اجاره سانتافه یا اسپورتیج؟ کدام یک بهتر است؟

کراس اوررها در دنیای خودروها طرف داران زیادی دارند. امکانات و جذابیت نمای این خودروها آن قدری است که نظر هرکسی را به خود جلب کنند. سانتافه و اسپورتیج هم از کراس اوررها یا همان شاسی بلندهایی هستند که به احتمال زیاد خیلی ها را خصوصاً در جای جای ایران به سمت خود می کشند.
اجاره سانتافه یا اسپورتیج این امکان را به شما خواهد داد که با وجود وضعیت اقتصادی موجود از فکر خریدی که شاید در توان تان نیست خیلی زود بیرون بیایید. شما با مقایسه سانتافه یا اسپورتیج کاملاً دستتان می آید که مثلاً برای رفتن به یک مسافرت حسابی یا استفاده در شب عروسی کدام یکی را انتخاب کنید. پس این رؤیا را از خود دور نکنید. نگران پیدا کردن یک خودرو مناسب نباشید. شرکت;های معتبر زیادی از جمله کافه رنت هستند که به راحتی امکان اجاره سانتافه یا اسپورتیج را برای شما به;جود می اورند. در این مقاله به مزایا و معایب هرکدام از این خودروها می;پردازیم. با ما همراه باشید تا قبل از اجاره خودرو اطلاعات کافی را در مورد این که اجاره سانتافه بهتر است یا اسپورتیج به دست بیاورید.

اجاره سانتافه یا اسپورتیج

مسلماً خودرویی که راحتی شما را از نظر امکانات و ایمنی تضمین کند، مهمترین بخشی است که باید قبل از اجاره به آن توجه کنید. بخش دیگر مربوط میشود به مقدار بودجه و اینکه برای چه مدت زمانی نیاز به خودرو نیاز دارید. در مورد اینکه اجاره سانتافه بهتر است یا اسپورتیج قبل از هر چیزی باید در مورد هر کدام این ماشینها اطلاعاتی داشته باشید. اول هدفتان را برای اجاره خودرو مشخص کنید، بعد از آن دانستن مزیتها و معایبی هرکدام از خودروها در انتخاب شما کمک کننده است. اگر تجربه ی رنت خودرو نداشته اید و یا از شرایط آن با خبر نیستید، می توانید مطلب نکات لازم برای اجاره خودرو را مطالعه نمایید.

اجاره سانتافه یا اسپورتیج

در مقایسه سانتافه با اسپورتیج مزایا و معایب سانتافه را بدانید

مزایای سانتافه

اگر بخواهید به سمت اجاره سانتافه بروید جالب است بدانید که در واقع یک خودرو چند منظوره پیش رویتان است. این خودروی کره ای به لحاظ کیفیت سواری و ارگونومی کابین وضعیت بسیار مناسبی دارد. ابهت آن فقط در ظاهر و ا آن چراغهای کشیده اش، رینگهای بزرگ، جلو پنجرهای چشمگیرو خطوط هدفمند در کنار سپرها نیست که خودنمایی می کند، بلکه ایمنی در آن به حدی مناسب است که بر ابهتش اضافه می کند.

داخل کابین آن بسیار جادار است. مدل 7 نفره آن برای مسافرت خانوادگی یا دسته جمعی بسیار کاربردی است. حتی می توانید در صورت نیاز و عدم استفاده صندلی ها را بخوابانید. احتمالاً دارید فکر می کنید که آیا صندوق عقب سانتافه جادار است؟ صندوق عقب این خودرو آنقدر ظرفیت دارد که در صورت وجود سرنشیان در قسمت عقب نیز همچنان جادار است. از امکانات فنی سانتافه نیو فیس 2016 می توان به تهویه مطبوع دوگانه، گرمکن و سردکن برای صندلی ها، استارتر دکمه ای در صندوق برقی، سقف پانوراما همراه سانروف برقی، چراغ ها و بر پاک کن هوشمند، آینه الکتروکرومیک، ترمز پارک برقی، دوربین 360 اشاره کرد. در بحث ایمنی هم می توان از وجود 4 ایربگ، ایربگ های جلو و جانبی، رادارهای نقطه کور، تغییر لاین و پیشگیری از تصادفات، مدیریت ترمز، کنترل در سرپایینی DBC و سربالای HAC و موارد دیگر نام برد.

معایب سانتافه

هنگام اجاره سانتافه یا اسپورتیج به این نکته ها توجه کنید که در انتخاب سانتافه پیشرانه تنفس طبیعی 2.4 لیتری هیوندای سانتافه با قدرت 188 اسب بخار، نمی تواند شتاب و کشش زیادی را برای این کراس اوور کره ای به وجود بیاورد. یعنی با تعداد سرنشین 7 نفر و وسایل دیگر تقریباً وزن آن بیش از دو تن می شود و این در پیشرانه سانتافه تأثیر دارد. البته این خودرو آن قدر لوکس و جذاب است که تمامی بخش های مثبت، ضعف های این خودرو را پوشش می دهند.

