بهترین مکان های دیدنی دبی همراه با قیمت و آدرس

بهترین مکان های دیدنی دبی

دبی، یکی از مدرن ترین شهرهای خاورمیانه و مقاصد مهم گردشگری است که سالانه مسافران زیادی را به سوی خود می کشاند. این شهر، در مدت زمان کمی، رشد و رونق چشم گیری یافت و به کلان شهری زیبا، که تلفیقی از سنت و مدرنیته در آن دیده می شود، تبدیل شد.

این شهر توریستی، همواره انواع جاذبه های دیدنی و مکان های تفریحی را برای گردشگران خود در سنین مختلف، فراهم می کند. در هر ساعت از شبانه روز در دبی، می توان از انواع این تفریحات هیجان انگیز استفاده کرد؛ به همین دلیل این شهر، مقصدی ایده آل برای سفر شناخته می شود.

لازم به ذکر است برای دسترسی آسان به جاذبه های این شهر و سفری مقرون به صرفه، می توانید از خدمات اجاره خودرو در دبی مجموعه کافه رنت استفاده کنید. در ادامه، بهترین مکان های دیدنی دبی و هر آنچه برای بازدید از آن ها نیاز است بدانید را بررسی می کنیم. پس همراه ما باشید.

آکواریوم دبی | Dubai Aquarium & Underwater Zoo

آکواریوم دبی

آکواریوم بزرگ دبی، نمونه ای کوچک از اقیانوس است و به دریای مصنوعی شهرت دارد.

این پدیده خارق العاده در دبی مال قرار دارد و 140 گونه دریایی را در مخزن 10 میلیون لیتری و عظیم الجثه خود جای داده است. بنابراین می توانید پس از گشت وگذار و خرید از دبی مال، از این آکواریوم و جاذبه های آن نیز بازدید کنید.

آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی، دارای بخش های مختلف و امکانات متنوعی است که برای رفاه بازدیدکنندگان ایجاد شده اند.

این آکواریوم، یکی دیگر از شاهکارهای معماری مدرن در شهر دبی است که در همسایگی برج خلیفه و در مرکز شهر واقع شده است.

این مجموعه آبی دارای 3 بخش اصلی از جمله مخزن اصلی، باغ وحش زیر آبی و تونل شیشه ای 270 درجه است؛ تونل شیشه ای جذاب ترین قسمت این آکواریوم است که دنیای عظیم درون اقیانوس را به تصویر می کشد. در طبقه دوم، باغ وحش زیر آبی با گونه های مختلف جانوری در معرض دید تماشاگران قرار گرفته است.

این باغ وحش در زیر آب دارای 3 بخش مختلف است. در ساحل صخره ای آن فرصت لمس موجودات کوچک و بی خطری همچون پنگوئن های هومبولت را خواهید داشت.

جنگل بارانی و اقیانوس زنده نیز از دیگر قسمت های جذاب و هیجان انگیز این مجموعه است.

در آکواریوم بزرگ دبی، امکان شنا و غواصی فراهم شده است؛ اسنورکلینگ در قفس (غواصی سطحی)، غواصی با کوسه ها بدون قفس، غواصی اسکوبا و غواصی به صورت تخصصی از جمله این موارد است.

در قسمت باغ وحش زیر آبی می توانید با کروکودیل شاه، این موجود خارق العاده بومی استرالیا ملاقات کنید. همچنین به دیدن پنگوئن ها و سمورهای کوچک آبی رفته و به سفره ماهی ها غذا بدهید.

راه دسترسی به آکواریوم دبی

این آکواریوم در مرکز شهر دبی و در مرکز خرید دبی مال قرار دارد بنابراین برای دسترسی به آن کافی است خود را به این مرکز خرید برسانید.

در صورت استفاده از مترو می توانید در ایستگاه نزدیک به برج خلیفه پیاده شده و با 17 دقیقه پیاده روی به دبی مال برسید.

