زیباترین جاده های ایران

زیباترین جاده های ایران

آیا شما هم به این حرف معروف اعتقاد دارید که "سفر به راهشه
کشور ایران آنقدر جاذبه های گردشگری بالایی دارد که زندگی ماشینی و مشغله های زیاد، این امکان را نمی دهند که ما در زندگی مان به همه آن ها سر بزنیم، پس چه بهتر است تا با انتخاب های هوشمندانه، در انتخاب مقصد سفر در ایران، راهی را انتخاب کنیم که در لیست زیباترین جاده های ایران قرار داشته باشد تا با توجه به زیبایی آن مسیر، طولانی بودن راه احساس نشود و مسیر سفر خود جزیی از زیبایی های سفر محسوب شود.

برای رسیدن به جاذبه های گردشگری معمولا چندین راه وجود دارد، ما در این مقاله قصد داریم تا با معرفی جاده های زیبای ایران ، شما را در انتخاب سفرهایتان راهنمایی کنید. لازم به ذکر است که این جاده ها با اولویت خاصی گفته نشده اند و هرکدام زیبایی مختص به خود را دارند. اما یکی از نکات مهم در رانندگی جاده، داشتن ماشین مناسب است که در مطلب بهترین های ماشین های اجاره ای برای سفر می توانید خودروهای مناسب سفر را شناسایی کنید.

گردنه حیران، بهشت پیچ در پیچ

اگر بخواهید از سمت شهر آستارا به سمت شهر اردبیل حرکت کنید، یک جاده ی 80 کیلومتری بر سر راه دارید که بهتر است بگوییم یک بهشت 80 کیلومتری؛ گردنه ی حیران از ابتدا تا انتهایش، تا چشم کار می کند سبز است و زیبایی و رانندگی در این گردنه تجربه ای وصف ناپذیر خواهد بود.

جنگل فندوق لو

در برخی از ماه های سال، بخش هایی از این گردنه مه آلود می شود و زیبایی آن به اوج خود می رسد، پس بهتر است خود را برای ثبت عکس های خاطره انگیز آماده کنید. اگر از جاذبه های خودِ جاده بگذریم، باید به جنگل بی نظیر فندق لو با طبیعت بکرش اشاره کنیم که ورود به آن از داخل گردنه حیران میسر است. البته که این جاده در فصول سرد سال، معمولا برفی است و اگر در فصل زمستان قصد عبور از این جاده را دارید، حتما نکات مهم رانندگی در جاده های لغزنده را بررسی کنید.

از جاذبه های دیگر این جاده غذاهای سنتی و محلی روستاهای اطراف است که آش دوغ را می توانیم معروف ترین غذای محلی این جاده معرفی کنیم، آش دوغی که در هیچ کجای ایران شبیه اش را پیدا نخواهید کرد! و اما اگر اهل خوردن عسل هستید، یکی از بهترین عسل های کشور در این منطقه یافت می شود پس بهتر است عسل این منطقه را از دست ندهید.

فاصله تهران تا گردنه حیران 537 کیلومتر می باشد که می توان این مسیر را در نزدیک 5 ساعت و 11 دقیقه طی نمود.

جاده اسالم به خلخال، پرسه زدن در رویا

اگر بخواهید از یکی از زیباترین جاده های شمال دیدن کنید، بهتر است خود را به شهرستان تالش، شهر اسالم برسانید و از این شهر به سمت خلخال حرکت کنید. طول این جاده رویایی 70 کیلومتر است و آنقدر جاذبه ی دیدنی دارد که می تواند نه به عنوان یک گذرگاه، بلکه به عنوان مقصد یک سفر به حساب بیاید. اگر قصد سفر به این جاده ی رویایی را دارید، بهتر است خود را برای دیدن بکرترین و زیباترین مناظر عمرتان آماده کنید. ما در مقاله ی جاده ی اسالم به خلخال، به طور کامل درباره ی این منطقه بکر صحبت کرده ایم که خواندن آن می تواند بسیار مفید باشد.

یکی از عجیب ترین ویژگی های این جاده نبودن هیچ سازه ی بتونی و ساختمان سازی ای در سراسر مسیر است و همه چیز به بکرترین حالت خود باقی مانده است. پس از عبور از مسیر جنگلی، دشت های سرسبز کم کم نمایان می شود، دشت های سبزی که در مرکز هرکدام یک کلبه ی چوبی قرار دارد و در کنار این کلبه، گاو، گوسفند، اسب و مرغ و خروس ها حرکت می کنند و نسیم خنکی صورتتان را نوازش می کند، همه این جذابیت ها زمانی دو چندان می شود که شما هم یکی از طرفداران سر سخت سفر به مناطق ییلاقی باشید.

