتباط با طبیعت و ارتقای اعتمادبه نفس از مزایای کمپینگ در بهار است. که در ادامه مطلب به شرح مختصری از این مزایا و بهترین مکان های کمپینگ در بهار خواهیم پرداخت:

معرفی چند مقصد جذاب که امکان کمپ دارند

مزایای کمپینگ در بهار

کم کردن استرس:

می توانید استرس های ناشی از محیط کار و مسائل تنش زای زندگی تان را کاهش دهید و با آزادی و فراغ بال به گردش و تفریح بپردازید.

بهره بردن از هوای تمیز:

از دیگر مزایای کمپینگ در بهار می توان به نفس کشیدن در هوای پاک و تمیز طبیعت اشاره نمود؛ همچنین شما می توانید چند روزی از آلودگی های شهری و محیط پیرامون خود دور بمانید و با بررسی بهترین ماشین های افرود برای اجاره، می توانید به مسیرهای صعب العبور قدم بگذارید.

بهتر کردن روابط خانوادگی و دوستانه:

رفتن به کمپینگ ها موجب می شود که شما تایم بیشتری را با افراد خانواده و یا دوستانتان بگذرانید، ازاین رو فرصت دارید تا در شب های پرستاره، کنار آتش، بدون مشکل و مزاحمت به معاشرت با دوستان و افراد خانواده بپردازید و از کنار هم بودن لذت ببرید.

تقویت کردن جسم:

یکی دیگر از امتیازات کمپینگ ها این است که با انجام ورزش ها و تمرین هایی همچون پیاده روی و کوهنوردی می توانید به تقویت قوای جسمانی خود بپردازید.

دوستی با طبیعت:

بیدار شدن با طلوع آفتاب، غذا پختن بر روی آتش، خوابیدن با تاریکی طبیعی روز، گوش کردن به صدای پرندگان، شنیدن صدای آب و کم کردن وابستگی به تجهیزات مدرن و الکترونیکی امروزی، ازجمله مزایای دوستی با طبیعت است. طبیعتی که در فصل بهار جلوه ی بی نظیری به خود می گیرد و شما می توانید با بررسی مطلب بهترین شهرهای ایران در فروردین، مقصد مناسبی در نظر بگیرید.

فراگیری مهارت های زندگی:

کودکان و نوجوانانی که با شما در این کمپ ها حضور پیدا می کنند، خیلی خوب می توانند مهارت های زندگی را آموزش ببینند. شما می توانید با سپردن مسئولیت هایی به آن ها این مهارت ها را تقویت نمایید.

افزایش حس اعتمادبه نفس:

یکی دیگر از مزیت های حضور در این کمپینگ ها این است که به شما حس اعتمادبه نفس داده و موجب تقویت این حس در شما خواهد شد. هنگامی که شما در سفر کارهایی زیادی را با موفقیت پشت سر می گذارید، قطعاً با بازگشت به جامعه هم متوجه می شوید که توانایی رویارویی با خیلی از مسائل را خواهید داشت.

معرفی مکان های مناسب کمپینگ

معرفی مکان های مناسب کمپینگ

در ایران کمپینگ حرفه ای، کم است و چندان مرسوم نیست، این موضوع از جهاتی خوب بوده و از جهاتی بد. نکته خوب آن این است که شما می توانید در هر جایی از ایران که دوست دارید مستقر شوید، چادر بزنید و از زیبایی ها و مناظر دل چسب آن لذت ببرید.
اما از طرف دیگر اکثراً در این مکان ها، خبری از امکانات بهداشتی و رفاهی نیست و عدم آشنایی با مناطق می تواند مشکلاتی را برای گردشگران ایجاد نماید. نواحی محبوب کمپینگ در تمام مناطق ایران وجود دارد و این مناطق قابل دسترسی برای تمام مردم ایران است؛ اما در سه استان مازندران، کردستان و لرستان این مناطق بیشتر به چشم می خورند و اغلب مورد استقبال گردشگران واقع می شوند. در ادامه مطلب به مکان های مناسب کمپینگ

