اجاره ون برای سفر یک روزه به جنگل الیمستان


اگر شما قصد دارید که به اندازه بیست و چهار ساعت برای تفریح خود و لذت بردن از زندگی، وقت بگذارید، باید دقت داشته باشید که مکان های زیادی برای گذراندن این بیست و چهار ساعت وجود دارد. انتخاب یک فضای مناسب که با روحیات شما سازگار باشد، اولین کاری است که باید انجام دهید. فضایی که در هر فصل بتوان به آن مراجعه کرد و بیشترین لذت را از سفر به آن برد. جنگل الیمستان یکی از بهترین مقصدها برای سفره یه روزه است که شما می توانید برای یک سفر یک روزه آن را انتخاب کنید. این جنگل با داشتن طبیعتی بسیار جذاب، می تواند بهترین انتخاب برای گذراندن وقت شما باشد.

پیشنهاد ما به شما این است که از سفرهای گروهی استقبال کنید. در سفرهای گروهی به علت وجود افراد متعدد، می توانید هم از دور هم بودن و دسته جمعی بودن سفر لذت ببرید و هم با تقسیم کارها، سفر را بهتر و راحت تر پیش ببرید. در اینجا باید توجه داشته باشید که برای سفرهای گروهی مخصوصاً به نقاطی مانند جنگل الیمستان، باید در انتخاب وسیله نقلیه خود دقت کنید. در این نوع سفرها بهتر است که ماشین های شخصی را کنار بگذارید و از وسایل نقلیه گروهی، مانند ون استفاده کنید. شما می توانید با اجاره ون برای سفر یک روزه به جنگل الیمستان، یک سفر پر از هیجان و سراسر لذت را تجربه کنید. در ادامه با نحوه سفر به جنگل الیمستان با ون آشنا خواهیم شد.


جنگل الیمستان کجاست؟

وقتی صحبت از جنگل های سرسبز و بکر می شود، اولین نقاطی که به ذهن همه خطور می کند، جنگل های نایاب شمال ایران است. این جنگل ها با داشتن سرسبزی بی مانند، یکی از بهترین انتخاب ها برای سفرهای شما هستند. جنگل الیمستان در استان مازندران و شهرستان آمل قرار دارد. یعنی با کمترین فاصله از جاده هراز قرار دارد. منظور از فاصله کم یعنی مسافت 20 کیلومتری با جاده هراز است و در لیست 10 جاذبه ی گردشگری مازندران قرار دارد.

جنگل الیمستان


سفر گروهی به جنگل الیمستان یک تجربه متفاوت برای شما می سازد. این جنگل با داشتن جاذبه های متفاوت شما را به خود جذب می کند. آب وهوای عالی آن و وجود تفاوت در آب وهوا با شهرهای دیگر مانند تهران، باعث می شود که از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

جاذبه های جنگل الیمستان

شما می توانید با سفر گروهی به جنگل الیمستان، با جاذبه های متفاوت این جنگل آشنا شوید و با نقاط مختلف جنگل الیمستان آشنا شوید. در ادامه با نقاط دیدنی این جنگل به طور کامل آشنا خواهیم شد.

قله الیمستان

با طی کردن یک مسافت نسبتاً طولانی از میان جنگل و بالارفتن از کوه، شما می توانید به قله جنگل الیمستان برسید. کوهنوردان زیادی این مسیر را طی می کنند تا از طبیعت و حیات وحش زیبای این جنگل و قله لذت ببرند. در بالای قله شما می توانید تصویری از مه و سرسبزی جنگل را تماشا کنید که شگفتی و حیرت زیادی برای هرکسی درست می کند. این قله در فصل بهار و اوایل تابستان با پوشش گیاهی جنگل پوشیده شده، نماد یک جنگل کاملاً بکر و دست نخورده است.
بعد از صعود به قله شما می توانید یک تصویر فراموش نشدنی و رؤیایی را به چشمان خود هدیه دهید. نمایی که تلاقی مه و سرسبزی ایجاد کرده است، بسیار کمیاب و جذاب است. علاوه بر این در بالای قله، کلبه های چوبی ساده درست شده که شما می توانید با اقامت کوتاه مدت در آنها، یک طبیعت گردی کامل را تجربه کنید. از آنجایی که در فصل های پربارش ممکن است راه رسیدن به این قله کمی سخت شود و ممکن است به خودروی آفرود نیاز پیدا کنید، بنابراین مطب بهترین خودروهای آفرود برای اجاره را از دست ندهید.