بدلیل همجواری این جاده با دریای خزر، هوای این جاده دارای رطوبت فوق العاده ای است که بدلیل ییلاقی بودن و هوای خنک آن، اذیت کننده نیست و در اکثر مواقع به صورت مه دیده می شود.

فاصله ی تهران تا جاده اسالم به خلخال 427 کیلومتر است که برای رفتن 5 ساعت و 27 دقیقه زمان نیاز دارد.

جاده چالوس، عروس جاده های ایران

وقتی صحبت از قدیمی ترین و نوستالژیک ترین جاده ایران می شود، تنها و تنها یک نام است که گفته می شود. تقریبا هر شخصی که به شمال ایران سفر کرده است حداقل یکبار از این جاده عبور کرده است. جاده ی چالوس که بین دو رشته کوه البرز و به طول 163 کیلومتر کشیده شده است، قدمتی 90 ساله دارد و در زمان احداث از زیباترین جاده های جهان محسوب می شده است و امروزه به عنوان عروس جاده های ایران نیز شناخته می شود.

جاده ی چالوس با توجه به پیچ در پیچ بودن و کوه های بلند و درختانی که از بین سنگ ها بیرون زده اند، منظره ی فوق العاده ای دارد و یکی از مهمترین مسیرهای سفر از تهران به شمال محسوب می شود. رانندگی در این جاده و آش خوردن قبل از ورود به تونل کندوان جزیی جدایی ناپذیر از خاطرات شمال ایرانیان می باشد. فاصله ی تهران تا جاده ی چالوس تقریبا 30 کیلومتر است و تنها نیم ساعت زمان نیاز دارد.

سفر با ماشین شخصی

ناگفته نماند که زیبایی تمام این جاده ها به رانندگی در آن ها و داشتن ابتکار عمل و توقف کردن و ثبت عکس های خاطره انگیز وابسته است و به شما توصیه می کنیم که با ماشین شخصی به این جاده ها وارد شوید اما اگر ماشین شخصی ندارید و یا خودروی خود را مناسب سفر نمی دانید، می توانید از اجاره خودرو بدون راننده ماشین دلخواهتان برای مدت زمان مورد نظرتان استفاده کنید و سفری راحت، امن و با کیفیت را تجربه کنید. در کافه رنت انواع خودروهای سواری تا خودروهای شاسی بلند و ون وجود دارد که تمامی آن ها قابلیت اجاره نمودن دارند.

سایت کافه رنت

جاده عباس آباد به کلاردشت

شمال ایران نه تنها طبیعت بسیار زیبایی دارد، بلکه جاده های منتهی به این طبیعت ها هم زبیایی منحصر به فردی دارد و جاده ی عباس آباد کلاردشت یکی از زیباترین جاده های ایران محسوب می شود. این جاده که سرتاسر با درختان محاصره شده است، فضای فوق العاده دلپذیری دارد و چراغ های رنگی مغازه های کنار جاده بر زیبایی این جاده افزوده است و با توجه به اینکه این جاده از میان جنگل های عباس آباد عبور می کند، بسیاری آن را به عنوان یکی از زیباترین جاده های جنگلی ایران نیز می شناسند.

جاده سیاهکل به دیلمان

دیلمان نام ییلاقی است در شرق استان گیلان و در جنوب شهرستان سیاهکل و نام دیگر این ییلاق، دیلمون است. این ییلاق که ارتفاعی نزدیک به 2500 متر از سطح دریا دارد، چشم انداز فوق العاده به مناطق دیگر استان دارد. در مسیر رسیدن به این ییلاق، می توان مناظر بسیار زیبایی از دشت های بکر اطراف را دید و عکس های هیجان انگیزی را ثبت کرد. همچنین می توان از دیدن دام ها و حیوانات آزاد و رها در این مسیر لذت برد و همین زیبایی هاست که جاده ی دیلمان را در لیست زیباترین جاده های ایران قرار داده است.

مطلب پیشنهادی: دیلمان، ییلاقی به ارتفاع یک قله

اگر به گل شقایق علاقه دارید و از دیدن عکس دشت های شقایق شگفت زده می شوید، باید این نوید را به شما بدهیم که یکی از زیباترین دشت های شقایق در نزدیکی ییلاق دیلمان واقع شده است، در این مسیر جاذبه های بسیار دیگری از جمله آبشار لونک قرار دارد که در نوبه ی خود بی نظیرند و این جاده را به یکی از زیباترین جاده های شمال تبدیل نموده است.

