نمایش ماشینهای مرتبط
اجاره BMW X3
BMW X3
مدل 2014-2015
  • A/C
  • A
  • 3
  • 5
3 تا 14 روز :
7,690,000 تومان روزانه
بیش از 14 روز :
7,650,000 تومان روزانه
حداقل اجاره 3 روز
مبلغ ودیعه ضمانت 150,000,000 تومان
واتس اپ
اجاره BMW X4
BMW X4
مدل
  • A/C
  • A
  • 4
  • 7
  • 4
3 تا 14 روز :
9,890,000 تومان روزانه
بیش از 14 روز :
9,850,000 تومان روزانه
حداقل اجاره 3 روز
مبلغ ودیعه ضمانت 150,000,000 تومان
واتس اپ
اجاره BMW Z4
BMW Z4
مدل
  • A/C
  • A
  • 3
  • 5
واتس اپ

معرفی امکانات bmw x1

ب ام و X1 در دسته بندی خودروهای subcompact luxury SUV قرار می گیرد. نسخه کانسپت در نمایشگاه خودرو پاریس در اکتبر سال 2008 رونمایی شد. این خودرو اولین محصول از خانواده X ب م و است که به صورت تک دیفرانسیل (sDrive) در بازار عرضه شد. این خودرو اولین بار بر اساس نسل پنجم سری سه ب ام و یعنی اتاق E90 و در سال 2006 طراحی، ساخته و به عنوان کوچک ترین SUV در سبد محصولات ب ام و قرار گرفت. ب ام و X1 جدید از پلتفرم مشترک محصولات مینی و ماشین های جدید و پر طرف دار ب ام و سری 2 اکتیو تورر و گرن تورر بهره می برد. یکی از مهم ترین بخش ها برای هر ماشین میانگین ایمنی آن است که ب ام و X1 جدید با ارتقاء شاسی و اتاق ماشین و تکنولوژی های مربوط به ساخت آن توانسته سطح ایمنی را تا حد زیادی افزایش دهد. به طوری که توانسته در تست های تصادف مؤسسات بین المللی نمره های بسیار خوب و قابل توجهی را دریافت کند. افزایش کیفیت در ارائه تکنولوژی های مربوط به ساخت توانسته ایمنی این ماشین را تا حد زیادی افزایش دهد.

کابین کاربردی BMW X1

کمپانی BMW این نسل از X1 را با ارائه تحولی در دنیای خودروهای کوچک، با امکانات و ویژگی های جدیدی عرضه کرده است تا با آن بتوانید یک رانندگی متفاوت را تجربه کنید. X1 جدید بیشترین فضای ممکن را با احتساب افزایش 10.9 سانتی متری طول، عرض خودرو 1.81 متر و ارتفاع 1.62 متری در اختیار سرنشینان خود قرار می دهد که باید آن را نتیجه تکنولوژی بکار رفته جدید دانست که آن را به یک شاسی بلند کاملاً کاربردی با محدودیت های کمتر نسبت به رقبا بدل کرده است. وقتی وارد فضای داخل کابین آن شوید بر خلاف ابعاد کوچکی که در ظاهر دارد شاهد افزایش 56 سانتی متری فضای پای سرنشینان و قابلیت تا شدگی صندلی های کنار راننده خواهید شد و که همین تکنولوژی باعث شده تا شما بتوانید به راحتی وسایل بزرگی همچون دوچرخه، لوازم غواصی، تخته شنا، قایق بادی، چوب اسکی و ... را در یک فضای 1650 لیتری حمل کنید. از دیگر امکانات جدید در صندلی های عقب قابلیت حرکت کشویی تا 13 سانتی متر به جلو یا عقب است. با وجود فضای مناسب داخل کابین، X1 همچنان اندازه و ابعاد خود را به عنوان یک خودرو شاسی کوچک حفظ کرده است که این قابلیت باعث شده تا همچنان یک انتخاب مناسب جهت رانندگی روزمره در شهر باشد.X1 در کنار قابلیت های پیشرفته خود، از طراحی زیبا در کابین و ظاهر نیز برخوردار بوده که در مجموع نهایت لذت رانندگی را فراهم می کند.