هیوندای سانتافه شاسی بلندی است که ابعاد و اندازه بزرگی دارد. پس احتمال دارد راننده آن تسلط کاملی بر نواحی جانبی خودرو نداشته باشد. چرا که اصول طراحی خودروهایی بزرگ مثل سانتافه اجازه دید گسترده را برای راننده به طور کامل ایجاد نمی کند. در سانتافه 7 نفره این مورد بیشتر هم می شود که البته دوربین 360 درجه به کمک می آید.

در مقایسه سانتافه با اسپورتیج مزایا و معایب اسپورتج را بدانید

مزایای اسپورتیج

در بحث اجاره سانتافه یا اسپورتیج اگر بخواهید به سمت اجاره اسپورتیج بروید، باید بدانید که طراحی زیبا و شیک در کنار تجهیزات استاندارد باعث شده است این خودرو کرهای بسیار پرطرف دار باشد. یک کراس اوور با کابین تقریباً متوسط که اگر سوارش شدید، یادتان بماند که به آن مانکن کره هم می گویند. چهره ببر شکلش در جلو یعنی چراغ های کشیده و کمی حجیم و چراغ های LED که در آنها قرار دارند که در نهایت با جلو پنجره مشبک بزرگی به هم وصل شده اند، از اسپورتیج خودرویی خشمگین در عین حال اسپرت نشان می دهد. به علاوه طراحی سپر عقب و برجستگی های حساب شده و رینگ های بزرگ، ابهت خاصی به این خودرو داده است.

در حین رانندگی با اسپورتیج صدایی از موتور به کابین وارد نمی شود و از همه مهم تر در تست های تصادف مختلفی که از اسپورتیج گرفته شده است از نقطه نظر ایمنی نمره خوبی به دست آورده است.
اسپورتیج دارای نمایشگر لمسی 7 اینچی مجهز به مسیریاب ماهواره ای است و نشانگرها، دکمه های کنترل و اهرم ها از این جهت که کاملاً هوشمندانه تعبیه شده اند، به راحتی در دسترس هستند. از طرفی از لحاظ فنی مدل 2015 آن دارای با پیشرانه ی 2.4 لیتری، مصرف سوخت با 8.1 تا 8.8 لیتر دارد. و با بهره گیری از دو دیفرانسیل و قابلیت آفرود در مقایسه با بسیاری از شاسی بلندهای دیگر بهتر است. این خودرو دارای امکانات دیگری از قبیل تهویه مطبوع، کنترل اتوماتیک دوگانه، یخ زدایی شیشه های عقب و جلو، سنسور پارک، باران و کروز کنترل است. کابین اسپورتیج 4 نفره یا 5 نفره با طراحی بسیار زیبا است.

معایب اسپورتیج

در این مورد میتوان به کابین آن اشاره کرد که از نظر اصول زیبایی شناسی استفاده بیش از اندازه از پلاستیک، زیبایی آن را کم کرده است، هر چند که با روکش های پارچه ای نرم می توان آن را برطرف کرد.

فضای نشستن در جلوی اسپورتیج عالی و راضی کننده است ولی وضعیت در صندلی های عقب کمی فرق دارد. با توجه به ارتفاع و ابعاد و اندازه خودرو و کوتاهی سقف کمی کوچک تر از قسمت جلو است.

معایب اسپورتیج

و اما اجاره سانتافه بهتر است یا اسپورتیج؟

پاسخ این سؤال به خود شما بستگی دارد. این کراس اوورها هر دو پر ابهت و شیک هستند. با توجه به مطالبی که در مورد مقایسه سانتافه با اسپورتیج بیان شد به طور مثال بعضی از کسانی که از کافه رنت خودرو اجاره می کنند سانتافه را به علت جادار بودن برای سفرهای دسته جمعی و خانوادگی انتخاب می کنند و بعضی به این علت که رخ اسپورتیج را می پسندند و به دنبال کراس اوور جمع و جورتری هستند، ترجیح شان اسپورتیج است. اگربه طور کلی به خودروهای شاسی بلند علاقه مندید و تمایل به اجاره این سبک از خودروها دارید، معرفی خودروهای اجاره ای شاسی بلند را از دست ندهید.
اینکه شما چقدر می خواهید هزینه کنید با توجه به این که قیمت اجاره سانتافه کمی بیشتر است و چند روز به اجاره خودرو نیاز دارید؛ مثلاً دلتان می خواهد یک شب فوق العاده را در شب عروسی تجربه کنید یا در آخر هفته به یک مسافرت کوتاه بروید یا چند هفته ای همگی در این انتخاب تأثیرگذار است. البته هنگام اجاره مطمئن باشید، شرکتها در مورد تمام این موارد شما را راه نمایی خواهند کرد.

کلام آخر

با شرایط اقتصادی موجود خیلی از شرکت های معتبر امکان اجاره خودرو را به وجود آورده اند. ما در این مقاله بیان کردیم که شما به راحتی می توانید در اجاره سانتافه یا اسپورتیج هر خودرویی را با توجه به اینکه به چه منظوری لازم دارید، انتخاب کنید. همچنین در انتخاب این که سانتافه بهتر است یا اسپورتیج به بررسی مزیت ها و معایب خودروها پرداختیم.

دیدگاه شما

فرمول: 40 - 5
02149934