معرفی و مشخصات فنی نسل جدید سانتافه 2024

سانتافه یکی از محبوب ترین خودروهای کره ای در ایران است که واردات نمونه های صفر کیلومتر آن از سال 2005 تا 2017 انجام می شد. متاسفانه نسل های جدید سانتافه ها هنوز به بازار کشور ما نرسیده اما در بازارهای جهانی به سهولت عرضه می شوند. در این مطلب به معرفی و مشخصات فنی نسل جدید سانتافه 2024 پرداخته ایم که در سال میلادی آینده وارد بازار جهانی خواهد شد. اگر دوست دارید که با این غول جدید از شرکت هیوندا آشنا شوید توصیه می کنیم که تا انتها همراه ما باشید.

مشخصات فنی نسل جدید سانتافه 2024

نسل جدید سانتافه 2024 با دو پیشرانه متفاوت تولید شده که قرار است این دو نسخه متفاوت در کره جنوبی و آمریکالی شمالی ارائه شوند. اولین نمونه مجهز به یک موتور 2.5 لیتری چهارسیلندر توربو با 277 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور است.
موتور دوم یک پیشرانه هیبریدی تشکیل شده از موتور بنزینی 1.6 لیتری توربو است که می تواند 178 اسب بخار قدرت و 264 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همانطور که متوجه شدید موتور خودرو اول قدرت بیشتری دارد. مدت زمان رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در نمونه هیبردی 9.5 ثانیه و در نمونه دیگر 8 ثانیه است. مشتریان اروپایی نیز می توانند به نسخه های هیبریدی این سانتافه جدید دسترسی داشته باشند. قیمت پایه ای که برای فروش این مدل در نظر گرفته شده تنها 30 هزار دلار است.

فضای داخل کابین و ظاهر سانتافه 2024

فضای داخل کابین سانتافه

طراحان این ماشین به پیروی از دیگر شرکت های بزرگ خودرو سازی تصمیم گرفتند که ظاهر جعبه ای برای این ماشین طراحی کنند. این ظاهر می تواند القا کننده ابهت و جذابیت زیادی برای سانتافه باشد که دل هر مشتری خوش سلیقه ای را می رباید. فاصله محور نسل جدید با افزایش 48 میلی متری به 2815 میلی متر رسیده است. همچنین عرض این خودرو 1900 میلی متر و طول آن 1720 میلی متر خواهد بود.
افزایش ابعاد بیرونی موجب شده که طراحان بتوانند صندلی های ردیف سوم را به ورژن های آمریکایی این خودرو اضافه کنند. از طرف دیگر ظرفیت صندوق عقب با افزایش 90 لیتری به 725 لیر رسیده که عدد چشمگیری است. صندلی های Relaxation نیز به این مدل اضافه شده که راحتی بیشتری را برای خریداران فراهم آورده است. دو شارژر بی سیم گوشی و محفظه استریلیزاسیون UV-C در جعبه داشبورد، برای تمیزکردن گوشی و کیف پول نیز این نسخه اضافه شده است.
این ماشین در 5 رنگ مشکی Obsidian، مشکی Ink، خاکستری Supersonic، قهوه ای Pecan و سبز Forest قابل سفارش است. برای اینکه این خودرو سازگاری بیشتری با محیط زیست داشته باشد برای بخش کفپوش، پوشش قسمت بالایی و داشبورد از پلاستیک های بازیافتی استفاده شده است. همچنین فضای داخل کابین با استفاده از چرم مصنوعی پوشانده شده است.

