تویوتا لندکروز جنگجوی ژاپنی

لقب جنگجوی ژاپنی به خاطر این به تویوتا لندکروز داده شده که در سال 1951 به سفارش ارتش آمریکا برای استفاده نظامیان طراحی و تولید شد.
بسیاری از طرف داران تویوتا لندکروز آن را گل سرسبد خودروهای تویوتا می دانند. این خودرو که دارای استحکام بدنة بی نظیر است، طراحی داخلی بسیار زیبا، فضای داخلی بزرگ و امکانات ایمنی بالایی دارد.

چرا تویوتا لندکروز؟

زیرا مجهز است به دو دیفرانسیل، قابلیت مناسبی برای آفرود دارد. تویوتا لندکروز V6 با حجم موتور 3956 سی سی و قدرت 240 اسب بخار، پیشرانة قدرتمندی دارد و می تواند سرعت 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 9.2 ثانیه پر کند. تویوتا لندکروز در باک خود 93 لیتر بنزین جای می دهد و مصرف سوخت ترکیبی آن 13.1 لیتر است.
تویوتا لندکروز در دو تیپ VXR و GXR در بازار کشور عرضه می شود؛ VXR تیپ فول تویوتا لندکروز است که به طور محدود در بازار یافت می شود، تیپ GXR نیز به عنوان تیپ نیمه فول لندکروز شناخته می شود و از آپشن های محدودتری برخوردار است.


اگر به دنبال هم سفری فوق العاده برای سفر و گردش در مسیرهای آفرودی هستید، به تویوتا لندکروز اعتماد کنید. زیرا قطعات این خودرو طوری طراحی شده که تجربه رانندگی لذت بخش و مطمئن در مسیرهای ناهموار و کوهستانی را به شما هدیه می دهد. اگرچه این خودرو برای رانندگی در مسیرهای شهری چندان مناسب به نظر نمی رسد، ولی طرف داران تویوتا لندکروز برای سفرهای برون شهری و رانندگی مطمئن در جاده ها، از این خودرو خاطره خوبی دارند.


اگر به سوار شدن و تجربة رانندگی با تویوتا لندکروز علاقه مند شده اید و اگر از نظر شما خرید این خودرو صرفه اقتصادی ندارد، می توانید از سایت کافه رنت نسبت به اجاره ی خودروهای تویوتا اقدام کنید و لذت رانندگی با یکی از لاکچری ترین شاسی بلندهای دنیا را تجربه کنید.

تویوتا لندکروز جنگجوی ژاپنی

تویوتا لندکروز در چند نسل تولید شده؟

نسل اول- تویوتا لندکروز جیپ سری BJ :

از ترکیب قطعات جیپ ویلیز و موتورهای شش سیلندر 3.4 لیتری خطی سری B تویوتا ساخته شده است.

نسل دوم- تویوتا لندکروز سری 30/20 :

توسط پیشرانه شش سیلندر خطی سری F تویوتا ساخته شده که 3.9 لیتر حجم دارد. دوام بالای این پیشرانه یکی از دلایل ایجاد شهرت برای تویوتا لندکروز شد.

نسل سوم- تویوتا لندکروز سری 40:

یکی از نسل های نمادین تویوتا لندکروز که در فاصله سال های 1960 تا 1980 روی خط تولید قرار داشت، و میراث دار سری 20 بود و با توجه به رضایت مشتریان با تغییرات متعددی به بازار عرضه شد.

نسل چهارم- تویوتا لندکروز سری 50:

این نسل از تویوتا در سال 1967 به بازار آمد. با این تفاوت که راحت تر و شکیل تر بود و برای استفاده شهری و جاده ای بهینه سازی شد. معروف به خودروی جاده بود که برای مسیرهای طولانی مدت در اتوبان ها طراحی شد و تولید آن تا سال 1979 ادامه داشت.

تویوتا لندکروز قدیمی

نسل پنجم- تویوتا لندکروز سری 60:

این تویوتا که در سال 1980 به بازار آمد، خودرویی خاطره انگیز و به یاد ماندنی برای ایرانیان محسوب می شود، زیرا در خدمات رسانی نیروهای ایرانی در جنگ هشت ساله، نقش مهمی ایفا کرد. از نظر بدنه و سیستم تعلیق، قوی تر و همین طور سواری بهتری نسبت به نسل های گذشتة خود داشت و با استقبال بیشتری مواجه شد.

