تجربه رانندگی با اپل کورسا

سفر به کشورهای توریستی مانند ترکیه نیاز به یک خودروی راحت و ایمن مانند اپل کورسا دارد که در طول سفر بتواند آسایش و امنیت سرنشینان را تأمین نماید. برای کاهش هزینه ها در کشورهای خارجی بهتر است ماشین اجاره کنیم تا در کنار مزایای متعدد، نگرانی کمتری بابت تردد در شهرها داشته باشیم.
ذکر این نکته ضروری است که اجاره خودرو بایستی از یک مجموعه معتبر مانند کافه رنت صورت گرفته تا درگیری های قانونی ایجاد نشود. کافه رنت در لیست خودروهای خود اپل کورسا را نیز گنجانده است تا کسانی که به دنبال یک خودروی جمع وجور و تندوتیز در سفر هستند، بتوانند نیاز خود را رفع کنند.

تجربه رانندگی با اپل کورسا

مشخصات فنی

اپل کورساها خودروهایی با ساخت ظاهری کوچک هستند که برای شهرهای بزرگ و ترافیک ها انتخاب خوبی به نظر می رسند. کورساهایی که در ایران موجود هستند، معمولاً در سه نوع 1200، 1364 و 1600 سی سی ساخته شده اند که در میان آن ها اغلب موتور 1200 و 1600 سی سی، مشاهده می شود. جدیدترین تولید این خودرو به سال 2014 بازمی گردد که آخرین امکانات رفاهی خودرو نیز در همین نسخه اعمال شده است. اپل کورسای دنده ای نیز نوعی از همین خودروی کوچک است که در سال 2010 ساخته شد.
مدل جدید اپل کورسا از یک پیشرانه 1999 سی سی استفاده می کند که چهار سیلندری بوده و 16 سوپاپ دارد. سایز این خودرو برحسب میلی متر در سه بعد طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4475، 1850 و 1650 است. وزن اپل کورسای 2014، به 1583 کیلوگرم می رسد. جعبه دنده این خودرو نیز شش سرعتی بوده و اتومات است.
اپل کورسا
قدرت موتور
بیشترین گشتاور موتور این خودرو به 204 نیوتن متر در 4000 دور خواهد رسید. میزان قدرتی که از موتور این خودرو صادر می شود، 164 اسب بخار است که در 6200 دور در شصت ثانیه ایجاد خواهد شد. تنفس پیشرانه اپل کورسا به صورت طبیعی بوده و برای ایجاد بیشترین سرعت خود به 8.1 ثانیه زمان، نیاز دارد.
شتاب اپل کورسا در مقایسه با ساخت ظاهری و حجم موتور، در حد بهینه ای قرار دارد و به راحتی می توان از آن در جاده های طولانی استفاده نمود. بهترین جعبه دنده موجود برای ساخت این ماشین به کاررفته که به خوبی می تواند نیروی حاصل را به گیربکس، منتقل کند.

آپشن ها
کنترل پایداری ESP، ضد قفل ABS و ترمز جلو دیسک تهویه شونده از جمله ویژگی های پایداری و ترمز اپل کورسا هستند. البته اپل کورساها امکانات مهیج دیگری نیز دارند مانند
1. گرمکن صندلی های جلو
2. فرمان تلسکوپی
3. سیستم کنترل باد لاستیک ها به صورت اتومات
4. کروز کنترل
5. برف پاک کن های اتومات یخ زدا
6. و…

تاریخچه

شرکت اپل یک از برندهایی نام آشنای صنعت خودرو است که در کشور آلمان و به سال 1899 فعالیت خود را کلید زد. در ابتدا بخش زیادی از سهامی این کارخانه به PSE و جنرال موتورز واگذار شد. واگذاری سهامی برند اپل به این دو کارخانه، به معنای این بود که هر یک از تولیدات شرکت، باید به طور جداگانه توسط مدیران ارشد جنرال موتورز و PSE بررسی می شدند.
همین امر سبب شد تا برند اپل کم کم بتواند به یک برند قابل اعتماد در زمینه ساخت خودرو تبدیل شود. یکی از شعب اسپانیایی برند اپل ساراگوسا نام دارد که درواقع تولیدکننده اصلی خودروی کورسا است و تاکنون توانسته است چهار نسل از خودروهای خود را تولید کرده و به بازار عرضه نماید.
اپل کورسا نمای جلو

عرضه محصولات در بازارهای جهانی
اپل در مناطق دیگر جهان با نام برندهای دیگری مانند هولدن، شورلت و واکسهال، محصولات خود را به فروش می رساند. اپل کورسا یکی از اولین تولیدات برند اپل به شمار می رود و در کلاس های مختلف تولید می شود؛ اما بااین وجود هیچ گاه گذر زمان، گرد پیری بر تولید این خودرو نینداخته است. اپل کورسا برای اولین بار در سال 94 و 95 تحت یکی از نمایندگی های اصفهانی به نام توان خودرو G به بازار خودروی داخل معرفی شده و مورد استقبال ایرانیان قرار گرفت.

