تاریخچه کمپانی پورش/پورشه

امروزه پورشه، چهره ای جهانی از عملکردی لوکس و قدرت مند است. با این حال، بسیاری از روزهای اولیه و شکل گیری این برند اطلاعی ندارند.

در این مقاله از مجموعه کافه رنت، از تاریخچه و آنچه که الهام بخش ساخت لوگوی این شرکت بوده، سخن خواهیم گفت. همچنین به بررسی چندین مدل از مدل های معروف پورش در طول سال های فعالیت این کمپانی خواهیم پرداخت.

تاریخچه لوگوی پورشه، لوکس ترین اثر ماشینی دوران

لوگوی پورشه

امروزه لوگوی پورشه، نشانی از تجملات و لاکچری بودن است؛ اما در اصل، بر اساس نشان «دولت، مردم، آزادی» ایجاد شده است. الهام گرفتن از این نشان، به این دلیل بود که طراحی لوگوی پورشه در زمان جنگ صورت گرفت.

گذشته کمپانی پورشه، قدم زنی در خاطرات پورشه از 1931 تاکنون

گذشته کمپانی پورشه

در این بخش به طور کلی نگاهی به اتفاقات مهم این شرکت از زمان تاسیس تا زمان حال می اندازیم.

1931، تولد پورشه میان جنگ جهانی

Porsche AG در سال 1931 به عنوان یک شرکت مشاوره مهندسی و طراحی توسط دکتر فردیناند پورشه، که قبلاً به عنوان مدیر فنی برای خودروساز آلمانی، دایملر، خدمت کرده بود، تأسیس شد.

کار پورشه در طراحی خودروهای باکیفیت، به سرعت توجه یک سیاستمدار در حال ظهور را به خود جلب کرد: آدولف هیتلر! زمانی که هیتلر به قدرت رسید، پورشه را برای توسعه فولکس واگن و تحقق بخشیدن به دیدگاه خود در مورد خودروی ارزان قیمتی که یک فرد آلمانی معمولی می توانست داشته باشد، استخدام کرد.

مدتی بعد در دهه 1930، با کمک و ساپورت هیتلر، پورشه یک خودروی اسپرت را برای شرکت در مسابقات جایزه بزرگ طراحی کرد. دکتر پورشه به دلیل روابطش با هیتلر و حزب نازی، مدت کوتاهی پس از جنگ جهانی دوم، زندانی شد.

1951، اولین پیروزی

پورشه در طول تاریخ بیش از 65 ساله خود، فناوری های متعددی را توسعه داده است. این فناوری ها، سبب عملکرد پیشرفته تر روی خودروها، بهبود ایمنی و نوآوری های زیست محیطی در صنعت خودروسازی شده است.

این شرکت همچنان به جشن گرفتن میراث خود، که به اولین قهرمانی خودروی این کمپانی در مسابقه کلاس 24 ساعت لمانز در سال 1951 است، ادامه می دهد. امروزه با بیش از 30000 پیروزی، پورشه به عنوان موفق ترین برند جهان در ورزش مسابقات اتومبیل رانی شناخته می شود.

1984، تاسیس شرکت

لوگوی پورشه روی فرمان

PCNA که در سال 1984 تأسیس شد، یک شرکت تابعه متعلق به دکتر Ing h.c. F. Porsche AG است و در اشتوتگارت آلمان قرار دارد. PCNA (Porsche Cars North America) تقریبا 300 نفر را استخدام می کند، که وسایل نقلیه پورشه، قطعات، خدمات، بازاریابی و آموزش های لازم را برای 189 نمایندگی آن ارائه دهند.

آن ها به نوبه خود تلاش می کنند تا بهترین تجربه را برای مشتریان پورشه خلق کنند. PCNA واردکننده انحصاری پورشه 911، 718 باکستر، 718 کیمن، ماکان، کاین، پانامرا و تایکان، به ایالات متحده است. دفتر مرکزی PCNA که از سال 1998 در آتلانتا، جورجیا مستقر است، اولین مرکز فروش پورشه در آمریکای شمالی را نیز در خود جای داده است.

