سفر به دریاچه سراوان

استان گیلان ازنظر جاذبه های گردشگری زبانزد خاص و عام است. سراوان نام روستایی از توابع شهرستان رشت بوده که در دل طبیعت و در منطقه ای زیبا و خوش آب وهوا و در کنار رودخانه گیله رود قرار دارد. این روستا قدمت تاریخی زیادی دارد و در همسایه پارک جنگلی سراوان واقع شده است. پارک جنگلی سراوان از زیباترین جاذبه های دیدنی است که در کنار رودخانه های سفیدرود و سیاه رود قرار دارد و بر این اساس از شرایط آب و هوایی بسیار مطلوبی نسبت به سایر جنگل های شمال کشور برخوردار است. در این پارک می توان لحظاتی خوش و لذت بخش را در کنار خانواده سپری کرد.

• طبیعت دریاچه سراوان

در سفر به دریاچه سراوان، درصورتی که عاشق برکه و دریاچه هستید توصیه می کنیم که حتماً بعد از ورود به پارک جنگلی، به دریاچه تماشایی سراوان که در این جنگل قرار دارد سری بزنید. این دریاچه از زیباترین جاذبه های دیدنی پارک جنگلی سراوان است. درختان سر به آسمان نهاده، رودخانه پرجوش وخروش، جنگل سرسبز، از چشم اندازهای بسیار زیبای اطراف این دریاچه می باشند.
از جاذبه های دیدنی دریاچه سراوان، مفروش بودن سطح دریاچه از پوشش های گیاهی است که در نگاه اول چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. قایقرانی در این دریاچه از تفریحات بسیار انرژی بخش است که آن را به شدت توصیه می کنیم. در بیشتر مواقع شما در این دریاچه صدایی جز صدای خوش الحان پرندگان زیبا صدای دیگری نخواهید شنید. یک سکون دلنشین که تمام خستگی شلوغی های شهر را از بین می برد.

سفر به دریاچه سراوان

• اطراف دریاچه سراوان چه گونه های گیاهی و جانوری وجود دارد؟

پوشش گیاهی

پوشش گیاهی پارک جنگلی سراوان و اطراف دریاچه سراوان بسیار سرسبز است. چشم اندازهای طبیعی زیبای این پارک جنگلی مرهون وجود گونه های گیاهی کم نظیر خواهد بود. همان طور که قبلاً نیز گفته شد، نوعی خزه سبز روی سطح دریاچه سراوان را پوشانده و این پوشش موجب شده که سطح دریاچه کاملاً سبز و زیبا به نظر برسد.
پوشش گیاهی پارک جنگلی سراوان در دو دسته طبقه بندی می گردند. دسته اول درختان و گیاهان طبیعی و خودرو هستند. از جمله این گیاهان می توان به گونه هایی همچون بلوط، ممرز، سفید پت، آلوچه، انجیلی، توسکا، بید و بیدمشک جنگلی اشاره نمود. دسته دوم درختان و گیاهانی هستند که به مرور و باگذشت زمان در این پارک کاشته شده اند. درختان سرو نقره ای، زربین، کاج سیلوستریس و کاج تدا ازجمله درختانی هستند که در دسته ی دوم قرار دارند.

گونه های جانوری

گونه های متنوعی از حیوانات و پرندگان در سراسر محیط اطراف دریاچه سراوان و پارک جنگلی زندگی می کنند که از میان آن ها می توان، راسو، خرگوش، قرقاول، کبک، دارکوب، جغد جنگلی را اشاره نمود. همچنین در این منطقه انواع خزندگان و حشره های متنوع نیز زندگی می کنند.

• مناسب ترین زمان جهت سفر به دریاچه سراوان

از جذاب ترین مکان های گردشگری رشت، می توان به دریاچه سراوان و همین طور پارک جنگلی آن اشاره نمود. در چهار فصل سال، این مکان ها همواره زیبا بوده و در هر فصلی می توانید عازم سفر به این منطقه ی زیبا شوید.

بهار و تابستان دریاچه سراوان

فصل های بهار و تابستان جهت پیاده روی و گردش و همین طور قایق سواری بسیار عالی است؛ زیرا در این تایم دریاچه کاملاً سبز بوده و هوا نیز بسیار معتدل و مطلوب است. پوشش انبوه درختان و مرتفع بودن پارک جنگلی موجب شده که این منطقه خنک تر از قسمت های دیگر باشد.

• اقامت در حاشیه دریاچه سراوان

گزینه های زیادی جهت اقامت در سفر به دریاچه سراوان دارید. اگر می خواهید سفری چند روزه به شهر رشت داشته باشید، می توانید از مهمان پذیرها، اقامتگاه های بومگردی و یا هتل های رشت استفاده نمایید. اقامتگاه های بومگردی اطراف دریاچه سراوان، فضاهایی کاملاً سنتی داشته و امکانات مناسبی برای گردشگران فراهم کرده اند.


ویلاها و خانه های روستایی مناسب برای اجاره در مناطق نزدیک پارک جنگلی سراوان، وجود دارند؛ این مکان ها انتخاب های مناسبی هستند برای افرادی که دوست دارند در نزدیکی دریاچه سراوان و پارک جنگلی اقامت کنند گزینه بسیار جذابی به حساب می آیند.


