تجربه رانندگی با کیا اپتیما

تجربه رانندگی با کیا اپتیما
کیا اپتیما، یکی از خودروهای پرطرفدار در کشور است که ظاهر همه پسندی دارد و قدرت آن مورد توجه قرار گرفته است. این خودرو یکی از ایمن ترین خودروهای موجود در بازار است. اپتیما علاوه بر ظاهر جذاب و قدرت خوب، دارای آپشن های زیادی هم هست. این خودرو، یکی از محصولات رده ی اقتصادی شرکت کیا است. در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق این خودرو و نحوه اجاره آن از کافه رنت بپردازیم.

معرفی کیا اپتیما

کیا اپتیما

کیا موتورز، یکی از زیرمجموعه های گروه هیوندای، شرکت کره ای است. کیا موتورز، یکی از قدیمی ترین خودروسازان کره است که دفتر مرکزی آن، سئول است. اپتیما یکی از خودروهای محبوب در کشور، محصول کیا موتورز است. این خودرو از سال 2000 توسط شرکت کیاموتورز در حال ساخت است و تا کنون 5 سری از آن تولید و به بازار عرضه شده است که در داخل کشور، نسل 4 آن که محصول سال 2017 می باشد، متداول تر و در دسترس تر است. این خودرو، سدان است و از جهات مختلف دارای کیفیت بالایی است. از خصوصیات آن می توان به عملکرد فنی خوب، ظاهر زیبا، طراحی داخلی و خارجی مورد پسند قشرهای مختلف و تجهیزات و آپشن های زیاد آن، اشاره کرد. اپتیما جی تی لاین 2017 از دوام خوبی نیز برخودار است. در بررسی این خودرو توسط منتقدین، کیا اپتیما، دارای نمره ی 5 از 5 برای ایمنی است. قیمت این خودرو در حال حاضر در کشور حدود 2 میلیارد تومان است و در مقایسه با هم رده های خود در این محدوده ی قیمتی، نسبت به امکانات و سایر جهات از مقبولیت بالاتری برخوردار است.

مشخصات فنی

این خودرو دارای موتور چهار سیلندری با حجم 2.4 لیتر و تنفس طبیعی است. محور محرک این خودرو دیفرانسیل جلو است. قدرت آن 178 اسب بخار و گشتاور 229 نیوتن متر است که سرعتی حدود 208 کیلومتر در ساعت خروجی دارد. مصرف سوخت این خودرو در شهر، حدودا 12 لیتر و در مصرف ترکیبی 8 لیتر است. کیا اپتیما 1528 کیلو وزن دارد و حجم باک آن 70 لیتر است. همچنین دارای گیربکس 6 دنده اتوماتیک لاک است. شتاب آن، 9.5 ثانیه توسط شرکت سازنده اعلام شده ولی بررسی های تجربی نشان داده که شتاب کمتری دارد و صفر تا صد آن حدود 11 تا 12 ثانیه است. با توجه و مقایسه با سایر خودروهای این شرکت، متوجه پیشرفت آن نسبت به مدل ها و نسل های قبل آن می شویم.

آپشن ها

این خودرو آپشن های زیادی دارد که تجربه ی رانندگی با آن را برای سرنشینان بسیار لذت بخش می کند. در این قسمت به بررسی جذاب ترین آپشن های این خودرو می پردازیم. این خودرو دارای، سیستم های کمکی راننده از قبیل کروز کنترل، کروز کنترل هوشمند، پارک خودکار و 3 حالت رانندگی نرمال، اکو و اسپرت است. ترمز کمکی و ترمز اضطراری نیز دارد. ترمز اضطراری آن در صورت روشن بودن، زمانی عمل می کند که فاصله ی خودرو با خودروی مقابل کمتر از حد مجاز شود. فرمان این خودرو، 4 حالته با نیروی کمکی برقی، روکش چرم، دارای دکمه های کنترلی و پدال شیفتر است. در نسخه های فول وارداتی فرمان و صندلی ها دارای گرمکن نیز هستند. همانطور که گفتیم کیا اپتیما به لحاظ ایمنی نمره ی کاملی دارد. دارای مجموع 7 ایربگ و سیستم های هشدار دهنده و کمکی است. از دیگر آپشن های این خودرو می توان به سیستم نشان دهنده ی باد چرخ ها، دوربین جلو و عقب، سیستم روشن شدن خودرو بدون کلید، آینه ی الکتروکرومیک و نمایشگر 5 اینچی لمسی اشاره کرد.