نسل ششم - تویوتا لندکروز سری 70:

این نسل افسانه ای میراث دار سری 40 به شمار می رود که از سال 1984 تا کنون در حال تولید است. فرقش با نسل های گذشته در ترکیب عملکرد آفرودی فوق العادة سری 40 و سواری راحت سری 60 است.

نسل هفتم - تویوتا لندکروز سری 80:

این تویوتا در سال 1990 تولید شد و تفاوتش نسبت به سری های قبل در عریض و طویل بودنش است و از سیستم انتقال قدرت جدیدی بهره مند شد. تویوتای سری 80 پایه گذار یکی دیگر از محصولات مشهور تویوتا (لکسوس LX) بود که به نوعی نسخه گران تر و مجهزتر لندکروز شناخته می شود.

تویوتا لندکروز

نسل هشتم - تویوتا لندکروز سری 100:

تفاوت تویوتای سری 100 در پنجاه درصد افزایش استحکام شاسی نسبت به سری های قبل است و بزرگ ترین تغییر آن نسبت به سری 80، پیشرانه V8 بود که 4.7 لیتر حجم داشت.
این لندکروز در ناوگان نیروهای نظامی و انتظامی ایران مورد استفاده قرار گرفت.

نسل نهم - تویوتا لندکروز سری 200:

یکی از مشهورترین نسل های این خودرو به حساب می آید و در بازار ایران، اولین بار در سال 2007 عرضه شد. سری 200 نسبت به سری قبل خود از نظر نمای ظاهری و آپشن ها مقدار زیادی ارتقا یافت.

نسل دهم - تویوتا لندکروز سری 300:

نسل جدید آفرود ژاپنی لندکروز سری 300 است که با تفاوت زیادی نسبت به دو نسل قبل همراه است. کاهش مصرف سوخت پیشرانه، بهبود در سیستم تعلیق و کاهش وزن 200 کیلوگرمی از تغییرات قابل توجه این سری است.

6 مزیت قابل توجه در تویوتا لندکروز:


1) توانایی آفرود
2)بازار دست دوم مناسب
3) کیفیت ساخت بالا
4)فنربندی نرم و قدرتمند
5)فضاسازی داخلی مناسب
6)امکانات رفاهی و ایمنی

تویوتا لندکروز در رودخانه

1- توانایی آفرود:

مهم ترین ویژگی تویوتا لندکروز که آن را به عنوان یک خودروی آفرودی متمایز می کند، استفاده از دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی و محدودکننده لغزش است که کمک می کند تا تسلط بیشتری بر رانندگی در مسیرهای ناهموار و سنگلاخ داشته باشید. به علاوه انتخاب یک گیربکس 5 دنده اتوماتیک با قابلیت شیفت لاک برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ ها و هماهنگی دقیق میان پیشرانه و گیربکس، تویوتا لندکروز را به خودرویی راحت و مناسب در حین رانندگی بدل کرده است.
علاقه مندان به گردش در طبیعت نگران نباشید، با وجود تویوتا لندکروز می توانید به رؤیاهایتان برسید و سفری ماجراجویانه تجربه کنید. برای رفتن به ارتفاعات و مکان های ناهموار از کافه رنت تویوتا لندکروز اجاره کنید که مناسب ترین گزینه است.

2-بازار دست دوم مناسب:

اگر از خریدن هر ماشینی ، ترس این را داشته باشید که روزی روی دستتان بماند و خریدار اول و آخرش خودتان باشید، در مورد تویوتا لندکروز این مسئله صدق نمی کند. زیرا آن قدر امکانات رفاهی و آپشن های قابل توجه دارد که هنگام فروش، آن را در هوا از دستتان می قاپند.

3-کیفیت ساخت بالا:

اگر تاکید می کنیم که این خودرو، گزینة مناسبی برای سفرهای جاده ای است. زیرا استفاده از مواد باکیفیت در ساخت خودرو و همین طور کابین مناسب و راحت برای سرنشینان، باعث شده در مواجهه با عوامل غیرقابل پیش بینی در طبیعت، دچار مشکلات جدی نشوید.


عایق بندی مناسب، باعث جلوگیری صداهای ایجاد شده در موتور به درون کابین می شود. با این وجود محیطی آرام داخل کابین به وجود می آید که باعث آرامش سرنشینان برای سفری مطمئن و راحت می شود.

