همه چیز راجع به شرکت خودروسازی فولکس واگن

فُلکس واگِن آگِ (به زبان آلمانی، Volkswagen AG)

بدون شک، شرکت آلمانی فولکس واگن را می توان بزرگ ترین هولدینگ خودروسازی در جهان نامید. فولکس واگن یک کمپانی خودروسازی و صنایع سنگین آلمانی و چند ملیتی است. این کمپانی بزرگ در زمینه های: طراحی، مهندسی، تولید و توزیع انواع خودرو، وسایل نقلیه تجاری موتورسیکلت ها، موتورهای درون سوز و توربین ها فعالیت می نماید.

فولکس واگن در لغت نامه آلمانی به معنای خودرویی برای مردم است. این برند آلمانی در بازارهای جهانی به عنوان امپراتور صنعت خودرو مشهور است و با دارا بودن سهام مالکیت شرکت هایی مثل بنتلی، پورشه، آئودی، لامبورگینی، بوگاتی، دوکاتی، اشکودا، دوکاتی، سئات و اسکانیا، به عنوان یکی از ارکان اصلی صنعت مهم و استراتژیک خودرو در تمام دنیا به شمار می رود.

کارخانه فولکس واگن

تاریخچه فولکس واگن

اگر تاریخچه اجاره خودرو را مطالعه کرده باشید، حتما نام این کمپانی را در آن مطلب دیده اید. بسیاری از افراد بر این باورند که اجاره خودرو اولین بار توسط کمپانی فولکس واگن پایه گذاری شد، بدین ترتیب که این شرکت های خودروهای تولیدی خود را به فروش نمی رساند و فقط و فقط این خودروها را اجاره می داد. در ادامه بیشتر مسیر 0 تا 100 این غول خودروسازی را بررسی خواهیم نمود.

این گروه خودروسازی اولین بار در اواسط دهه 30 میلادی به دستور رهبر آن دوران آلمان (آدولف هیتلر) پایه گذاری شد. این رهبر قدرتمند، به شخصی به نام فردیناند پورشه که در آن زمان یک مهندس مکانیک بود، دستور داد تا خودرویی را تولید کند که تمام اقشار جامعه بتوانند از آن استفاده کنند و کارهای روزمره خود را انجام دهند. به همین خاطر نام این کمپانی بزرگ فولکس واگن یعنی خودرویی برای مردم نهاده شد.


فولکس واگن از سال 2011 تاکنون در جایگاه بزرگترین شرکت خودروسازی اروپا قرار دارد و پس از تویوتا، به عنوان دومین خودروساز بزرگ جهان به حساب می آید. در سال 2016 این کمپانی توانست از حیث فروش بر رقیب خود یعنی تویوتا پیشی بگیرد و در سال 2017 نیز با فروش 10٫7 میلیون خودرو، عنوان بزرگ ترین خودروساز جهان را از آن خود کرد. ما قبل تر، تاریخچه ی تویوتا، رقیب سر سخت این کمپانی را گفته بودیم که خواندن آن نیز خالی از لطف نیست.
این گروه علاوه بر مالکیت برندهای خودرو دارای 94 کارخانه تولید خودرو در 24 کشور و 340 شرکت زیرمجموعه می باشد. دفتر مرکزی این کمپانی در شهر وولفسبورگ، ایالت نیدرزاکسن آلمان قرار دارد.

تاریخچه فولکس واگن در سال های 1937 تا 1970

در آغاز دهه 1930 بازار خودروی آلمان شامل خودروهای گوناگون گران قیمت بود، اما توانایی خرید اکثر مردم این کشور در حد یک موتورسیکلت بود. پروژه های بسیاری توسط کارخانه های مختلف و بزرگی چون مرسدس، آدلر، استیر، هانوماگ و… آغاز شد، تا خودرویی ارزان و عمومی تولید شود. در آن زمان آدولف هیتلر، رهبر نازی های آلمان نیز، به فکر ساختن یک خودروی ارزان قیمت بود، خودرویی که همگان بتوانند آن را خریداری کنند. اگرچه او هرگز نتوانست رانندگی را تجربه نماید؛ اما علاقه بسیاری به خودرو داشت!