فاصله تهران تا ییلاق دیلمان 342 کیلومتر می باشد که می توانید این مسافت را در 5 ساعت و 15 دقیقه طی کنید.

جاده ی ساحلی فریدون کنار-چالوس

در کشور ایران، جاده های ساحلی بسیاری در شمال و جنوب کشور قرار دارند که هرکدام زیبایی مختص به خود را دارند، اما نام چندین جاده در صدر زیباترین جاده های ساحلی ایران قرار می گیرد. اگر از سمت فریدون کنار به سمت چالوس حرکت کنید، باید وارد جاده ای شوید که در امتداد خط ساحلی حرکت می کند.

این جاده که به جاده ی کناره نیز معروف است، در سمت راست خود ساحل دریای خزر و در سمت راست خود جنگل های سبز و مه گرفته ی سیسنگان را دارد و به این ترتیب می توانید کلیومتر ها در این جاده، رانندگی با ماشین شخصی در امتداد دریا را تجربه کنید. فاصله تهران تا جاده ی فریدون کنار چالوس 217 کیلومتر می باشد که می توانید این مسافت را در 3 ساعت و 38 دقیقه طی کنید.

جاده ساحلی بوشهر به گواتر

در بحث های مربوط به زیباترین جاده های ایران، معمولا به جاده های ساحلی جنوب کشور کم لطفی می شود، جاده هایی که در یک سو، آب نلیگون خلیج فارس و در یک سوی دیگر، کویر خاکی رنگ دیده می شود و منظره ای فوق العاده دارند. جاده ساحلی بوشهر به جزیره ی گواتر یکی از زیباترین جاده های ساحلی ایران می باشد و برخی آن را به نام جاده ی چابهار به گواتر می شناسند.

این جاده که طولی بالغ بر 100 کیلومتر دارد، در امتداد ساحل حرکت می کند و در هر کیلومتر آن شگفتی ای نمایان می شود. از کویری یکدست و بدون پستی و بلندی، تا کوه های مینیاتوری و تالاب لیپاز با آب صورتی رنگ خود همه بخشی از زیبایی های این جاده ی رویایی می باشند. فاصله تهران تا جاده ی بوشهر به جزیره ی گواتر 1042 کیلومتر می باشد که می توانید این مسافت را در 12 ساعت و 40 دقیقه طی کنید.

جاده ارس به جلفا

رود ارس که یکی از تاریخی ترین و مهمترین رودهای مرزی ایران محسوب می شود، در امتداد مرز ایران با کشورهای ارمنستان و آذربایجان جریان دارد. در حاشیه ی این رود، جاده ی بسیار زیبایی احداث شده است که در میان رود و جنگل حرکت کرده است و شما می توانید با رانندگی در این جاده به طور همزمان از دیدن رود ارس و جنگل های ارسباران لذت ببرید.

یکی از جذابیت های رانندگی در این جاده، دیدن روستاهای آن طرف رود و کشور همسایه است. پس از رانندگی در این جاده ی زیبا، می توانید در شهر جلفا با توجه به جاذبه های گردشگری اش چندین روز اقامت کنید و از بودن در این شهر مرزی لذت ببرید.

فاصله تهران تا جاده ی ارس به جلفا 764 کیلومتر می باشد که می توانید این مسافت را در 8 ساعت و 34 دقیقه طی کنید . شما میتواید هر نوع ماشینی ، از ایرانی مرقون به صرفه تا خودروهای خارجی لوکس را در کافه رنت اجاره کنید و سفر خاطره انگیزتا را در این جاده های زیبا را آغاز کنید . همچنین اگر به سفر دسته جمعی علاقه دارید، می توانید از اجاره ون و اتوبوس در کافه رنت برای مدت زمان دلخواهتان استفاده کنید.

در این مقاله سعی کردیم تا زیباترین جاده های ایران را به شما معرفی کنیم، اما همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، زیبایی این جاده ها در سفر با ماشین شخصی است که به طور کامل نمایان می شود، امکان توقف در این جاده ها، کمپ کردن و ثبت خاطره های زیبا همه با سفر با ماشین شخصی امکان پذیر می باشند و اگر خودروی شخصی ندارید، می توانید از طریق شرکت اجاره خودرو کافه رنت، ماشین دلخواهتان را با شرایطی مناسب رنت کنید.

پیشنهاد سردبیر: اجاره ماشین شاسی بلند در کافه رنت

دیدگاه شما

فرمول: 35 + 5
02149934