1993، قدمی به عقب با شروعی جدید

ماشین پورشه

پورشه که مدت ها برای خرید خودروهای اسپرت گران قیمت خود به بازار ایالات متحده وابسته بود، در رکود اقتصادی اوایل دهه 1990 به شدت آسیب دید.

فروش خودرو در سال 1993 به حدود 14000 خودرو رسید که با 50000 خودرویی که پورشه هفت سال قبل فروخته بود، فاصله زیادی داشت.

به همین خاطر، رهبری این شرکت تغییر کرد و فرد دیگری منتصب شد. سپس از تکنیک های تولیدی ژاپنی برای بهبود کارایی و کاهش هزینه ها استفاده شد. در سال 1996، پورشه یک خودروی اسپرت جدید به نام Boxster را معرفی کرد که بازاری قابل قبول برای قیمت 40000 دلاری خود پیدا کرد.

این حرکتی بود که برند را در دسترس تعداد بیشتری از مشتریان بالقوه، به ویژه خریداران جوان تر قرار داد. دو سال بعد، این کمپانی خودروساز آلمانی تصمیم گرفت تا حضور بیشتری در جریان اصلی بازار داشته باشد. پورشه اعلام کرد که با فولکس واگن همکاری می کند تا به طور مشترک یک خودروی اسپرت جدید، که کاین نامیده می شود، را بسازد و تا سال 2002 به فروش برساند.

اگرچه تحقیقات نشان می دهد که 45 درصد از صاحبان پورشه، صاحب یک SUV نیز بودند. این موضوع، یک تصمیم خطرناک بود. گیل ادمونسون، که برای BusinessWeek می نویسد، بیان کرد: «طرفداران پورشه، نسبت به این خبر گارد گرفتند.

حتی سهامداران خانواده پورشه نیز از ترس این که سنت خودروهای اسپرت و نام تجاری انحصاری این شرکت، مناسب آفرودهای بزرگ نباشد، مخالفت کردند.» از آنجایی که بازار SUV در ایالات متحده به بلوغ رسیده بود، تلاش بازاریابی برای عرضه کاین در درجه اول، بر دوش شرکت Porsche Cars مستقر در آتلانتا در آمریکای شمالی بود.

1995، ورود شاسی بلند کاین

شاسی بلند کاین

کاین در رده شاسی بلندهای لوکس رقابت می کرد که میدانی عمیق و با تنوع بالا از دیگر خودروسازان داشت. اولین SUV لوکس، آکورا SLXبود، که توسط شرکت هوندا موتور در اواخر سال 1995 معرفی شد.

خیلی زود، مدل SUV توسط خودروسازان دیگر تقلید شد و این مفهوم مورد استقبال خریداران خودرو قرار گرفت. البته بسیاری از مدل های لوکس، صرفا ارتقای یک پلتفرم SUV موجود در بازار بودند.

برای مثال کادیلاک اسکالید صرفا نسخه لوکس شورولت تاهو بو محسوب می شد. کاین، خودرویی از گروه وسایل نقلیه ای بود که از ابتدا به عنوان SUV های لوکس، مانند مرسدس بنز کلاس M، لکسوس RX 330 و BMW X5 طراحی شدند.

1999، تبلیغات گسترده برای ورود لوکس شاسی بلند

خودروساز آلمانی Porsche AG و شرکت تابعه آمریکایی آن، Porsche Cars North America Inc که به دلیل خودروهای اسپرت گران قیمت خود شناخته شده بودند، پس از رکود فروش در اوایل دهه 1990، شروع به تغییر مسیر کردند.

