سفر به آبشار ویسادار

طبیعت بکر آبشار ویسادار یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری گیلان است که منظره ای فوق العاده ای دارد و سالانه گردشگران زیادی را از سراسر کشور را به جذب خود می کند.

حس دیدن عظمت این آبشار از میان درخت های سبز جنگل، خنک شدن در اوج گرمای تابستان، تماشای آبشار از قسمت بالای آن و تجربه ی نشستن قطره های پودری آب روی صورت تان وقتی به آبشار نزدیک می شود همه بخشی از تجربه هایی ای است که می توانید در سفر به آبشار ویسادار تجربه کنید.

آبشار ویسادار

ویسادار به چه معناست؟

در زبان تالشی، کلمه ویسادار به معنای «سایه درخت بید» است. به نقل از مردم بومی، علت نام گذاری آبشار ویسادار نیز به دلیل وجود جنگل های پوشیده از درختان بید سر به فلک کشیده در مسیر دسترسی به آن است.

آبشار ویسادار کجاست

سومین آبشار بلند گیلان

شمال کشور همیشه مقصد اعظمی از مردم کشور در تعطیلات گوناگون بوده است. فضای سبز، جنگل و دریا نشانه هایی هستند افراد با گفتن نام نواحی شمالی ایران، آن ها را یادآور می شوند و سفر به روستاهای بکر شمال همیشه یکی از جذابترین انتخاب ها برای سفر بوده است.

آبشار در ویکی پدیا مکانی تعریف شده است که در آن آب یک رودخانه و از یک فلات یا مکانی مرتفع با سرعت زیاد به پایین یک دامنه یا درهع می ریزد. آبشارها را می توان یکی از شگفتی های خلقت جهان یاد کرد، اگر به زیباترین عکس های طبیعیت سر بزنید، عکس چندین آبشار را در صدر این عکس ها خواهید یافت.

اگر تابحال با یک آبشار، هرچقدر کم ارتفاع و کم آب برخورد کرده باشید، حتما توصیف حس دریافتی تان از دیدن و نزدیک شدن به آن آبشار درجه یک و بکر بوده است. حال تصور کنید که روزی به سومین آبشار بلند استان گیلان و یکی از پر ارتفاع ترین آبشارهای کشور یعنی آبشار ویسادار بروید، حس عجیبی و باورنکردنی خواهد بود. نه؟

آبشار ویسادار کجاست

آبشار ویسادار کجاست؟

آبشار ویسادار که از آبشارهای زیبای استان گیلان محسوب می شود در شهرستان رضوانشهر قرار دارد. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، این آبشار در روستای اوویار، 16 کیلومتری پره سر، دهستان ارده قرار دارد.

آب این آبشار نیز از رودخانه لمیر تامین، در دل جنگل تامین می شود و برای رفتن به این آبشار می توانید تمامی مسیرهای سفر به شمال را بررسی کرده و بهترین و سریع ترین راه را پیدا کنید.

این آبشار دسترسی بسیار عالی به دیگر شهرهای شمالی دارد. ویسادار از شمال به تالش، از سمت غرب به شهر خلخال، از سمت شرق به دریای کاسپین و در جنوب آن منطقه بکر ماسال و شهر صومعه سرا قرار دارد .

سفر به آبشار ویسادار

سفر به آبشار ویسادار در تابستان

فصل تابستان فصلی است که یادآور گرما و آفتاب داغ سوزان می باشد. کمااینکه این فصل دارای تعطیلات نسبتا زیادی می باشد اما با توجه گرمای هوا، تنها مناطق ییلاقی هستند که برای مسافرت مطلوب اند و دارای هوای معتدل و برخی نواحی خنک می باشند.

همانطور که در مطلب سفر به مناطق ییلاقی گفتیم، آبشار ویسادار یکی از مناطقی است که در گرم ترین روزهای تابستان، هوای بسیار عالی و خنکی دارد. کافیست تا خود را به نزدیکی این آبشار مرتفع برسانید و از خنک شدن کنار آن لذت ببرید و یا بعد از یک پیاده روی در هوای گرم، تنها کمی پاهای خود را در آب خنک رودخانه ی این آبشار قرار دهید تا طراوت و تازگی را به بدنتان خود وارد کنید.

نمای زیر آبشار ویسادار

فاصله تهران تا آبشار ویسادار

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، آبشار ویسادار در شهرستان رضوانشهر در فاصله 16کیلومتری پره سر قرار دارد. اگر بخواهید از تهران به سمت این منطقه ی زیبا و خوش آب و هوا سفر کنید، بهتر است ابتدا تمامی مسیرهای سفر از تهران به شمال را بررسی کنید.

اما به طور میانگین، ما 413 کیلومتر راه برای پیمودن داریم که می توان این مسیر را در 5 ساعت 30 دقیقه طی نمود.