برای علاقه مندان به کمپ کردن در طبیعت، محوطه داخل پارک جنگلی سراوان می تواند بسیار جذاب باشد. در اطراف دریاچه سراوان امکانات کمی جهت اقامت شبانه ایجاد شده، همچنین سرویس بهداشتی و سکوهای اقامتی در این محوطه احداث شده است. به منظور طبیعت گردی در دل جنگل، پیشنهاد ما استفاده از ماشین های آفرودی است. ما در کافه رنت تنوع گسترده ای از خودروهای آفرودی را برای اجاره قرار داده ایم که می توانید با کمترین هزینه از آن ها استفاده کنید.

دریاچه سراوان

• لوازم موردنیاز برای سفر به دریاچه سراوان


همان طور که می دانید پارک جنگلی سراوان از جمله مناطق بکر و سرسبز شمال کشور است؛ بنابراین برای گذراندن گردش یک روزه در این مکان، لازم است تمامی وسایل موردنیاز و ضروری سفر را با خود داشته باشید.


لازم است در این سفر آب و غذای کافی با خود ببرید و اگر می خواهید در طبیعت آشپزی کنید، حتماً در روشن کردن آتش محتاط باشید. بهتر است از جاهایی که قبلاً آتش روشن کرده اند، استفاده نمایید. برای اقامت شبانه و کمپ کردن در طبیعت حتماً همه وسایل لازم را با خود همراه داشته باشید و از کیسه خواب مناسب برای حفاظت خود در شب استفاده کنید.

• سفر به دریاچه سراوان از تهران

اکثر تهرانی ها با به دست آوردن کوچک ترین زمان برای تفریح عازم سفر به این خطه می شوند. برای سفر به دریاچه سراوان می توان از وسایل نقلیه عمومی یا شخصی استفاده نمود. استفاده از خودروی اجاره ای یکی از راه های پیشنهادی ما به شما برای رفتن به این تفریحگاه زیبا خواهد بود. گاهی اوقات و به هر دلیلی ممکن است فرد از خودروی شخصی استفاده نکند، بنابراین بهترین گزینه برای سفر استفاده از خودروهای اجاره ای است.


شما برای استفاده از خودروهای اجاره ای کاملاً لوکس ایرانی و خارجی می توانید به سایت کافه رنت مراجعه نموده و خودروی درخواستی خود را با پرداخت هزینه ای، دریافت نمایید. ما به شما این فرصت را خواهیم داد تا بتوانید با استفاده از خودروهای لاکچری اجاره ای ما سفری کاملاً ایمن و خاطره انگیز را تجربه کنید.

فاصله تهران تا دریاچه سراوان

حدود 300 کیلومتر فاصله تهران تا پارک جنگلی سراوان بوده و برای رفتن به این سفر، لازم است از خروجی غربی پایتخت وارد اتوبان تهران-کرج شوید. با عبور از اتوبان کرج-قزوین به اتوبان قزوین-رشت وارد شده و به سمت رشت ادامه مسیر دهید. سپس با طی کردن 20 کیلومتر بعد از امام زاده هاشم به ورودی فاز دو در سمت غرب جاده خواهید رسید. فاصله زیادی بین ورودی تا دریاچه وجود ندارد. در سمت چپ ورودی، دریاچه سراوان را خواهید دید.


در حدفاصل رشت تا سیاهکل، پارک جنگلی سراوان وجود دارد. این پارک جنگلی از شمال به جاده نیروگاه، از شرق به اتوبان رشت-قزوین، از جنوب به روستای کچا و از غرب به روستای بهدان منتهی می گردد.

عبور از لاهیجان

می توانید برای عبور از شهرهای شمال و شمال شرق کشور به پارک جنگلی سراوان، از لاهیجان گذر کنید و به جاده سیاهکل رود برسید. در این جاده یک میانبر به اتوبان رشت_قزوین وجود دارد که در 3 کیلومتری این پارک به داخل اتوبان وارد گشته و دیگر لازم نخواهد بود که به سمت رشت بروید.

سفر از شمال غربی

گردشگران شهرهای شمال غربی در سفر به دریاچه سراوان، می توانند از رشت به پارک جنگلی سراوان سفر کنند. مسافران شهرهای غربی کشور باید به قزوین رفته و سپس در اتوبان به سمت رشت مسیر خود را ادامه دهند. همچنین افرادی که از سایر نقاط تمایل به سفر دارند لازم است به پایتخت سفر کرده و سپس به سمت رشت حرکت کنند.

 لذت سفر با کافه رنت

• لذت سفر با کافه رنت

یکی از چالش هایی که ممکن است حین سفر به طبیعت، علی الخصوص جنگل، با آن روبرو شوید استهلاک خودرو است. ما به شما پیشنهاد می کنیم سفر خود را به خاطر نگرانی های قابل حل تلخ نکنید. شما به راحتی می توانید خودرو مناسب هر مقصد را از سایت کافه رنت به صورت آنلاین، در اسرع وقت و با کمترین هزینه اجاره کنید. مطمئنا لذت رانندگی در یک جاده سر سبز با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست. امیدواریم سفری ایمن و در عین حال مهیجی را در کنار خانواده و دوستانتان تجربه کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 41 + 12
02149934