فردیناند پورشه، یکی دیگر از علاقه مندان این طرح بود که با صرف انرژی بسیار و تجربیات گسترده خود، اولین خودرو کوچکش را در سال 1922 ساخت. او برای تولید انبوه این خودرو در سطح گسترده، تلاش بسیاری کرد. آرزوی او برای ساخت خودرو همگانی، سرانجام در سال 1930 با ایجاد کارخانه ای نه چندان بزرگ برآورده شد؛ اما او تصمیم داشت خودروهایی بزرگ تر با کارایی بالاتر و قیمت پایین تر تولید کند تا مردم بجای استفاده از اجاره خودرو ، بتوانند خودروی مورنظرشان را خریداری کنند.

تاریخچه فولکس واگن

بنابراین او فعالیتش را با کار بر روی پروژه جدیدی آغاز و یک موتور 5 سیلندر طراحی کرد. با حمایت های هیتلر، شرکت پورشه توانست، این خودروها را در حدود نصف قیمت نسبت به بقیه ی خودروهای موجود در آلمان، ارائه نماید. سه مدل نخست این خودرو، در پارکینگ خانه فردیناند تولید شد، سپس طرح های او در اختیار شرکت خودروسازی اوپل قرار گرفت و خودروهایی با قیمت های بسیار ارزان تولید شد.

البته این مدل نواقصی هم داشت که برای اصلاح آن سرمایه گذاری بزرگی از سوی جبهه کارگری آلمانی صورت گرفت و از این سرمایه، سه ماه بعد، شرکت فولکس واگن تأسیس شد. پورشه به منظور بالا بردن کیفیت تولیدات این کمپانی، به مطالعه بر روی خودروهای آمریکایی پرداخت. نخستین مدل تولیدشده قبل از جنگ این شرکت، کی دی اف-واگن بود که در سال 1939 تولید شد. همه این خودرو را با نام «فولکس واگن بیتل» می شناختند.
بنابراین او فعالیتش را با کار بر روی پروژه جدیدی آغاز و یک موتور 5 سیلندر طراحی کرد. با حمایت های هیتلر، شرکت پورشه توانست، این خودروها را در حدود نصف قیمت نسبت به بقیه ی خودروهای موجود در آلمان، ارائه نماید. سه مدل نخست این خودرو، در پارکینگ خانه فردیناند تولید شد، سپس طرح های او در اختیار شرکت خودروسازی اوپل قرار گرفت و خودروهایی با قیمت های بسیار ارزان تولید شد.

البته این مدل نواقصی هم داشت که برای اصلاح آن سرمایه گذاری بزرگی از سوی جبهه کارگری آلمانی صورت گرفت و از این سرمایه، سه ماه بعد، شرکت فولکس واگن تأسیس شد. پورشه به منظور بالا بردن کیفیت تولیدات این کمپانی، به مطالعه بر روی خودروهای آمریکایی پرداخت. نخستین مدل تولیدشده قبل از جنگ این شرکت، کی دی اف-واگن بود که در سال 1939 تولید شد. همه این خودرو را با نام «فولکس واگن بیتل» می شناختند.
کمپانی فولکس واگن در آغاز سال 1948 به آلمان پس داده شد و «هاینریش نورداف» ریاست آن را برعهده گرفت. او تصمیم گرفت شرکت را گسترش دهد و در این راستا، دو کارخانه برای تولید نمونه هایی با سقف متحرک (کروکی) برای فولکس واگن قورباغه ای در نظر گرفته شد. کارخانه ی کارمان برای ساخت نمونه چهار نفره و کارخانه ی هبمولر برای نمونه های دو نفره انتخاب شدند.

هاینریش نورداف قبل از آن برای شرکت های اپل و ب ام و کار کرده بود و اطلاعات خوبی در زمینه خودروهای آمریکایی و روش تولید انبوه آن ها داشت. او با علم صادرات خودرو به طور کامل آشنا بود و در همان سال بسیاری از تولیدات این شرکت را به خارج از آلمان صادر کرد. این خودروها عبارت بودند از: فولکس واگن تیپ 2 تولید 1955، فولکس واگن تیپ 3 تولید سال 1961، فولکس واگن تیپ 4 تولید 1968 و فولکس واگن 181 تولیدشده ی سال 1969.

فولکس واگن

تاریخچة فولکس واگن از 1970 تا به امروز

از دوران پرافتخار این شرکت اصیل آلمانی را می توان بین سال های 1991 الی 2000 میلادی عنوان نمود. زیرا گروه فولکس واگن با تأسیس خطوط تولید خود در کشورهایی مثل ترکیه، روسیه، اسلواکی و … تولید خودروهای خود را بیش از پیش سرعت داد و تیراژ تولید خود را به بیش از 7 میلیون دستگاه در سال افزایش داد. علاوه بر این، در این دوران فولکس واگن با عرضة نسل سوم گلف با نام (MK3) که در همان سال موفق به دریافت خودرو سال اروپا شد، یکی دیگر از افتخارات خود را رقم زند و نسل چهارم این مدل نیز با نام (MK4) در آخرهای سال 1997 تولید گردید و توانست آمار فروش فوق العاده ای را کسب نماید.

