تجربه رانندگی با پژو پارس


تجربه رانندگی با پژو پارس

پژو پارس از خودروهای محبوب نزد ایرانیان و یکی از پرفروش ترین سدان های ایران خودرو است. با توجه به قیمت بالای خودروهای خارجی در ایران، پژو پارس با مشخصات و قابلیت هایی که دارد می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای ترددهای درون شهری و برون شهری باشد. در این مقاله قصد داریم تا با بررسی دقیق مشخصات فنی این خودرو حس و تجربه سواری این ماشین را به شما انتقال دهیم.

مشخصات فنی

پژو پارس دیفرانسیل جلو می باشد و دارای حجم موتور 1587 سی سی، گیربکس 5 دنده دستی، 4 سیلندر، 16 سوپاپ، تنفس طبیعی موتور، ، نوع موتور TU5 بنزینی و سیستم فرمان هیدرولیکی است.
حداکثر سرعت پژو پارس 180 کیلومتر بر ساعت است؛ شتاب 15 ثانیه و حداکثر قدرت موتور 105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه است؛ حداکثر گشتاور موتور 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه و میانگین مصرف سوخت ترکیبی 8.15 لیتر در صد کیلومتر است.
در خودروی پژو پارس، استاندارد آلایندگی یورو4، سیستم تعلیق جلو مک فرسون، سیستم تعلیق عقب فنر پیچشی، نوع بدنه سدان خانوادگی، نوع رینگ فولادی/آلومینیومی، نوع شاسی یکپارچه، ترمز جلو دیسکی خنک شونده و ترمز عقب دیسکی/کاسه ای است.

تاریخچه

نمای پهلو از  پژو پارس
پژو پارس یک سدان از خانواده پژو 405 است که در ابتدا با نام پرشیا راهی بازار شده بود.
در اواخر دهه 70 شمسی توسط ایران خودرو به بازار عرضه شد و مشتریان زیادی را به خود جذب کرد. طراحی ظاهری این خودرو از پژو 405 جذاب تر بوده و با الهام گرفتن از ظاهر پژو 406 ساخته شده است.

نقد و بررسی

این خودرو از نظر عملکرد فنی و رانندگی متوسط بوده و طراحی ظاهری خوبی دارد و از لحاظ امکانات و کیفیت نیز در رده متوسط قرار می گیرد. این ماشین باتوجه به امکاناتش و نسبت به قیمتش انتخاب قابل قبولی برای مشتریان ایرانی محسوب می شود.

نقاط قوت و ضعف

نقطه ضعف پژو پارس مصرف نسبتاً بالای سوخت آن است.
از نقاط قوت پژو پارس نیز می توان به فضای جادار کابین، عملکرد خوب سیستم تعلیق، داشتن بازار دست دوم قوی و فراوانی قطعات یدکی اشاره کرد.

قیمت

با توجه به نوسانات قیمت بازار خودرو در ایران نمی توان قیمت ثابتی را برای خودروها مطرح کرد؛ اما قیمت پژو پارس سال ساخت 1399 چیزی در حدود 450 ملیون تومان است. در میان خودروهای دست دوم پژو پارس، قیمت هایی چون 350 ملیون و 370 ملیون تومان دیده می شود.

قیمت اجاره ما در کافه رنت

برای اجاره پژو پارس بدون راننده از کافه رنت حداقل مدت زمان اجاره 3 روز است. در بازه ی 3 تا 14 روز، قیمت روزانه 490 هزار تومان و در مدت زمان بیش از 14 روز، قیمت روزانه 475 هزار تومان درج شده است. مبلغ ودیعه ضمانت برای این خودرو نیز 5 ملیون تومان است.
قیمت اجاره پژو پارس به همراه راننده از کافه رنت فرق می کند؛ در اجاره درون شهری قیمت ساعتی 55000 تومان می باشد. در اجاره برون شهری به ازای هر کیلومتر 2500 تومان محاسبه می گردد. هزینه ترانسفر فرودگاهی (فرودگاه امام خمینی) نیز 330000 تومان می باشد.

شرایط ما برای ارائه این ماشین

پژو پارس در کافه رنت به دو صورت با راننده و بدون راننده اجاره داده می شود. در اجاره خودرو با راننده مسئولیت ماشین با خود راننده است. در اجاره خودرو بدون راننده تمامی مسئولیت های خودرو به عهده مشتری می باشد.
حداقل سن برای اجاره خودرو بدون راننده 20 سال می باشد. مدارکی که برای اجاره خودرو نیاز است عبارت است از : گواهی نامه با حداقل مدت زمان اعتبار 6 ماه، کارت ملی، ارائه مدرک شغلی(گواهی معتبر اشتغال به کار و یا محل سکونت)، ضمانت نامه(ارائه یک فقره چک یا سفته به مبلغ ارزش خودرو)، ودیعه نقدی (پرداخت مبلغی مشخص به عنوان ودیعه)

دیدگاه شما

فرمول: 45 - 6
02149934