مقایسه ریگان كوپا با چری تیگو 7 و هیوندای توسان

ریگان كوپا

در سال های اخیر، کشورهای آسیایی توانسته اند توجه طیف گسترده ای از بازار جهانی خودرو را به سوی خود جذب کنند و در این قائله، چین و کره جنوبی، با تولید محصولات بسیار متنوع و با کیفیت مناسب، رخ نمایی می کنند.

محصولات این کمپانی ها، عموما مقرون به صرفه هستند و نسبت به هزینه ای که پرداخت می کنید، آپشن ها و امکانات ویژه ای را دریافت خواهید کرد که در این خودورهای این رنج قیمت ساخت اروپایی و یا آمریکایی دیده نمی شود.

در این مقاله به مقایسه 3 خودروی با کیفیت و لوکس ریگان كوپا، چری تیگو 7 و هیوندای توسان می پردازیم که دو مورد از آن ها در لاین محصولات شرکت های چینی به چشم می خورد و یک خودروی دیگر از تولیدات کره جنوبی است.

ریگان كوپا (زوتی T600 کوپه)، خودروی خوش فیس چینی

این خودرو با موتور توربوشارژ 4 سیلندر 16 سوپاپه و حجم 1500 سی سی در سال 2017 در کشور چین طراحی شده است.

ریگان کوپا، یکی از خودروهای کراس اوور خوش استایل و عضلانی چینی است که مونتاژ آن از سال 1397، در ایران آغاز شد و توانست در بازار داخلی، چهره نمایی کند.

حداکثر قدرتی که این خودرو می تواند تولید کند 156 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولید شده که در نهایت به چرخ های عقبی برای به پیش راندن خودرو کمک می کند، 210 نیوتن متر است.

جعبه دنده ریگان کوپا، 6 سرعته اتوماتیک است و می توان طی حدود 9 ثانیه، شتاب 0 تا 100 را با این عقاب جاده ها کسب نمود و از رانندگی با این خودروی کراس اوور در جاده های برون شهری، لذت برد.

از حیث امکانات ایمنی و پایداری، این خودروی چینی، بسیار رضایت بخش عمل کرده است و آپشن های خوبی را به مشتریان خود ارائه داده است.

از جمله این امکانات می توان به سیستم های ترمز و پایداری ABS - EBD - TCS - ESP - BS - HAC - BOS اشاره نمود.

ایربگ های جلو، جانبی و پرده ای و همچنین ترمز پارک برقی مجهز به اتوهلد، از دیگر امکانات ایمنی این خودرو، محسوب می شوند.

شارژر وایرلس، برف پاک کن هوشمند، کروز کنترل، صندلی های برقی مجهز به گرمکن، سیستم پایش فشار باد تایرها، صندوق عقب برقی مجهز به حسگر پا، سیستم صوتی مجهز به نمایشگر لمسی مرکزی مجهز به دوربین 360 درجه، رهیاب ماهواره ای و دارای هشت بلندگو و روکش های صندلی چرمی از دیگر امکانات رفاهی و آپشن های این خودرو، محسوب می شوند.

ریگان كوپا و چری تیگو 7، دو رقیب چینی در بازار خودروسازی آسیایی

چری تیگو 7

در مقایسه مشخصات فنی و سیستم موتورهای این دو خودروی چینی، نمی توان وجه تمایز ویژه ای قائل شد؛ چرا که هر دو این خودروها از قابلیت های تقریبا مشابهی بهره می برند.

چری تیگو 7 همانند رقیب خود، 4 سیلندر 16 سوپاپه است و با حداکثر قدرت 147 اسب بخار و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر، قدرتی همانند رقیب خود در جاده ها دارد.

جعبه دنده چری، 6 دنده دو کلاچه است و شتاب 0 تا 100 آن حدود 10 ثانیه است.

با این تفاسیر و تا به این جای کار، این دو خودرو از لحاظ شتاب و قدرت در جاده ها، مشابه هم عمل می کنند.

در بررسی امکانات ایمنی و سیستم های پایداری نیز به نکته حائز اهمیتی در رابطه با تمایز بین این دو خودرو دیده نمی شود.