اگر از شهر کرج قصد سفر دارید، باید بگوییم که 361 کیلوتر راه دارید که می توانید در 4 ساعت و 40 دقیقه خود را به آبشار برسانید.

فاصله تهران تا آبشار ویسادار

سفر به آبشار ویسادار از تهران

آبشار ویسادار آنقدر مکان جذاب و دیدنی ای است که 413 کیلومتر راه برای دیدن همچین منطقه ای، مسافتی کوتاه محسوب می شود!

اگر سفر خود را از تهران آغاز کنید، باید این خبر خودش را بدهیم که بخش زیادی از مسیر شما را اتوبان و جاده های کفی تشکیل داده اند. برای سفر به این آبشار می توانید علاوه بر ماشین شخصی از وسایل نقلیه بین شهری مانند اتوبوس استفاده کنید.

اما اگر راحتی در سفر برایتان اهمیت زیادی دارد، می توانید به سایت اجاره خودرو کافه رنت مراجعه کرده و ماشین دلخواهتان را برای هرچند روزی که می خواهید اجاره کنید.

حوصله رانندگی ندارید و ترجیح می دهید به طور کامل از مسیر لذت ببرید؟ هیچ مشکلی نیست، کافه رنت برای این مسئله هم برای شما چاره ای اندیشیده، تنها کافیست نسبت به اجاره ماشین با راننده اقدام کنید.

مسیرهای دسترسی به آبشار ویسادار

این پدیده طبیعی از قسمت شمال به تالش، از غرب به خلخال، از شرق به دریای خزر و از بخش جنوبی به ماسال و صومعه سرا منتهی می شود. آبشار ویسادار در میان جنگل های سرسبز و در مسیر رودخانه لمیر با فاصله کمی از روستای اوویار واقع شده است.

مسیر آبشار ویسادار

مسیرهای دسترسی به این جاذبه دیدنی، متناسب با مبدا حرکت متفاوت است. از تهران، دو مسیر برای رسیدن به این آبشار وجود دارد؛ مسیر اول از جاده چالوس است که تا آبشار، 430 کیلومتر فاصله دارد و مسیر دوم با 412 کیلومتر فاصله از آبشار، از مسیر بزرگراه قزوین-رشت میسر است. جاده چالوس، به دلیل زیبایی طرفداران بیشتری دارد.

مسافران از سمت شمال و جنوب شرقی و شرق برای بازدید از آبشار ویسادار نیاز است از مسیر تهران گذر کنند. ساکنان شهرهای شمال غرب کشور برای دسترسی به این آبشار، از زیباترین جاده های کوهستانی عبور کرده و به جاده رویایی و زیبای خلخال می رسند.

اگر مبدا از سمت غرب و جنوب غربی کشور باشد، لازم است به سمت جاده قزوین حرکت کرده و از کمربندی به منجیل و سپس رشت رفت؛ از این شهر تا آبشار، 88 کیلومتر راه در پیش است.

جاده ویسادار، از میان جنگل هایی با درختان سر به فلک کشیده و انبوه گذر می کند و به عنوان یکی از زیباترین جاده های جنگلی ایران شناخته می شود. به منظور دسترسی به آبشار زیبا و چشم گیر ویسادار، نیاز است تا افراد، حدود 20 دقیقه در جنگل و در مسیرهای پاکوب پیاده روی کنند.

جاذبه های گردشگری آبشار ویسادار

آیا می دانستید که یک پل فلزی بالای آبشار ویسادار ساخته شده است؟ برای تجربه ارتفاع و درک عظمت آبشار تنها کافیست از روی این پل عبور کنید و عکس های یادگاری زیبایی از خود و دوستان و خانواده تان را به ثبت برسانید.

تصور کنید روی پلی ایستاده اید که از زیر پایتان رودخانه عبور می شود و روبرویتان را انبوهی از درختان سبز جنگل پر کرده اند. تصویری شبیه یک کارت پستال.

از دیگر ویژگی های خاص این آبشار، فرم خاص صخره ها و سنگ هایی که به صورت نیم دایره ای شکلی، محیط آبشار را پوشانده اند.

ریشه های درختان پهناور اطراف آبشار از زیر زمین بیرون زده اند و مسیری شبیه پلکان درست کرده اند. پلکان های زیبایی که میتوانید بر روی آن ها بنشینید، استراحت کنید و به صدای آرامش بخش آب گوش دهید.

جاذبه های گردشگری آبشار ویسادار

آبتنی کردن در آبشار ویسادار

بخشی از فضای بالای آبشار ویسادار قسمت کم عمقی است که می توانید در آن منطقه آب تنی کنید. اما آب تنی کردن برای بالا بدن آدرنالین تان کافی نیست، تنها کافی است کمی به نقطه سقوط آب نزدیک شوید و ارتفاع 15 متری آبشار را از نزدیک ترین منطقه ی ممکن حس کنید و عکس های فوق العاده ای را به ثبت برسانید.

