بهترین خودروهای آفرودی در ایران

بهترین خودروهای آفرودی در ایران

همان طور که می دانید، ایران، بهشت آفرود سواران است؛ زیرا در این کشور چهار فصل، جنگل، بیابان، دشت، کوه و... به وفور دیده می شود که هر کدام از آن ها می تواند نیازهای آفرود سواران با سلیقه های مختلف را برآورده کند.

در این مقاله سعی می کنیم پرطرفدارترین خودروهای آفرود، از کمپانی های مختلف را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با مقایسه آن ها با یکدیگر، بهترین انتخاب را در هنگام تحقیق یا خریدتان انجام دهید؛ بنابراین اگر نیاز به اطلاعات جامعی در مورد این خودروها در بازار ایران دارید، این مقاله به شما کمک شایانی خواهد کرد.

خودروهای آفرودی برای چه افرادی مناسب است؟

افراد از خرید خودروهای آفرود، اهداف متفاوتی را دنبال می کنند. برخی از آن ها دوست دارند که با این خودروها، از هر مانعی که در طبیعت وجود دارد عبور کنند و برخی دیگر دوست دارند که یک سفر به دل جنگل با خانواده خود بروند و در عین حال بتوانند برای کارهای روزمره خود نیز از آن استفاده کنند.

در این میان افراد دیگری پیدا می شوند که برای مسابقات آفرود، خودروهای خود را شخصی سازی می کنند، مثلا موتور آن را تقویت می کنند و تایرهای بزرگ تری روی آن قرار می دهند؛ بنابراین با توجه به سلایق مختلف، این خودروها برای خیل عظیمی از افراد، مناسب هستند. در ادامه به چند مورد از این خودروها که عام پسند است اشاره می کنیم.

کیا موهاوی

کیا موهاوی

اگر دوست دارید که با خانواده به دل طبیعت بزنید، کیا موهاوی یکی از بهترین آپشن های پیش روی شما است.

این خودرو با موتور 8 سیلندری که دارد، قدرتی بیش از آن چه که انتظار دارید برای شما فراهم می کند.

از این خودرو معمولا برای جنگل گردی و دشت گردی استفاده می شود و به علت شاسی متوسطی که دارد، مسیرهای کوهستانی برای این خودروی با صلابت، مناسب نیست، زیرا احتمال این که سنگ های تیز صخره ها به زیر شاسی خودرو آسیب برسانند، بالا است.

در سال های 2010 تا 2013 به دلیل استقبال بی نظیر مردم ایران از این شرکت کره ای یعنی کیا موتورز، خودروهای زیادی از این کارخانه در ایران به فروش رسید.

این فروش زیاد به این دلیل بود که قیمت این خودروها در برابر کیفیتی که داشتند، کاملا منصفانه بود.

در سال 2009 اولین نمونه های این خودرو، دارای موتوری 6 سیلندر بودند که قدرت متوسطی داشتند؛ اما طی یک بازبینی که توسط مهندسان ارشد این کمپانی بر روی کیا موهاوی انجام شد، مدل های 8 سیلندر این خودروها نیز روانه بازار شدند.

کیا موهاوی با ویژگی هایی همچون شاسی نردبانی محکم، تنظیم ارتفاع تعلیق عقب خودرو، دیفرانسیل سه حالته و شتاب بی نظیری که دارد، تا به امروزه توانسته است مشتری های خود را در بازار ایران راضی نگه دارد.

یک تیر و دو نشان

اگر بخواهیم یک جمع بندی در مورد این خودرو انجام دهیم، باید بگوییم که این خودرو جزو پرقدرت ترین آفرودهای بازار ایران است.

کیا موهاوی با ظاهر شیک و باکلاسی که دارد، علاوه بر مسیرهای خارج از جاده و برون شهری، یکی از بهترین گزینه ها برای گشت و گذار درون شهر نیز محسوب می شود.

