نزدیک ترین شهرهای شمالی به تهران

نزدیک ترین شهرهای شمالی به تهران

اکثر شهرهای شمالی کشور ما دارای جاذبه های طبیعی فوق العاده و آب و هوایی دلپذیر هستند. در ماه های مختلف سال، مسافران زیادی به این شهرها سفر می کنند.

پایتخت نشینان به دلیل شلوغی شهر و آب وهوای آلوده ای که دارند در روزهای تعطیل بیشتر به سمت شهرهای شمالی راهی می شوند.

مردم به دلیل کمبود زمان بیشتر به دنبال شهرهایی هستند که مسافت کمی با تهران داشته باشد.

شهرهای نور، محمود آباد و بابل چند نمونه از شهرهایی هستند که فاصله کمی با تهران دارند.

اگر قصد سفر به تهران از شهرهای شمالی را دارید تا آخر همراه ما باشید؛ زیرا در این مقاله به بررسی نزدیک ترین شهرهای شمالی به تهران خواهیم پرداخت.

شهرهای شمالی طبیعت بسیار زیبایی دارند و دل کندن از آن ها بسیار سخت است. همیشه مسافران حین برگشت، نزدیک ترین راه را انتخاب می کنند.

اگر می خواهید مسیر شمال تا تهران را با وسایل نقلیه عمومی طی کنید احتمالاً قدرت انتخاب زیادی نخواهید داشت.

اگر با خودرو شخصی قصد سفر دارید می توانید از مسیرهای دلخواه عبور کنید. برای آمدن از شمال به تهران نیز خودرو شخصی بهترین گزینه برای لذت بردن از مسیر است.

اگر به هر دلیلی خودرو شخصی ندارید می توانید از خدمات اجاره خودرو استفاده کنید.

سفر به شمال کشور

سفر به شمال کشور

همان طور که می دانید شمال کشور ما به خوش آب و هوایی و زیبایی مشهور است. بیشتر ایرانیان مخصوصاً افرادی که فاصله نزدیکی با شهرهای شمالی دارند، از هر فرصتی برای سفر به آنجا استفاده می کنند.

هر یک از شهرهای شمالی، زیبایی های خاص خود را دارند و جاذبه های شگفت انگیزی را در خود جای داده اند. برای این که سفر خوبی داشته باشید باید با برنامه ریزی قبلی سفر کنید.

هر یک از شهرهای شمالی از نظرهای مختلفی با یکدیگر متفاوت هستند که سفر به آن ها شگفتی های فراوانی دارد.

با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در کنار دریای خزر و رشته کوه های البرز، آب و هوایی بسیار دلپذیر دارد.

با شناخت شهرها و ویژگی آن ها می توانید یک مقصد مناسب انتخاب کنید. سفر به شهرهای شمالی و مسیر هر یک از آن ها می تواند یک خاطره به یادماندنی برای شما و خانواده تان باشد.

برای آشنایی بیشتر با شهرهای شمالی و مسیر آن ها تا تهران، در ادامه به معرفی برخی از این شهرهای زیبا می پردازیم.

بندر انزلی

بندر انزلی

یکی از شهرهای زیبای استان گیلان که جاذبه های طبیعی شگفت انگیزی دارد، بندر انزلی است. این شهر زیبا یک شهر کاملاً ساحلی و جلگه ای است که در هر گوشه آن آثاری از دریا و آب را خواهید دید.

همچنین دارای اسکله ای بسیار دیدنی است و بیشتر گردشگران در ابتدای سفر خود به این شهر، از آن دیدن می کنند.

وجود تالاب دیدنی، گل های نیلوفر زیبا و ... باعث شده تا گردشگرانی که علاقه زیادی به عکاسی دارند به این مکان سفر کنند.

در اکثر مواقع بندر انزلی دارای آب و هوای بارانی است؛ به همین دلیل باید برای سفر به این شهر مجهز باشید.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری انزلی، آکواریوم انزلی است.

آکواریوم انزلی

این آکواریوم، از 40 آکواریوم تشکیل شده که یکی از بزرگ ترین آکواریوم های ایران است.

آکواریوم انزلی 40 متر تونل زیر آب دارد و انواع آبزیان در سراسر جهان را در خود جای داده است. کاخ موزه نظامی، پل های زیبا، برج ساعت و بلوار ساحلی از دیگر جاهای دیدنی بندر زیبای انزلی هستند.

از این شهر می توانید با استفاده از اتوبوس و خودرو شهری به تهران بروید. برای این کار بعد از طی کردن مسیر جاده رشت، وارد جاده قزوین-کرج می شوید و در نهایت به تهران می رسید.

آمل

شهرهای شمالی نزدیک به تهران

یکی دیگر از شهرهای زیبا و قدیمی شمال کشور، آمل است که در استان مازندران قرار دارد.

اطراف این شهر پوشیده از جنگل است و آب و هوایی توصیف نشدنی دارد. رفت و آمد از این شهر به تهران و برعکس بسیار زیاد است زیرا فاصله کمی با پایتخت دارد.