دو خط اتوبوس نیز برای دسترسی به این آکواریوم قرار دارد که در قسمت ورودی درب دبی مال توقف دارند. همچنین می توانید از تاکسی های آنلاین و یا خودرو شخصی خود برای دسترسی آسان تر استفاده کنید.

آدرس آکواریوم دبی

امارات متحده عربی، شهر دبی، بزرگراه شیخ زاید، خیابان مرکز مالی، طبقه همکف دبی مال

قیمت بلیط و ساعت بازدید از آکواریوم دبی

این مجموعه، روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 11 شب و روزهای جمعه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 12 شب فعالیت می کند. آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی دارای بخش های مختلف و امکانات متنوعی است که می توانید برای تهیه بلیط، به صورت حضوری و آنلاین اقدام به خرید نمایید.

پکیج های مختلف، کارت هدیه، اشتراک سالانه و تخفیف های گوناگون از جمله خدماتی است که این مجموعه به مشتریان خود ارائه می دهد؛ شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و قیمت به روز این خدمات، به وب سایت رسمی آکواریوم دبی مراجعه کنید.

وب سایت رسمی آکواریوم دبی

https://www.thedubaiaquarium.com

پارک آبی آتلانتیس | Atlantis Aquaventure Waterpark

پارک آبی آتلانتیس

در جزیره زیبا و مصنوعی نخل جمیرا، علاوه بر طراحی نمادین و منحصربه فرد آن، می توان شاهد استراحتگاه های پر زرق و برق، رستوران های مجلل و جاذبه های هیجان انگیز بود.

آتلانتیس آکواونچر که بیشتر با نام آتلانتیس شناخته می شود، در قسمت تاج این شگفتی ساخته بشر قرار دارد.

آتلانتیس آکواونچر، یکی از بهترین پارک های آبی خاورمیانه و اروپا است که از سرسره برج نپتون و استخرهای فیروزه ای رنگ گرفته تا ساحل ماسه ای سفید و خیره کننده در آن وجود دارد. در این مجموعه می توانید در دنیای بزرگ زیر آب آکواریوم تالار گمشده (The Lost Chambers) به ماجراجویی بپردازید.

غواصی، از دیگر تجربه های هیجان انگیزی است که می توانید در این پارک کسب کنید؛ همچنین از حضور در خیلج دلفین ها لذت برده و در ساحل این پارک، به تماشای غروب خورشید بنشینید.

در این پارک، برای کودکان نیز بخش ویژه ای طراحی شده تا بتوانند در فضایی امن در کنار خانواده خود به تفریح بپردازند.

راه دسترسی به پارک آبی آتلانتیس

پارک آبی آتلانتیس آکواونچر، در جزیره نخل واقع شده است و برای دسترسی به آن می توان از مترو، تاکسی یا خودرو شخصی استفاده کرد.

برای دسترسی به این مجموعه با وسایل نقلیه عمومی، می توانید ابتدا با تراموا به ایستگاه مترو الصفوح رفته و خود را با مترو به پالم جمیرا برسانید. پس از آن، از طریق مونوریل مستقیما به پارک آبی آتلانتیس بروید.

اگر قصد دارید با تاکسی یا خودرو شخصی به این مکان بروید، فاصله آن تا مرکز شهر دبی، 25 دقیقه و تا فرودگاه بین المللی دبی، 35 دقیقه است.

آدرس پارک آبی آتلانتیس

امارات متحده عربی، شهر دبی، جاده کرسنت-پالم-آتلاتنیس

قیمت بلیط و ساعت بازدید از پارک آبی آتلانتیس

برای ورود به این پارک و استفاده از وسایل، دو نوع بلیط اصلی day pass و super pass وجود دارد؛ همچنین برای رفاه گردشگران، اشتراک های مختلفی را نیز ارائه می کند.