این کمپانی پس از موفقیت خود در فروش خودروی Boxter، در سال 1998، اعلام کرد که در اوایل قرن آینده، وارد بازار شاسی بلندهای لوکس خواهد شد. برای بسیاری این تصمیم مشکوک به نظر می رسید، تصمیمی که ماهیت انحصاری برند پورشه را تهدید می کرد.

اما این شرکت به درستی حدس زد که بازار لوکس به سمت خودروهای شاسی بلند در حال حرکت است و زمان خوش شانسی برای عرضه کاین، SUV خاص خود بود.

در سال 1999، این شرکت یک آژانس تبلیغاتی جدید به نام کارمایکل لینچ مستقر در مینیاپولیس را استخدام کرد، که به دلیل کارش بر روی موتورسیکلت های هارلی دیویدسون شناخته شده بود، تا کارهای لازم برای تبلیغ خودروی جدید را آغاز کند.

در سال های قبل از عرضه کاین، پورشه بیشتر بودجه تبلیغاتی خود را صرف تبلیغات چاپی در مجلات علاقه مند به خودرو کرده بود. پورشه به منظور آماده کردن زمینه برای عرضه کاین، در سال 1999 یک آژانس تبلیغاتی جدید استخدام کرد و یک حساب 15 میلیون دلاری را به کارمایکل لینچ مستقر در مینیاپولیس واگذار کرد.

این آژانس یک جفت کمپین موقت برای تبلیغ پورشه ایجاد کرد و در عین حال، جذابیت برند را قبل از عرضه کاین گسترش داد. این شرکت به طور ویژه در نظر داشت که تبلیغات خود را در مجلات لایف استایل گسترش دهد.

مدیر عامل پورشه، ریچارد فورد، چالش بزرگ تری را در مصاحبه با اخبار خودرو توضیح داد: «کلید کار این است که کسب و کار اصلی خود را حفظ کنیم و بدون ایجاد اختلال در خرید و فروش محصولات اصلی مان و بدون از دست دادن تصویر برندمان، توسعه پیدا کنیم.»

پاییز 1999، کمپین رونمایی از هنر ساخت کاین

نمای پشت از پورشه

در پاییز 1999 کارمایکل لینچ، اولین کمپین خود را برای پورشه رونمایی کرد. این کمپین برای علاقه مندان به خودروهای اسپرت بسیار جذاب بود و اساساً پورشه را به عنوان یک برند مورد علاقه قرار داد.

یک سال بعد، آژانس تبلیغاتی، کمپینی را ایجاد کرد که کمی عامه پسندتر بود؛ در نتیجه، این کمپین، که برای آماده کردن زمینه عرضه کاین مناسب تر بود، به بازار گسترده تری راه پیدا کرد.

تبلیغات تلویزیونی، بیشتر رویکرد داستان سرایی داشتند و بر خلاف مجلات، از کارکترهایی استفاده می شد که لزوما شبیه مدل های مد و فشن نبودند.

این کمپین همچنین شامل پنج آگهی چاپی جدید بود که سعی داشتند "سرگرمی" (fun) را با نام تجاری شرکت، مرتبط کنند. به عنوان مثال، در یک آگهی، یک باکستر زرد رنگ در حال رانندگی در مزرعه ای از گل های آفتابگردان نشان داده شد. تیتر این بود: «وقتی افسار از بین می رود، یک سگ چه حسی خواهد داشت؟».

"What a dog feels like when the leash breaks"

2001، ادامه معرفی از خودرو نوظهور و دعوت مستقیم از مالکان

کمپین های تلویزیونی همچنان ادامه پیدا کرد. در یکی از دو تبلیغ تلویزیونی جدید، یک راننده پورشه در سه چراغ راهنمایی مستقیم توقف می کند تا بتواند با استفاده از دوربین های نظارتی خود، خودرو را از هر زاویه بررسی کند.

