تاریخچه BMW، نامی که جهان آن را می شناسد

تاریخچه BMW

چندسالی می شود که برخی از ما یاد گرفته ایم تا به جای بی ام وِ ، بگوییم بی ام دبلیو. اما هیچوقت خواسته ایم بدانیم که معنی این نام چیست؟ چرا این شرکت آنقدر بزرگ و مشهور است که تقریبا همه ما آن را می شناسیم و تنها بر سر تلفظ نامش اختلاف داریم؟ ما در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر گفتن تاریخچه شرکت BMW ، به معرفی برخی از معروفترین خودروهای این شرکت بپردازیم.

Bayerische Motoren Werke AG نام کامل ابرکمپانی بزرگ آلمانی است که همه جهان آن را با نام اختصاری بی ام وِ (BMW) شناخته می شناسند. شرکت بی ام در سال 1917 در بحبوحه ی جنگ جهانی توسط فردی آلمان به نام فرانتس یوزف تاسیس شد. این کمپانی 5 سال متوالی به تولید موتور هواپیما می پرداخت.

در تاریخچه BMW اینطور ذکر شده که این شرکت، کار تولید خودرو و موتور سیکلت را در سال 1923 با تولید موتور سیکلت مدل R23 آغاز کرد. BMW سال به سال پولدارتر شد و در سال 1928 توانست کمپانی خودرو سازی automobilwerk ، تولید کننده ی خودروی دیکسی را بخرد. بی ام و پس از این اتفاق و مستقر ساختن نیروهایش در این کارخانه، تغییراتی را بر روی این خودرو اعمال کرد و سرانجام اولین خودروی شرکت بی ام و تحت عنوان دیکسی-3 روانه بازار شد.

اولین خودروی BMW

اولین خودروی BMW

دیکسی-3 و یا همان اولین خودروی بی ام و پس از روانه شدن به بازار نظرات بسیاری از سراسر دنیا را به خود جلب کرد. این اتومبیل دارای یک موتور چهار سیلندر بود که قدرتی بالغ بر 15 اسب بخار داشت. موتور دیکسی-3 توسط آب خنک می شد و نهایت سرعتی که می توانست به آن برسد، 75 کیلومتر بر ساعت بود. این خودرو آنقدر خوش درخشید که کمپانی بی ام طی دو سال (1928 تا 1930) توانست 18 هزار دستگاه از این خودرو را به سراسر دنیا بفروشد. این خودرو در آن زمان به قیمت 2 هزار و 200 مارک به فروش می رسید.

اما جالب است بدانید که اولین خودروی جهان سال ها پیش از این خودرو و توسط کمپانی مرسدس بنز تولید شده بود که داستان تولید آن به طور کامل در تاریخچه مرسدس بنز شرح داده شده است.

تاریخچه لوگوی BMW

شرکت بی ام و که در زمان جنگ به تولید موتور هواپیما مشغول بود، در سال 1919 و با پایان یافتن جنگ جهانی اول می بایست که کار تولید هواپیما را متوقف کند، اما با توجه علاقه ی کارل فردریش راپ، موسس اصلی بی ام و به مهندسی هواپیما و نحوه ی عملکرد هوایپما لوگوی شرکت خود را از روی شکل ملخک های در حال چرخش هوایپما الگوبرداری نمود و این طرح به عنوان اولین لوگودر تاریخچه ی لوگوی BMW ثبت شد.

تحولی در BMW

تحولی در BMW

استقبال ها از دیکسی 3 آنقدر خوب بود که مدیران بی ام و تصمیم گرفتند تا ایجاد تغییراتی نوین و بهبود بخشیدن برخی از خصوصیات این ماشین، مجددا خود را بر سر زبان ها بیاندازند. این تغییرات از تقویت سیستم ترمز و چهار چرخ ترمز تا تبدیل موتور 4 سیلندر به 6 سیلندر و افزودن ورقه های فولادی جهت استحکام راه پیدا کند و این اولین باری بود که بی ام و، نه تنها در بحث فروش، بلکه در مسابقات اتومبیل رانی، موفقیت کسب می نمودند. دیکسی جدید از استقبال کمتری نسبت به مدل پیشین خود داشت اما 2300 عدد خودرو عددی بود که بی ام و بار دیگر توانست بودجه ی مالی عظیمی را برای خود تامین نماید.

