سفر به روستاهای بکر شمال

به هنگام تعطیلات، خواه آخر هفته باشد یا تعطیلات عید نوروز، بدون شک شهر های شمال کشور می تواند از محبوب ترین مقصد ها برای هر سلیقه ای باشد. شهرهای شمال کشور سالانه میزبان مسافران زیادی هستند و هرساله رکورد های جدیدی به ثبت می رسانند. احتمالاً سفر به شهرهای ساحلی و شهر های مشهور شمال را تجربه کرده باشید. به جز این شهر ها، روستا های بکر و خوش آب و هوایی هستند که هنوز دست نخورده باقی مانده اند . باید به شما هشدار بدهیم که با سفر به روستاهای شمالی ممکن است دیگر دلتنگ شهر نشوید. با ما همراه باشید تا روستاهای بکر شمال را بهتر بشناسید.

• طبیعت روستاهای شمالی

استان های مازندران و گیلان پر است از این دست روستا های بکر و جذاب که لذت سفر به این روستا ها و تجربه زندگی چندروزه در آن ها می تواند فوق العاده باشد. این روستا ها به کمک طبیعت بکر و کمیاب، شما را مجذوب خود می کنند. قطعا شما با دیدن آن ها معنای بهشت های گمشده زمین را خواهید فهمید!
در ادامه به معرفی چند روستا خواهیم پرداخت که به زیبایی شهره عام و خاص هستند. به شما توصیه می کنیم حتماً سفر به یکی از این روستا ها را تجربه کنید. حتی اگر خودروی مناسبی برای سفر ندارید یا دوست دارید سفر با یک خودرو لوکس یا آفرود را تجربه کنید ما اینجا هستیم! کافه رنت با سال ها سابقه در زمینه اجاره خودرو می تواند به شما کمک کند تا خودرو موردعلاقه تان را با بهترین هزینه و شرایط اجاره کنید و خاطرات خوشی برای خود، دوستان یا خانواده تان بسازید.

سفر به روستاهای بکر شمال

• روستای مازیچال مازندران، طبیعتی بی نظیر برای گردشگری

مازیچال یکی از زیباترین مناطق و از بهترین گزینه ها برای سفر به روستاهای بکر شمال است. این روستا در ارتفاعات استان مازندران و در منطقه ای ییلاقی، در نزدیکی روستاهای ییلاقی دراسرا، واقع شده است. تجربه ای که در روستای مازیچال خواهید داشت می تواند یکی از کمیاب ترین اتفاق های زندگی شما باشد. احساس خوش زندگی روستایی در یک منطقه خوش آب هوا و دوری از دنیای مدرن و اضطراب های روزمره آن می تواند به شما آرامش خاصی بدهد.

• جاده معروف کلاردشت

با گذر از راه جاده معروف کلاردشت می توان به این روستای زیبا و گردشگری رسید. در فاصله 18 کیلومتری کلاردشت و در بخش های پایینی روستای مازیچال، پوشش منطقه به شکل جنگلی است اما هرچقدر که به ارتفاعات نزدیک تر می شوید این پوشش به صورت تدریجی به پوشش کوهستانی تبدیل می شود.
• ماجراجویی در روستایی خلوت
ماجراجویی در یک روستای بکر و طبیعت کوهستانی و بی نظیر آن واقعاً فوق العاده است. همچنین این روستا خلوت و آرامش بخش است. تنها در فصل بهار و تابستان به دلیل تردد دامداران برای چرای دام هایشان که باید از مسیر این روستا گذر کنند، در برخی مواقع جاده های روستا کمی شلوغ می شود.

• از تهران تا مازیچال

فاصله تهران تا روستای مازیچال 160 کیلومتر است که به طور متوسط در بازه زمانی 2 تا 3 ساعت طی خواهد شد. البته لازم است بدانید که مسیر دسترسی روستای مازیچال، نسبت به سایر مسیر های دسترسی شمال کشور که ممکن است تجربه کرده باشید، دشوارتر و پرپیچ وخم تر است. همچنین به دلیل قرار داشتن این روستا در ارتفاعات، شاید گذر با خودرو های عادی کمی سخت باشد.