علاوه بر این برندسازی، پورشه همچنین شروع به تبلیغ مستقیم کاین کرد. در سال 2001، این شرکت برای حدود 70000 مالک خودروهای شاسی بلند لوکس و سدان، پست مستقیمی برای معرفی این وسیله نقلیه ارائه کرد. نرخ پاسخ و بازخورد در محدوده 8 تا 9 درصد بود که به طور قابل توجهی بهتر از پاسخی بود که پورشه در تلاش های پست مستقیم قبلی دریافت کرده بود.

بخشی از موفقیت به دلیل خودرو بود، اما بخش زیادی به دلیل بهبود تکنیک های هدف گیری و اقتصاد سنجی مدل بود که به پورشه اجازه داد تا افراد مشابه خریداران فعلی خود را بهتر هدف قرار دهد.

پورشه همچنین از وب سایت خود برای ایجاد دیتابیس مشتریان بالقوه خود استفاده کرد. دلیل این کار، سوق دادن کاربران و مردم به تبلیغات بر پایه وب بود. کاربران می توانستند با یک تماس با شماره تلفن رایگان کمپانی، به دیتابیس اضافه شوند و تبلیغات را دریافت کنند.

2002، زمان خلاقیت و هیجان با پورشه

مقدمات بیشتری در عرضه کاین در پاییز 2002 انجام شد و دوباره بر لذت و هیجان رانندگی سوار بر پورشه تاکید شد. در یکی از برنامه های تلویزیونی، زنی در یک جلسه کاری، با تلفن همراهش تماسی گرفت که ظاهراً حاوی خبر بدی بود و او را مجبور به ترک جلسه کرد.

در همین حین که زن به سرعت درحال حرکت به خارج از ساختمان شرکت بود، مردی که پشت فرمان یک باکستر بود، منتظر زن دیده می شد و صدایی هیجان آور در پس زمینه پخش می شد: "شاید پورشه بهترین ماشین برای فرار باشد."

2003، رونمایی از کاین

رونمایی از کاین

تبلیغ Cayenne به طور جدی در ژانویه 2003 شروع شد. تبلیغات کمپانی، خط تولید "پورشه اصیل ولی به شکلی غیرمنتظره" را معرفی کرد.

دو تبلیغ تلویزیونی که برای اولین بار در طول پخش تلویزیونی فوتبال NFL پخش شد، این مرحله از راه اندازی Cayenne را نشان داد.

در یکی از آن ها، مردی یک تاکسی داشت که یک کاین را در بزرگراه و زمین های ناهموار دنبال می کرد. در پایان تبلیغ، تاکسی کاملاً خراب شد در حالی که کاین حتی یک خراش هم برنداشته بود.

2004، فروش موفقیت آمیز کاین

راه اندازی کاین به قدری موفقیت آمیز بود که این وسیله نقلیه از طریق پیش فروش، قبل از شروع تبلیغات مستقیم، فروش خوبی را تجربه کرد. در سالی که فروش باکستر 40 درصد کاهش یافت و مدل گران تر 911، 14 درصد کاهش یافت، پورشه توانست رکورد فروش در سال 2003 را بشکند. دلیل ثبت رکورد جدید توسط این شرکت، افزایش 22 درصدی سود خالص و رسیدن به 684 میلیون دلار فروش بود که همه این موارد به لطف فروش کاین بود.

علاوه بر این، تنها حدود یک پنجم خریداران کاین از قبل مالک پورشه بودند و این نشان دهنده موفقیت کمپین در گسترش پایگاه مشتریان این شرکت خودروساز است. فروش این SUV لوکس در سال 2004 به رشد خود ادامه داد. پورشه نسخه ارزان تری از کاین را با نام V6 با قابلیت حرکت با بیش از 130 مایل در ساعت، معرفی کرد این حرکت، سبب شد که بازار این برند، به روی مخاطبان عام و گسترده تری باز شود.

2009، دریافت گواهی حفظ محیط زیست

در اکتبر 2009، PCNA همچنین به طور رسمی یک مرکز پشتیبانی منطقه ای، در شمال شرق افتتاح کرد که به دلیل ساخت و بهره برداری با سطح حساسیت زیست محیطی، گواهی طلایی معتبر LEED دریافت کرد.