پارک جنگلی هلومسر، روستای بلیران، جنگل الیمستان، دریاچه دو خواهران و آتشکده آمل چند نمونه از جاذبه های دیدنی و گردشگری این شهر هستند.

پیشنهاد می کنیم حتماً با خودرو شخصی به این شهر بهشتی سفر کنید تا بتوانید در مدت زمانی کم، چند مورد از جاذبه های بی شمار آن دیدن کنید. جاده رودهن آمل را به تهران وصل می کند شما می توانید از این جاده به پایتخت برسید.

چالوس

یکی از شهرهایی که می توان گفت پاتوق تهرانیان است، چالوس است. این شهر خوش آب و هوا دارای طبیعت بسیار باصفا و سرسبزی است و می تواند به یک مقصد برای سپری تعطیلات کوتاه مدت باشد.

اکثر تهرانیان آخر هفته ها برای فرار از شلوغی ها به قسمت های مختلف چالوس سفر می کنند.

دریاچه ولشت، علم کوه، تله کابین نمک آبرود، یخچال طبیعی حصار چال و... چند نمونه از جاذبه های طبیعی این شهر هستند که اکثراً جمعیت زیادی را در آن ها مشاهده خواهید کرد.

برای گشت وگذار در این منطقه توصیه می کنیم با یک خودرو آفرودی سفر کنید تا لذت سفر چند برابر شود. از جاده چالوس و از سمت جاده کرج می توانید از چالوس وارد تهران شوید.

محمود آباد

محموداباد

محمود آباد یکی از شهرهای محبوب مازندران بوده که مقصد گردشگران زیادی از سراسر کشور به خصوص تهران است.

این شهر دارای جنگل و دریا است به همین دلیل هم علاقه مندان به دریا می توانند به این شهر سفر کنند و هم افرادی که به گردشگری در جنگل علاقه دارند.

اگر می خواهید چند روز در آرامش مطلق باشید حتما به این شهر سفر کنید.

پارک جنگلی نور یک مورد از جنگل های زیبای محمود آباد است که در کنار سواحل زیبا و هتل نارنجستان، می تواند خاطره به یادماندنی برای گردشگران بسازد.

اگر بخواهید از محمود آباد به سمت تهران حرکت کنید ابتدا باید به آمل بروید و از آنجا به هراز و سپس جاده رودهن بروید تا به تهران برسید.

فریدون کنار

فریدون کنار

این شهر نیز در نزدیکی محمود آباد قرار دارد و زیبایی های خاص خود را دارد. بیشتر گردشگران به این شهرها با هم سفر می کنند.

این شهرستان دارای تالاب زیبایی است که مقصد مسافران سیبری است و پرندگان مهاجر سالانه به آنجا سفر می کنند.

جنگل های سوته و جزین دو مورد از جاذبه های طبیعی و گردشگری این شهرستان هستند که برای گشت و گذار و تنفس هوای پاک بهترین مکان هستند.

کلاردشت

کلاردشت

یکی دیگر از شهرهای شمال که به تهران بسیار نزدیک است، کلاردشت نام دارد که فاصله آن تا تهران فقط 150 کیلومتر است. از مسیر جاده چالوس، می توان به این شهر زیبا و گردشگرپذیر رسید.

از مسیری با زیبا یی های بی نظیر، به مقصد شهری با طبیعت بکر و عالی، مسافرتی خاطره انگیز را برای شما به ارمغان می آورد. این شهر که در واقع دشتی در فراز کوه هاست، زیبایی های بی نظیری دارد و فاصله آن تا ساحل دریای خزر در عباس آباد نیز تنها 38 کیلومتر است.

کلاردشت، در دل طبیعتی بکر و زیبا قرار گرفته و دارای جاهای دیدنی بسیاری است. دریاچه ولشت، یکی از این جاهای دیدنی است. این دریاچه زیبا، از چشمه های زیرزمینی و باران، پر می شود که آبی زلال و طبیعتی بی نظیر در اطراف آن شکل گرفته است.

دریاچه ولشت

در دریاچه ولشت، می توانید به قایق سواری و ماهی گیری بپردازید و از سفر خود لذت ببرید. کلاردشت برای کوه نوردان نیز جذابیت خاصی دارد؛ چراکه بلندترین کوه ایران بعد از دماوند، به نام علم کوه در نزدیکی این شهر قرار گرفته است.

اگر از کلاردشت، قصد سفر به ساحل عباس آباد داشته باشید، شاهد یکی از رویایی ترین و زیباترین جاده های ایران خواهید بود. این مسیر 25 کیلومتری، پوشیده از درخت و مه است.

جاده کلاردشت به ساحل عبتس آباد

نوشهر

نوشهر

نوشهر، یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است که از نظر گردشگری دارای جاذبه های زیاد و محبوبی است.

صنایع دستی این شهر نیز، بسیار پرطرفدار است. بندر نوشهر، از دو قسمت جلگه ای و کوهستانی تشکیل شده و جاذبه هایی چون دریا، ساحل گردشگری، جنگل و آبشار را در خود جای داده است.