امکانات رفاهی و سرگرمی در سانتافه 2024

امکانات سرگرمی در سانتافه

بیش از نیمی از فضای داشبورد سانتافه 2024 با دو صفحه نمایش 12.3 اینچی لمسی پوشانده شده است. چند دکمه فیزیکی نیز برای اطلاعات آب و هوا و حجم صدا نیز در این اتومبیل ها طراحی شده است. دو شارژر بی سیم برای شارژ همزمان دو گوشی هوشمند و یک درگاه برای شارژ سیمی در این ماشین قرار دارد.
به صورت کلی امکانات رفاهی زیادی در سانتافه 2024 تعبیه شده و این موارد چیزی کم از سایر خودروهای پرفروش جهان ندارد. در اصل تمام شرکت های خودروسازی مشهور با یکدیگر رقابت می کنند تا افراد زیادی را به خرید ترغیب کنند. بنابراین این کمپانی ها همواره امکانات سطح بالایی در ماشین ها طراحی می کنند تا از رقبای جهانی خود عقب نمانده و مشتریان را از دست ندهند.

امکانات ایمنی

ایمنی سطح بالا حرف اول را در خودروهای پرطرفدار می زند. در حقیقت کمپانی های بزرگ هموراه تلاش می کنند که با افزایش موارد ایمنی در ماشین های خود، نهایت امنیت را برای سرنشینان به وجود آورند. برخی از امکانات ایمنی تعبیه شده در نسل جدید سانتافه عبارتند از:
• کروز کنترل تطبیقی استاندارد با فناوری توقف و حرکت
• هشدار برخورد از جلو استاندارد و ترمز اضطراری خودکار
• هشدار خروج از خط استاندارد و کمک حفظ خطوط

هیوندا سانتافه کانسپت XRT

سانتفه کانسپت

همزمان با معرفی نسل جدید سانتافه کانسپتی از نسخه آفرود این ماشین نیز به نمایش در آمد. سانتافه XRT براساس تریم کالیگرافی Calligraphy شکل گرفته است. سایر امکاناتی که در آن تعبیه شده عبارتند از:
- افزایش ارتفاع بدنه
- باربند
- چرخ زاپاس روی سقف
- جعبه حمل اشیا در اطراف بدنه خودرو
- نردبان در عقب ماشین
- تایرهای چهار فصل بی اف گودریچ با رینگ های 5 پره مشکی
- طراحی کابینی مستحکم تر
- شارژر بی سیم برای شارژ همزمان دو گوشی
- یک دسته کنترل آب و هوا برای تنظیم تهویه مطبوع

سانتافه 2024

با مطالعه سطور بالا متوجه شدیم که نمونه جدیدی سانتافه به لحاظ ظاهری تفاوت زیادی با نسخه های قبلی دارد. اما نمونه های قبلی این ماشین نیز زیبایی منحصربفرد و ایمنی زیادی دارند. علاوه بر خرید، شما می توانید برای اجاره سانتافه نیز اقدام کنید. به طور مثال اگر دوست دارید که ماشین عروستان یک ماشین کره ای باشد می توانید سراغ سانتافه بروید.
اجاره خودرو برای گشت و گذار در شهرهای توریستی، جابجایی مهمانان ویژه و موارد مشابه دیگر نیز انجام می شود. این بستگی به شما دارد که از اجاره ماشین چه هدفی داشته باشید. برای این کار کافی است با در دست داشتن مدارک مورد نیاز و مبلغ اجاره به یکی از شرکت های معتبر اجاره خودرو اعم از کافه رنت مراجعه کنید.

جمع بندی

سانتافه یکی از محصولات باکیفیت کمپانی هیوندا است که از زمان تولید محبوبیت زیادی در بین مشتریان ایرانی به دست آورده است. طراحی سانتافه 2024 جعبه ای است و نشان می دهد که طراحان این کمپانی توجه ویژه ای به شکل ظاهری ماشین های شاسی بلند سایر شرکت ها داشته و تصمیم گرفته اند که از این نوع طراحی برای خودروهای جدید خود استفاده کنند. اگر دوست دارید که بدون خرید رانندگی با این ماشین را تجربه کنید، می توانید برای اجاره سانتافه از کافه رنت نیز اقدام کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 47 + 27
02149934