دقیقا همان آپشن ها در چری تیگو 7 هم دیده می شوند و هیچ کدام نسبت به دیگری برتری ندارند.

در رابطه با طراحی داخلی و همچنین استایل خارجی این دو خودروی کراس اوور، چری تیگو 7، بسیار قوی تر از ریگان کوپا عمل کرده است و امضای طراحان زبده و با تجربه، روی این خودروی چینی مشهود است.

در مجموع، انتخاب بین این دو خودرو، سلیقه ای می شود و نمی توان گفت که کدام یک بر دیگری، از نظر کیفیت متریال و یا آپشن های به کار رفته در خودرو، ارجحیت دارد.

ریگان كوپا و هیوندای توسان، سلاطین آسیایی

هیوندای توسان

قطعا خودرویی که ساخت کره جنوبی باشد به لحاظ کیفیت متریال به کار رفته و هچنین قابلیت های بالقوه، بسیار قوی تر عمل می کند و این در هیوندای توسان ساخت کره جنوبی نیز بسیار مشهود است.

هیوندا توسان، در سال 2011 در کره جنوبی طراحی شده است. این خودرو، دارای موتور تنفس طبیعی 4 سیلندر 16 سوپاپه است که با 2 دیفرانسیل، 177 اسب بخار قدرت و 228 نیوتن متر گشتاور، نیروی تولید شده را به چرخ های عقب خودرو منتقل می کند.

جعبه گیربکس آن، 6 دنده خودکار تیپ ترونیک است و شتاب 0 تا 100 را در 10 ثانیه، پر می کند.

امکانات ایمنی این خودرو، نسبت به ریگان کوپا کمی بیشتر است.

کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی، پرده ای و مجموعا 10 کیسه هوا، سیستم کنترل سرعت در هنگام پایین آمدن از سراشیبی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کنترل لغزش در جاده ها، سیستم ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیب دار و دیگر موارد، از آپشن های ایمنی این خودرو، محسوب می شود که نسبت به رقیب خود، برتری دارد.

از دیدگاه طراحی ظاهری و استایل خودرو نیز، زیبایی بصری هیوندا بسیار چشم نوازتر از ریگان کوپا یا همان زوتی T600 کوپه است.

در مقایسه امکانات رفاهی و آپشن های داخلی خودور نیز وجه تمایزهایی دیده می شود که مجددا برتری هیوندا توسان نسبت به رقیب چینی خود دیده می شود.

کدام یک از خودروهای آسیایی ریگان كوپا، چری تیگو 7 و هیوندای توسان برای سفر مناسب تر هستند؟

همان طور که پیش تر به مقایسه این 3 خودرو پرداختیم، متوجه شدیم که به لحاظ کیفیت متریال به کار رفته و همچنین سیستم فنی و قدرت موتور، این خودروها تفاوت چشمگیری با یکدیگر ندارند.

شاید بتوان تنها وجه تمایز آن ها را در طراحی ظاهری و استایل بیرونی آن ها دانست.

بنابراین، هر کدام از این خودورهای به روز و آپشنال را می توانید برای سفرهای برون شهری، قرارهای رسمی و یا حتی مراسم های خاص و تشریفاتی خود داشته باشید، چرا که گزینه های بسیار لوکس و مناسبی برای انتخاب هستند.

سخن پایانی

کافه رنت، یکی از موسسه های رنت خودرو در ایران است که با شعبه های متعدد در داخل ایران و در کشورهای همسایه، شما را در لحظات مهم و شاد زندگی تان، همراهی می کند.

این موسسه، با سابقه بیش از 10 سال اجاره خودرو در زمینه اجاره خودروهای لوکس و اقتصادی، خدمات قابل توجه و پشتیبانی 24 ساعته، به مشتریان خود ارائه می دهد.

بنابراین، می توانید با شرایط بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه، تجربه رانندگی با لوکس ترین خودروها را در داخل ایران، داشه باشید.

دیدگاه شما

فرمول: 29 - 11
02149934