تویوتا پرادو

تویوتا پرادو

این شاسی بلند ژاپنی، از سال 2005 که اولین نمونه از آن در بازار ایران عرضه شد، به یکی از پرفروش ترین خودروهای آفرودی در این کشور تبدیل شد.

نمونه های اولیه این خودرو دارای موتورهای چهار و شش سیلندر بودند که به ترتیب GX و VX نام داشتند. فروش هر دو تیپ در ایران با استقبال کم نظیری مواجه شد.

از ویژگی های منحصربه فرد این خودرو می توان به فضای جادار و آزاد اتاقک، کیفیت بی نظیر قطعات داخلی و خارجی، استهلاک بسیار پایین و تقریبا بی صدا بودن اتاقک اشاره کرد.

پس از فروش کم سابقه تیپ های GX و VX، چهارمین نسل از این خودرو با تیپ J150 روانه بازار ایران شد. این تیپ نسبت به تیپ های قبلی، از ویژگی های جدیدی همچون سیستم پخش JBL، کروز هوشمند، ترمز اضطراری، صندلی برقی راننده، کرال کنترل، دوربین جانبی دوطرفه و سیستم تعلیق سه حالته برخوردار است.

این ویژگی ها باعث شده است، افرادی که تاکنون خودروهای شاسی بلند را نمی پسندیدند، به این خودروها علاقه مند شوند.

سیستم تعلیق جدیدی که توسط طراحان این خودرو پیاده سازی شده است، این توانایی را به تویوتا پرادو داده است که بتواند از هر مانعی عبور کند و به یک خودروی آفرودی تمام عیار تبدیل شود؛ اما باید این نکته را در نظر بگیرید که این خودرو نیز مانند کیا موهای، شاسی متوسطی دارد و احتمال ضربه دیدن زیر بدنه خودرو در مسیرهای کوهستانی وجود دارد.

میتسوبیشی پاجرو

میتسوبیشی پاجرو

اقتدار و زیبایی!

کمپانی بزرگ میتسوبیشی از سال 2006 شروع به عرضه محصولات شاسی بلند خود کرد و تا به امروز در این زمینه، موفقیت های زیادی را کسب کرده است.

یکی از جدیدترین نسل های این خودرو، نسل چهارم آن است که خودروهایی از این نسل در بازار کشورمان به چشم می خورند. در این نسل، موتور خودرو 6 سیلندر است که قدرتی مثال زدنی را برای شما فراهم می کند.

یکی از ویژگی هایی که باعث شده است این خودرو بتواند لقب یک خودروی آفرود با اقتدار را با خود به یدک بکشد، دنده کمک چهار حالته آن است. شما به کمک این دنده کمکی چهار حالته، می توانید از مسیرهایی که سربالایی های خاکی و تند دارند، به آسانی بالا بروید.

از دلایلی که باعث شده است ایرانیان به خودروهای آفرودی علاقه مند شوند، استهلاک پایین این خودروها است. طراحان میتسوبیشی پاچرو به دلیل استفاده از قطعاتی با کیفیت بالا، استهلاک این خودرو را به حداقل رسانده اند؛ علاوه بر این موارد، سیستم صوتی راک فورد، سان روف برقی، سنسور باران و نور، آینه وسط الکتروکرومیک و سیستم تهویه خودکار، باعث شده است که این خودرو، در بین رقبای خود، با اقتدار ظاهر شود.

میتسوبیشی پاجرو به دلیل شاسی، بلندی که دارد، علاوه بر مسیرهای جنگلی و بیابانی، در مسیرهای کوهستانی هم می تواند خوش بدرخشد و تجربه ای دل نشین را برای شما به یادگار بگذارد.

سانگ یانگ اکتیون

سانگ یانگ اکتیون

در سال 2005 وقتی که اولین نمونه از این خودرو ساخته شد، کسی فکرش را نمی کرد که روزی بتواند به عنوان یکی از خودروهای آفرود و شاسی بلند در ایران اعلام حضور کند.

