اردیبهشت ماه سفر کجا بریم؟ معرفی 10 مقصد جذاب برای سفر در اردیبهشت


اردیبهشت با همه زیبایی های بهاری اش فرصت خوبی برای سفر و گذران اوقات فراغت به شمار می رود. آب وهوای ملایم اردیبهشت و جاذبه های گردشگری متعددی که در کشور چهار فصلمان وجود دارد اجازه در خانه نشستن به ما نمی دهد. در ادامه 10 مقصد جذاب در اردیبهشت ماه به شما معرفی می کنیم تا اگر در این بازه زمانی قصد سفر کردن دارید، با خودروی شخصی تان یا اجاره خودرو به این مناطق سفر کنید.

زنجان

یکی از بهترین مقاصد پیشنهادی برای سفر در اردیبهشت، شهر زنجان است. فصل بهار اقلیم مناسبی را به این شهر هدیه می کند و آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی نیز در این فصل، شرایط بهتری برای بازدید دارند. هم تاریخ و هم طبیعت آثار زیبایی در این شهر از خود به جای گذاشته اند که در هنگام سفر به این منطقه می توان آن ها را مشاهده کرد. مذهبی ترین قسمت زنجان گنبد سلطانیه بوده که به یک جاذبه گردشی تاریخی و مذهبی تبدیل شده است.

این گنبد ثبت جهانی در یونسکو شده و لقب بلندترین گنبد خشتی جهان را به خود اختصاص داده است. کاشی هایی که روی گنبد هستند به رنگ لاجوردی و فیروزه ای می باشند. همچنین لقب طولانی ترین بازار جهان نیز به بازار سنتی زنجان داده شده است که طول زیادی داشته و یک بنای سنتی محسوب می شود. تأسیس و ساخت این بازار به زمان فتحعلی شاه قاجار می رسد.

موزه مردم شناسی زنجان نیز درگذشته با نام رخت شوی خانه شناخته می شده و قدمتی صدساله دارد.

معماری جالب خانه ذوالفقاری بازدیدکنندگان را سرگرم می کند، چراکه در عین تاریخی بودن، از یک ساختار مدرن در قدیم برخوردار بوده است.

از جاذبه های طبیعی این شهر می توان به مجموعه تفریحی ایل داغی اشاره نمود که در بخش سرسبز و خوش آب وهوای زنجان قرارگرفته است. آلاچیق های مناسب پیک نیک، قایق سواری در دریاچه مصنوعی و استفاده از رستوران و دکه، از امکانات این مجموعه تفریحاتی هستند. این مجموعه با نام مجموعه تفریحی گاوازنک نیز شناخته می شود و در بالای شهر زنجان قرارگرفته است و با همه ی این ها، زنجان یکی از مقصدهای جذاب در اردبیهشت است.

شیراز

شکوفه های بهارنارنج شیراز در نیمه اردیبهشت عطر بسیار عالی از خود منتشر می کنند. بر همین اساس 15 اردیبهشت را روز شیراز نام گذاری کرده اند و آن را تا 21 ادامه می دهند که به هفته شیراز شهرت دارد. چنانچه در این بازه زمانی به شیراز بروید می توانید علاوه بر بازدید از آثار باستانی و جاذبه های طبیعی، در برنامه های خاص این شهر شرکت کرده و با آداب ورسوم شیرازی ها آشنا شوید. شیراز به شهر گل وبلبل و ادبیات سنتی شهرت دارد و باغ های فراوان آن، هر توریستی را بانشاط و شاداب می کند.

جدای از بنای معماری شده این باغ ها، طبیعتی که در این باغ مشاهده می شود تا حدی زیبا است که، به اندازه یک سال انسان را جوان تر می کند. پیشنهاد ما برای کسانی که در بهار به این شهر سفر می کنند رفتن به حافظیه و خوردن فالوده معروف این منطقه است. در ادامه به اختصار باغ های شیراز را نام برده ایم: منشی باشی، سالاریان، شاپوری، ارم، دلگشا، جهان نما، نجستان قوام، جنت، عمارت هفت تنان، باغ مینو، عفیف آباد و باغ پرندگان.

