مقایسه میتسوبیشی پاجرو بهمن موتور با نیسان رونیز

میتسوبیشی پاجرو بهمن موتور

خودروهای شاسی بلند آفرودی همیشه متقاضیان خاص خود را داشته و دارند. خودروهایی که هم فضای کافی و لازم را برای یک سفر خانوادگی و دوستانه دارند و هم از قدرت و پیشرانه لازم برای آفرود برخوردار هستند.

این سبک از خودروها در ایران نمونه های مثال زدنی بسیاری دارند که می توان گفت از 2 دهه پیش، واردات آن ها تسهیل شده است.

میتسوبیشی پاجرو و نیسان رونیز دو خودروی آفرودی شاسی بلند هستند که قصد دارید در ادامه، به آن ها بپردازیم و تک تک جزئیات هر یک را با هم مقایسه کنیم.

میتسوبیشی پاجرو بهمن موتور؛ یک شاسی بلند آفرودی ژاپنی

میتسوبیشی پاجرو، یک خودروی سایز بزرگ است که در سال های 1991 تا 1999 توسط شرکت میتسوبیشی ژاپنی روانه بازار شد.

این خودروی آفرودی در سال 1384 نیز توسط گروه بهمن وارد بازار داخلی شد و به همین دلیل است که به میتسوبیشی پاجرو بهمن موتور شهرت پیدا کرده است.

میتسوبیشی پاجرو بهمن موتور، دارای یک پیشرانه 6 سیلندر خورجینی با حجم 3500 سی سی است که می تواند حداکثر 192 اسب بخار قدرت در 5000 دور در دقیقه و 313 نیوتون متر گشتاور در 3500 دور در دقیقه تولید کند.

پاجرو، در دو نسخه، با گیربکس 4 دنده اتوماتیک و 5 دنده دستی تولید شده اند که هر دو نسخه نیز به ایران وارد شده اند و می تواند حداکثر تا 80 کیلومتر بر ساعت در جاده ها پیمایش کند.

امکانات رفاهی و آپشن های میتسوبیشی پاجرو بهمن موتور

این خودرو اولین و یا حتی آخرین تولیدات خودرو را در سال های بسیار دور، روانه بازار کرده است؛ پس با این تفاسیر، نمی توان انتظار امکانات فوق العاده را از آن داشت.

برخی از امکانات این خودرو شامل شیشه بالابرهای برقی، مه شکن، آیینه های جانبی با تنظیم برقی، سیستم تهویه مطبوع دستی، چراغ شور و 3 گیج شیب سنج، ارتفاع سنج و قطب نما در میان داشبورد می شود.

ترمزهای مجهز به سیستم Multi-Mode ABS، سیستم تعلیق جناغی دوبل جلو، سیستم انتقال قدرت خاص یعنی Super Select 4WD نیز در این خودرو وجود دارد.

2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو، در نمونه های دارای گیربکس اتوماتیک و سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان جلو و عقب نیز در میتسوبیشی پاجرو، تعبیه شده است.

در نسخه های فول آپشن با گیربکس اتوماتیک، امکاناتی مانند سانروف شکاری، صندلی راننده با تنظیم برقی، روکش مخملی صندلی ها و تریم چوبی کنسول میانی به چشم می خورد.

طراحی ظاهری میتسوبیشی پاجرو بهمن موتور

طراحی ظاهری و فضای داخل کابین میتسوبیشی پاجرو بهمن موتور

چیزی که در نگاه اول با دیدن این خودرو به نظر می رسد، یک مکعب است. طراحی این خودرو به سبکی کلاسیک انجام شده است و در دوره زمانی خود، یکی از بهترین ظاهر بدنه ها را داشته است.

چراغ های عقب و جلو، سپر و تمام المان های موجود در میتسوبیشی حالت مربع و مستطیل دارند و همین مورد باعث شده است تا بسیار موزون به نظر برسد.

در داخل کابین نیز از پلاستیک های نرم و خشک برای دیزاین قسمت های مختلف استفاده شده است که البته در نسخه های فول آپشن، تریم چوبی در کنسول میانی داشبورد و روکش مخملی صندلی ها به چشم می خورد.

یک فضای اختصاصی برای قراردادن وسایل بین دو صندلی سرنشینان جلو وجود دارد و هر سرنشین نیز یک استراحتگاه دست مختص خود را دارد.

در مجموع جزئیات خاصی در طراحی داخلی و یا خارجی این خودرو ژاپنی به چشم نمی خورد و همه چیز، ساده و کلاسیک طراحی شده است.

نیسان رونیز رقیب شاسی بلند ژاپنی

نیسان رونیز

نیسان رونیز، یک شاسی بلند آفرودی است که در سال 2005 توسط شرکت سازنده طراحی و روانه بازار جهانی شده است.

این خودرو که در هر نقطه از جهان با یک نام شناخته می شود، در بین سال های 1382 تا 1389، توسط شرکت پارس خودرو، روانه بازار داخلی شده است.

