تجربه رانندگی با پژو 207

پژو 207، در واقع نسخه ی اصلاح شده 206 است. این خودرو طرفداران زیادی دارد و یکی از خودروهای پرفروش شرکت ایران خودرو است و در کل در بازار آزاد نیز خرید و فروش خوبی دارد. این خودرو با تغییراتی در ظاهر و طراحی داخلی 206، وارد بازار کشور شده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق این خودرو و نحوه اجاره از مجموعه کافه رنت بپردازیم.

تجربه رانندگی با پژو 207

معرفی پژو 207

پژو 207، خودروی محصول شرکت پژو است که از سال 2010 تا کنون در کشورهایی نظیر فرانسه، اسپانیا، اسلواکی و کانادا تولید می شود. در سال 1388 نیز شرکت ایران خودرو شروع به تولید آن کرد. تولید آن تا سال 92 ادامه یافت و در همین سال به دلیل تحریم ها، تولید آن متوقف شد. در سال 1395 با رفع تحریم ها، مونتاژ این خودرو در کشور از سر گرفته شد. پژو 207 در واقع نسخه ی ارتقا یافته و فیس لیفت پژو 206 است. این خودرو برای رانندگی درون شهری، گزینه ی مناسبی است. دارای 2 نوع دنده دستی و اتوماتیک است که نسخه اوتوماتیک آن در شهرهای شلوغ و دارای ترافیک طرفداران زیادی دارد. این خودرو اندازه ی کوچکی دارد و گزینه ی خوبی برای استفاده روزمره است. در سری های جدید فرمان آن برقی شده و این مورد نیز از نقاط قوت این خودرو برای رانندگی درون شهری محسوب می شود.

مشخصات فنی و رفاهی کابین

نمای داخلی از پژو 207

محور محرک این خودرو دیفرانسیل جلو است. پژو 207 دارای گیربکس 5 دنده دستی، پیشرانه 4 سیلندر TU5 و حجم موتور 1.6 لیتر است. قدرت آن 105 اسب بخار و دارای گشتاور 142 نیوتن متر است. وزن این خودرو 1096 کیلوگرم است. سرعت آن 190 کیلومتر و شتاب اعلام شده توسط شرکت، 11.6 ثانیه است. حجم باک این خودرو 50 لیتر است. سیستم تعادلی این خودرو نیز متوسط است. به لحاظ ایمنی نیز دارای دو ایربگ برای راننده و سرنشین جلو می باشد. سیستم تهویه نیز دارد. از آپشن های سفارشی این خودرو می توان به کروز کنترل آن اشاره کرد. در سری جدید آن، طراحی های بدنه و طراحی داخلی آن زیباتر شده است. نمایشگر 7 اینچی لمسی با کنتراست بالا و دوربین دنده عقب آن دارای کیفیت خوبی هستند. همچنین آپشن سقف پانوراما(سقف شیشه ای) نیز به آن اضافه شده است.

نقد و بررسی

این خودرو در واقع هاچ بک جمع و جوری برای مصارف شهری است که قیمت نسبتا مناسبی دارد. تجربه مصرف کنندگان نشان داده که این خودرو دارای ویژگی هایی چون راحتی، مصرف پایین، پایین بودن استهلاک و زیبایی است. از دیگر گزینه های قابل بررسی، بازارِ خرید و فروش مناسب آن است. با اینکه پژو 207 دارای ترمزهای قدرتمند و پایداری و فرمان پذیری بالایی است، اما به دلیل سیستم تعادل متوسط، استفاده از آن در جاده های پرپیچ وخم و بین شهری و جاده های کوهستانی توصیه نمی شود. دو نسخه ی اتوماتیک و دنده ای آن تفاوت چندانی با هم ندارند. یکی از تفاوت های این دو نسخه این است که نسخه دستی شتاب بهتری دارد. سیستم تهویه و سرمایش آن نسبت به سایر تولیدات داخلی قدرتمندتر است. مصرف سوخت این خودرو، 6.6 لیتر در حالت ترکیبی(درون شهری) و حدود 8.5 لیتر بین شهری است. البته کارشناسان مصرف کمی بالاتر این خودرو را نسبت به میزان اعلام شده توسط شرکت سازنده، مورد انتقاد قرار می دهند. شتاب نسخه ی اتوماتیک آن نیز نسبت به نسخه ی دستی حدود 4 ثانیه بیشتر است. با توجه به وزن و شتاب گیری این خودرو، می تواند تجربه ی رانندگی خوبی را نسبت به سایر خودروهای تولید داخلی در اختیار سرنشین بگذارد. پژو 207 موجود در ایران بسیار متفاوت از 207 فرانسوی است. پژو 207 تولید داخل در واقع دارای همان بدنه 206 با کمی تغییرات ظاهری در نمای جلویی خودرو است. همچنین چراغ های عقب آن زیباتر شده اند و نمای جذاب تری به خودرو می دهند. از دیگر تغییرات می توان به اضافه شدن رنگ های جذاب به بخش های مختلف، صفحه کیلومتر با کیفیت و برقی شدن فرمان اشاره کرد.

پژو 207 مشکلی

قیمت پژو 207

قیمت کنونی این خودرو در نمایندگی حدودا 236 میلیون و در بازار آزاد حدود 410 میلیون تومان است که البته این قیمت ها با آپشن ها و مشخصاتی چون پانوراما، فرمان برقی و... متغییر هستند و نسبت به انتخاب شما متفاوت خواهند بود.

قیمت اجاره پژو 207 در کافه رنت
قیمت بدون راننده به ازای هر روز:
• 3 تا 14 روز : 640,000 تومان
• بیش از 14 روز: 610,000 تومان

نحوه ی اجاره در کافه رنت

این خودرو فقط به صورت اجاره خودرو بدون راننده ارائه می شود و حداقل اجاره ی آن، 3 روز است. 207 موجود در کافه رنت، دنده اتومات و دارای موتور فرانسوی TU5 است. همچنین برای اجاره این خودرو باید مبلغ 7 میلیون تومان به صورت ودیعه به کافه رنت ارائه شود.
اجاره این خودرو بدون راننده، دارای شرایط و ضوابط زیر است:
• شرایط سنی: حداقل 20 سال
• گواهینامه: داشتن گواهینامه با حداقل 6 ماه اعتبار
• مدارک شناسایی: کارت ملی
• احراز مدرک شغلی: گواهی معتبر اشتغال به کار یا محل سکونت
• ودیعه نقدی یا چک: ارائه یک فقره چک یا سفته به مبلغ ارزش خودرو

دیدگاه شما

فرمول: 44 + 8
02149934