سفر گروهی به فیلبند با ون اجاره ای

سفر گروهی به فیلبند با ون اجاره ای
با نزدیک شدن به تعطیلات عید نوروز یکی از پررنگ ترین موضوعات قابل بحث در هر خانه ای، بحث مسافرت های گروهی و دسته جمعی و انتخاب مکان برای این سفر است.
مسافرت کردن به هرصورتی همیشه باعث تغییر روحیه افراد می شود اما سفر گروهی با دوستان یا اقوام مزه دیگری دارد و اوقات خوش تری را رقم می زند، سفرهای گروهی که با استفاده ی از ون یا اتوبوس، لذت بردن از مسیر سفر را دو چندان می کند. این سفرهای گروهی با اجاره ون امکان پذیر می باشد.
از آن جایی که متأسفانه ایران زیبای ما با وجود بیشترین و زیباترین جاذبه های گردشگری اش در این موضوع مهجور مانده و خیلی از مکان های دیدنی اش کشف نشده، تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را با یکی از بهترین مکان های گردشگری ایران آشنا کنیم.
روستای زیبا و بکر فیلبند همان گنج پنهان مانده از پیش چشم هاست و یکی از مقصدهای جذاب برای کمپینگ است. اگر دوست دارید اطلاعات کاملی از روستای بی نظیر فیلبند و جاذبه های گردشگری آن و همچنین بهترین راه سفر به فیلبند داشته باشید، تا انتهای سفرمان به فیلبند همراه مان باشید.

روستای فیلبند؛ یک بهشت ابری

روستای فیلبند

نمی شود ایرانی باشید و تا به امروز پا به طبیعت بکر و زیبای مازندران نذاشته باشید. استان مازندران یکی از بزرگ ترین قطب های گردشگری ایران است که تقریباً تمام ایرانی ها برای یکبار هم که شده به آن سفر کرده اند.همیشه با روبه رو شدن با هر تعطیلی در سال اخبار و تصاویر زیادی از حجم زیاد مسافران به مازندران منتشر می شود؛ اما با این وجود هنوز جاهای بسیار زیادی از این استان سرسبز وجود دارد که گمنام مانده اند.
برای مثال همین روستای فیلبند یکی از همان مکان هایی است که هنوز به اندازه کافی میان مردم شناخته نشده است. این روستای زیبا تنها 240 کیلومتر با تهران فاصله دارد و در جاده هراز به سمت آمل واقع شده است و در لیست بهترین مقصدهای نزدیک تهران قرار دارد.
نام دیگر این روستا، بام مازندران است. دلیل این نام گذاری موقعیت ویژ ه ایست که در آن واقع شده. این روستای شگفت انگیز در ارتفاع 2300 متری از سطح زمین واقع شده و دقیقاً جایی میان ابرها قرار دارد.

فیلبند، حس یک بهار واقعی

آب وهوای این روستا در فصل های پاییز و بهار بسیار متنوع اما دلپذیر است. ممکن است صبح که از خواب بیدار می شید، در میان مه و ابرها و زیر باران آهسته و کم جان بهاری قدم بزنید، ظهر بتوانید زیر نور ملایم خورشید نهار میل کنید و آخر شب یک آسمان صاف با نسیم خنک را تجربه کنید.
به طور کلی همیشه آب وهوای شمال کشور بارانی و خنک است به جز تابستان که واقعا هوا گرم می شود اما در فصل پاییز و مخصوصاً بهار هوای خنک و طبیعت سرسبز و بانشاط ترکیب فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می آورد و همین دلیل است که فیلبند به عنوان یکی از بهترین مکان های کمپینگ در بهار شناخته می شود.
در فیلبند شما می توانید با بندبند وجودتان یک بهار دل انگیز و واقعی را تجربه کنید. طوری که این تجربه را در کمتر جای دیگری از جهان می توانید داشته باشید.
حس راه رفتن میان اقیانوس ابرها، دیدن شکوفه ها و غنچه های کوچک، عطر ادغام شده طبیعت، باران و ابر در کنار بافت روستایی، طبیعی و بکر روح شما را جلا می دهد.