سرانجام، به دوران پس از سال 2000 میلادی و زمان فعلی می رسیم. در این دوران فولکس واگن بارها به عنوان بزرگ ترین خودروساز جهان انتخاب شد و با افتخار لقب امپراتوری جهان در صنعت خودروسازی را به خود اختصاص داد. همچنین، این شرکت آلمانی در این دوران معاصر، موفق به تنوع بخشیدن به محصولات خود با تولیداتی همچون تیگوان (کراس اورر شهری)، پاسات (نمونه کوپه)، روتان (مینی ون)، نسل ششم و هفتم گلف شد.

اتومبیل های برتر فولکس واگن، میراث هیتلر!

فولکس واگن میراث هیتلر

• فولکس واگن بیتل (Beetle)

فولکس واگن قورباغه ای بیش از 21 میلیون دستگاه از انواع و اقسامِ مدل های آن در سرتاسر دنیا به فروش رسید. این رقم نشان دهنده عملکرد فوق العاده بیتل در دنیا است. فروش خارق العاده فولکس واگن بیتل باعث شد که فولکس واگن بدون دغدغه آن را به فراوری برساند. در پایان سال 2003 فراوری بیتل متوقف شد؛ اما هشت سال بعد دوباره پا به بازار خودرو گذاشت. اما کار از کار گذشته بود و فولکس وانگن قورباغه ای مدرن کمپانی هرگز پیروز ظاهر نشد.

• فولکس واگن گلف آر 32 (Golf R32)

در بین اتومبیل های فولکس واگن فقط مدل بیتل به شهرت و محبوبیت دنیای نرسید. گلف آر 32 هم یکی از محبوب ترین محصولات فولکس واگن بود و عملکرد آن در جاده بسیار عالی بود. این اتومبیل از سال 2003 تا سال 2008 به فراوری رسید و به یکی از محبوب ترین اتومبیل های دنیا در میان رانندگان مطرح اتومبیل رانی تبدیل شد. در این اتومبیل از پیشرانه 3.2 لیتری و از نوع VR6 استفاده شده و حداکثر سرعت آن به 155 مایل در ساعت می رسد. شهرت گلف آر 32 این اتومبیل را وارد چند بازی ویدئویی کرد و به این ترتیب میزان محبوبیت آن افزایش چشم گیری پیدا کرد.

• گلف جی تی آی (Golf GTi)

یکی از بهترین و محبوب ترین اتومبیل های کمپانی فولکس واگن آلمان را باید گلف جی تی آی برشمرد. جی تی آی (GTi) مخفف (Grand Tourer Injection) بوده و مفهوم آن به زبان ساده این است که در این محصول از سیستم تزریق مستقیم سوخت استفاده شده است. مدل جدید جی تی آی 228 اسب بخار قدرت داشته و از پیشرانه ای 4 سیلندر و با حجم 2 لیتر بهره می برد. گلف جی تی آی مدرن ترین اتومبیل کلاسیک فولکس واگن بوده و هنوز نسخه های جدید آن تشابهاتی با مدل های قدیمی جی تی آی دارند.

فولکس

• فولکس واگن جتا (Jetta)

تولید خودروی جتا در دهه 1970 شروع شد. اکنون نیز شاهد حضور آن در مناطق مختلف دنیا هستیم. این اتومبیل اصالت خود را به خوبی حفظ نموده و یکی از بهترین محصولات فولکس واگن آلمان است. جدیدترین نسخه جتا، جی ال آی نام دارد. در این خودرو نیز از پیشرانه ای با توان 228 اسب بخار و مشابه با پیشرانه گلف جی تی آی استفاده شده است. گیربکس های مورد استفاده در فولکس واگن جتا هم با گلف جی تی آی تفاوتی ندارد.