نقش پای رستم

ترکیب افسانه و واقعیت در اینجا باعث شده تا یک مکان و جاذبه گردشگری ایجاد شود. در نزدیک قله در جنگل الیمستان، شما می توانید دو گودال با عمق حداکثر 10 متر را مشاهده کنید. برخی معتقدند که این گودال ها در اثر سقوط شهاب سنگ روی زمین ایجاد شده اند. در حقیقت این افراد بسیار واقع گرایانه به این موضوع نگاه می کنند.

اما از دید مردم محلی، این گودال ها نقش پای رستم هستند که در زبان محلی به آن "رستم مال" می گویند. این نام گذاری به افسانه ای برمی گردد که نشان از حضور رستم در این مکان دارد. در اینجا رستم، اسطوره افسانه های ایرانی، برای آب خوردن زانو می زند و این گودال ها به عنوان جای زانوی رستم باقی می مانند. اما در کل این نقطه یک جاذبه گردشگری محسوب می شود و افراد در بالای این گودال ها، ساعت ها به بحث و صحبت در مورد واقعیت یا افسانه بودن این موضوع می پردازند.

حیات وحش جنگل

در مسیر جنگل الیمستان شما با پدیده زیبای حیات وحش آن آشنا خواهید شد. این جنگل با وسعت بالای خود، جایگاه بسیاری از حیواناتی است که شما می توانید با پیاده روی و گذر از این جنگل، آن ها را مشاهده کنید. اولین حیواناتی که در این جنگل به چشم شما می خورند، سنجاب ایرانی و روباه هستند. شما می توانید زندگی این حیوانات در جنگل های الیمستان را با سفر گروهی به جنگل الیمستان مشاهده کنید.


از دیگر حیواناتی که در این جنگل می توانید مشاهده کنید، می توان به گراز و خرس اشاره کرد. اسب های وحشی این منطقه بسیار معروف هستند. این اسب های وحشی در سرتاسر جنگل به طور آزادانه زندگی می کنند. شما می توانید با گردش در جنگل به راحتی این اسب های وحشی و زیبا را مشاهده کنید. البته باید اشاره کرد که بهتر است به آنها نزدیک نشوید؛ زیرا اسب ها رام شده نیستند و ممکن است برای شما مشکل ساز شوند. با اجاره ون برای جنگل الیمستان، شما می توانید از حیات وحش زیبای این جنگل لذت ببرید.

امامزاده قاسم

در بالای قله، شما می توانید مقبره ی امامزاده قاسم را مشاهده کنید. این امامزاده با داشتن یک بنای کوچک در بالای قله قرار گرفته است. مردم محلی در روستاهای اطراف برای امامزاده بسیار احترام قائل هستند. طبق گفته برخی افراد، قله ای که امامزاده روی آن قرار گرفته، به قله امامزاده قاسم نیز معروف است.

منطقه ی قلاردن

منطقه قلاردن یکی از زیباترین نقاطی است که در سفر گروهی به جنگل الیمستان می توانید مشاهده کنید. این منطقه بافاصله دو ساعت با روستای اطراف قرار گرفته است. وجود یک قلعه قدیمی و یک فضا برای چرای گاوها در این منطقه، باعث جذب گردشگران می شود. اما مهم ترین چیزی که تمامی بازدیدکنندگان و مسافران را به این نقطه می کشاند، وجود گیاهان دارویی و مفید در این منطقه است. اولین و بیشترین گیاهی که در این جا به چشم می خورد، گیاه گل گاوزبان است. شما می توانید با کمک از افراد محلی گیاهان مفید این منطقه را بشناسید و از آنها استفاده کنید.

منطقه ی قلاردن

بافاصله یک کیلومتر از منطقه قلاردن، یک مرتع به نام مرتع سمجون قرار گرفته. در این مرتع چشمه های زیاد وجود دارند که برای آبتنی و استراحت بسیار مناسب هستند.

وسایل موردنیاز برای سفر به جنگل الیمستان

برای اینکه یک سفر راحت و امن به جنگل الیمستان داشته باشید، بهتر است که وسایل موردنیاز و ضروری را همراه خود ببرید تا در این راه با مشکل مواجه نشوید. در ابتدا شما باید برای وسیله نقلیه که با آن به جنگل سفر می کنید تصمیم درستی بگیرید. برای سفر گروهی انتخاب یک ون، بهترین انتخاب ممکن است. شما می توانید سفر به جنگل الیمستان با ون را تجربه کنید.
از دیگر وسایل موردنیاز می توان به کفش مناسب کوه پیمایی، لباس های گرم، کلاه نقاب دار، کمک های اولیه، چراغ قوه و این چنین موارد اشاره کرد.