• جنگل دالخانی در شمال کشور

سه استان مجاور دریای خزر ازنظر زیبایی کاملاً منحصربه فرد و زیبا بوده و شما در وجب به وجب این استان ها می توانید گوشه ای از بهشت را به نظاره بنشینید. بنابراین پیدا کردن مکان برای کمپ در این مناطق کار بسیار راحتی است. جنگل دالخانی با توجه به این که مناظر بسیار زیبایی دارد، مکانی بسیار دنج بوده و درعین حال به جاده هم نزدیک است، به عنوان یکی از بهترین مکان های کمپینگ در بهار معرفی می گردد. برای آشنایی هرچه تمام تر با این جنگل بکر می توانید مطلب سفر به جنگل دالخانی را بررسی نمایید.
شما در این جنگل بکر و زیبا می توانید به طبیعت گردی بپردازید و از هوای خنک و پاکیزه آن نهایت لذت را ببرید. منظره های زیبا، کلبه های چوبی روستاهای اطراف و وجود سد میجران در نزدیکی آن، از ویژگی های منحصربه فرد این جنگل است.
نکته ای که باید توجه کنید این است که بدون تجهیزات کافی به دل جنگل نزنید چون ممکن است گم شوید. نکته دیگر این که حشرات در شب زیاد می شوند و ممکن است شغال ها نیز پیدا شوند؛ بنابراین بهتر است از چادر خوب مسافرتی استفاده کنید و حتماً در کناره چادر آتش روشن کنید تا خطری شما را تهدید نکند. در صورتی هم که تمایل داشته باشید می توانید از کلبه های جنگلی استفاده کنید.
جنگل دو هزار، جنگل سه هزار، جنگل های سراوان، جنگل الیمستان جنگل النگدره، جنگل سیاه بیشه، جنگل ناهارخوران، جنگل سی سنگان از دیگر مکان های جذابی هستند که امکان کمپینگ نیز دارند و در مقاله 10 جاذبه گردشگری مازندران قرار گرفته اند.

• دریاچه گهر در غرب کشور:

یکی دیگر از بهترین پیشنهادها برای کمپینگ، دریاچه گهر استان لرستان است. آب این دریاچه از ارتفاعات اشترانکوه سرچشمه می گیرد و در ادامه مسیر نیز چشمه های جوشان به آن اضافه می شوند.
این دریاچه میزبان ماهی های قزل آلا، لاک پشت ها و مارماهی ها است و تنوع گونه های جانوری اطراف آن زیاد خواهد بود. همچنین درختان و گیاهان متنوعی همچون بید، زالزالک، پسته و انجیر در اطراف این دریاچه دیده می شوند. لاله های واژگون و شقایق های عاشق در دشت های اطراف این دریاچه چشم نوازی می کنند.

برای این که به این دریاچه زیبا برسید لازم است که پس از رسیدن به آخرین ایستگاه ماشین رو در شهر دو رود، مسافتی را پیاده بپیمایید که با توجه به قدرت بدنی شما بین 40 دقیقه و یا بیشتر خواهد بود.
نکته ای که باید بدانید این است که در اطراف دریاچه امکانات خاصی وجود ندارد، بنابراین باید کاملاً مجهز به این سفر بروید. همین طور از بهترین مکان های کمپینگ در بهار در استان های زیبای لرستان می توان به آبشار بیشه، آبشار آب سفید الیگودرز، آبشار نوژیان و گریت، دشت های لاله واژگون الیگودرز، دره خزینه و دره شیزر اشاره نمود.

دریاچه گهر

• دماوند

قله دماوند مخصوص کوهنوردان کارکشته است، اما دشت های اطراف این قله برای کمپینگ بسیار عالی خواهد بود؛ خصوصاً برای تهرانی ها که به این مکان نزدیک هستند و راحت تر می توانند به این منطقه بیایند، جذابیت فوق العاده ای دارد و جز بهترین مقصدهای نزدیک تهران در بهار است.
نکته بسیار خوب این که این منطقه امکانات لازم برای کمپینگ زمستانی را نیز دارد و گردشگران می توانند در سردترین روزهای زمستان نیز به اینجا آمده و تجربه یک کمپینگ حرفه ای و درجه یک را به خاطرات خود اضافه نمایند.
اگر به دشت علاقه مند هستید می توانید به سمت غرب کوه حرکت کنید و اگر به آبشار و غار علاقه دارید می توانید به حوالی آبشار جنگل و غار رود افشان حرکت نمایید و آنجا چادر بزنید. از بهترین مکان های کمپینگ فصل بهار دماوند می توان به چشمه سیاه سنگ، چشمه دیو آسیاب، چشمه اعلا، چشمه تیزاب، آبشار برفی تنگه لار، دامنه کوه دماوند، دشت مشا، دریاچه تار، دریاچه هومر، روستای خسروان و غار بورنیک اشاره نمود.