آتلانتیس آکواونچر، از دوشنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح تا 17:30 عصر و آکواریوم تالار گمشده همه روزه از ساعت 10 صبح تا 9 شب آماده خدمت رسانی به مشتریان خود هستند.

وب سایت رسمی پارک آبی آتلانتیس

https://www.atlantis.com/dubai/atlantis-aquaventure/aquaventure-waterpark

سیاره سبز دبی | The Green Planet Of Dubai

سیاره سبز دبی

سیاره سبز در دبی از دیگر دیدنی های خارق العاده این شهر است که جزو بزرگترین جنگل های مصنوعی دنیا به شمار می رود. در این سیاره سبز، بیش از 3000 گونه مختلف گیاهی و جانوری وجود دارد؛ از جمله آن ها می توان به مارها، پرندگان، پستانداران و ... اشاره کرد.

این مکان به گونه ای طراحی شده که کاملا مشابه به یک جنگل گرمسیری و بارانی باشد. رطوبت داخل این مجموعه نزدیک به 70% و درجه حرارت آن، 20 تا 28 درجه سانتی گراد است. این شرایط برای زیستن تمام گونه های جانوری و گیاهی مناسب است.

این مکان، با هدف به نمایش گذاشتن اکوسیستم کره زمین ساخته شده است؛ با بازدید از سیاره سبز، می توانید اطلاعات زیادی در مورد گیاهان و جانوران در قسمت های مختلف کره زمین به دست آورید.

همچنین این سازه دارای جاذبه های متنوعی است که از جمله آن ها می توان به چشم انداز 360 درجه آن اشاره کرد.

درخت غول پیکر با ارتفاع 25 متر که یکی از بزرگترین درختان مصنوعی در جهان است، در این سیاره وجود دارد.

ماجراجویی در جنگل های گرمسیری، وجود موجوداتی مانند ماهی پیرانا گوشت خوار، تنبل درختی، پستانداران ریز و شبگردی به نام گلایدر قند، مار بوآ و ... از دیگر دیدنی های این سیاره محسوب می شوند.

راه دسترسی به سیاره سبز دبی

اگر با خودرو شخصی به این مکان می روید می توانید از پارکینگ این مجموعه استفاده کنید. از دیگر راه های دسترسی به این مکان، خط قرمز مترو است. در این صورت کافی است که پس از رسیدن به ایستگاه بیزینس، از آن پیاده شده و مسیر را با اتوبوس شماره هفت ادامه دهید. استفاده از تاکسی، گزینه راحتی به شمار می رود اما هزینه کرایه های آن بالا است.

آدرس سیاره سبز دبی

امارات متحده عربی، شهر دبی، ساحل نخل جمیرا، نبش جاده الوصل و صفا، سیتی واک

قیمت بلیط و ساعت بازدید از سیاره سبز دبی

این مجموعه، تمام روزهای هفته از ساعت 10 صبح تا 18 عصر پذیرای مهمانان خود می باشد. بلیط های آن را به صورت آنلاین تا ساعت 15:30 و حضورا تا ساعت 17 می توانید تهیه کنید. هزینه بلیط ها از 140 درهم تا 410 درهم متغیر است.

وب سایت رسمی سیاره سبز دبی

https://thegreenplanetdubai.com/en

موزه توهمات | Museum Of Illusions Dubai

موزه توهمات دبی

دبی، یکی از شهرهایی است که در آن با جاذبه های عجیب و غریب زیادی روبه رو خواهید شد؛ یکی از آن ها، موزه توهمات است.

در سال 2015، اولین موزه توهمات در شهر زاگرب پایتخت کرواسی افتتاح شد و پس از آن در دیگر کشورها شروع به فعالیت کرد.

موزه توهمات که در دبی شروع به کار کرده، از دیگر نمونه های قبلی خود در جهان، به مراتب بزرگتر و مجهزتر است.