باغ منشی باشی باغ ارم

باغ جهان نما باغ دلگشا

باغ هفت تنان باغ مینو

باغ عفیف آباد باغ پرندگان شیراز

اردبیل

سرما با نام اردبیل پیوند خورده است؛ اما در اردیبهشت قصه این گونه نیست. سرعین تنها منطقه گردشگری اردبیل نیست، بلکه باید گفت مناظر طبیعی اردبیل که اغلب کوهستانی هستند در اردیبهشت ماه جلوه زیبایی پیدا می کنند. این منطقه یکی از مقاصد داخلی برای سفر در بهار به شمار می رود. مشاهده جاذبه های طبیعی و رشته کوه سبلان در این منطقه به همراه چشمه های آب گرم که شهرت کشوری دارند، لذت بسیاری را به فرد القا می کند. در این میان، گردنه ی حیران که راه اصلی دسترسی به اردبیل است در لیست زیباترین جاده های ایران قرار دارد.

یزد

ایران به دلیل تاریخ غنی، آثار باستانی زیادی را در شهرهایش به خود دیده است. تعداد زیادی از این آثار تاریخی در یزد گردآوری شده اند! یزد اقلیم گرم و خشکی دارد و لذا ممکن است فصل بهار برای بازدید از این منطقه انتخاب مناسبی نباشد اما در اردیبهشت هوا ملایم تر بوده و می توانید با اطمینان از جو اقلیم، به بازدید از این آثار بپردازید. اولین جاذبه مهم یزد مجموعه امیر چخماق است که از یک مسجد، میدان، آب انبار و بازار تشکیل می شود و جاذبه مهمی به شمار می رود.
پیاده روی در میان این منطقه و مشاهده دکه های قدیمی و صدالبته خرید کردن از آن ها می تواند گزینه خوبی برای گردشگران باشد. پیشنهاد می کنیم حتماً بستنی و شیرینی مخصوص یزدی را امتحان کنید.

از زمان ایرانیان باستان تا حالا زرتشتیان در این شهر کرده اند و به همین خاطر آثار این شهر به همان زمان بازمی گردد. دخمه زرتشتیان و عبادتگاه آنان از مهم ترین آثار تاریخی زرتشتی به شمار می روند. دخمه زرتشتیان که آن را به عنوان برج خاموشان می شناسند، درگذشته محل قرار دادن اجساد بوده است تا توسط لاشخورها خورده شوند.

گیلان

شهرهایی که در شمال ایران قرارگرفته اند اغلب توریست های بسیاری را به خود جذب می کنند. اما بیشترین مسافران موجود در این قسمت، مازندران و مناطق ساحلی را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند. استان گیلان و روستاهای زیبایش ازجمله مناطقی هستند که هر ایرانی دوست دارد حداقل یک بار به آن سفر کند. سرسبزی شگفت انگیز روستای گیلان در اردیبهشت انسان را به وجد می آورد و اقلیم مناسب روستا در این بازه زمانی، می تواند خاطرات زیبایی را برای مسافران خلق می کند. چنانچه قصد سفر به این شهر را دارید پیشنهاد می کنیم از ییلاق های آن مانند ماسال دیدن کنید.

تنکابن

استان مازندران جاذبه های گردشگری متعددی دارد که یکی از آن ها در غرب این استان و در شهر تنکابن قرار گرفته است. این جاذبه طبیعی به دشت دریاسر شهرت دارد که لقب بهشت اردیبهشتی ایران را به آن اختصاص داده اند. این دشت یکی از خیره کننده ترین منطقه های ایران به شمار می رود و بازدید از آن خالی از لطف نیست. این دشت در فصل پاییز هم زیبایی های خود را داشته و با لباس زردی که در این فصل می پوشد، همگان را تحت تأثیر قرار می دهد. ده چشمه طبیعی در کف این دشت وجود دارد که دلیل این سرسبزی این منطقه هستند و همگی در لیست 10 جاذبه گردشگری مازندران قرار دارند. در فصل بهار آب چشمه ها جوشان است و تقریباً نمی توان جای خشکی در سراسر آن پیدا کرد.