مکان های دیدنی و جاذبه های بام مازندران

یکی از شگفتی هایی که روستای فیلبند دارد، این است که علاوه بر موقعیت قرار گیری و طبیعت و آب وهوای خوبش، در این مکان ده ها جاذبه توریستی بی نظیر دیگر هم وجود دارد، که در ادامه برخی از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. جنگل چلاو

با سفر کردن به فیلبند شما می توانید یکی از باستانی ترین و رویایی ترین جنگل های شمال ایران را ببینید و از زیبایی بکر و طبیعی آن لذت ببرید.
جنگل چلاو یکی از دیدنی ترین مکان هایی است که در این روستای زیبا قرار دارد. پوشش گیاهی این جنگل بیشتر از درختان سرخدار، بلوط، راش، ممرز و انجیلو است. اگر در اواخر شهریور ماه به این به دیدن این روستا و جنگل بروید می توانید یکی از بی نظیرترین رویدادهای طبیعی دنیا یعنی گاوبانگی را هم ببینید و لذت ببرید.
گاوبانگی همان فصل جفت گیری گوزن های قرمزشمالی یا مارال ها و غرش مارال های نر برای جلب نظر و توجه گوزن های ماده است. البته ناگفته نماند که بهتر است برای دیدن این رویداد زیبا و کم نظیر حتماً همراه یک جنگلبان باشید تا هیچ خطری شما را تهدید نکند. از جمله مزایای اجاره ون از کافه رنت، همراه داشتن رانندگان راه بلد و با تجربه است، آن هم در مناطقی که هیچ آنتن موبایلی عمل نمی کند.

2. چشمه لار

دریاچه


یکی از ویژگی های شمال کشور ما وجود چشمه ها آبشارهای بی نظیر و بسیار زیاد آن است؛ به طوری که در بسیاری از مکان هایی که فکرش را هم نمی کنید، چشمه سارهای زیبایی را می بینید که از دل طبیعت جاری می شوند.

اما چشمه لار که واقع در روستای فیلبند است یکی از زیباترین چشمه های شمال ایران به شمار می رود که هرکسی باید برای یک بار هم که شده آن را ببیند و زیبایی آن لذت ببرد.
آب جاری در این چشمه یک آب معدنی طبیعی با خاصیت های درمانی بسیار زیاد است که حتی می تواند بیماری هایی مثل دردهای کلیوی را یهیود ببخشد، همچنین مواد معدنی موجود در آب این چشمه باعث تقویت استحکام استخوان های بدن نیز می شود.به همین دلیل است که مردم بومی این روستا که سال های سال از این آب بکر و پرخاصیت نوشیده اند بسیار سالم، سلامت و قوی هستند.

اگر تعداد افراد گروه شما حدود 14 نفر است، می توانید از اجاره ون تویوتا هایس استفاده کنید و تمامی افراد گروه را با خود همراه کنید.

3. روستای سنگچال

روستای سنگچال یک روستاهای طبیعی و تمام عیار است. به طوری که هیچ اثری از خانه های امروزی در آن دیده نمی شود و سرتاسر این روستا پوشیده از کلبه ها است.
همچنین وجود دام ها در کنار این کلبه های زیبا که مشغول چرا هستند از این روستا یک تصویر بی نظیر را می سازد. تصویری بی‎نظیر اما واقعی.
به تمام این جاذبه ها مردم خون گرم روستای سنگچال را با آداب و رسوم و لباس های خاص و محلی و رنگارنگ شان در حال زندگی یک زندگی طبیعی و کاملاً روستایی تصور. درست مثل تصاویری پر از زندگی که در فیلم ها، فضای مجازی و یا گالری های نقاشی وجود دارد و هر بیننده ای را مجذوب خودش می کند.

4. امامزاده یحیی و امامزاده قاسم

امامزاده
امامزاده ها و مناطق مذهبی هم در این روستا رنگ و بوی دیگری دارد و به جز جاذبه زیارتی از قطب های گردشگری نیز محسوب می شوند.
امامزاده یحیی که واقع در روستای سنگچال است یکی از این امامزاده های توریستی با مسیر دسترسی سخت است.

اگر تا به حال به امامزاده ای در میان کوهستان های سرسبز نرفته اید، حتما به امامزاده قاسم که در میان کوه های جنوبی فیلبند واقع شده است بروید از دیدن آن همه زیبایی حیرت زده شوید. البته ناگفته نماند که برای رسیدن به این امامزاده هم باید از کوه بالا رفته و یک مسیر سخت را طی کنید اما دیدن زیبایی های پنهان شده این امامزاده ها در میان کوه های سرسبز ارزش پیمودن این راه سخت را دارد.
البته امکانات رفاهی در کنار امامزاده ها تأسیس شده است تا رفاه و آسایش را برای گردشگران فراهم کند.امکاناتی چون: اقامتگاه ها برای اقامت چند روزه گردشگران. با وجود این امکان می توانید چند روزی را در دل کوه اقامت داشته باشید و یک دل سیر هم زیارت کنید.