این موزه دارای 60 غرفه مختلف است که هرکدام از آن ها، تمام پیش فرض های شما را تغییر داده و مرزهای بین توهم و واقعیت را برمی دارند.

در این موزه، هیچ چیز، آن چیزی نیست که دیده می شود و می توانید در آن مغز خود را به چالش کشیده و در مورد نحوه عملکرد شگفت انگیز ذهن، بیاموزید.

هر قسمت از این موزه بر اساس ریاضیات، روانشناسی و زیست شناسی طراحی و اجرا شده است.

هر نمایشگاه در موزه توهمات، به سه دسته عکس¬ها (Images)، اتاق‎ های مختلف (Rooms) و بخش تاسیساتی (installations) تقسیم بندی می شود.

در بخشی از آن می توانید قوانین فیزیک را زیر سوال ببرید و در قسمتی دیگر با 5 نسخه از خودتان دور یک میز بازی کنید و یا در دنیایی وارونه، از خود عکس بگیرید.

راه دسترسی به موزه توهمات

این موزه، از دو طرف "دیره" (دبی قدیم) و "بر" دبی قابل دسترسی است. از سمت بر دبی، می توانید از مترو ایستگاه آل فهیدی استفاده کنید که 5 کیلومتر تا موزه فاصله دارد. در صورت استفاده از تاکسی، این موزه در فاصله 17 کیلومتری از ساحل جمیرا قرار می گیرد.

اگر مسیر شما از سمت دیره است، می توانید با مترو به میدان بی یاس رفته و با طی کردن 6 کیلومتر به موزه توهمات برسید. همچنین می توانید از تاکسی و آبرا (تاکسی های آبی) استفاده کنید. در این میان، بهترین انتخاب، استفاده از تاکسی و خودرو شخصی است.

آدرس موزه توهمات

امارات متحده عربی، شهر دبی، منطقه السیف (خور دبی)، موزه توهمات

قیمت و ساعت بازدید موزه توهمات

قیمت بلیط موزه توهمات برای سنین مختلف، متفاوت است. هزینه بلیط برای بزرگسالان، 80 درهم و برای کودکان زیر 5 سال، رایگان است. این موزه برای خانواده هایی با دو بزرگسال و دو کودک، مبلغ 225 درهم را برای بلیط درنظر گرفته است. دانش آموزان و دانشجویان می توانند با پرداخت 70 درهم از این موزه بازدید کنند.

این موزه در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت 10 صبح تا 10 شب و در روزهای تعطیل و تعطیلات رسمی از 10 صبح تا 11 شب فعالیت می کند.

وب سایت رسمی موزه توهمات

https://museumofillusions.ae/

شهربازی IMG Worlds of Adventure | IMG

شهربازی IMG

مجموعه سرپوشیده IMG، اولین شهربازی دارای تم در شهر زیبای دبی است که از تفریحات هیجان انگیز گرفته تا سرو غذاهای لذیذ در آن فراهم شده است.

همچنین این شهربازی، بزرگترین تم پارک سرپوشیده با دمای کنترل شده در جهان است که قابلیت میزبانی بیش از 20 هزار مهمان در روز را دارد.

آی ام جی ورلد دبی دارای وسایل هیجان انگیزی است که در 6 بخش تعبیه و دسته بندی شده اند. دو بخش از آن، براساس شخصیت های مارول و کارتون های محبوب طراحی شده است. 4 بخش دیگر شامل بلوار IMG، دره گمشده، هتل تسخیر شده و منطقه ویژه کودکان است.

این شهربازی همراه با تفریحات مهیج و سرگرمی های خاص خود، امکانات ویژه ای را به مشتریان خود عرضه می کند. سینما Novo، 28 رستوران و کافی شاپ، مراکز خرید هدایا و کالاهای لوکس و... از جمله خدماتی است که این مجموعه ارائه می دهد.

راه دسترسی به شهربازی IMG

شهربازی IMG، در قلب شهر دبی واقع شده است و برای دسترسی به آن می توانید از تاکسی، خودرو شخصی و اتوبوس استفاده کنید.