شهرستان جلفا آذربایجان شرقی

آذربایجان شرقی یکی از مقاصد گردشگری مناسب برای سفر در اردیبهشت ماه است. پیشنهاد ما برای بازدید از این استان، سفر به شهرستان جلفاست که آثار تاریخی فراوان دارد و طبیعت دلگشای آن بازدیدکننده را بر سر ذوق می آورد. یکی از مهم ترین آثار تاریخی جلفا، آسیاب خرابه است. آسیاب خرابه آبشارهای بزرگ و فراوانی دارد که سرچشمه آن کوه کیامکی بوده و در بالای چشمه قرار گرفته است. سطح آبشار پر از گیاهان رونده آبی و خزه بوده و منظره زیبایی را ایجاد کرده است.

آسیاب خرابه درگذشته کاربردهای فراوانی داشته اما اکنون به دلیل تخریب قسمت های مختلف آن، به آسیاب خرابه معروف شده است. مساحت محوطه پایینی آسیاب 200 مترمربع بوده و ارتفاع آن به ده متر می رسد. مناظر سرسبز و دلپذیر به همراه اقلیم عالی، ویژگی هایی هستند که گردشگران را به این قسمت می کشانند. این منطقه در محاصره درختان انجیر قرار گرفته که هرکدام شکل و فرم خاصی دارند.

باغ گیاه شناسی کرج

درصورتی که بخواهید از باغ گل کرج دیدن کنید، کرج هم در فصل بهار می تواند یکی از 10 مقصد جذاب در اردیبهشت به شمار برود. باغ گیاه شناسی کرج در بوستان شهید چمران قرار گرفته و یک جاذبه طبیعی مهم و زیبا در اردیبهشت به شمار می رود. فرش گل وگیاه، آبشار گل، آلاچیق، کافی شاپ، رستوران، قفس پرندگان، آمفی تئاتر، کلکسیون گل های رز و پرچین های تودرتو بخش های متنوع باغ گیاه شناسی هستند.

طراحی این باغ، متأثر از نقش خطیبی تبریز است و مساحت آن به 2700 مترمربع می رسد. گل های فرش گل وگیاه، گیاهان فصلی، پوششی و دائمی هستند که با امکان مشاهده از بالا در این قسمت قرار گرفته اند. با تغییر فصول، گل های این فصل پیرایش شده و هم اکنون یک پوشش از گل های لاله نیز با آن ها همراه شده است و یکی از بهترین مقصدها برای سفر یک روزه از کرج می باشد.

کرمانشاه

یکی از استان هایی که بازدید از آن در اردیبهشت ماه واجب است، استان کرمانشاه خواهد بود. کرمانشاه با وجود کوهستانی بودن، طراوت و سرسبزی زیبایی دارد. مناطق طبیعی کرمانشاه تا حدی زیبا بوده که نفس را در سینه بینندگان حبس می کنند. دشت های بزرگ و سرسبز این استان، با انواع گیاهان و جاذبه های تاریخی که در خود دشت قرار گرفته اند، آن را به یکی از مقاصد گردشگری زیبا در اردیبهشت ماه تبدیل کرده اند.
مجموعه بیستون مهم ترین جاذبه تاریخی کرمانشاه محسوب شده و این مجموعه در میان لیست آثار باستانی یونسکو مشاهده می شود. نقش برجسته های هنرمندانه، نقش های سنگی و کتیبه های باستانی بخش های مختلف بیستون هستند.