اقامت در آبشار ویسادار

از آنجایی که آبشار ویسادار یکی از مناطق توریستی مهم شهر تالش محسوب می شود، در چند سال اخیر رونق بسیار خوبی داشته است و کلبه های جنگلی ای در اطراف آبشار ساخته شده اند که با چای داغ و تنقلات محلی از گردشگران پذیرایی می کنند و گردشگران انرژی لازم خود برای ادامه ی سفر خود را از این کلبه ها خریداری می کنند.

اگر اهل کمپ کردن هستید، می توانید در مناطق اطراف آبشار که مناسب چادر زدن و استراحت کردن هستند کمپ کنید و یا می توانید یکی از کلبه های جنگلی اطراف آبشار را برای اقامت خود اجاره کنید و از امکانات رفاهی برخوردار باشد.

اگر به دنبال هتل و یا مهمانسرای مجهز هستید نیز می توانید به شهر تالش و یا رضوانشهر بروید و محل اقامت خود را پیدا کنید.

مناطق نزدیک آبشار ویسادار

افرادی که به شمال کشور سفر می کنند معمولا ترجیح می دهند که در طول سفر چند روزه ی خود از چندین منطقه دیدنی دیدنی کنید.

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید باید به شما این نوید را بدهیم که شما با سفر به ویسادار با یک تیر چند نشان می زنید.

مناطق زیبا و بکری همچون منطقه ییلاقی ماسال، گردنه ی حیران، جاده ی رویایی اسالم به خلخال، جنگل فندقلو و قلعه لیسار از جمله مناطقی هستند که شما می توانید در سفرتان به آبشار ویسادار ، با پیمودن مسیرهای کوتاه از آن ها دیدن کنید.

فاصله گیسوم تا ویسادار

جنگل و ساحل گیسوم یکی از بکرترین و زیباترین مناطق شمال کشور است که در مطلب سفر به گیسوم به طور کامل درباره ی آن صحبت کرده ایم. فاصله ی این آبشار تا ساحل گیسوم تنها 30 کیلومتر می باشد و به این ترتیب می توانید از هردوی این جاذبه ها در یک روز دیدن کنید.

ملزومات سفر به آبشار ویسادار

اگر در فصل بهار و تابستان قصد سفر به این منطقه را دارید، وسایل کمپینگ مانند کیسه خواب، چادر، گاز سفری و آب کافی وسایلی هستند که در این سفر به آن ها احتیاج پیدا خواهید کرد.

اما اگر در فصل زمستان به این آبشار سفر می کنید، داشتن لباس گرم، کیسه خواب مرغوب، کفش مناسب و شال و کلاه بافتنی را به شما توصیه می کنیم.


چگونه دسته جمعی سفر کنیم؟

آبشار ویسادار از جمله مناطقی است که تورهای گردشگری زیادی را به خود جذب می کندو شما می توانید به همراه یکی از همین تورها با دوستانتان به این منطقه سفر کنید.

اما اگر ترجیح می دهید که سفری مستقل داشته باشید، ما به شما اجاره ی ون با ظرفیت بالا را پیشنهاد می کنیم.

بهترین زمان برای سفر به ویسادار

از آنجایی آبشار ویسادار آب و هوایی خنک تر از مناطق اطراف دارد، بهترین فصل برای سفر به این آبشار بهار و تابستان است و بهترین بازه ی زمانی از اوایل فروردین ماه تا اواخر مهرماه می باشد.

اما همانطور که در مطلب 10 مقصد جذاب برای سفر در اردبیهشت گفتیم، آبشار ویسادار در این ماه به بهشتی تمام عیار تبدیل می شود.

آبشار ویسادار در فصل های پاییز و زمستان نیز زیبایی های مختص به خود را دارند، تنها کافیست مراقب سرمای هوا باشید و با توجه به بارش برف و باران از کفش مناسب استفاده کنید.

بهترین زمان برای سفر به ویسادار

سخن پایانی

در این مقاله با یکی از پدیده های طبیعی استان سرسبز و زیبای گیلان آشنا شدیم. آبشار ویسادار، یکی از جاذبه های دیدنی این استان است که به دلیل زیبایی و طبیعت بکر خود، از مقاصد گردشگری استان گیلان به شمار می رود. برای دسترسی به این آبشار چشم نواز، مسیرهایی مختلف متناسب با مبدا حرکت وجود دارد.

در طول هر مسیر، دیدنی های بسیاری نیز وجود دارد که می توان از آن ها بازدید کرد؛ سفر به صورت گروهی به این جاذبه طبیعی و منحصربه فرد قطعا خاطره ساز خواهد شد.

برای این منظور می توان از اجاره ون و اتوبوس مجموعه کافه رنت استفاده کرد. کافه رنت همراه و همسفر شما خواهد بود.

دیدگاه شما

فرمول: 43 - 27

نظرات

  • امید مهری
    امید مهری

    چرا نام نویسنده رو حذف کردین؟!

    1402-05-12 17:57:32
02149934