آدرس شهربازی IMG

امارات متحده عربی، شهر دبی، خیابان شیخ محمد بن زاید، مجاور دهکده جهانی

قیمت بلیط و ساعت بازدید از شهربازی IMG

بلیط های این مجموعه را می توانید به صورت حضوری یا از طریق سایت رسمی آن خریداری کنید. هزینه ورودی پارک 345 درهم و بخش کودکان هر یک ساعت 50 درهم است. همچنین این پارک دارای اشتراک سالانه و VIP نیز هست.

پارک IMG، از دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 12 ظهر تا 10 شب و جمعه تا یکشنبه از ساعت 12 ظهر تا 11 شب پذیرای گردشگران است.

وب سایت رسمی شهربازی IMG

https://www.imgworlds.com

پارک آبی وایلد وادی دبی | Wild Wadi Water Park Of Dubai

پارک آبی وایلد وادی دبی

یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر دبی، پارک آبی وایلد وادی است.

در این مجموعه، آیتم های مختلفی مانند 30 سرسره هیجان انگیز، رودخانه آرامش بخش، موج سواری و ... قرار دارند. این پارک آبی از زمان افتتاح تاکنون، موفق به کسب جوایز و نقدهای مثبت زیادی شده است.

پارک آبی وایلد وادی، در مقابل برج العرب، سومین هتل بلند جهان و هتل های جمیرا قرار دارد در نتیجه، منظره ای خیره کننده از کل شهر، دریا و هتل ها را ارائه می دهد. معروف ترین جاذبه این پارک، جمیرا سیرا است که به عنوان بلندترین و سریع ترین سرسره آبی سقوط آزاد در خارج از آمریکا شناخته می شود.

در این مجموعه آبی، علاوه بر تفریحات هیجان انگیز، امکانات متنوع و خدمات مختلفی برای رفاه مهمانان فراهم شده است؛ رستوران هایی با غذاهای باکیفیت، کافی شاپ، 4 فروشگاه برای تهیه سوغات و خرید وسایل شنا از جمله این خدمات هستند. همچنین در پارک وایلد وادی، برای پذیرایی از مهمانان دارای معلولیت جسمی امکانات وسیعی در نظر گرفته شده است.

راه دسترسی به پارک آبی وایلدوادی دبی

این پارک آبی در مرکز شهر واقع شده است و در نتیجه دسترسی به آن، مشکل نخواهد بود. اتوبوس های متعددی در نزدیکی این پارک توقف دارند که فاصله کمی از این مجموعه دارند.

نزدیکترین ایستگاه مترو به پارک وایلد وادی، مرکز خرید امارات است اما پس از آن نیاز است تا برای رسیدن به این مکان تفریحی، از تاکسی استفاده کنید.

روش دسترسی بعدی، استفاده از تاکسی است؛ البته این روش نسبت به اتوبوس و مترو گران تر است. برای اینکه بتوانید به راحتی در این شهر گشت وگذار کرده و از جاذبه های آن دیدن کنید، می توانید از طریق موسسات معتبر، اقدام به اجاره ماشین نمایید.

آدرس پارک آبی وایلدوادی دبی

امارات متحده عربی، شهر دبی، جاده جمیرا، ام سقیم 3

قیمت بلیط و ساعت بازدید از پارک آبی وایلدوادی دبی

این مجموعه، بلیط و اشتراک های مختلفی را برای بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد که هر بلیط ورودی، برای هر فرد بر اساس قد تعیین و محاسبه می شود. هزینه بلیط ها از 109 درهم تا 300 درهم متغیر است.

ساعت کاری پارک آبی وایلد وادی، هر ماه تغییر می کند اما به طور کلی، از ساعت 10 صبح تا 19 شب آماده خدمت رسانی به مشتریان خود است.