ساختمان 300000 فوت مربعی پورشه، تنها ساختمانی است که این افتخار را در منطقه شمال شرقی (ایستون، پنسیلوانیا) دریافت کرده است.

در سال 2009، مجتمع لجستیک پورشه در انتاریو، کالیفرنیا شروع به استفاده از انرژی خورشیدی کرد و طبق آمار، هر سال از وجود 50000 پوند CO2 جلوگیری می کند.

سفر طولانی اما منحصربه فرد پورشه

داخل اتاق ماشین پورشه

به طور کلی همانطور که در بخش های قبل اشاره ای شد، تاریخچه پورشه از ابتدایی ساده شروع شده است. جایی که بنیان گذار، فردیناند پورشه برند پورشه را تنها با 200 کارگر ایجاد کرد.

اولین مدل پورشه در اواخر سال تاسیس، به نام پورشه 356 معرفی شد و سپس 52 خودرو در سال 1949 در یک گاراژ کوچک تولید شد. چند سال بعد، در سال 1952، این خودروساز محبوب ترین مدل خود، 550 Spyder را عرضه کرد، از آنجا این برند به رشد خود ادامه داد و توانست 10000مین خودروی پورشه را در 25 سالگی تاسیس خود، راهی جاده ها کند.

امروزه، پورشه مدل های مختلفی را تولید می کند که عملکردی منحصربه فرد در قدرت موتور را ارائه می کنند. این شرکت خودروسازی، انواع ویژگی های راحتی، امکانات لوکس و آپشن های مختلف را در خودروهای خود عرضه می کند و سبب متمایز شدن برند پورشه با دیگر برندها شده است.

دفتر طراحی پروفسور پروشه

پروفسور پروشه

اولین دفتر طراحی پروفسور پورشه، که در یک اتاق نسوز در بایگانی موزه پورشه ذخیره شده است، در یک گاوصندوق خاکستری در اتاقی تحت کنترل آب و هوا قرار دارد. در این دفتر مندرس و قدیمی، می توان سفارش شماره 1 را پیدا کرد که در 21 آگوست 1930 ثبت شده است. این طراحی، شامل ساخت قطعات جداگانه برای "موتور "Hesselmann بود که تلاقی بین یک موتور دیزلی و یک موتور گازی را نشان می دهد و نمایانگر از روح نوآورانه شرکت در زمان خود است.

شروع سفارش شماره 7 در کل ابعاد دیگری داشت. در توضیحات ابتدایی دفتر نوشته شده است: «پروژه ماشین کوچک». شرکت Wanderer به مفهومی نیاز داشت که با آن بتواند از نظر اقتصادی و ارزان چیزی را که در آن زمان به عنوان یک کالای لوکس در نظر گرفته می شد، به یک خودروی فولکس واگن تبدیل کند، یک خودرو برای هر قشری از مردم. این دفتر، نگاهی روشنگر به چگونگی تجسم فردیناند پورشه و تیم کوچک او متشکل از نوزده کارمند به علاوه چشم انداز خلاقیت طراحی وی را، ارائه می دهد.
دفتر طراحی پروفسور پروشه

در 25 آوریل 1931، پروفسور پورشه شرکت خود را رسماً در فهرست تجاری ثبت کرد. از آن روز به بعد پنج پروژه اول در سال 1930 در سنت اولریخ اتریش آغاز شد.

تخته طراحی در اتاق خواب فری، پسر پورشه قرار داشت. شرکت در آغاز سال 1931 به اشتوتگارت نقل مکان کرد و در ابتدا فضایی را در مرکز شهر اجاره کرد.