امکانات bmw x1

ویژگی های فنی ب ام و X1 مدل های موجود در کشور

پرشیا خودرو نماینده رسمی BMW در ایران توانسته تاکنون برای واردات سه گونه متفاوت از انواع X1 اقدام کند که همگی آنها از انواع چهار سیلندر هستند. در کنار مدل 18i که به عنوان مدل پایه سری X1 شناخته می شود، انتظارات به این سمت می رفت که دو مدل دیگر نیز با کدهای 20i و 28i به کشورمان راه یابند که به لطف بهره گیری از سامانه پرخوران توربو شارژر به ترتیب قادر به تولید قدرتی معادل 184 و 245 اسب بخار هستند. بیشینه گشتاور این دو مدل زیبا به ترتیب به 270 و 350 نیوتن متر می رسد، این در حالی است که گشتاور مدل 18i تنها 200 نیوتن متر در دور 3600 RPM است.
بر طبق تغییرات قوانین واردات خودرو، امکان عرضه مدل های قدرتمندتر و شش سیلندر X1 به کشور ایران وجود ندارد، چرا که این مدل ها به پیشرانه هایی با حجم فراتر از 2500cc مجهزند. کوچک ترین SUV ب ام و بر روی پلت فرم مشترک با X3 که در واقع دارای اشتراکاتی با پلتفرم مدل استیشن نسل قبلی سری سه (E91) است، ساخته می شود. برای این خودرو به عنوان یک کراس اوور سایز کوچک و شهری، امکان انتخاب گونه های تک دیفرانسیل با محور متحرک عقب (S DRIVE) و گونه های چهار چرخ متحرک (X DRIVE) وجود دارد، اما از میان مدل های عرضه شده توسط پرشیا خودرو، گونه 18i تنها به صورت دیفرانسیل عقب و گونه 28i تنها به صورت چهار چرخ متحرک عرضه می شود و برای 20i دو انتخاب از میان مدل های S DRIVE و X DRIVE وجود دارد.

طراحی خودرو X1

طراحی مدل اولیه X1 توسط ریچارد کیم آمریکایی که این روزها با طراحی مدل های i3 و i8 به یکی از مشهورترین طراحان ب ام و مبدل شده در سال 2009 انجام شده است. این مهندس خوش ذوق با ایجاد جذابیت خاص یک مجموعه خطوط منحصربه فرد را در کمربند شانه ای X1 به کار گرفته است که بیننده را ناخودآگاه به یاد فرم گلگیرهای نسل اول X5 می اندازد. در سایر نقاط بدنه هم تغییرات قابل توجهی برای ایجاد تفاوت نسبت به مدل X3 اعمال شده اند تا تفاوت بصری لازم میان دو SUV سایز کوچک ب ام و وجود داشته باشد، شاید در نگاه کلی حاصل کار چندان دلپذیر نباشد اما به کارگیری چنین خطوط پیچیده ای موجب شده اند تا پس از گذشت نزدیک به 4 سال از معرفی نخستین نمونه، X1 همچنان جذابیت و تازگی خود را به عنوان یکی از محصولات مدرن ب ام و حفظ کرده باشد.
شکی نیست که ب ام و با گذشت بیش از 10 سال از ارائه اولین SUV خود (نسل اول X5) تجربه لازم را در طراحی این گونه خودروها بدست آورده است. از این رو قابلیت های مناسب فنی مجموعه پیشرانه و گیربکس، سامانه تعلیق بسیار هماهنگ و قابل پیش بینی، توانایی نسبتاً بالا در گذر از مسیرهای آفرود (در مقایسه با X3)، ابعاد مناسب برای استفاده درون شهری و انجام سفرهای برون شهری، از جمله مهم ترین عواملی هستند که زمینه موفقیت و فروش مناسب X1 را در بازارهای اروپایی به وجود آورده اند. اما در بازار داخلی، X1 به عنوان یک SUV سایز کوچک و درون شهری با رقبای شناخته شده ای همچون هیوندای IX35، نیسان قشقایی و رنو کلئوس رو در رو خواهد بود که هر سه در حدود یک صد میلیون تومان از این ب ام و نه چندان خوش قیافه، ارزان تر هستند. از سوی دیگر کمبود امکانات رفاهی استاندارد بر روی مدل های پایه ای که توسط پرشیا خودرو به کشورمان وارده شده اند و هزینه بسیار بالای تعمیر و نگهداری خودروهای آلمانی در ایران، از جمله دیگر عواملی هستند که می توانند در نهایت منجر به عدم موفقیت X1 در بازار داخلی شوند.

طراحی خودرو X1

X1 Sdrive18i در خیابان های تهران

با قرار دادن گیربکس در حالت درایو و فشردن پدال گاز، کندی محسوسی در حرکت اولیه دیده می شود. عملکرد هوشمندانه گیربکس و تعویض دنده های بی عیب ونقص این خودرو موجب می شود که نه مصرف سوخت بیش از حد بالا باشد و نه خودرو در توان و کشش کم بیاورد.