• پاسات (Passat)

کمپانی فولکس واگن در اوایل دهه 1970 میلادی مدل پاسات را به فرآوری رساند. نسل اول این اتومبیل با نام پاسات بی وان شناخته شده و با استقبال مشتریان فولکس واگن روبرو شد. این اتومبیل هنوز هم با انجام تغییراتی بنیادین به فراوری رسیده و اکنون پاسات بی 8 یا نسل هفتم آن را باید یکی از باکیفیت ترین خودروهای خانوادگی دانست. پاسات یک اتومبیل خانوادگی بوده و در شرایط گوناگون می توان با آن رانندگی کرد. پاسات جوایز مختلفی کسب نموده و توسط مجله موتور ترند به عنوان خودروی سال 2012 نیز معرفی گردیده است.

• فائتون (Phaeton)

فائتون پاسخی از جانب فولکس واگن به کمپانی های مرسدس بنز و BMW بود. فولکس در کوشش بود که با حفظ کیفیت و بهبود بخشیدن به عملکرد فنی محصولاتش، از رقبای سبقت بگیرد؛ اما این امکان وجود نداشت و هزینه های فراوری به شدت بالا می رفت. فولکس واگن آخرین فائتون ها را به سیستم جلوگیری از برخورد با روبرو، اینترنت موبایل و ... مجهز کرد و امیدوار بود که در برابر لوکس های مرسدس بنز و BMW دست بالاتر را داشته باشد اما فائتون تنها در بازارهای چین و کره جنوبی پیروز بود و به شهرت رسید.

• توارگ (Touareg)

در حال حاضر نسل سوم توارگ به فراوری رسیده و فولکس واگن ترکیبی از یک خودروی متوسط و لوکس را روانه بازارهای دنیای نموده است. سیستم فنی و قابلیت های توراگ درست مانند خواهر و برادران آن در کمپانی های پورشه و آئودی است. به عبارت دیگر توراگ به شدت از نظر فنی و ... شبیه به پورشه کاین و آئودی Q7 است. جدیدترین مدل توارگ از پیشرانه V8 توربو استفاده نموده و حداکثر سرعت آن به 155 مایل در ساعت می رسد. توارگ اتومبیلی خانوادگی بوده و قیمت مناسبی دارد.

خودرو توارگ

اجاره فولکس واگن

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، فولکس واگن صاحب بخش اعظمی شرکت های مطرح خودرووسازی از جمله پورشه و لامبورگینی می باشد و ما در مطلب اجاره پورشه در کافه رنت به طور کامل درباره ی خودروهای این کمپانی و شرایط لازم برای اجاره آن ها صحبت کرده ایم. از آنجایی که اجاره خودروهای اروپایی در ایران بسیار طرفدار است، کافه رنت در لیست خودروهای خود تعداد بالایی خودروهای اروپایی زیرمجموعه فولکس واگن دارد که شما میتوانید گزینه اجاره خودرو بدون راننده را انتخاب کنید و خودرو را به صورت بدون راننده اجاره کنید.

خدمات رنت خودرو

در دنیایی که اقتصاد حرف اول را می زند اجاره ماشین می تواند بسیار کارآمد باشد. مردم با استفاده از رنت خودرو با هزینه کمتر، صرفه جویی و استفاده بهینه از وقت خود می توانند در زندگی از رفاه بیشتری برخوردار باشند. افراد زیادی برای به دست آوردن امکانات و رفاه راه های متفاوتی را امتحان می کنند. ما به شما راهکار اجارة خودرو از کافه رنت را ارائه می دهیم که در عین صرفه جویی در هزینه از امکانات و رفاهیت در سفرها یا هر موقعیت رانندگی دیگر، برخوردار شوید. اگر از شرایط و مدارک لازم برای اجاره خودرو بی اطلاع اید، می توانید تمام این قوانین در صفحه شرایط و مدارک لازم برای اجاره خودرو بررسی کنید.

خدمات کافه رنت :


1. اجاره خودرو بدون راننده
2. اجاره ماشین ترانسفر فرودگاهی
3. اجاره ماشین عروس
4. اجاره ماشین یا خدمات ویژه برای ارگان های شخصی و یا دولتی


کافه رنت تمام این خدمات را به شما ارائه خواهد داد. اگر خودرویی را دوست دارید اما قصد خرید آن را ندارید می توانید از سایت کافه رنت آن را به آسانی اجاره کرده و در اختیار خود قرار دهید. مجموعة کافه رنت در تلاش است تا شما بهترین ها و ایمن ترین ها را با توجه به شرایط دلخواهتان تجربه کنید. با کافه رنت همراه باشید.

پیشنهاد نویسنده: تاریخچه BMW

دیدگاه شما

فرمول: 49 - 26
02149934