آبشار گیوک کجاست؟

آبشار گیوک کجاست

بیشتر خانواده ها ترجیح می دهند، اغلب در فصل های بهار و تابستان، که بهترین زمان برای تفریح و گردشگری است و هوا گرم و دل پذیر شده است، به مکان هایی بروند که آب وهوای خنکی داشته و روح باطراوت طبیعت، وجودشان را جلا دهد.

آبشار گیوک یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری پرطرفدار در شهر بیرجند است. چشم انداز زیبای آبشار در کنار دره‍ ای سرسبز و مخمل پوش، چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

این آبشار در کنار سدی به همین نام در روستای گیوک از توابع بیرجند کرمان واقع شده است، که در کنار آن می توانید از زیبایی های باغ ها و دشت های وسیع و شاداب در مسیر پیش روی خود، لذت ببرید. در این مقاله از کافه رنت همراه ما باشید تا به بررسی این آبشار دل انگیز بپردازیم.

یک آبشار باشکوه با چند همراه کوچک

شگفتی خارق العاده آبشار گیوک، آبشارهای کوچک زیرمجموعه آن است. این آبشارهای متعدد با ارتفاع مختلف، در کنار یکدیگر، آبشاری بزرگ و حیرت انگیز خلق کرده اند.

آبشار گیوک مجموعه ای از چند آبشار زیبا و چشم نواز است که مرتفع ترین آن ها 8 متر است. همسایگی با رشته کوه بلند باقران، کوه های سرسبز و سربه فلک کشیده افیولیتی و چهره ساده روستای گیوک، تمام آن چیزی است که حین بازدید از این آبشار پیش روی خود می بینید و با صدای گوش نواز جریان آب، در ذهن خود حک می کنید.

هوای معتدل و خنک اطراف آبشار باعث شده است تا افراد زیادی تمایل داشته باشند حتی برای چند ساعت هم که شده، در کنار آن به استراحت و گشت و گذار پرداخته و حتی به آب تنی درون آن مشغول و از خنکای آب روی پوستشان لذت ببرند.

مسیر دسترسی به آبشار زیبای گیوک

آبشار گیوک

برای رسیدن به آبشار گیوک، جاده بیرجند به خوسف را طی کنید تا به شهرک صنعتی برسید. در کنار شهرک، جاده ای فرعی واقع شده است که پس از وارد شدن به آن و گذشتن از روستاهای دهنو، زینی و نوکند، سرانجام به روستای گیوک می رسید.

این روستای سرسبز و زیبا در بخش جنوب غربی بیرجند واقع شده است. در کنار بازدید و گردش در روستا، می توانید از باغ های زرشک، بادام، عناب، توت، زردآلو و انگور واقع در روستا دیدن کنید و در فصل مناسب به خرید محصولات باغی طبیعی با قیمت مناسب بپردازید.

پس از گذشتن از روستا و در انتهای مسیر منتهی به آن، به آبشار گیوک می رسید و مشاهده خواهید کرد که آب به چه زیبایی از دل کوه و صخره های آن سرازیر شده و به دنیای کوچک اطراف خود، حیات می بخشد.

از آن جایی که ایرانیان همواره علاقه مند به ساخت سدهای گوناگون با کاربرد کشاوزی همانند سد سلامی بوده اند؛ در میانه این آبشار خروشان نیز، سدی برای بهینه کردن جریان آب ساخته شده است.

این سد در بخش بالایی آبشار ساخته شده و بزرگ ترین سد استان کرمان شناخته می شود. برای دسترسی به سد گیوک هم می توانید با پیمودن کوه، خود را به بالای آن رسانده و از تماشای سد لذت ببرید.

اگر اهل کوهنوردی باشید، می توانید به بالای آبشار صعود کرده و در این مسیر، از تماشای حوضچه ها و آبشارهای کوچک و بزرگ لذت ببرید.

همچنین جاده ای که از میان روستا گذشته است، بهترین راه برای رسیدن به سد است که می توانید این مسیر را با خودرو مناسب با موتوری قوی بپیمایید. در این منطقه سنگ های الترا بازیک فراوانی نیز می بینید که زیبایی منطقه را دو چندان کرده اند.

گشت وگذار در دل طبیعت با خودرویی مناسب خانواده

مسیر دسترسی به آبشار گیوک

در روزهای گرم تابستان، گشت وگذار در شهر و مکان های دیدنی، به خصوص با همراهی یک خودروی لوکس، می تواند برای شما و خانواده تان سرگرمی مهیج و خاطره ای به یادماندنی باشد. کشور ما جاذبه های دیدنی و گردشگری زیادی دارد که توریست های متعددی را از اقصی نقاط جهان به سمت خود جذب می کند.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که دوست دارید با خودرویی راحت و قوی به دل طبیعت زده و از بدون نگرانی به خوش گذرانی بپردازید، حتما نیاز به یک خودروی مخصوص طبیعت گردی با قدرت موتور بالا و استحکام و راحتی بدنه دارید.

راحت ترین روش، اجاره چند روزه خودرو با بیمه کامل و قدرت انتخاب بالا هست. کافه رنت این امکان را برای شما فراهم آورده است تا بتوانید با قیمت مناسب خودرو مورد نظر خود را کرایه کنید و در سفر یک الی چند روزه خود، یک خودرو شیک و سالم در اختیار داشته و از گشت و گذار در شهرهای کشور لذت ببرید، برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان خبره ما تماس بگیرید و نظرات خود را درباره خودرو درخواستی خود با آن ها درمیان بگذارید. همراهی با شما، حرفه ماست.

کلام پایانی

در روزهای گرم تابستان گشت و گذار در شهر و مکان های دیدنی آن هم با یک خودروی لوکس می تواند برای شما و خانواده تان سرگرمی مهیجی باشد. کشور ما جاذبه های دیدنی و گردشگری کم ندارد. اما اگر شما هم جزو کسانی هستید که به فکر اجاره چند روزه خودرو هستید و دوست دارید برای یک سفر یک الی چند روزه خود یک خودرو شیک و سالم اجاره کنید و از گشت و گذار در شهرهای کشور لذت ببرید، کافه رنت این امکان را برای شما فراهم آورده است تا بتوانید با قیمت مناسب به کرایه خودرو مورد نظر خود بپردازید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاه شما

فرمول: 48 - 15
02149934