درخشش دیکسی ها

درخشش دیکسی ها

سود فروش دیکسی و محبوبیت آن بین مردم بر مذاق مدیران و مهندسان بی ام و خوش آمده بود، از این رو بود که آن ها مدل ها دیکسی 315 و دیکسی 319 را روانه بازار نمودند. حالا دیکسی تنها یک اتومبیل سوار با قدرت 15 اسب بخار نبود، دیکسی های جدید می توانستند تا 150 کیلومتر بر ساعت، سرعت بگیرند و در مسابقات اتومبیل رانی خوش بدرخشند. بی ام و سرانجام توانست عنوان لوکس ترین خودروی اروپا را با تولید این مدل ماشین ها کسب کند.

اما جالب است بدانید که در آن زمان، اجاره خودرو نیز رواج داشته و همانطور که در تاریخچه اجاره خودرو گفتیم، بسیاری از افرادی که توانایی خرید خودروهای را نداشتند، اقدام به اجاره این ماشین ها می کردند.

ضربه جنگ جهانی دوم به BMW

ضربه جنگ جهانی دوم به BMW

همه چیز داشت بر وفق مراد و بی ام و پیش میرفت و این کمپانی روز به روز ثروتمند می شد، تا اینکه جهانی دوم شروع شد. بلافاصله پس از این اتفاق، تولید اتومبیل در این شرکت متوقف شد، اما شرکت دست از تلاش بر نداشت و مانند گذشته ی خود ، مجددا کار تولید هواپیما و موتور سیکلت را از سر گرفت. پس از تضعیف نازی ها در جنگ جهانی، کارخانه اصلی بی ام و بمباران شد و این عامل، خسارت سنگینی به این شرکت وارد کرد.

جنگ جهانی دوم

وقتی بی ام و دوباره برخواست

خودروی BMW قدیمی

در سال 1945 و پس از پایان جنگ جهانی، کمپانی بی ام و در پی تولید دوباره ی اتومبیل بود، اما با توجه به خسارات وارد شده به کارخانه و وضعیت اقتصادی ضعیف مردم آلمان، تولید دیکسی های قدیم که خودروهای لوکسی محسوب می شدند، کار عاقلانه ای نبود. بنابراین، مدیران بی ام و با خرید حق تولید خودرویی ایتالیایی به نام ایزوایستا کار تولید را از سر گرفتند.

ایزوایستا که خودرویی کوچک و جمع و جور بود، هزینه تولید پایینی داشت و با توجه به قیمت پایین فروش، از استقبال قابل توجهی از مردم مواجه می شد. بی ام و در طی 7 سال تولید بی وقفه ایزوایستا توانست قوای خود را مجددا مستحکم سازد و شروع به تولید خودروهای لوکس خود کند.

خدمات رنت خودرو

سایت اجاره خودرو کافه رنت

اگر تا اینجای مقاله را خوانده اید، نشان می دهد که شما طرفدار پر و پا قرص برند BMW هستید، بنابراین باید این نوید را به شما بدهیم که شما با مرجعه به سایت کافه رنت می توانید نسبت به اجاره BMW در کافه رنت اقدام کنید و از رانندگی در یکی از لوکس ترین ماشین های دنیا لذت ببرید.

خرید رولزرویس

رولزرویس

بی ام و که دیگر تمام جهان را گرفته بود و انواع مدل های دلخواه و خلاقانه را تولید کرده بود، در سال 2000 کمپانی رولزرویس را با تمامی اراضی آن خریداری نمود تا سبک جدید و متفاوت از خودروهای بی ام و را به دنیا معرفی کند.

