تاریخچه ایسوزو | سازنده جان سخت های ژاپنی

لوگوی ایسوزو

"ایسوزو موتورز"، یکی از قدیمی ترین کمپانی های خودروسازی در ژاپن است که در ساخت خودروهای دیزلی و تجاری مانند کامیونت های سنگین، سبک، کشنده ها و وسایل نقلیه راه و ساختمان فعالیت دارد.

این شرکت تاکنون توانسته عناوین و جوایز بسیاری را در زمینه ساخت خودروهای دیزلی کسب نماید؛ همچنین در بحث تولید و طراحی خودروهای سواری و وانت نیز حرفی برای گفتن دارد.

دفتر مرکزی این خودروسازی، در شهر توکیو واقع شده است. کیفیت، دوام و نوآوری در تولیدات این کمپانی، حاصل یک قرن تخصص و تجربه آن است.

در این مقاله از مجموعه کافه رنت، با جزئیات بیشتری از این شرکت نام دار آشنا می شویم. پس همراه ما باشید.

معرفی شرکت ایسوزو

تاریخچه ایسوزو"ایسوزو"، شرکت خودروسازی ژاپنی که در ساخت انواع خودروهای تجاری و دیزلی حرفی برای گفتن دارد؛ یکی از موفق ترین شرکت ها نیز شناخته می شود.

این کمپانی، کارخانه هایی در کشورهای اندونزی، ترکیه، مالزی، روسیه، هند، چین، تایوان، فیلیپین، بریتانیا و آفریقای جنوبی دارد. محصولات این خودروسازی، محدود به ساخت کامیون ها نشده و در زمینه طراحی و ساخت اتوبوس، موتورهای دیزلی، وسایل نقلیه راه و ساختمان نیز حرفه ای عمل می کند.

21 میلیون دستگاه از محصولات این شرکت تا سال 2009 میلادی، در سراسر جهان تولید و در بازار عرضه شده است. شرکت ژاپنی ایسوزو، تاکنون موفقیت های زیادی را در زمینه ساخت و طراحی انواع کامیونت های سنگین و سبک، وانت و موتورهای دیزلی کسب کرده است؛ از این موتورها، در محصولات دیگر کمپانی های خودروسازی، مانند جنرال موتورز، استفاده می شود.

در سال 2012، شرکت ایسوزو با تولید 480889 دستگاه انواع خودرو موفق به کسب رتبه ی 29 از بزرگترین خودروسازی جهان شد.

تاریخچه شرکت ایسوزو

تاریخچه شرکت ایسوزو

ریشه¬های احداث کمپانی "ایسوزو موتورز لیمیتد" به سال 1916 برمی گردد. در آن زمان، شرکت های گاز و الکتریک توکیو و کشتی سازی و مهندسی ایشیکا واجیما، با همکاری یکدیگر کمپانی خودروسازی "ایشیکیا واجیما" را تاسیس نمودند. سه سال بعد در سال 1919، اولین کامیون ژاپنی ساخته شد؛ این اتفاق، سرآغاز برخی از تحولات اولیه صنعت بود که تا امروز ادامه دارند.

در ابتدا، این کمپانی، خودروهای شرکت وولزلی بریتانیایی را به فروش می رساند و پس از مدتی در سال 1922، اقدام به مونتاژ نخستین خودروهای این شرکت کرد.

در سال 1934، پس از مشورت و هماهنگی مدیران این شرکت با وزارت صنعت و بازرگانی ژاپن، نام "ایسوزو" را که برگرفته از نام رودخانه ای در ژاپن است، برای این شرکت انتخاب کردند.

اولین موتور دیزلی با سیستم هوا خنک در ژاپن، در سال 1936، توسط این کمپانی ساخته شد. "هیلمن مینکس"، اولین خودرویی است که در سال 1953، تحت لیسانس شرکت خودروسازی "روتس گروپ" در شرکت ایسوزو ساخته شده است.