بهترین زمان برای سفر به الیمستان

از بین چهارفصل موجود، بهترین زمان برای سفر گروهی به جنگل الیمستان، فصل بهار است. زیرا در فصل بهار سرسبزی و طراوت جنگل ها بیشتر و جذاب تر است. علاوه بر این دمای متعادل در این زمان، باعث شده که رفت آمد شما راحت تر و بهتر صورت بگیرد.
معمولاً در فصل زمستان رفت آمد به جنگل الیمستان بسیار کم و محدود است. زیرا بارش فراوان برف در این منطقه اکثر راه های ارتباطی را مسدود می کند. در فصل تابستان و پاییز نیز شما می توانید به این جنگل سفر کنید و از طبیعت بکر و زیبای آن لذت ببرید.

سفر گروهی به جنگل الیمستان

همان طور که در ابتدا اشاره شد، یکی از بهترین روش های سفر به این جنگل، سفر گروهی است. شما در سفر گروهی می توانید بهترین لحظات را با هم سفران خود تجربه کنید. در این نوع سفرها به خاطر مشارکت بیشتر و افزایش ارتباطات بین افراد، می توانید یک تفریح لذت بخش داشته باشید. جنگل های الیمستان از نقاطی هستند که شما می توانید با هم سفرهای خود به طور گروهی به آنجا سفره کرده، به خنده و شوخی بپردازید و خاطره ای دلچسب به یادگار بگذارید.

سفر به جنگل الیمستان با ون

بعد از اینکه جنگل الیمستان به عنوان مقصد سفر گروهی شما انتخاب شد، باید بهترین وسیله برای این سفر انتخاب کنید. انتخاب یک ون به عنوان وسیله حمل ونقل، به شما کمک می کند تا سفر راحت و آسوده ای را تجربه کنید. ون علاوه بر اینکه فضای کافی در اختیار شما و هم سفرانتان قرار می دهد، یک انتخاب مناسب برای حمل بارهای موردنیاز شما نیز، است. پس با انتخاب یک ون اجاره آن از کافه رنت، شما می توانید آسوده به جنگل الیمستان سفر کنید.

سفر به جنگل الیمستان با ون

اجاره ون از کافه رنت

شما می توانید ون های مسافرتی که در کافه رنت در اختیار شما قرار گرفته اند، برای سفر گروهی به جنگل الیمستان استفاده کنید. این ون ها با بهترین قیمت و بهترین شرایط در اختیار شما قرار داده شده اند تا شما بتوانید به صورت گروهی سفر کنید. برای اجاره ون از کافه رنت شرایط مختلفی وجود دارد که شما می توانید باتوجه به شرایط خود، بهترین انتخاب را انجام دهید.
یکی از نکات مثبت اجاره ون برای سفر به جنگل الیمستان از کافه رنت این است که شما می توانید ون را به همراه یک راننده مجرب اجاره کنید. حضور یک راننده در کنار شما، علاوه بر اینکه از خسته شدن شما در طول مسیر جلوگیری می کند؛ به شما کمک می کند تا بهترین مراکز گردشگری و نقاط تفریحی را در مقصد موردنظر خود پیدا کنید.

مدارک موردنیاز

درصورتی که شما قصد داشته باشید که ون را به همراه راننده اجاره کنید، به هیچ مدرکی نیاز ندارید. زیرا راننده تمامی مسئولیت های خودرو را بر عهده می گیرد. اما اگر قصد داشته باشید که سفر به جنگل الیمستان با ون را بدون راننده تجربه کنید، به مدارک زیر نیاز دارید. این مدارک عبارت اند از:

• گواهینامه
• کارت ملی
• مدرک شغلی معتبر
• ضمانت نامه
• ودیعه نقدی

شما با ارائه این موارد به کافه رنت می توانید به صورت گروهی به جنگل های الیمستان، سفر کنید.


قوانین کافه رنت

قوانین خاصی در استفاده از خودروهای کافه رنت وجود ندارد. کافی است که به قوانین کلی اجاره خودرو پایبند باشید. این قوانین شامل رعایت محدودیت کیلومتر و همچنین مراقبت کامل از خودرو است. البته اگر که شما قصد دارید سفر به جنگل الیمستان با ون به همراه یک راننده مجرب تجربه کنید، نیازی به این مورد نیست. اما اگر قصد دارید که از راننده های کافه رنت کمک نگیرید، باید به طور کامل از ماشین و تمامی اجزای آن مراقبت کنید.

تصویر یک درخت خشک شده

در آخر

کافه رنت با در اختیار گذاشتن ون های مسافرتی و لوکس برای سفر یک روزه به جنگل الیمستان، باعث می شود تا شما یک سفر زیبا و خاطره انگیز را تجربه کنید. شما می توانید با مراجعه به سایت کافه رنت و اجاره یک ون متناسب با شرایط خود، لحظات زیبایی را در جنگل های الیمستان تجربه کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 37 - 10
02149934