نسخه های جدید اپل کورسا
جدیدترین مدل اپل کورسا به صورت سه در و پنج در به ایران وارد شد. موتور قوی و ظاهر متفاوتی که برای آخرین نسل اپل کورسا در نظر گرفته شده بود، در قیاس با نسخه های قبلی بسیار قدرتمندتر ظاهر شده بود و می توانست فروش بالایی داشته باشد. در این نسل از اپل کورساها امکاناتی مانند چراغ حرکت در روز، سیستم شروع حرکت در شیب های تند و امکان تغییر وضعیت رانندگی به نسبت سرعت برآورد شد تا رضایت مصرف کنندگان جلب شود.

اپل کورسا در جاده

نقد و بررسی

ممکن است داخل اپل کورسا را دیده باشید و کابین مجلل لاگوندای آن نظر شما را جلب کرده باشد. اگرچه در نگاه اول ممکن است دید کاملی نسبت به داشبورد به دست نیاورید، اما به خوبی تجمل و ظرافت را در ساخت آن حس می کنید. پوشش خود کابین و صندلی های چرمی که به سبک الماسی دوخته شده اند، فضای داخلی کابین را به شدت تجملی و لوکس نشان خواهند داد. فضای پای سخاوتمندانه، صندلی ها، درب ها و پوشش سقف ماشین به لطف تلاش های آستون مارتین به بهترین نحو ساخته شده اند.
تجهیزات روز دنیا همراه با لوازم جانبی بسیار مفید در کابین این خودرو گنجانده شده است تا راحتی سرنشینان تأمین شود. هر فرد متخصص با دیدن سیستم تهویه مطبوع، کنسول مرکزی و سیستم های سرگرمی و بازی که در ردیف پشتی با ورقه های آلومینیومی برق و تمیز احاطه شده اند، به خوبی می تواند روح کابین آستون مارتین را در اپل کورسا احساس کند.

داخل کابین اپل کورسا

طراحی ساده، اما گیرا!
یکی از نکاتی که باعث جذب خریداران شده طراحی ساده آن است که در عین سادگی، جذابیت آن را حفظ نموده است. طراحی داخلی این ماشین خالی از زرق و برق های اضافی انجام شده است اما زیبا، مدرن و شیک است و می تواند پاسخگوی سلیقه افراد خاص باشد. افرادی که تجربه رانندگی با اپل کورسا را دارند، معتقدند که این کار بسیار لذت بخش بوده و تجربه شیرینی را برای آن ها به وجود آورده است.
نقد وارد بر گیربکس
یکی از نقدهای وارده به اپل کورسا، عملکرد پایین گیربکس CVT است که نمی تواند هماهنگی بالایی را در بخش های مختلف ماشین، ایجاد نماید. همین امر باعث می شود کارایی کلی خودرو تحت تأثیر قرار بگیرد و کاهش یابد.

انواع امکانات ایمنی و رفاهی کورسا

ترمز عقب دیسکی، سامانه کنترل کشش و پایداری، ترمز جلو دیسک، سیستم کمکی پارک و اتو پارک، دوربین و سنسور دنده عقب، سنسور تنظیم باد لاستیک ها، اعلام تایم واکنش راننده، تشخیص سرعت مجاز در مسیر، رادار نقطه کور و رادار خطی از جمله امکانات ایمنی اپل کورسا هستند. سردکن و گرمکن صندلی های خودرو، دریچه هوای ردیف پشتی، کروز کنترلی هوشمند و لیمیتر شتاب، استارت دکمه ای با توانایی روشن شدن از بیرون، سقف پانورامای تمام شیشه و سیستم تهویه دوگانه نیز امکانات رفاهی هستند که تولیدکننده برای ماشین قرار داده است.