دماوند

• رود سیروان استان کردستان:

رود سیروان در منطقه اورامان واقع شده و تا مرز عراق ادامه دارد. این رود طولانی ترین رود کردستان بوده و در این منطقه شما می توانید تنوع گیاهی و جانوری بسیار زیادی را مشاهده نمایید.
این مکان بسیار زیبا و دنج بوده و توصیه می کنیم که حتماً آن را تجربه کنید؛ از بهترین مکان های کمپینگ در بهار در این استان می توان به کوه شاهو، کوه آوالان، کوه آربابا، قلعه قمچقای، دریاچه زری وار، روستای پلکانی پالنگان و آبشار گویله اشاره کرد.

رود سیروان استان کردستان

• ساحل درک چابهار:

در 200 کیلومتری غرب چابهار و به عبارتی دیگر در 120 کیلومتری کنارک، ساحل درک چابهار را می توانید ببینید که یکی از زیباترین مناطق کمپینگی بوده و شما می توانید تجربه ای زیبا از کویر و ساحل را هم زمان باهم داشته باشید.
اگر در فصل گردشگری به این منطقه بیایید، می توانید از امکانات رفاهی آن مثل قایق سواری و موج سواری لذت ببرید. همچنین شنا کردن در این فصل بسیار فرح بخش خواهد بود؛ پس توصیه می کنیم در صورت سفر به این منطقه، حتماً از ساحل زیبای آن دیدن کنید و خاطره ای دل چسب و متفاوت برای خود و خانواده رقم بزنید.

ساحل درک چابهار

سفر کمپینگ با خودروی اجاره ای

پس از معرفی بهترین مکان های کمپینگ در بهار، باید بگوییم همان طور که می دانید یکی از مهم ترین موارد برای برنامه ریزی جهت انجام یک سفر دل چسب و عالی، انتخاب یک خودروی مناسب برای سفر است که البته گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. شما می توانید برای رسیدن به مقصد از وسایل نقلیه متفاوت همچون هواپیما، قطار، اتوبوس، کشتی، خودروی شخصی یا خودروی اجاره ای بدون راننده استفاده نمایید. در این مطلب با توجه به تخصص خود (خدمات اجاره خودرو)، به بررسی خودروهای اجاره ای خواهیم پرداخت.

فراموش نکنید که....


نکته اول این که، جهت سفر و کمپینگ با خودروی اجاره ای حتماً از سایت های معتبر خودرو استفاده نمایید. سایت کافه رنت یکی از معتبرترین شرکت های خدمات کرایه خودرو است که شما عزیزان می توانید با مراجعه به این سایت با پرداخت مبلغی، نسبت به رزرو نوبت و اجاره خودرو خود اقدام نمایید. در این سایت اجاره خودروهای لوکس کافه رنت موجود بوده و همچنین قیمت ها نیز ثبت شده است و شما خیلی راحت می توانید انتخاب خود را انجام دهید.


درگذشته این امکان برای گردشگران وجود نداشت و افراد تنها درصورتی که خودروی شخصی داشتند، می توانستند به سفر بروند. اما در حال حاضر باوجود خودروهای لوکس اجاره ای می توان سفری راحت، ایمن و کاملاً متفاوت را برای خود و دیگر همراهان رقم زد. لازم به ذکر است که تقاضای اجاره ماشین در ایام تعطیل (خصوصاً ایام نوروز) بسیار بالا بوده و شما عزیزان بهتر است هرچه زودتر نسبت به اجاره خودرو برای انجام سفر اقدام نمایید.