می توانید حالت اسپرت اتومبیل را وقتی گیربکس را در حالت تیپ ترونیک قرار می دهید، فعال کنید و دنده ها را نیز می توانید در حداکثر دور مجاز تعویض کنید. با اشاره به دسته تعویض دنده، حالت اسپرت خاموش شده و تعویض دنده ها دستی می شود. معکوس کشیدن های این گیربکس واقعاً حرفه ای است و مانند یک راننده کارکشته، با سنگین کردن دنده، به طور خودکار گاز می خورد تا از کوبش جلوگیری کند.
نمی توان گفت که فرمان نرم است ولی سفت هم نیست و همین امر باعث یک فرمان پذیری عالی است، نرمی فرمان طوری است که به راننده امکان دور زدن های سریع و پیچیدن های ناگهانی را می دهد ولی در عین حال فرمان در دستان راننده آن قدر محکم و باثبات است که در هنگام مواجهه با انواع چاله ها و دست اندازها کنترل خودرو از دستانش خارج نشود.


سواری خودرو بر خلاف اکثر ب ام و ها نرم است و به راحتی گسل های موجود در مسیر را بدون وارد کردن ضربه به کابین، پشت سر می گذارد.


اگر بخواهیم یک تعریف کلی راجع به X1 بگوییم و آن را با شما به اشتراک بگذاریم، این طور که طبق تحقیقات ما و آنچه در این مقاله بیان شد X1 خودرویی خوب و اقتصادی است که در صورت نیاز می تواند قدرت مناسبی در اختیار راننده قرار دهد. پیشرانه 2 لیتری 150 اسب بخاری باعث می شود سواری خودرو آن قدر نرم و عالی شود که خستگی را برای راننده و سرنشینان بی معنی سازد و سیستم تعلیق و فرمان پذیری خودرو طوری طراحی شده که احتمال عدم کنترل راننده بر خودرو را نزدیک به صفر می کند.


نسل دوم کوچک ترین شاسی بلند ب ام و که با کد X1 شناخته می شود، در سال 2016 با کد اتاق F48 معرفی گردید و چند وقتی است که این زیبای آلمانی پا به جاده های کشورمان گذاشته است. ب ام و X1 جدید از پلتفرم مشترک با محصولات مینی و ماشین های جدید و پر طرف دار ب ام و سری 2 اکتیو تورر و گرن تورر بهره می برد.

سیستم های استانداردی چون کنترل کشش داینامیک، کنترل پایداری داینامیک، کنترل ترمز در پیچ، دستیار ترمز خشک، برنامه های TeleService و Assist eCall، در کنار آپشن هایی چون سیستم کاهش اثر برخورد شهری و هشدار انحراف از خط و هشدار برخورد از جلو، همراه با هشدار عابر پیاده از جمله امکانات ایمنی ب ام و X1 جدید به شمار می روند که ب ام و X1 را از نظر ایمنی نسبت به رقبای خود ماشین بهتر و کامل تری می سازد.

ب ام و X1

ب ام و X1 اکنون از هر دیدگاهی که به آن بنگریم کامل ترین ماشین کلاس خود است. در بخش فنی دیگر از پیشرانه شش سیلندر خورجینی بر روی ب ام و X1 خبری نیست و در بعضی از کشورها هم این ماشین به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می شود. اما آن قدر مهندسان ب ام و در ساخت X1 جدید حساسیت به خرج داده اند که این ماشین حتی از گذشته هم لذت بخش تر شده است. ب ام و X1 جدید یک سنت شکن در میان ماشین های ب ام و است و بالاترین مدلش در ایران با قیمت 3.200.000.000 تومان عرضه شده است.


اما شما می توانید به جای پرداخت این هزینه گزاف به صورت موقت آن را از سایت کافه رنت که یکی از بزرگ ترین مجموعه های اجاره خودرو در کشور است اجاره کنید. برای اطلاعات بیشتر به سایت کافه رنت مراجعه کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 45 - 26

نظرات

  • مهدی صادقی
    مهدی صادقی

    شرایط رزرو این خودرو چطوریه؟

    1402-04-07 13:22:52
    • ایدا سلیمانی
      پشتیبانی

      سلام وقت بخیر برای چه شهری مد نظرتونه؟

       

      1402-05-24 14:00:37
02149934