نیسان رونیز، دارای یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه باحجم 2400 سی سی است که توانایی تولید حداکثر 160 اسب بخار قدرت و 208 نیوتن متر گشتاور را دارد.

گیبرکس این خودرو 5دنده دستی است و می تواند تا 161 کیلومتر بر ساعت در جاده ها حرکت کند.

شتاب 0 تا 100 که برای این نسخه از نیسان تخمین زده شده است در حدود 10 ثانیه است.

امکانات رفاهی و ایمنی نیسان رونیز ژاپنی

نیسان نیز همانند رقیب خود، دارای امکانات چشمگیر و خاصی در داخل کابین و یا به صورت فنی است.

برخی از امکانات این خودرو شامل: فرمان هیدرولیک، 4 شیشه برقی، صندلی های پارچه ای، تنظیم دستی صندلی های جلو، تهویه دستی، آینه های جانبی با تنظیم برقی، سیستم صوتی کاستی با چهار بلندگو است.

بنابراین اگر به دنبال خرید و یا اجاره خودرو هستید، بیشتر روی قابلیت های آفرودی آن فوکوس کنید تا امکانات رفاهی و آپشن های آن.

طراحی داخلی و ظاهر بیرونی نیسان رونیز

طراحی داخلی نیسان رونیز

شاید اولین چیزی که نظر شما را در مقایسه با دیگر رقبای هم رده نیسان رونیز جلب کند، ظاهر متفاوت و مدرن تر آن باشد.

رونیز با ورود به بازار جهانی، تمام نگاه ها را از شاسی بلندهای مکعبی گرفت و مجذوب طراحی خاص تر خود نمود.

در داخل کابین نیسان رونیز اما چیز خاصی در طراحی و ظاهر، چشم سرنشینان را نمی گیرد.

همان طراحی های قدیمی، ساده و کلاسیک در کابین این خودرو دیده می شود. تنها نکته مثبتی که این خودرو، نسبت به رقبای خود دارد، این است که صندلی های عقبی، کمی بلند قامت تر هستند و دید خوبی را به سرنشینان عقب می دهند.

مقایسه میتسوبیشی پاجرو بهمن موتور با نیسان رونیز، دو رقیب ژاپنی در یک نگاه

هر دو خودرو از جمله نمونه های آفرودی ژاپنی هستند که وارد بازار ایران شده اند.

یکی از وجه تمایزهای این دو خودرو کلاس بدنه آن ها است که پاجرو به عنوان یک شاسی بلند بزرگ شناخته می شود و رونیز، یک شاسی بلند کامپکت است.

همین کلاس بدنه در فضا و تعداد سرنشینان این دو خودرو نیز تفاوت زیادی به وجود آورده است.

پاجرو بهمن موتور 7 نفره و نیسان رونیز 5 نفره است و همین می تواند پاجرو را برای خانواده های پرجمعیت، یک پله بالاتر قرار دهد.

در مقام مقایسه سیستم فنی و قدرتی این دو خودرو نیز باید گفت، طبق اطلاعاتی که در قسمت های بالاتر عنوان شد، پاجرو بهمن موتور برای آفرود در نقاط بسیار ناهموار و صعب العبور، گزینه بهتری است.

پاجرو، دارای سیستم فنی قدرت مندتر، پیشرانه مجهزتر و ایستایی بهتر است که همین باعث می شود تا یک گام جلوتر از رقیب خود حرکت کند.

از دیدگاه ظاهر و طراحی ها، قطعا رونیز، امتیاز بیشتری را می گیرد و این در حالی است که شما به دنبال یک خودروی آفرودی مدرن تر باشید نه کلاسیک.

در خصوص امکانات و آپشن های داخلی، نیسان رونیز دارای آپشن هایی است که برای آفرود بسیار مناسب است و خلا وجود آن در پاجرو به چشم می خورد.

امکاناتی نظیر: فضایی برای دوچرخه، امکان قراردادن قایق کایاک و اسنوبرد بر روی خودرو، باربند آلومینیومی، جای قلاب، جعبه کمک های اولیه، یک سبد جمع شونده با ظرفیت حدود 14 کیلوگرم و قلاب سقف.

کلام پایانی

خودروهای آفرودی به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای سفر به طبیعت ، کوهستان و مناطق ناهموار هستند و رانندگی با آن ها در این مکان ها بسیار راحت ترخواهد بود.

در فصل بهار و تابستان نیز سفر به طبیعت و گذر از جاده های سرسبز و زیبا به همراه خانواده و دوستان، شور و نشاط زیادی را به همراه خواهد داشت.

اگر علاقه مند به سفرهای آفرودی هستید می توانید با مراجعه به موسسه کافه رنت، بهترین خودروها را با شرایطی ایده آل برای هر پروسه زمانی که بخواهید اجاره نمایید.

دیدگاه شما

فرمول: 42 + 16
02149934