کاروان سرای عباسی نیز در مجموعه بیستون از حالت قدیمی خود خارج شده و با تغییر کاربری خود به توریست ها خدمات گردشگری ارائه می کند.

طاق بستان هم یکی از جاذبه های تاریخی این منطقه بوده و یادگاری دوره ساسانیان و شکوه آن دوره به شمار می رود.

بخش مذهبی کرمانشاه مسجد شافعی ها را در خود جای داده و یک اثر تاریخی محسوب می شود.

یکی از بناهای مشهور کرمانشاه، تکیه معاون الملک است که کاشی کاری های آن رنگ آمیزی زیبا و طبیعی داشته و توجه اکثر گردشگران را به خود جلب می کند.

کاشان

کاشان نیز یکی دیگر از 10 مقصد جذاب در اردیبهشت خواهد بود. شهر کاشان از توابع استان اصفهان است و با نام گل محمدی پیوند خورده است. اغلب کسانی که در اردیبهشت به اینجا سفر می کنند، می خواهند از رایحه گل های محمدی بهره مند شوند. قمصر و نیاسر ازجمله شهرهای کاشان هستند که همه ساله میزبان مراسم گلاب گیری خواهند بود. مزارع گل سرخ موجود در کاشان در اردیبهشت به آخرین حد زیبایی خود می رسند و با عطر عالی خود فضا را خوشبو می کنند. از قدیم الایام تابه حال، شیوه های خاصی برای عصاره گیری و گلاب گیری در کاشان وجود داشته که از شیوه عصاره گیری قدیمی با نام لتان یاد می شود و از دید مراسم آیینی، به آن عید گلابی می گویند.

در هنگام سفر به کاشان برای اقامت کردن می توانید از خانه های سبک قدیمی استفاده کنید. منطقه نیاسر یکی از ییلاق های فصلی کاشان به شمار می رود و جاذبه هایی مانند آبشار نیاسر و چشمه اسکندریه دارد. گورستان های تاریخی شهر کاشان نیز از مناطقی است که برای علاقه مندان به تاریخ مناسب خواهد بود. در نزدیک آبشار نیاسر کاخ تاریخی صفویه قرار گرفته که بر روی آتشکده ساسانی ساخته شده است.
فاصله بین کوشک صفوی تا آبشار از درختان زیبا و بلند پر شده و قدم زدن در این مسیر می تواند برای گردشگران جذاب و لذت بخش باشد. باغ فین، تپه سیلک، ابیانه، کویرها، خانه های تاریخی و غار نیاسر ازجمله مکان هایی هستند که به هنگام سفر به کاشان می توان از آن ها بازدید کرد. شرکت در مراسم گلاب گیری و آشنایی با رسوم کاشانی ها، از جذابیت های سفر به این منطقه است و می توان از آن ها لذت برد.

باغ فین

تپه سیلک چشمه نیاسر

ابیانه

اجاره خودرو راهی امن برای سفر

همه افراد فکر می کنند که اجاره کردن خودرو کار بسیار آسانی است و زمانی که ماشینی در دسترس نیست یا در تعمیرگاه است، می توان از خدمت گردشگری استفاده کرد. چنانچه اجاره خودرو از یک منبع معتبر صورت بگیرد اجاره خودرو انتخاب موجهی خواهد بود؛ اما باز هم برخی از افراد آن را کاری پرخطر می دانند. بهار و مسافرت هایی که در انجام می شوند، بازار اجاره کردن خودرو را داغ می کنند و در این زمان تکاپویی در میان مردم مشاهده می شود.

اجاره خودرو یکی از امکاناتی است که به صورت روزافزون میان افراد متداول می شود؛ چراکه این کار از ابعاد مختلف می تواند مزایای بسیاری داشته باشد. یکی از این مزایا، ایجاد امنیت در سفر است؛ چراکه شرکت های معتبر اجاره دهنده ماشین به منظور پشتیبانی کارآمد، خودروهای خود را بیمه می کنند و مسئولیت کمتری به عهده راننده خواهد بود. البته باید اصل امانت داری نیز رعایت گردد تا خودرو در سالم ترین حالت ممکن به متصدی اجاره خودرو تحویل داده شود.

