مدارک لازم برای خروج خودرو از کیش

مدارک لازم برای خروج خودرو از کیش

یکی از بزرگترین چالش های افرادی که به کیش سفر می کنند، چگونگی ورود خودرو به این جزیره زیبا و همچنین چگونگی خروج آن است. از سویی دیگر قوانین محدودیتی خاصی برای بومیان این جزیره هم وجود دارد که برای خروج خودرو از این جزیره می تواند برای آن ها مانعی باشد.

ورود خودرو به کیش

ورود خودرو به کیش

پیش از شرح راه های خروج خودرو از کیش، بهتر است به بررسی راه های ورود و مراحل انجام آن بپردازیم. ورود به کیش نیازمند رعایت ضوابط و همراه داشتن مدارکی است. مدارک مورد نیاز برای ورود به کیش به شرح زیر است:

برای این که بتوانید بدون مشکل به جزیره کیش وارد شوید باید گواهینامه راننده، برگ معاینه فنی و اصل کارت خودرو را به دفاتر گمرک مربوطه ارائه کنید. ممکن است نیاز به یک نسخه کپی از اصل کارت خودرو یا گواهینامه نیاز باشد، پس حداقل یک نسخه کپی از آن ها را نیز همراه داشته باشید.

دقت کنید که گواهینامه معتبری داشته باشید و حتما تاریخ اعتبار آن را چک کنید. بدون گواهینامه معتبر، ورود خودرو به کیش ناممکن می شود. در صورتی که بومی جزیره کیش نیستید، پس از ارائه مدارک و دریافت مجوز گمرکی، باید دقت کنید که هرگز این برگه را گم نکنید. برای خروج خودرو از کیش نیاز به این برگه دارید و باید در حفظ آن دقت کنید.

مراحل ورود به کیش:

1. باید فرم اظهارنامه گمرکی را پر کنید و از مراحل تایید هویتی بگذرید.

2. عوارض ورودی به جزیره کیش را باید در مرحله دوم پرداخت کنید.

3. تعیین ساعت و تاریخ ورود خروج و ارائه مدارک نهایی اعم از عدم خلافی خودرو یا فیش پرداخت عوارض ورودی

خروج خودرو از کیش

خروج خودرو از کیش

برای خروج حودرو از کیش به اندازه ورود آن کار سختی در پیش ندارید و تنها نیاز به طی کردن یک فرایند مشخص است. همانند ورود به این جزیره، برای خروج از آن هم نیاز به ارائه مدارکی است تا فرایند قانونی به درستی طی شود. برای خروج از جزیره کیش نیاز به مدارک زیر دارید:

همانند ورود به جزیره، برای خروج خودرو از آن نیز نیاز به مدارک شناسایی دارید. گواهینامه راننده و اصل کارت خودرو از جمله مواردی هستند که باید برای خروج از جزیره کیش به مقامات گمرکی ارائه کنید.

در کنار مدارک اصلی، نیاز است که جرائم اتفاق افتاده (در صورت جریمه شدن) در کیش را پرداخت کنید. البته این گزینه شاید الزامی نباشد و چندان دردسرساز نشود. علاوه بر این موارد، باید برگه ورود موقت یا همان مجوز گمرکی که در حین ورود دریافت کردید، را به مراجع تعیین شده ارائه کنید.

نکاتی که باید در حین ترک جزیره کیش، به آن ها توجه کنید:

1. بهتر است 2 یا 3 ساعت پیش از حرکت کشتی از ساحل کیش، خود را به بندر برسانید.

2. دقت کنید که جای خرابی آشکاری روی خودرو نباشد چرا که ممکن است در حین بارگیری دچار مشکل شوید.

3. به ایمنی کامل خودرو توجه داشته باشید و دائما شرایط سلامت فنی حودرو را تحت کنترل داشته باشید تا حین بارگیری مشکلی پیش نیاید.

4. در حین ورود و خروج از کیش به تعداد سرنشینان خودرو دقت داشته باشید. در صورتی که تعداد سرنشینان بیشتر از مقدار مجاز باشد به احتمال دردسرساز خواهد بود.

رانندگی در کیش

مراحل خروج خودرو از کیش

خروج خودرو از جزیره کیش طی مراحلی انجام می شود که تقریبا مانند مراحل ورود به این جزیره است. این مراحل شامل:

1. 2 یا 3 ساعت پیش از حرکت، در بندرگاه حضور پیدا کنید تا مراحل خروج را انجام دهید.

2. فرم اظهارنامه گمرکی را باید تکمیل کنید. همانند ورود به کیش، در این مرحله باید مدارک شناسایی خود را ارائه کنید.

3. باید در مرحله سوم عوارض ورودی را پرداخت کنید. در مواردی ممکن است از شما بخواهند تا جریمه های احتمالی اتفاق افتاده در کیش را هم پرداخت کنید.

4. برگه ورود موقت یا همان مجوز گمرکی در کنار فیش پرداخت عوارض ورودی را به مراجع تحویل گیرنده ارائه کنید تا اجازه سوار شدن به کشتی را داشته باشید.

5. مهر و امضا (تایید) فرم کاپوتاژ در بندرگاه آخرین مرحله از این فرایند است.

سخن پایانی

در این مقاله با چگونگی خروج خودرو از کیش و مراحل انجام ان آشنا شدیم. اگر در ورود خودرو به این جزیره دچار مشکل شدید نگران نباشید. شرکت کافه رنت، ارائه دهنده انواع خودروهای لوکس و اقتصادی در کیش و سایر شهرهاست.

شما می توانید با در نظر داشتن خودروی مدنظر خود، از سایت مجموعه اقدام به اجاره خودرو کنید. کارشناسان شرکت، همه روزه جهت پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات شما، در در دسترس هستند. در این صورت می توانید با اجاره خودرو در کیش و استفاده از خدمات کافه رنت، بدون هیچ دغدغه ای در این جزیره زیبا گردش کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 39 - 2
02149934