عظمت کمپانی BMW در حال حاضر

ساختمان کمپانی BMW

کمپانی بی ام و که در حال حاضر از بزرگترین و معروف ترین برندهای تولید کننده اتومبیل در جهان محسوب می شود در 14 کشور دنیا، دارای کارخانه تولیدی می باشد اما کارخانه ی مرکزی آن در شهر مونیخ می باشد. ساختمان مرکزی بی ام و دارای ظاهر جالبی می باشد و در طراحی آن از شکل موتور 4 سیلندر استفاده نموده اند.

پرفروش ترین مدل های BMW

پرفروش ترین مدل های BMW

کمپانی بی ام و از روزی که خودروی دیکسی3 را تولید نمود، تا به امروز که نزدیک به 90 سال از آن روز می گذرد، توانسته 300 مدل ماشین را تولید کند که هرکدام از این خودروها دارای تحولی در ظاهر، ساختار و عملکرد خود بوده اند. اما در بین این 300 ماشین، چندین خودرو از پرفروش ترین های BMW محسوب می شوند. این خودرو ها توانسته اند به اکثر کشورهای سراسر دنیا راه پیدا کنند.

BMW سری 3

BMW سری 3

وقتی صحبت از پرفروش ترین های بی ام و می شود، همواره نام سری 3 به عنوان پرفروش ترین سری ماشین های بی ام و برده می شود. سری 3 نام خودروهای کاربردی و کم حجم بی ام و که اولین اتومیبل این سری در سال 1975 تولید شد. این سری هرساله با نسل جدیدی از خودروهای خود، طرفداران بی ام را غافل گیر می کرد و تا به امروز، هفت نسل از این سری، روانه بازار شده است.

BMW 330 یکی از پرطرفدارترین محصولات این کمپانی است که با توجه به ظاهر اسپرت و زیبایش تمام نظرها را به خود جلب می کند و شما می توانید این خودرو را برای مراسم عروسی تان رنت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی شرایط اجاره این خودرو به صفحه اجاره ماشین عروس BMW 330 مراجعه کنید.

BMW i3

BMW i3

کمپانی بی ام و با سرمایه گذاری عظیم در بحث خودروهای برقی و هیبریدی، اقدام به تولید سری i نمود که توانست موفقیت های قابل توجهی کسب کند. یکی از این مدل ها موفق i3 می باشد. i3 ظاهر جذابی و متفاوتی از دیگر مدل های پیشین بی ام و داشته است و به همین عامل نظرهای زیادی را نزد خود جلب کرده است. i3 که از باتری بسیار قدرتمندی بهره مند است، این باتری می تواند به شما امکان 312 کیلومتر رانندگی را با یکبار شارژ شدن بدهد.

BMW 528i

BMW 528i

BMW 528 را می توان محبوب ترین خودروی سری 5 بی ام و نامید. سری 5 دارای عناوین درخشانی همچون پرفروش ترین سری بی ام و در جهان، محبوب ترین سری آلمان در سال 2014 و پرفروش ترین سری خودروهای لوکس در ایران می باشد. اما گل سر سبد این سری، مدل 528 می باشد. بی ام و 528 یک سوپر لاکچری است که یکی از موفق ترین خودروهای گران قیمت ایران به حساب می آید. این خودروی لوکس به موتور 2000 سی سی توربو شارژ با توانایی تولید 245 اسب بخار مجهز است که بسیار کم مصرف است و مصرف سوخت آن در حالت جاده ای، تنها 5.3 لیتر می باشد و این مزایا، سبب شده اجاره BMW 528 در لیست پرطرفدارترین خودروهای اجاره ای در تهران قرار بگیرد.

بی ام و528 در داشتن امکانات و آپشن ها فوق العاده است و همین عوامل این خودرو را رقیب جدی مرسدس بنزهای سری E قرار داده است. از امکانات این سدان لوکس می توان به سیستم تهویه جداگانه برای هر سرنشین، سیستم نشان دهنده باد لاستیک، سیستم تعویض تعلیق (اسپرت و نرمال)، نمایش اطلاعات خودرو روی شیشه جلو، آینه الکتروکرومیک و صندلی های برق مجهز به گرم کن و سرد کن اشاره نمود. همچنین فضای داخلی با استفاده از بهترین مواد اولیه و طراحی منحصر به فرد جذابیت این خودرو را دو چندان نموده و BMW 528 را به عنوان خودرویی لوکس مورد استقبال واقع شده است.