• خودروی مناسب برای سفر به مازیچال

با توجه به کوهستانی بودن روستای مازیچال به نظر می رسد استفاده از خودروهای آفرودی یا ماشین های با قدرت موتور بالا منطقی باشد. هرچند خودروهای معمول هم شما را به مقصد می رسانند، هیچ کس نمی تواند منکر لذت رانندگی مطمئن شود. در صورتی که نمی خواهید از خودروی شخصی استفاده کنید یا حتی به دنبال یک خودرو بزرگ برای سفر با دوستان هستید ما در کافه رنت در خدمت شما هستیم. پس حتما قبل سفر سری به لیست خودروهای ما بیندازید.

• فیلبند، سرزمینی رؤیایی در شمال ایران

احتمالاً تصویر روستاها یا جنگل هایی که در میان ابر ها جا خوش کرده اند را دیده باشید. فیلبند یکی از آن مناطق است. سرزمینی رؤیایی که به محض ورود به ارتفاعات این روستای زیبا می توانید ابرهای خوشه ای را در کف دستانتان حس کنید. این پدیده یکی از نادرترین اتفاقاتی است که می توانید تجربه کنید. علاوه بر این تجربه شگفت انگیز، شما در روستای ابری فیلبند هوایی را احساس و تنفس می کنید که مانند آن را در مکانی دیگر نمی توانید تجربه کنید. زندگی چندروزه روستایی و بوی خوش کوهستان، که نسیم گاه و بی گاه با خود می آورد، به قدری لذت بخش است که احساس می کنید در رؤیا هستید!

• از تهران تا فیلبند

برای رسیدن به روستای بکر فیلبند از تهران، مسیری 186 کیلومتر را در پیش دارید که ازلحاظ زمانی در حدود سه ساعت به طول می انجامد. اگر از تهران به سمت فیلبند می روید، بهترین مسیر گذر از شمال شرق تهران و از مسیر جاده هراز خواهد بود. در حدود 50 کیلومتر پس از گزنک و 25 کیلومتر قبل از آمل یک خروجی وجود دارد که به سمت سنگچال می رود. با گذر از این مسیر و پس از طی حدود 18 کیلومتر به روستای سنگچال می رسید. در صورت ادامه مسیر سربالایی سنگچال، به روستای فیلبند خواهید رسید.

خودرو مناسب مناطق کوهستانی

• خودرو مناسب مناطق کوهستانی

همان طور که می دانید اغلب روستاهای بکر شمال کشور در ارتفاعات قرار دارند که گذر از این مسیرها می تواند کمی دشوار باشد اما ارزشش را دارد. استفاده از یک خودرو مناسب شرایط را برای شما دلپذیرتر می کند. حتما پیش از سفر از سلامت وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنید یا وسیله مناسبی را اجاره کنید.

بِرِنت، تلاقی زیبایی های طبیعت و شگفتی های تاریخی

در ادامه مقوله سفر به روستاهای بکر شمال شاید بتوان گفت، روستای برنت یکی از زیباترین روستاهای ایران است. روستایی در ارتفاعات کوهستان و با پوشش جنگلی که در قلب دهستان خانقاه واقع شده است. این منطقه یکی از روستاهای توریستی شمال است که تمدنی چند هزارساله دارد.

• منطقه جغرافیایی

برنت در جنوبی ترین بخش سوادکوه، از سمت شرق به جنگل و مراتع و از غرب به مسیر خطیرکوه و رود اسبه می رسد. جاذبه های تاریخی اردشیر بابکان و حمام و عمارت علی محمد خان از محبوب ترین مکان های دوستداران تاریخ بوده و سالانه گردشگران زیادی برای بازدید به این روستای زیبا سفر می کنند.