دیدگاه حقوقی اجاره ماشین با دیدگاه عام تفاوت اندکی دارد؛ ازاین جهت مردم به آن دریافت موقتی خودرو می گویند و در بحث های حقوقی با مالکیت موقت خودرو معروف است. اجاره خودرو با شرایطی همراه است که در هر بنگاه رنت خودرو ممکن است متفاوت باشد.

کافه رنت راهی مطمئن برای اجاره خودرو

اجاره خودرو باید از منابع معتبر انجام شود تا در صورت ارتکاب مختلف قابل پیگیری باشد. یکی از منابع معتبر در حوزه اجاره خودرو کافه رنت است که برند خوش نام بوده و تجربه درخشان ده ساله در این زمینه دارد. کافه رنت در تمام سال های فعالیت خود همواره سعی کرده تا با بهترین امکانات به مشتریان خدمات ارائه کند و ازاین جهت همیشه از سایر رقبا متمایز بوده است. ماشین هایی که در لیست کافه رنت وجود دارند ماشین های لوکس، خارجی و ایرانی هستند؛ این ماشین ها راحت و امن بوده و به صورت با راننده و بدون اجاره داده می شوند.
تنوعی که در لیست قیمت و انواع خودروهای کافه رنت مشاهده می شود، سبب شده است تا هر فرد بتواند به اندازه بودجه و نیاز خود ماشینی اجاره کند. کافه رنت در تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و منطقه آزاد کیش شعبه دارد و آماده خدمت رسانی شبانه روزی به مشتریان عزیز است. هم اکنون برای سفر به مقاصد ده گانه مناسب در اردیبهشت ماه 1401 به "کافه رنت" مراجعه کرده و خودروی موردنظر خود را انتخاب کنید. برای مشاهده ماشین های موجود در لیست کافه رنت و نرخ اجاره آن ها، می توانید به سایت این سامانه مراجعه کرده و از کارشناسان ما راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

سفر با کافه رنت لذتی ایمن برای سفر

دومین ماه فصل بهار یعنی اردیبهشت، فرصت خوبی است تا در آن اوقات فراغت خود را سپری کنیم. ایران کشور چهار فصلی است که هر نقطه از آن می تواند در بهار زیبا و دل فریب باشد و ما در این مطلب به معرفی 10 مقصد جذاب در اردیبهشت پرداختیم. کاشان، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، شیراز، کرج، زنجان، تنکابن، جلفای آذربایجان شرقی و یزد ازجمله مناطقی هستند که در اردیبهشت بهترین مناظر را داشته و برای مسافران خاطرات جالبی را ایجاد می کنند. سفر به مناطق مذکور نیاز به وسیله نقلیه مناسب دارد که سبب می شود افراد در برخی موارد اقدام به اجاره خودرو کنند.

مزایای سفر با خودروی اجاره ای فراوان است که یکی از آن ها ایجاد امنیت در سفر برای گردشگران است. اجاره ماشین باید از یک منبع معتبر صورت بگیرد تا در صورت ارتکاب تخلف، بتوان از آن ها شکایت کرد. کافه رنت یک بنگاه اجاره ماشین است که تنوع بالایی در لیست ماشین های خود و نرخ اجاره آن ها داشته و آماده خدمت رسانی در همه ساعات روز به مشتریان خواهد بود. برای اطلاع بیشتر از سایر خدمات و شرایط اجاره خودرو به سایت این مجموعه مراجعه نمایید.

پیشنهاد نویسنده: 10 مقصد جذاب برای سفر در خرداد

دیدگاه شما

فرمول: 33 + 27
02149934