تویوتا لندکروز مشکی

4-فنربندی نرم و قدرتمند:

وقتی صحبت از خودروهای آفرود می شود، داشتن سیستم فنربندی مناسب یکی از ویژگی های مهم آن به حساب می آید که با این وجود علاوه بر کنترل راحت خودرو، کوبش های کمتری به اتاق خودرو منتقل می شود.
وقتی به شما تویوتا لندکروز را معرفی می کنیم به خاطر همین امکانات منحصر به فردش است. یک آفرود حرفه ای برای سفرهای خاطره انگیزتان؛ تویوتا لندکروز یکی از محبوب ترین و پرطرف دارترین آفرودهای مورد اجاره در کافه رنت است.

5- فضاسازی داخلی مناسب:

جدا از جاده های پرخطر کشور و اتفاقات بد جاده ای، داشتن خودرویی ایمن و راحت یکی از موهبت هاست.
تویوتا لندکروز با داشتن ارتفاع 1890 میلی متری و فاصله محوری 2850 میلی متری، فضای کافی و راحت برای سر و پای سرنشینان ایجاد کرده تا حتی الامکان فضای امن و مناسبی درون ماشین ایجاد شود.
همیشه خانواده ها علاقه مند به سفرهای دسته جمعی هستند، و بیشتر مشکل محدودیت جا در ماشین، نسبت به تعداد افراد است که مجبور می شوند با دو ماشین سفر کنند. تویوتا لندکروز با فضای کافی و مناسب، یک سفر خانوادگی با خاطره دور هم بودن را به وجود می آورد .

فضای داخلی تویوتا لندکروز

6-امکانات رفاهی و ایمنی سطح بالا:

ایجاد ایمنی در سفرهای جاده ای دغدغة خیلی ها به حساب می آید. داشتن خودرویی با ایمنی بالا خواستة همه مسافران جاده ای است. تویوتا لندکروز با داشتن آپشن های فوق العاده، رانندگی در مسیرهای پرخطر را آسان می کند.

10 آپشن فوق العاده تویوتا لندکروز:


1-وینچ(Winch)
2-کول باکس (Cool Box)
3-دنده کمکی (Transfer Case)
4-قفل دیفرانسیل (Diff Lock)
5-کلید ECT PWR
6-کلید شروع حرکت با دنده دو
7-سیستم کنترل کشش فعال (A-TRAC)
8-سنسور و دوربین پارک
9-ترمز دستی کلاسیک
10- کروز کنترل

1- وینچ(Winch)

هنگام گیر کردن خودرو در موقعیت های بحرانی مثل گل و لای یا چاله های عمیق، می توان از وینچ استفاده کرد. از مزایای وینچ، امدادرسانی به سایر خودروها نیز است.
این قرقره برقی در سپر جلوی تویوتا لندکروز کار گذاشته شده و نیروی خود را از یک الکتروموتور دریافت می کند.

وینچ(Winch)

2- کول باکس (Cool Box)

در تویوتا لندکروز آپشن کول باکس برای حفظ خنکی نوشیدنی ها در سفر است. باد کولر امکان ورود به کنسول مرکزی را دارد و با استفاده از آن می توان مواد غذایی و نوشیدنی ها را در این محفظة نسبتاً سرد، نگهداری کرد.

3- دنده کمکی (Transfer Case)

از اصلی ترین ملزومات خودروهای آفرودی، می توان به مجهز بودن به دنده کمکی اشاره کرد. تویوتا لندکروز یک SUV تمام عیار است و با استفاده از یک کلید چرخشی روی داشبورد، می توان دنده کمکی این خودرو را در حالت های L4 و H4 قرار داد.

4- قفل دیفرانسیل (Diff Lock)

قفل دیفرانسیل از مواردی است که مهارت آفرودی بالای لندکروز را به رخ می کشد. زیرا امروزه این آپشن در کمتر شاسی بلندی به چشم می خورد.
در پنل سمت چپ راننده کلیدی برای قفل دیفرانسیل عقب تعبیه شده که با فعال کردن آن، دیفرانسیل عقب بسته یا قفل می شود. در حقیقت نیرو بین چرخ چپ و راست محور عقب به صورت مساوی تقسیم می شود.
کلید دیگری در لندکروز وجود دارد که دیفرانسیل مرکزی را قفل می کند. با این کار نیرو بین محورهای جلو و عقب به صورت پنجاه، پنجاه تقسیم می شود.