اجاره تویوتا لند کروز که گل سرسبد کمپانی تویوتا است و یکی از لوکس ترین و قدرتمندترین شاسی بلندهای ایران به شمار می آید بسیار جذاب است. با توجه به امکانات فوق العاده، ابعاد بزرگ، صندلی های منحصربه فرد، یکی از راحت ترین خودروهای موجود است که انتخاب ایده آلی برای سفر کردن نیز خواهد بود. لند کروزها در کافه رنت در رنگ های سفید و مشکی و در مدل 2010 (فیس 2020) موجود هستند و جزء خودروهای ثابت در لیست ما می باشند.


از پرفروش ترین مدل های هیوندا در ایران سانتافه است که زمانی جزء پرفروش ترین خودروی وارداتی کشور بود و همواره در لیست بهترین شاسی بلندها جای گرفته است. در شرکت کافه رنت مدل هیوندا سانتافه اجاره ای از نوع نیو فیس بوده و در رنگ های سفید و مشکی در مدل های 2014 تا 2016 موجود هستند. برای به دست آوردن اطلاعات لازم لیست تمام خودروهای اجاره ای روی لینک کلیک نمایید.

رانندگی در جاده

وسایل موردنیاز برای کمپینگ

بهتر است برای آنکه از کمپ خود در طبیعت لذت ببرید، یک سری نکات را توجه کنید و همچنین لوازم موردنیاز برای کمپ را همراه خود داشته باشید. در ادامه به شرح بعضی از این نکات خواهیم پرداخت:
• لازم است برای رفتن به کمپینگ در بهار کاملاً مجهز باشید و قبل از سفر تمام تجهیزات و لوازم خود را ازنظر سالم بودن تست نمایید. چادر مسافرتی، کیسه خواب ها و غیره همگی باید بازبینی شوند و از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل نمود، همچنین بازرسی فنی خودرو قبل از سفر بسیار مهم می باشد.
• سعی کنید با توجه به تعداد همراهانتان، سایز مناسب چادر مسافرتی را تهیه کنید تا در طول سفر دچار کمبود جا نباشید و اذیت نشود.
• حتماً قبل از سفر، چک لیست تهیه کنید و آن را بررسی نمایید تا تمام وسایل را همراه خود ببرید و دچار مشکل نشوید.
• سفر را طوری طرح ریزی کنید که در ابتدای وقت به مقصد برسید و فرصت کافی برای اتراق کردن و چادر زدن داشته باشید.
• سعی کنید برنامه های غذایی خود را از قبل مشخص کرده باشید تا در طی سفر دچار مشکل نشوید.
• کفش مناسب و لباس کافی همراه خود ببرید؛ کفش کتونی گزینه بسیار مناسبی است. همچنین حتماً یک جفت دمپایی نیز در وسایلتان قرار دهید.
• حتماً به هواشناسی منطقه توجه داشته باشید و شرایط آب وهوایی را در نظر گرفته و سپس برای سفر اقدام کنید.
• سعی کنید از چادرهای مسافرتی ضد آب استفاده کنید تا در صورت بارش باران خیس نشوید.
• به هیچ عنوان در نزدیکی بسیار زیاد با رودخانه ها و یا در زیر تخته سنگ و صخره و یا کوه ها چادر نزنید.
• حتماً زیرانداز مناسب با خود ببرید و از بردن کیسه های پلاستیکی و روزنامه در این سفرها غافل نشوید.
• همان طور که گفته شد برای سفر به کمپینگ با خودروهای اجاره ای، از شرکت ها و سایت های معتبر استفاده کنید و با اجاره خودروهای لوکس و موردپسند خود سفری متفاوت و دل چسب را همراه با راحتی و آرامش تجربه نمایید.

کافه رنت همراه کمپینگ شما

ما در مجموعه کافه رنت با فراهم کردن راهی آسان و مطمئن برای اجاره خودرو به شما کمک می کنیم سفری هیجان انگیز را برای خود و خانواده خود رقم بزنید. امنیت وسایل نقلیه و راحتی مسافران اولویت اول ما در مجموعه است. امیدواریم سفری خاطره انگیز و مهیج را در کنار دوستان و خانواده تجربه کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 34 - 25
02149934