این شهر بین دو شهر چالوس و نور قرار گرفته است. فاصله نوشهر تا تهران، از طریق جاده چالوس، حدود 158 کیلومتر است.

بندر نوشهر، یکی از مهم ترین و نزدیک ترین بنادر به پایتخت است. این بندر سال 1318 بهره برداری شد. این بندر بزرگ، یکی از جاذبه های گردشگری و جالب این شهر است. یکی دیگر از مناطق و جاهای دیدنی نوشهر، پلاژ سیترا است که بسیار پرطرفدار است.

پلاژ سیترا

این پلاژ، دارای امکانات رفاهی، رستوران، کافه، اسکله قایق سواری و پلاژ اختصاصی آقایان و بانوان است. پارک جنگلی سیسنگان، یکی از معروف ترین پارک های شمال کشور، در 27 کیلومتری نوشهر است.

بابلسر

بابلسر

بابلسر، از شهرهای ساحلی و با پیشینه تاریخی، در استان مازندران است. این شهر، یکی از خوش آب و هواترین مناطق کشور و متوسط دمای آن در طول سال، 17 درجه است. یکی از جذابیت های این شهر، رودی است که از میان این شهر می گذرد و بابلرود نام دارد.

در این رود امکان قایق رانی وجود دارد که یکی از تفریحات پرطرفدار گردشگران است. بهترین مسیر برای رسیدن به بابلسر از تهران، جاده هراز است. فاصله تهران تا بابلسر از این مسیر، حدود 230 کیلومتر است.

علاوه بر ساحل دریای خزر، بابلسر جاذبه های طبیعی، مذهبی و تاریخی زیادی دارد. پل معلق بابلسر، یکی از این جاذبه ها است که سال 1313، قبل از جنگ جهانی دوم، روی بابلرود ساخته شده است. این پل به دست مهندسان سوئدی و آلمانی ساخته شده و فلزی است.

تصویر دیگری از بابلسر

برج قدیمی ساعت، نماد بابلسر و یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است که در دوران پهلوی اول ساخته شده است. روستای گالشکلا، شهرک ساحلی خزر شهر، منطقه توریستی کرفون و پارک وحش، دیگر جاهای دیدنی بابلسر هستند.

راه های سفر از شمال به تهران

برای سفر از شهرهای شمالی به تهران روش های مختلفی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

سفر با اتوبوس: هر روز اتوبوس های مختلفی از شهرهای شمالی به طرف تهران حرکت می کنند.

این اتوبوس ها مستقیم از شهر مبدأ به مقصد حرکت می کنند و مسافران نمی توانند از زیبایی ها مسیر لذت کافی ببرند.

سفر با هواپیما: برخی از شهرهای شمالی دارای فرودگاه هستند. شما می تواند در مدت زمان خیلی کم با استفاده از هواپیما از شهر مبدأ به مقصد برسید.

سفر با خودرو شخصی: یکی دیگر از راه های سفر استفاده از خودرو شخصی است.

بیشتر مسافران شمال-تهران از این روش استفاده می کنند. خودرو شخصی، مزیت های زیادی دارد به طور مثال می تواند در هر منطقه که دوست داشتید توقف کنید؛ همچنین در کنار خانواده خود مسیر را طی کنید.

سفر از نزدیک ترین شهرهای شمال به تهران با خودرو اجاره ای

سفر از شمال با خودرو اجاره ای

شهرهای شمالی جذابیت های زیادی دارند همچنین مسیر آن ها نیز بسیار تماشایی و گردشگری است.

اگر از این شهرها قصد سفر دارید بهترین وسیله نقلیه خودرو شخصی است تا شما این امکان را داشته باشید از زیبایی های مسیر بهره مند شوید.

مسیر شهرهای شمالی می تواند یک مقصد گردشگری باشد زیرا مملو از سرسبزی و هوای دلپذیر هستند.

اگر خودرو شخصی ندارید می توانید از خدمات اجاره خودرو استفاده کنید.

برخی از جاذبه های شمال کشور دارای مسیرهای غیر جاده ای هستند که برای عبور از آن ها به خودروهای آفرودی نیاز خواهید داشت.

شما می توانید خودرو مورد نیاز خود را به راحتی اجاره کنید و سفر به یادماندنی داشته باشید.

کلام آخر

مسیرهای شهرهای شمالی به تهران اکثراً جزو مسیرهای پرتردد هستند. آمل، چالوس، نوشهر، نمک آبرود و رامسر از جمله شهرهای نزدیک تهران هستند که در بیشتر روزهای تعطیل میزبان پایتخت نشینان هستند.

کافه رنت با ارائه انواع خودروهای لوکس و خارجی می تواند یک سفر لذت بخش و راحت را برای شما رقم بزند.

این مجموعه با هزینه بسیار کم و شرایط راحت، خودروهای مختلفی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

با اجاره خودرو مورد علاقه خود می توانید تجربه رانندگی در جاده های شمالی را داشته باشید.

دیدگاه شما

فرمول: 35 - 24
02149934