در سال 2010 وقتی این خودرو وارد بازار ایران شد، با شکستی عجیب در زمینه فروش مواجه شد؛ زیرا مردم کشورمان، ظاهر این خودرو را نمی پسندیدند و به همین خاطر تمایلی به خرید آن نداشتند.

در سال 2014، اولین نمونه فیس لیفت این خودرو که نیو اکتیون نام داشت، شکست نمونه های قبلی در بازار ایران را تا حدودی جبران کرد. نمونه فیس لیفت این خودرو فروش نسبتا زیادی در بازار ایران داشت.

یکی از نکات مثبت این خودرو، موتور آن است که به وسیله شرکت مرسدس بنز طراحی شده است؛ اما از آن جایی که 4 سیلندر است، آن طور که درخور یک خودروی آفرود است، نتوانسته است ظاهر شود.

علاوه بر موتور متوسط این خودرو، شاسی سه لایه و سیستم ضد واژگونی که ARP نامیده می شود، توانسته است تا حدودی قابلیت های یک خودروی آفرود را به این اتومبیل ببخشد؛ همچنین سیستم کنترل سرعت در سرازیری و سیستم تعلیق دوبل جناغی در جلو، باعث شده است که کنترل این ماشین در مسیرهای کوهستانی و گردنه های تند، آسان شود.

اگر بخواهیم نیو اکتیون را در یک جمله برای شما جمع بندی کنیم، باید بگوییم که قدرت متوسط این خودرو، تمام نیازهای شما به عنوان یک آفرود سوار را برآورده نمی کند، اما گزینه ای مناسب برای سفرهای خانوادگی و طبیعت گردی است.

تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروز

اگر بخواهیم بهترین خودروی این لیست را به شما معرفی کنیم، قطعا تویوتا لندکروز، اولین انتخاب ما است. این خودروی سوپرلوکس، نه تنها در ایران، بلکه در تمام دنیا معروف و مشهور است؛ به طوری که در اکثر کشورهای عربی از جمله امارت متحده عربی، اکثر مقامات کشوری، به وسیله این خودرو جا به جا می شوند.

تویوتا لندکروز تا به امروز توانسته است جایگاه بسیار مناسبی در بازار کشورمان پیدا کند. نسل پنجم این خودرو که J200 نامیده می شود، آخرین نسلی از این خودرو است که در ایران وجود دارد.

در سال 2012، شرکت تویوتا برخلاف انتظارها ظاهر شد و موتور پرقدرت 8 سیلندری را با موتور 6 سیلندری جایگزین کرد؛ طبق گفته مهندسان ارشد این شرکت، قطعات داخلی تویوتا لندکروز، توانایی هم خوانی با موتور 8 سیلندری را نداشته است و به همین خاطر، موتور 6 سیلندری را جایگزین کرده اند.

این تغییر، باعث نشد که چیزی از قدرت و محبوبیت این خودرو کم شود و تا به امروز، جزو پرفروش ترین خودروهای شاسی بلند جهان به شمار می رود.

از ویژگی ها و امکانات این خودرو می توان به فنربندی کارآمد و نرم، دیفرانسیل عقب و جلو با قفل الکترونیکی، پتانسیل شروع حرکت با دنده 2، کیفیت ساخت بسیار بالا و ... اشاره کرد.

تویوتا اف جی کروز

تویوتا اف جی کروز

یکی از جوان پسندترین خودروهای آفرودی موجود در ایران، تویوتا اف جی کروز است که در سال 2011 وارد بازار ایران شد. این خودرو، مانند خودروی قبلی در لیست ما، ساخته ی شرکت تویوتا است و 270 اسب بخار قدرت دارد.

این خودروی آفرود جوان پسند، در سال 2011 به وسیله شرکت ایرتویا وارد ایران شد و به سرعت توانست فروش خوبی را تجربه کند و سود زیادی را عاید سهامداران شرکت تویوتا کند. نسخه نهایی این ماشین که در سال 2018 تولید شد، به صورت محدود وارد کشور شده است.