ایده یک دفتر طراحی، هنوز در دنیای خودرو بی سابقه بود. فردیناند پورشه در آن زمان قصد ساخت خودروهای شخصی خود را نداشت. هدف او انجام پروژه های فنی برای مشتریان مختلف و همچنین دریافت هزینه های مجوز و حق امتیاز ثبت اختراع بود. اولین کتاب سفارش به شیوه ای چشمگیر نشان می دهد که چگونه دفتر پورشه به کانون نوآوری برای صنعت خودروسازی آلمان تبدیل شد.

دفتر طراحی پورشه

برای مورخان شرکت، اولین "دفترچه طرح" و چهار دفترچه زیر مهمترین منابعی هستند که تاریخ اولیه شرکت را روشن می کنند. این دفاتر، سال های 1930 تا 1945 را مستند می کنند. دفتر کل شامل حدود 300 پروژه است. امضای "پورشه" برای اولین بار در 30 ژانویه 1931 در این دفتر رویت شد.

دفترچه های پورشه

"W" در Wanderer - اولین پروژه بزرگ

بعد از اینکه 6 پروژه اولیه در اتریش تکمیل شد، پروژه شماره 7، اولین پروژه مستقل و بزرگ این کمپانی به حساب می آمد. این پروژه، ساخت خودرویی کوچک بود که بعداً به عنوان Wanderer W21/22 در دفتر ثبت شد. در کشوی فایل اصلی فردیناند پورشه، آدرس این پروژه را هنوز می توان در زیرمجموعه "W" یافت.

میز کار پورشه

درخش در تمامی عرصه ها، پروژه مسابقات اتومبیل رانی

مسابقات اتومبیل رانی

در اوایل سال 1933، دفتر طراحی پورشه از Auto Union کمیسیون دریافت کرد تا یک ماشین مسابقه ای شانزده سیلندر را، طبق قوانین فرمول مسابقه 750 کیلوگرمی بسازد.

در دسامبر سال 1932، ماه ها قبل از انعقاد قرارداد، تیم پورشه کار بر روی ماشین مسابقه ای تیپ 22 موتور وسط P را آغاز کرده بود. اتومبیل افسانه ای Auto Union Grand Prix استانداردهای جدیدی را در دنیای خودرو های مسابقه ای، تعیین کرد.

70 سال خودروهای اسپرت در کمپانی پورشه

خودروهای اسپرت در کمپانی پورشه

اولین وسیله نقلیه ای که نام پورشه را یدک می کشید، در 8 ژوئن 1948 به ثبت رسید. مدل 356، رویای فری پورشه در مورد یک خودروی اسپرت را به واقعیت تبدیل کرد.

اولیور بلوم، رئیس هیئت اجرایی Porsche AG، در مراسم پذیرایی سال نو در موزه پورشه گفت: «دیدگاه او در آن زمان، تمام ارزش هایی را که هنوز برند را تا به امروز تعریف می کنند، مجسم می کرد.». در سال 2018 نمایندگانی از ایالت بادن-وورتمبرگ و همچنین از شهر اشتوتگارت و دنیای سیاست، اقتصاد و جامعه به پورشه پیوستند تا آغاز سالگرد تاسیس خود را با شعار "70 سالگی خودروی اسپرت پورشه" جشن بگیرند.

او ادامه داد:«سنت یک تعهد است. بدون سنت و بدون ارزش های اصلی مان، ما در جایی که امروز هستیم، قرار نداشتیم.» ما قصد داریم استانداردهای برتر فنی را که توسط Ferry Porsche تعیین شده است، در آینده حفظ کنیم. تحرکی پویا به صورت هوشمند، آینده بزرگی در پیش رو دارد و ما دارای تخصص و فن آوری قوی، کارکنان خلاق و روحیه تیمی منحصربه فرد برای مشارکت هستیم. ما آنچه را که لازم است برای اطمینان از این که برند پورشه به جذابیت خود ادامه می دهد، حتی در 70 سال دیگر، در اختیار داریم.»