نقد و بررسی

این خودرو، دارای دوام بالا و فضای داخلی راحت و زیادی است. به طور کلی، منتقدین از شتاب پایین و سیستم تعلیق سطح متوسط آن انتقاد می کنند. در این قسمت قصد داریم تجربه ی عملی کارشناسان را در استفاده از این خودرو بررسی کنیم. از طراحی کلی بدنه ی آن اگر بخواهیم شروع کنیم، می توان گفت که طراحی زیبا و عضلانی دارد که طراحان سعی کرده اند که با طراحی چراغ های نسبتا کشیده و جلوپنجره ، به آن ظاهری خشن بدهند. طراحی داخلی این خودرو بسیار زیبا و در عین حال ساده است که از متریال بسیار باکیفیتی در ساخت آن استفاده شده است. روکش صندلی ها چرم با کیفیتی است که نسبت به سایر هم رده های آن، بهتر است. طراحی داشبورد و فرمان و همچنین صفحه کیلومتر آن جذاب است. یکی دیگر از مواردی که برای بسیاری از ما باعث جذابیت این خودرو می شود، سیستم صوتی فوق العاده ی آن است. یکی از معضلاتی که ما ایرانی ها با خودروهای مختلف داریم، سیستم خنک کننده است که خودروهای اروپایی با توجه به اقلیم و آب و هوای شان، سیستم های خنک کننده ضعیف تری دارند. کیا اپتیما نسل 4، کولر بسیار عالی دارد که در کشور ما می تواند تجربه ی لذت بخشی برای شما به همراه داشته باشد. همچنین صندلی ها نیز سیستم سرمایشی و گرمایشی دارند. علاوه بر سیستم سرمایشی، دارای سیستم تهویه ی هوا نیز می باشد. به لحاظ فنی نیز این خودرو دارای مشخصات قابل قبولی است و سیستم کنترل، ترمز و تعلیق قابل قبولی دارد. از معایب فنی نیز می توان به مصرف تقریبا بالای سوخت و شتاب پایین آن اشاره کرد. کیا اپتیما نسل چهار دارای چهار رادار شامل رادار تغییر خطوط، رادار کروز هوشمند با ترمز اضطراری، رادار تصادف عقب و رادار نقطه ی کور است. در طراحی داخلی این خودرو همانطور که گفته شده از متریال بسیار باکفیتی استفاده شده است که حس خوبی به سرنشینان می دهد. صندلی عقب آن یکی از جادارترین ها بین رقبا است. همچنین صندوق عقب بزرگ و جاداری نیز دارد. از دیگر آپشن های خوب این خودرو می توان به درگاه های الکترونیکی آن اشاره کرد که هم در جلو ماشین و هم در صندلی های عقب دارای پورت های مختلف از جمله usb و سقف پانوراما است.

رانندگی با کیا اپتیما، می تواند یکی از تجربه های لذت بخش برای هر فرد باشد. همان طور که پیش تر اشاره کردیم، این سدان کره ای دارای پیشرانه ای قدرتمند و مطلوب بوده که برای جاده های شهری مناسب است.

سیستم تعلیق و فرمان پذیری نرم این خودرو، رانندگی را برای شخص راننده راحت تر می کند. بین گیربکس و موتور آن هماهنگی خوبی برقرار است که در کنار طراحی ظاهری، فضای مناسب کابین و امکانات رفاهی مناسب از نقاط مثبت کیا اپتیما تلقی می شود.

کیا اپتیما 2010، در بازار خودرو رقبای قدرتمندی از جمله هیوندای سوناتا، تویوتا کمری و نیسان ماکسیما دارد؛ با این وجود به دلیل هزینه های پایین نگه داری و کیفیت مطلوب سواری، این خودرو یکی از گزینه های مورد تایید خریداران است.

بررسی کلی

این خودرو، یک سدان مناسب برای استفاده های مختلف اسپرت، خانوادگی و... است. کیا اپتیما نسل چهارم، کاربردی، جذاب و استفاده از آن راحت و لذت بخش است که قیمت مناسبی با توجه به مشخصات و آپشن ها دارد. با توجه به مصرف سوخت، ایمنی و طراحی داخلی و خارجی زیبا و مشخصات فنی، بین هم رده های خود مانند تیوتا کمری، از بسیاری جهات مقبولیت بالاتری دارد.

کیا اپتیما در طبیعت

قیمت کیا اپتیما

قیمت این خودرو در بازار ایران بسیار متفاوت است. این موضوع به دلیل، سال های مختلف ساخت و وادرات آن به کشور است. قیمت این خودرو بین 650 میلیون تومان، تا 2 میلیارد تومان است.

قیمت اجاره کیا اپتیما در کافه رنت

مدل های موجود این خودرو، مدل های 2014 تا 2017 است. این خودرو را می توانید به صورت اجاره خودرو با راننده و اجاره خودرو بدون راننده و همچنین به عنوان اجاره ماشین عروس تهیه کنید.
قیمت اجاره به عنوان ماشین عروس:
• قیمت با راننده: 1,700,000 تومان
• قیمت بدون راننده: 1,950,000 تومان
قیمت اجاره به صورت معمولی:
بدون راننده:
• 3 تا 14 روز : 1,420,000 تومان
• بیش از 14 روز بدون راننده : 1,320,000 تومان
با راننده:
• ساعتی درون شهری: 180,000 تومان
• کیلومتری برون شهری: 9,000 تومان
• ترانسفر فرودگاه امام خمینی: 1,080,000 تومان

نحوه ی اجاره کیا اپتیما

اجاره این خودرو بدون راننده، دارای شرایط و ضوابطی است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. اجاره این خودرو حداقل 3 روز و مسافت مجاز روزانه 200 کیلومتر می باشد. تمامی هزینه های مصرفی خودرو بر عهده ی شرکت است. سایر شرایط:
• شرایط سنی: حداقل 20 سال
• گواهینامه: داشتن گواهینامه با حداقل 6 ماه اعتبار
• مدارک شناسایی: کارت ملی
• احراز مدرک شغلی: گواهی معتبر اشتغال به کار یا محل سکونت
• ودیعه نقدی یا چک: ارائه یک فقره چک یا سفته به مبلغ ارزش خودرو
علاوه بر موارد ذکر شده، اجاره ی این خودرو به عنوان ماشین عروس ممکن است و اگر خودرو از محدوده ی تهران خارج شود به ازای هر ساعت مازاد مبلغ اضافی گرفته می شود که بین 100 تا 300 هزارتومان است. اجاره خودروها به عنوان ماشین عروس امکانات ویژه ای از قبیل گل آرایی را نیز شامل می شود. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان کافه رنت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه شما

فرمول: 40 - 13
02149934