معرفی شرکت ایسوزو

موتورهای دیزلی ایسوزو و تراکتورهای برفی آن، از سال 1955 تاکنون، در پایگاه رصد قطب جنوب ژاپن مورد استفاده قرار گرفته اند.

شرکت ایسوزو به صورت مستقل، در سال 1961، اقدام به طراحی و ساخت "ایسوزو بلل (ISUZU Bellel)" نمود و در ادامه، خودروی اسپرت "ایسوزو 117 کوپه" را روانه بازار کرد.

34 درصد از سهام شرکت ایسوزو، در سال 1972، تحت مالکیت شرکت "جنرال موتورز" درآمد؛ که سرآغاز تحولات عظیم ایسوزو شد.

در سال 1974 خودروی "جیمنی" و در اوایل دهه 80، خودروی "ایسوزو پیازا" را معرفی و روانه بازار نمود. صفر تا صد طراحی محصولات این کمپانی توسط خود آن انجام می شود؛ اما مشارکت شرکت ایسوزو به اینجا ختم نشده و با شرکت های خودروسازی گوناگونی نظیر هوندای، سوبارو و سوزوکی همکاری داشته است.

در سال 1997، کمپانی های "جنرال موتورز و ایسوزو" اقدام به ساخت شرکتی کردند؛ که قادر است در روز 700 موتور دیزلی مورد نیاز برای کامیونت و کامیون ها را بسازد.

محصولات شرکت ایسوزو از دیرباز تاکنون

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، این شرکت تاکنون انواع مختلفی از کامیونت های سبک و سنگین، موتور و کامیون های دیزلی، اتوبوس های مختلف، خودروهای کشنده، سواری، ساختمان سازی و راهسازی را طراحی و تولید کرده است. در این میان، کامیونت های سنگین و سبک جایگاه ویژه ای را از آن خود کرده اند.

به دلیل دو فاکتور مهم، یعنی کیفیت بالا محصولات و تنوع آن ها، تولیدات این شرکت، سال هاست نیاز بازار کامیونت¬ها را تامین می کنند. محصولات کمپانی ایسوزو، با قابلیت حمل بارهای سنگین و دارا بودن موتوری با قدرت بالا، توانسته اند در میان رقبای اروپایی خودی نشان دهند.

به منظور حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی های هوا، این کمپانی تلاش کرده است تا محصولاتی را به بازار عرضه کند که کمترین میزان آلایندگی را داشته باشند. محصولات باربری ایسوزو، در مقایسه با دیگر شرکت ها، طراحی منحصربه فرد و ساده ای دارند؛ اما بسیار با دوام و کم استهلاک هستند.

از جمله این تولیدات باربری می توان به کامیونت ها در وزن های 5، 6، 8 و 18 تن اشاره کرد. محصولات ایسوزو، در ظرفیت های مختلف برای اروپا و آسیا ساخته شده اند؛ کاربری آن ها، در سایزهای کوچک و درون شهری تا وسایل حمل ونقل های جاده ای است. در ادامه به معرفی مختصری از تولیدات این کمپانی می پردازیم.

مدل های مختلف کامیون و کامیونت های کمپانی ایسوزو:

• Isuzu N Series: کامیونت های سایز کوچک
• Isuzu F Series: کامیونت هایی با سایز متوسط
• Isuzu FX Series: کامیون های سبک
• Isuzu FY Series: کامیون های سنگین
• Isuzu Giga Series: کامیون های سنگین

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، کمپانی ایسوزو، در سایز ها و تناژهای مختلف، خودروهای تجاری و دیزلی را به بازار روانه کرده است. هر کدام از سری های مختلف تولید شده بر اساس امکانات، نوع گیربکس و پیشرانه آن ها، به چندین تیپ دسته بندی میشوند.

کامیون  و کامیونت های کمپانی ایسوزو

کامیونت ایسوزو 5 تن

وزن این کامیونت، 5200 کیلوگرم بوده و دارای یک موتور 4 سیلندر خطی با قدرت، 120 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن است. این کامیونت، مجهز به توربوشارژر و اینترکولر است و یکی از پرطرفدارترین محصولات کمپانی ایسوزو محسوب می شود. کامیونت ایسوزو 5 تن، برای مصارف درون شهری تولید و تجهیز شده است.