• از تهران تا برنت

برای رسیدن به این روستا بهتر است به شرق تهران رفته و به جاده فیروزکوه وارد شوید. حدود 5 کیلومتر پس از سوادکوه می توانید تابلوی روستای برنت را در سمت راست جاده مشاهده کنید. بلافاصله پس از ورود به این جاده، آب و هوایی خوش روستا را احساس خواهید کرد. پس از 5 کیلومتر، به یک دوراهی خواهید رسید. در طرف راست، روستای بکر و ییلاقی برنت در ارتفاعات کوهستان خودنمایی می کند که با طی کردن حدود 8 کیلومتر، به این روستای تاریخی و زیبا می رسید.
البته توجه داشته باشید که بخشی از مسیر خاکی، باریک و پرپیچ وخم است. البته با خودرو معمولی هم می توانید این مسیر را طی کنید اما داشتن خودروی مناسب جاده کار شما را آسان تر کرده و بی دغدغه و ایمن می توانید در ارتفاعات این روستا به گشت وگذار بپردازید. نکته ای که نیاز است به آن اشاره کنیم استفاده از تجهیزات ایمنی است که برای سفر به کوهستان، به هیچ وجه آن ها را فراموش نکنید.

گرسماسر، مرواریدی باشکوه در ارتفاعات شمال

از ویژگی های این روستای ییلاقی می توان به دشت های چشم نواز، کوه های مرتفع و چشمه سارهای آن اشاره کرد. آنچه روستای ییلاقی گرسماسر را از دیگر مناطق مشابه متمایز می کند، امکان مشاهده کل مناطق رامسر و تنکابن در ارتفاعات این روستا است. منظره ای زیبا که می توان با سفر به این روستای بکر شمال می توان ساعت ها به تماشای آن نشست .

گرسماسر

• مناطق گردشگری

از سایر زیبایی های طبیعت گرسماسر می‏توان به چشمه‏ های امیرخانی، راد کنار، پولاد، رستم‏سر و تفرجگاه بی نظیر لپاسر اشاره نمود. قلعه تاریخی گرسماسر نیز که قدمتی هزارساله دارد نیز در نزدیکی این روستای خوش آب وهوا واقع شده که نشانگر تمدن طولانی این منطقه است و می تواند جذاب و دیدنی باشد.

• از تهران تا گرسماسر

فاصله این روستا تا تهران کمتر از 200 کیلومتر است و مسیری در حدود 3 ساعت را در پی خواهد داشت. روستای گرسماسر در فاصله 53 کیلومتری رامسر واقع شده است. جهت رسیدن به این منطقه دست نخورده و جنگلی باید از طریق جاده تنکابن به رامسر وارد مسیر هریس شوید. در این مسیر به سمت کوه های مرتفع و سرسبز باید مسیری در حدود 1.5 تا 2 ساعته را رانندگی کنید.
گذر از این مسیر بسیار جذاب و رؤیایی خواهد بود؛ از جنگل دالخانی نیز می گذرد. مشهور ترین ارتفاعات گرسماسر، کوه سماموس بوده که خود روستای گرسماسر در دامنه شرقی آن و روستای معروف جواهرده بخش شمالی غربی آن قرار دارند. می توان روستای گرسماسر به عنوان یکی از مناسب ترین مسیرها جهت صعود به این قله معرفی کرد. به همین علت، کوهنوردان زیادی جهت صعود به قله سماموس، به این روستا سفر می کنند.

سفر به روستاها

• سفری لذت بخش با کافه رنت

شمال ایران بهشتی است که زیباهای آن تمامی ندارد. هرچقدر که بیشتر به گشت وگذار در جنگل ها و روستا های آن بپردازید، بیشتر متوجه این زیبایی ها خواهید شد. سفر به روستاهای بکر شمال می تواند تجربه ای خارق العاده باشد که هیچ کجای دیگر دنیا نمونه اش یافت نمی شود. در این مطلب سعی کردیم چند نمونه از این روستا ها را به شما معرفی کنیم.


این روستاها معمولا در ارتفاعات قراردارند و به واسطه بارش فراوان رودخانه هایی را در مسیر خود جای داده اند. دیدن این مناظر هر تماشاگری را مجذوب خود می کند. مسلما اگر خودروی مناسبی را برای پیمودن مسیر انتخاب کنید لذت این مسیر دوچندان خواهد شد. ما در کافه رنت کنار شما هستیم تا با کمترین هزینه بهترین تجربه را در سفر داشته باشید.

پس اگر قصد سفر به مناطق صعب العبور یا کوهستانی را دارید همین الان به سایت ما سر بزنید. با این کار با آسان ترین روش ممکن و به کمترین قیمت خودروی مناسب خود را با ماشین های مشابه مقایسه و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 39 - 17
02149934