نمای پشت اپل کورسا

نقاط قوت

تمامی خودروهای موجود در بازار نقاط قوت و ضعفی دارند که طبیعتاً اپل کورسا نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ نکات مثبت یک خودروی اپل در مواردی مانند:
● طراحی زیبا
● امکانات رفاهی خوب
● امنیت بالا
● سواری نرم و راحت
● کیفیت بالای ساخت
خلاصه می شود که در ادامه به بررسی هرکدام از آن ها خواهیم پرداخت.
طراحی اپل کورسا زیبا و به روز انجام شده و با خواص منحصربه فردش توانسته است نگاه مشتریان را به خود جلب کند. زیبایی و جذابیت این خودرو از نکات کلیدی یک اپل کورسا به شمار می رود. دومین نکته مهم در ساخت کورسا، تعبیه امکانات رفاهی بهینه است. برای اثبات این مدعا می توان نگاهی به کابین و صندلی های چرمی این ماشین انداخت که در بهترین حالت خود قرار دارند؛ طبیعتاً باید بگوییم که صندلی های اپل کورسا از چرم اصل ساخته شده اند.
نمای بالا از اپل کورسا

● امنیت 5 ستاره
لازم به ذکر است که امنیت خودروی اپل کورسا نیز در وضعیت خوبی قرار گرفته و توانسته 5 ستاره ایمنی را از آن خود کند. عملکرد اپل کورسا در تصادفات جاده ای و حوادث احتمالی بسیار ایمن بوده و در سریع ترین حالت ممکن عمل می کند.
کیفیت متریال برای شرکت اپل اهمیت فراوانی دارد، از همین جهت اجزای و بدنه ماشین از مقاومت بالایی برخوردار بوده و می توانند در برابر حوادث واکنش مثبتی از خود نشان دهند. سواری نرم و راحت کورسا نیز یکی از مزایای دیگر آن است؛ حتی بعد از چندین سال رانندگی با این خودرو، صدایی در کابین ایجاد نمی شود و سرنشینان اذیت نخواهند شد.

نقاط ضعف

اما درباره نکات منفی یک اپل کورسا باید بگوییم که مواردی مانند کشش ضعیف پیشرانه و کمبود قطعات و امکانات، ضعف ماشین را برای متخصصان، آشکار خواهند کرد. درصورتی که قطعات خودرو خراب شوند یا اختلال پیدا کنند، زمان زیادی لازم است تا جایگزین آن ها تهیه شود. امکانات رفاهی این ماشین نسبت به رقبای مشابه کمتر بوده و ممکن است راحتی زیادی را برای مصرف کنندگان، در برنداشته باشد.
دنده دستی در ماشین های عادی کاربرد راحتی دارد و رانندگی با آن ها لذت بخش تر خواهد بود؛ اما درباره خودروهای اتومات، این امر صدق نمی کند. رانندگی با این ماشین ممکن است سخت و آزاردهنده باشد و شما را در مسیرهای طولانی، اذیت کند.

آمپر و فرمان اپل کورسا

قیمت ماشین

اپل کورسا در بازار خودروی داخلی به سختی یافت می شود اما امروزه با وجود آگهی های فروش متعدد، پیداکردن آن ها دشوار نخواهد بود. آخرین قیمتی که اپل کورسا بر اساس آن معامله شده، 600 الی 700 میلیون تومان بوده است.

نمای پهلو از اپل کورسا

قیمت اجاره اپل کورسا در کافه رنت

لیست خودروهایی که کافه رنت برای مشتریان خود آماده کرده بسیار متنوع بوده و هرکس می تواند بر اساس نیاز و سلیقه خود یکی از آن ها را برگزیند. قیمت اجاره اپل کورسا و سایر ماشین های شعبه ترکیه کافه رنت بر حسب لیره محاسبه می شود. برای مثال قیمت اجاره روزانه اپل کورسا 322 لیره است؛ حداقل زمان اجاره برای این خودرو نیز سه روز خواهد بود.

اپل کورسا برقی

شرایط اجاره کافه رنت برای ارائه اپل کورسا

شرکت کافه رنت این خودرو را به دو صورت اجاره خودرو با راننده و اجاره خودرو بدون راننده در اختیار شما قرار میدهد. برای اینکه بتوان خودرویی بدون راننده اجاره کرد، باید ضمانت نامه ها و مدارک خاصی ارائه شود. برای مثال محدوده سنی یکی از قوانین رنت خودرو است بدین معنی که اجاره کننده باید بیست سال سن داشته باشد. اگر یک توریست قصد اجاره خودرو دارد، باید پاسپورت خود را در کنار مدارک دیگر ارائه نماید.

● بیمه و زمان اقدام برای اجاره
در لیست خدمات کافه رنت دو نوع بیمه الماسی و برنزی و یک پکیج ویژه وجود دارد تا مشتریان بابت خسارت احتمالی خودرو نگران نباشند. لازم به ذکر است که برای اجاره خودرو در ترکیه باید دوهفته قبل از سفر اقدام کنید تا بتوانید در موعد مقرر، خودروی موردنظر خود را دریافت نمایید. نکته مهم درباره اجاره خودرو این است که رزرو آنلاین ماشین به معنای تأیید نهایی شما نیست و لازم است مدارک شما بررسی شوند تا خودرو به شما تحویل داده شود.

دیدگاه شما

فرمول: 40 - 9
02149934