کامیونت ایسوزو 6 تن

ایسوزو 6 تن، دارای موتور خطی 4 سیلندر و قدرت 150 اسب بخار است. این کامیونت، به استاندارد آلایندگی 4 مجهز بوده و به دلیل قابلیت زیاد در حمل بار و قدرت موتور آن، در عرصه خودروسازی جایگاه ویژه ای دارد.

کامیونت ایسوزو 8 تن

این کامیونت باری، دارای وزنی معادل 3650، موتور 4 سیلندر خطی با قدرت 133 اسب بخار و گشتاور 2100 نیوتن است. کامیونت ایسوزو 8 تن، استاندارد آلایندگی یورو 2 را دارا است و مجهز به امکاناتی مانند توربوشارژر و اینترکولر می باشد.

کامیونت ایسوزو 18 تن

این کامیونت، به دلیل قابلیت های بسیار همراه با قیمت مقرون به صرفه، یکی از محبوب ترین محصولات کمپانی ایسوزو در بازار جهانی به شمار می رود. کامیونت 18 تن، قابلیت حمل بارهایی با وزن 18 تن را دارد. موتور آن 6 سیلندر و خطی، با قدرت 280 اسب بخار است که گشتاوری معادل 1450 نیوتن را تولید می کند.
محصولات پیشرفته ایسوزو

" T-Next" نام کامیون آیرودینامیکی ایسوزو است که در نمایشگاه توکیو عرضه شده و از طراحی منحصربه فرد و خاصی برخوردار است.

خودرو ایسوزو پیشرفته

این کمپانی، به تازگی نسل جدیدی از کامیون های باربری، به نام "FD-SI" را با طراحی کاملا متفاوت، در نمایشگاه توکیو معرفی و وارد عرصه تکنولوژی در خودروها کرده است.

وانت دو کابین D-MAX

وانت دو کابین "D-MAX"، پیکاپ دو دیفرانسیل و بسیار پر فروش این کمپانی بوده و یکی از قدرتمندترین پیکاپ های سبک جهان به شمار می رود.

ایسوزو در ایران

همان طور که پیش تر گفتیم، کمپانی ایسوزو برای عرضه محصولات و گسترش بازار خود، اقدام به راه اندازی کارخانه تولیدی، در کشورهای مختلف کرده است.

از سال 1382 شمسی، "شرکت بهمن لیزینگ"، زیر مجموعه گروه بهمن، اقدام به تولید کامیون، کامیونت و مینی بوس های ایسوزو در ایران کرد. کامیونت های این کمپانی نقش پررنگی در سیستم حمل ونقل درون شهری و جاده ای ایران دارند.

کلام آخر

شرکت ژاپنی ایسوزو، محصولات غول پیکر و باکیفیت خود را در انواع مختلف دیزلی و تجاری با تناژهای مختلف به بازار جهانی خودرو عرضه کرده است.

خودروهای سواری ایسوزو نیز جایگاه خاصی در بازار خودرو ایران و دیگر کشورهای جهان دارند. این خودروها، سال هاست که امتحان خود را پس داده اند.

دوام بالا و استهلاک کم آن ها در کنار امکاناتی که برای آسایش راننده و سرنشینان فراهم کرده، از جمله دلایل محبوبیت این خودروها است. کافه رنت، مجموعه ای با سابقه کاری چندین ساله، باکیفیت ترین خودورهای سواری دنیا را با بهترین و به صرفه ترین قیمت ارائه می کند؛ نام برند ایسوزو نیز در لیست خودورهای آن به چشم می خورد.

شما می توانید برای اجاره خودرو، به سایت این مجموعه به آدرس https://www.cafeerent.com مراجعه کرده و اتومبیل مد نظر خود را رزرو و دریافت کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 49 + 8
02149934