فردیناند پورشه در اوایل قرن گذشته نوآوری های پیشگامی را برای صنعت خودرو طراحی کرده بود. در سال 1900، او یک خودروی الکتریکی نام Lohner-Porsche ساخت؛ وسیله ای که پس از آن اولین خودروی سواری تمام چرخ متحرک جهان را بر روی آن قرار داد.

در همان سال، او یک الگو برای وسایل نقلیه هیبریدی با توسعه یک پیشرانه مخلوط بنزینی-الکتریکی ایجاد کرد. در سال 1931، همانطور که گفته شد، فردیناند پورشه، دفتر مهندسی خود را تأسیس کرد. «ماشین برلین-رم» که در سال 1939 به نمایش گذاشته شد، آغاز ایده او برای خودرویی اسپرت با نام پورشه بود، اگرچه این رویا تنها توسط پسرش فری در سال 1948 با مدل 356 محقق شد.

پورشه 911 پلی به موفقیت جهانی کمپانی

پورشه 911

مدل جانشین 356، پورشه 911 توسط فردیناند الکساندر، پسر فری پورشه طراحی شد. مدل 911، سرانجام سبب شد که کمپانی، به عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو در خودروهای اسپرت در جهان، هم از نظر فنی و هم از نظر طراحی، بدل شود.

پورشه 911 که برای اولین بار در سال 1963 به عموم مردم جهان ارائه شد، اکنون بیش از یک میلیون بار ساخته شده است. بلوم می گوید: «اگرچه 911 به طور مداوم در دهه های گذشته توسعه یافته و چندین بار با فناوری های جدید و نوآورانه ارتقا یافته است، اما هیچ خودروی دیگری نتوانسته است ماهیت اصلی خود را مانند 911 حفظ کند.

تمام مدل های پورشه که در حال حاضر و آینده توسعه خواهند یافت، بر اساس این خودروی اسپرت ساخته خواهند شد. 911 به عنوان محور اصلی این برند، به خودروی اسپرت رویاها تبدیل شده است و قلب بسیاری از علاقه مندان را در سراسر جهان به دست آورده است.»

آینده خودروهای اسپورت پورشه در حال حاضر در قالب Mission E، اولین قهرمان فناوری کاملا الکتریکی از زوفنهاوزن، به خط تولید می رسد. این خودروی مفهومی، ترکیبی از طراحی احساسی متمایز پورشه، عملکرد رانندگی استثنایی و آینده نگری او است.

این خودروها با مدل چهار درب، با چهار صندلی مجزا، عملکرد سیستمی بیش از 440 کیلووات (600 اسب بخار)، شتاب 0 تا 100 در کمتر از 3.5 ثانیه و زمان شارژ حدود 15 دقیقه به ازای 80 درصد شارژ را ارائه می دهد.

پورشه حدود یک میلیارد یورو در این پروژه آینده نگرانه سرمایه گذاری کرده است و بیش از 1200 شغل اضافی را فقط در مقر اصلی در اشتوتگارت-زوفنهاوزن، جایی که Mission E در آن ساخته خواهد شد، ایجاد کرده است. بلوم ادامه داد: «پورشه همیشه پورشه خواهد ماند؛ برند پیشرو برای هر حرکت منحصربه فرد و اسپرت».

نگاهی مختصر به تحقق رویایی چندساله

در این مقاله از کافه رنت، به بررسی تاریخچه کمپانی بزرگ و خاص پورشه پرداختیم. افراد بزرگ، رویاهای بزرگ در سر می پرورانند.

این کمپانی، نمونه ای موفق از رویای فردیناند پورشه، مردی با دیدگاهی استثنائی است و می تواند الگو و درسی برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای مختلف باشد.

مجموعه اجاره خودرو کافه رنت، ارائه کننده انواع خودروهای اجاره ای، شما را به تحقق بخشیدن به رویاهایتان، دعوت می کند.

دیدگاه شما

فرمول: 48 + 8
02149934