BMW Z4

BMW Z4

بی ام و زد فور که بر روی پلت فرم یکی از مدل های سری سوم اتومبیل های بی ام ساخته شده است از پرفروش ترین های این کمپانی محسوب می شود. z4 که ظاهری اسپرت دارد، نظرهای بسیاری را به خود جلب نموده است و موتور 6 سیلندری قدرتمند 3000 سی سی، قدرت 340 اسب بخار و شتاب بالا خودروی با کیفیت نیز محسوب می شود. این خودرو در مدل های به روز خود کمی تغییرات داشته است که از جمله تغییرات آن می توان به تغییر موتور از 6 سیلندر به 4 سیلندر نام برد. اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره ی این خودرو هستید، می توانید به مطلب معرفی و تاریخچه BMW Z4 مراجعه کنید.

BMW X4

BMW X4

BMW X4 یکی از هنرهای کمپانی BMW در طراحی یک خودرو را نشان می دهد. این خودرو که کمی از نسل قبلی خود یعنی BMW X3 کوچکتر شده است ، به عنوان یک کراوس اوور لوکس و جذاب در کشور شناخته می شود که می تواند تمام سلیقه ها را به خود علاقه مند کند. بی ام و ایکس4 که به موتور 2000 سی سی مجهز است، با بهره مندی از سیستم توربور شارژ توانایی تولید 245 اسب بخار را دارد. ایکس4 همچنین قابلیت حرکت با دو دیفرانسیل همزمان را دارد، اما در عین ناباوری مصرف سوخت این خودرو در حالت جاده ای تنها و تنها 6.2 لیتر است. اما یکی از ویژگی های شگفت انگیز این خودرو، چهار حالت رانندگی eco pro، comfort، sport و sport plus است که این خودرو را برای حرکت در شرایط مختلف آماده می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت و شرایط رنت این خودرو می توانید به اجاره BMW X4 مراجعه کنید.

BMW در امکانات این خودرو چیزی کم نگذاشته است. تایرهای runfat، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، گرمکن فرمان، آینه الکتروکرومیک، دوربین 360 درجه، سنسور باز شدن درب صندق عقب، سقف پاناروما، مانیتور صندلی های عقب، صندلی های برق با حافظه و مجهز به گرم کن و سرد کن و سیستم صوتی و تصویری با کیفیت بخشی از آپشن های این خودرو می باشند و باعث شده در بین اجاره خودرو بدون راننده تهران پرطرفدار شود .

BMW X3

BMW X3

بی ام و ایکس 3 که اولین مدل آن در سال 2003 به بازار عرضه شده است، همچنان نیز در حال تولید می باشد و پرفروش ترین خودروی بی ام و به حساب می آید. بی ام ایکس تری که از موتور قدرتمند و با کیفیت برخوردار است، با توجه به دیزاین لوکس داخلی و جادار بودن کابین، یکی از ماشین های محبوب برای سفر محسوب می شود. این خودرو در کشور ما نیز طرفداران بسیار زیادی دارد و اگر شما هم علاقه به اجاره بی ام و X3 دارید میتوانید با مراجعه به سایت کافه رنت برای رزرو آن اقدام کنید .

اجاره ماشین های BMW

اجاره ماشین های BMW

آیا دلتان می خواهد که رانندگی با پرفروش ترین محصول بی ام و را تجربه کنید و برنامه ی یک سفر چند روزه با این خودرو را بچینید؟ تنها کافیست وارد سایت کافه رنت شوید و برای هر تعداد روزی که میخواهید آن را اجاره کنید . اگر به دیگر برندهای لوکس علاقه مندید، می توانید با مراجعه به مقاله اجاره خودرو لوکس، لیست بلند بالای ماشین های لوکس همراه با شرایط اجاره آن ها را بررسی کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 30 - 14
02149934