لذت سفر دسته جمعی با یار خوش سفر

همان طور که در ابتدای مقاله هم به شما گفتم لذت سفر به دورهم بودن افراد زیاد آن سفر است. هرچند که سفرهای تکی و خانوادگی هم لذت خودشان را دارند اما در این روزهایی که ارتباط میان خانواده ها کم رنگ تر از گذشته شده یکی از بهترین راه ها برای دورهم جمع شدن دوباره خانواده ها، دوستان و آشنایان سفرهای دسته جمعی است.
اما یک مشکل اساسی که برای سفرهای دسته جمعی وجود دارد تهیه کردت وسایل نقلیه است. این روزها تقریباً هر خانواده ای وسیله نقلیه شخصی خودش را دارد اما خودتان قضاوت کنید، سفری که از ابتدا هرکس در ماشین شخصی خودش باشد بیشتر خوش می گذرد یا سفری که از همان ابتدا همگی در کنار هم باشند؟

روستا
برای این که بتوانید یک سفر دسته جمعی واقعی را تجربه کنید باید دور ماشین های شخصی تان را خط بکشید چون آن ها به کارتان نمی آیند.
همچنین سفر کردن با اتوبوس و قطار هم سختی های خودش را دارد و گزینه مناسبی به نظر نمی رسد. مخصوصاً در این روزهای کرونایی که باید بیشتر از هرزمان دیگری مراقب بهداشت و سلامتی مان باشیم.
پس راه حل چیست؟ چطور می توان لذت یک سفر دسته جمعی را تجربه کرد که هم سلامتی مان به خطر نیفتد و هم هزینه مناسب و مقرون به صرفه ای هم داشته باشد؟


جای نگرانی نیست. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم لذت یک سفر دسته جمعی را در کنار عزیزان تان به راحتی و بدون هیچ خطری تجربه کنید.
پیشنهاد ما به شما برای یک سفر دسته جمعی به فیلبند اجاره کردن یک ون است. با اجاره کردن یک ون می توانید به راحتی با تمام عزیزانتان سفر دسته جمعی را تجربه کنید و لذت ببرید.
اگر با خواندن این مطلب این سوال در ذهن شما به وجود آمده است که از کجا می توانید یک ون اجاره کنید، باید بگویم باز هم پاسخ شما پیش ماست. کافه رنت جای هیچ نگرانی از بابت اجاره ون و اتوبوس را برای شما به به جا نداشته است.

شما می توانید با مراجعه به سایت کافه رنت هرگونه اطلاعاتی که لازم دارید را به دست بیاورید و خیلی راحت خودرو مورد نظرتان را اجاره کنید.
یکی از ویژگی هایی که کافه رنت در اختیار شما عزیزان قرار داده است، اجاره خودرو به هر دو صورت همراه با راننده و بدون راننده است.
یعنی اگر شما بخواهید خودتان یا یکی از همسفران تام رانندگی کند می توانید فقط خودرو مورد نظرتان را اجاره کنید؛ و اگر دوست دارید بدون هیچ مسئولیتی فقط از سفرتان لذت ببرید راننده ای را هم همراه خود داشته باشید.

کلام آخر

اگر از هیاهو و شلوغی شهر خسته شدید، اگر می خواهید کمی به خودتان و روح تان استراحت دهید، اگر به دنبال جرعه ای آرامش هستید و اگر می خواهید واقعاً زندگی کنید؛ از سفر کردن غافل نشوید.
بهانه ها را کنار بگذارید و به مکان های مختلف سفر کنید تا معنای حقیقی زندگی را پیدا کنید. خوشبختانه زندگی کردن در ایران این امکان را برای شما به وجود آورده که بتوانید هرلحظه ای که خواستید به شهرها و روستاهای آن سفر کنید.
جالب است بدانید بسیاری از مکان های دیدنی که در سرتاسر دنیا به صورت پراکنده وجود دارد را می توانید در جای جای ایران پیدا کنید.
نگران هیچ چیزی هم نباشید. با خیالی آسوده به همراه عزیزان تان به سفر بروید و از لحظاتی که در اختیار دارید نهایت استفاده را ببرید. یار همیشگی سفرها را هم فراموش نکنید. با کافه رنت آسوده و سبک سفر کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 41 - 5
02149934