تجربه رانندگی با سمند LX

تجربه رانندگی با سمند LX
خودرو سمند یکی از فعالان و حاضران در صحنه خودروسازی ایران بوده است. سمند ماشینی است که در طول سالیان با تغییرات متفاوت در ایران عرضه شده است و بی شک یکی از تولیدات پرفروش ایران خودرو، نسخه ال ایکس این خودرو است. در ادامه به بررسی تخصصی سمند ال ایکس و شرایط اجاره آن می پردازیم.

مشخصات فنی

سمند ال ایکس دیفرانسیل جلو می باشد و دارای حجم موتور 1645 سی سی، گیربکس 5 دنده دستی، 4 سیلندر و 16 سوپاپ است. نوع موتور این خودرو به دو نوع EF7 بنزینی و EF7 گازسوز تقسیم می شود. حداکثر سرعت سمند ال ایکس بنزینی 190 کیلومتر بر ساعت و در صورت گازسوز بودن حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت است. شتاب 12 ثانیه و حداکثر قدرت 113 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه برای موتور بنزینی و حداکثر قدرت 100 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه برای موتور گازسوز دارد. حداکثر گشتاور موتور برای موتور بنزینی 155 نیوتن متر در 3500-4500 دور در دقیقه و برای موتور گازسوز 136 نیوتن متر در 3500-4500 در دقیقه است. مصرف سوخت ترکیبی برای موتور بنزینی 7.5 لیتر در صد کیلومتر و برای موتور گازسوز 7.8 لیتر در صد کیلومتر است.
در سمند ال ایکس استاندارد آلایندگی یورو 4 رعایت شده است. سیستم فرمان هیدرولیکی، سیستم تعلیق جلو مک فرسون، سیستم تعلیق عقب فنر پیچشی، نوع بدنه سدان خانوادگی بزرگ، نوع شاسی یکپارچه، نوع رینگ فولادی، ترمز جلو دیسکی خنک شونده و ترمز عقب کاسه ای است.

تاریخچه

نسخه تکمیل شده اولین سمند در سال 1381 رونمایی و به تولید انبوه رسید. پس از 2 سال ایران خودرو مدل به روز شده و ارتقا یافته سمند یعنی سمند ال ایکس را به بازار عرضه کرد و تا به امروز همچنان سمند ال ایکس منتاژ می شود. به مرور زمان تغییرات جزئی در تجهیزات و امکانات سمند رخ داد که نسخه امروزی را از نسخه اولیه متمایز می کند؛ آخرین تغییر بر روی سمند مهر سال 98 صورت گرفته است.

نقد و بررسی


فضای داخلی سمند LX

سمند ال ایکس امکانات و عملکرد فنی متوسط، طراحی ظاهری نسبتاً خوب و در کل کیفیت قابل قبولی دارد. اگرچه این ماشین میان رده محسوب می شود؛ اما به نسبت قیمت آن، خدمات خوب و ارزش مندی را داراست.
نقاط قوت و ضعف
طبیعتا خودروهای ایرانی نسبت به رقبای خارجی خود از کیفیت بسیار پایین تری برخوردار هستند و می توان نقاط ضعف بسیاری را به آن ها نسبت داد؛ اما اگر بخواهیم این خودرو را با رقبای خودش در ایران و در رنج قیمت اقتصادی مقایسه کنیم باید بگوییم که نقطه ضعف سمند ال ایکس مصرف سوخت بالا است. نقاط قوت سمند ال ایکس نیز شامل سیستم تعلیق خوب، کابین جادار و کیفیت فنی خوب است.

قیمت

به دلیل نوسانات قیمت در بازار خودرو در ایران نمی توان قیمت مشخصی را در نظر گرفت؛ اما به صورت حدودی قیمت سمند ال ایکس دوگانه سوز چیزی میان 280 تا 300 ملیون تومان و قیمت سمند ال ایکس ساده دست دوم چیزی بین 150 تا 230 ملیون تومان است.

قیمت اجاره ما در کافه رنت

برای اجاره سمند ال ایکس بدون راننده از کافه رنت حداقل مدت زمان اجاره 3 روز است. در بازه ی 3 تا 14 روز، قیمت روزانه 310 هزار تومان و در مدت زمان بیش از 14 روز، قیمت روزانه 270 هزار تومان است. مبلغ ودیعه ضمانت برای این خودرو نیز 5 ملیون تومان است.

شرایط ما برای ارائه این ماشین

سمند ال ایکس تنها به صورت بدون راننده در کافه رنت اجاره داده می شود. در اجاره خودرو بدون راننده تمامی مسئولیت های خودرو به عهده مشتری است.
حداقل سن برای اجاره خودرو بدون راننده 20 سال می باشد. مدارکی که برای اجاره خودرو نیاز است عبارت است از : گواهی نامه با حداقل مدت زمان اعتبار 6 ماه، کارت ملی، ارائه مدرک شغلی(گواهی معتبر اشتغال به کار و یا محل سکونت)، ضمانت نامه(ارائه یک فقره چک یا سفته به مبلغ ارزش خودرو) و ودیعه نقدی (پرداخت مبلغی مشخص به عنوان ودیعه)

دیدگاه شما

فرمول: 48 - 2
02149934