5- کلید ECT PWR

کلید قدرت روی کنسول مرکزی و در کنار دسته دنده تویوتا لندکروز قرار گرفته است. با فشردن کلید عملکرد گیربکس پنج دنده خودکار خودرو تغییر کرده و دنده ها در دور موتور بالاتری تعویض می شوند.

کلید ECT PWR

6-کلید شروع حرکت با دنده دو n 2nd

این کلید روی کنسول مرکزی تویوتا لندکروز در کنار کلید ECT PWR، به چشم می خورد. موارد استفاده از آن در زمانی است که بخواهید در سطحی بسیار لغزنده مانند برف و یخ حرکت کنید. با فعال شدن این کلید خودرو به جای دنده یک، با دنده دو شروع به حرکت می کند و از هرزگردی چرخ ها جلوگیری می کند.

7- سیستم کنترل کشش فعال (A-TRAC)

سیستم کنترل کشش فعال، سامانه هایی ضدلغزش هستند. این سیستم نه تنها از هرزگردی چرخ ها جلوگیری می کند، بلکه لحظه به لحظه با پایش میزان چسبندگی چرخ ها می تواند کاهش پایداری در هر یک از چرخ ها، تشخیص دهد و ترمز آن چرخ را فعال کند.

8- سنسور و دوربین پارک

تویوتا لندکروز هم امکاناتی مثل سایر شاسی بلندها دارد، فضای محدودی از بخش عقب خودرو از پشت فرمان دید دارد که باعث می شود پارک کردن این خودروی 5 متری، بدون استفاده از سیستم های کمک پارک، کاری غیرممکن شود.


سنسورهای پارک جلو و عقب در کنار دوربین دید عقب، یکی از آپشن های ضروری برای تویوتا لندکروز است. علاوه بر هشدارهای سنسور پارک می توانید از صفحه مانیتور 8 اینچی موجود در مرکز داشبورد، تصاویر عقب را مشاهده کنید.

9- ترمز دستی کلاسیک

شاید تعجب کنید چرا در لیست آپشن های تویوتا لندکروز به جای ترمز پارک برقی هنوز ترمز دستی نصب می شود.
در واقع تویوتا نه به خاطر کاهش هزینه بلکه به این دلیل از ترمز دستی استفاده می کند که ترمز پارک برقی به دلیل مکانیزم الکترونیکی، احتمال خرابی اش به مراتب بیشتر از نمونه مکانیکی آن است.

کروز کنترل

10- کروز کنترل

در سمت راست فرمان تویوتا لندکروز، اهرمی وجود دارد که با استفاده از آن می توانید کروز کنترل خودرو را روشن و خاموش یا تنظیم کنید. کارایی این سیستم به راننده این امکان را می دهد تا سرعت ثابتی را برای خودرو تعریف کرده و به راحتی پای خود را از روی پدال گاز بردارد و استراحت کند. البته این آپشن در بازار جهانی برای لندکروز عرضه می شود نه در بازار ایران.


کافه رنت با بیش از یک دهه سابقة درخشان در اجاره خودرو، خودروهای لوکس و اقتصادی همراه با راننده و یا بدون راننده در اختیارتان قرار می دهد. تنوع در نوع ماشین، تحویل در هرجا که هستید، تهران یا سراسر ایران با پشتیبانی 24 ساعته و خدمات امدادرسانی در تمام جاده های کشور در خدمت شماست.

تویوتا لندکروز سفید

حرف آخر:

اگر امکانات و راحتی در سفر برایتان اهمیت دارد و از ملزومات یک سفر خاطره انگیز به حساب می آید، بی معطلی تویوتا لندکروز را انتخاب کنید تا لذت سفری ماجراجویانه در حین آرامش و راحتی را در کامتان شیرین و ماندگار کند.
نمی توان ادعا کرد که تویوتا لندکروز خودرویی پرآپشن است. ولی با این وجود، قدرت بالا، کیفت ساخت قابل توجه، توانایی آفرود، راحتی سرنشینان و ایمنی بالا از اصلی ترین مشخصه های این خودرو است. جان سخت بودن و قدرتمند بودن این جنگجوی ژاپنی مثال زدنی و ستودنی است.

دیدگاه شما

فرمول: 44 - 2
02149934