تویوتا اف جی کروز، دارای موتوری 6 سیلندر و مجهز به پیشرانه 4 لیتری است. از ویژگی های بی نظیری که باعث شده است این خودرو یک گزینه مناسب برای آفرود سواران به شمار رود، شاسی مستقل و ارتفاع زیاد این خودرو از سطح زمین است.

تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس

و باز هم خودروهای ژاپنی!

در لیست ما، حداقل سه خودروی ژاپنی به چشم می خورد که برای آفرود سواری بی نظیر هستند. تویوتا هایلوکس، سال ها است که توانسته بازار خودروهای آفرود در ایران را تحت تاثیر قرار دهد و انواع تیپ های آن که شامل تیپ های 4 تا 8 است، در بازارهای ایرانی به فروش می رسند.

این خودروی ژاپنی مانند بقیه ساخته های شرکت تویوتا، استهلاک بسیار پایین و پتانسیل آفرود بالایی دارد. باوجود این که در بازار ایران تیپ های مختلف این خودرو دیده می ‎‎شود، اما تیپ 6 و 7 آن به علت قیمت مناسب و قدرت بالایی که در آفرود دارد، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

این خودرو به علت شاسی بسیار بلندی که دارد، به راحتی می تواند در همه شرایط آفرودی، برای شما هنرنمایی کند.

تویوتا هایلوکس در نسل های 6 و 7، نزدیک به 150 اسب بخار قدرت تولید می کند و به همین خاطر، به راحتی از پس شیب های تند کوهستانی برمی آید. علاوه بر مسیرهای کوهستانی، این خودرو پس از تویوتا لندکروز، یکی از بهترین گزینه ها برای سافاری در بیابان های گرم و خشک است.

نیسان رونیز

نیسان رونیز

چندی بود که در ایران، پاترول سلطان بدون رقیب در آفرود بود. با گذشت زمان و آمدن خودروهای آفرود جدید، پاترول که توسط کمپانی پارس خودرو وارد ایران می شد، از میادین کنار رفت. در این هنگام، پارس خودرو برای این که بتواند گوی رقابت را از بقیه رقیبان خود برباید، خودرویی لوکس به نام نیسان رونیز را وارد بازارهای ایران کرد. با ورود این خودرو به ایران، تمام توجه ها به آن معطوف شد و تمام نقاط قوت و ضعف آن، زیر ذره بین رفت.

این خودروی ژاپنی در بازارهای جهانی، به نام اکسترا شناخته می شود. نیسان رونیز با موتور 2400 سی سی خود، حدود 150 اسب بخار قدرت تولید می‎کند.

این میزان قدرت، با توجه به پولی که برای آن پرداخت می شود، قدرت مناسبی است. این خودرو، امکانات کمتری نسبت به پاترول یا لندکروز و... دارد، اما هنوز هم به عنوان یکی از خودروهای آفرودی محبوب در ایران شناخته می شود.

سخن پایانی

همان طور که می دانید، در ایران، انواع خودروهای آفرودی وجود دارند که ممکن است نام آن ها در این لیست دیده نشود.

این موضوع نباید باعث شود که فکر کنید آن ها، چیزی از یک خودروی آفرود تمام عیار کم دارند. در این مقاله سعی کردیم، گلچینی از این خودروهای آفرود که در بازار ایران دیده می شوند را به شما معرفی کنیم.

اگر برای سفرهای تابستانی خود، نیاز به اجاره خودروهای قدرت مند دارید، یکی از بزرگ ترین مجموعه های اجاره خودرو در خاورمیانه، کافه رنت، در خدمت شما است.

در این مجموعه، علاوه بر خودروهای ایرانی، خودروهای آفرودی مثل لندکروز نیز وجود دارند که می توانید آن ها را با منصفانه ترین قیمت، کرایه کنید. با کافه رنت، سفری آرام را تجربه کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 39 - 28
02149934