این پارک، روزهای جمعه از 10 صبح تا 22 شب و روزهای پنجشنبه از 10 صبح تا 18 عصر فعالیت می کند.

وب سایت برای دسترسی به اطلاعات پارک آبی وایلدوادی دبی

https://www.jumeirah.com/en/wild-wadi

سالن اپرای دبی | Dubai Opera Hall

سالن اپرای دبی

یکی از جاذبه های شاهکار در دبی، سالن اپرای آن است. این خانه، با هدف تشویق هنرمندان بومی با استعداد و برای نمایش تنوع فرهنگی قومیت های جهانی ایجاد شده است.

این سازه، شبیه به یک کشتی بوده و مکانی برای برگزاری اجراهای گوناگون و رویدادها است.

از جمله مراسم هایی که در این سالن با ظرفیت 2000 نفر برگزار می شوند می توان به اپرا، تئاتر، کنسرت و ارکستر، پخش فیلم و نمایشگاه های هنری اشاره کرد.

بر روی پشت بام خانه اپرا، رستوران و باغ آسمانی قرار دارد و منظره ای باشکوه از برج خلیفه و فواره دبی را ارائه می دهد.

این سالن معماری خاص خود را دارد و در ساخت آن، از شیشه های شفاف ویژه ای استفاده شده که حداکثر نور طبیعی را به فضای داخلی می کشاند.

ارتفاع کلی این ساختمان به 44 متر می رسد و در طراحی داخلی آن، از پانل های چوبی، لوستر آبشاری و شیشه ای چند طبقه استفاده شده است.

راه دسترسی به سالن اپرای دبی

این موزه در مرکز شهر واقع شده و برای دسترسی به آن می توانید از خط قرمز مترو استفاده کنید؛ کافی است در ایستگاه برج خلیفه پیاده شده و از بلوار شیخ محمد بن راشد به سمت خانه اپرا بروید.

در صورت استفاده از اتوبوس نیز می توانید در ایستگاه روبه رو مترو دبی مال پیاده شده و مسیر را از سمت محمد بن شیخ راشد ادامه دهید.

تاکسی و خودرو شخصی از دیگر گزینه هایی است که می توانید از آن استفاده کنید؛ در این بین، سفر با خودرو شخصی انتخابی به صرفه تر است.

آدرس سالن اپرای دبی

امارات متحده عربی، شهر دبی، مرکز شهر دبی، بلوار شیخ محمد بن راشد، سالن اپرای دبی

قیمت بلیط و ساعت بازدید از سالن اپرای دبی

در این مجموعه، متناسب با رویداد انتخابی شما، هزینه بلیط از 190 درهم تا 1850 درهم متغیر است؛ شما می توانید اطلاعات بیشتر را در سایت سالن اپرای دبی مشاهده کنید.

سالن اپرای دبی، همه روزه از ساعت 10 صبح تا 9 شب آماده خدمت رسانی به مهمانان خود است. تورهای روزانه آن، 9 بار در ساعت های 9:30 صبح تا 17:30 برگزار می شود.

وب سایت رسمی سالن اپرای دبی

https://www.dubaiopera.com/

موزه آینده | Dubai Museum of The Future

موزه آینده دبی

از دیگر دیدنی های خارق العاده شهر دبی، می توان به موزه آینده دبی اشاره کرد.

این موزه، توسط بنیاد آینده دبی تاسیس شد و به دستور شیخ محمد بن راشد آل مکتوم در سال 2022، به طور رسمی افتتاح گردید.

در این موزه، می توانید به جای بازدید از اشیای قدیمی و آشنایی با گذشتگان، به آینده سفر کنید و دانش و امید را به نسل حال برگردانید.

این موزه، یک فضای نمایشگاهی برای محصولات نوآورانه، ایده های خلاقانه و فراتر از زمان کنونی است و قدرت تکنولوژی را بر ذهن و جسم انسان ها بررسی می کند.

این موزه، با 77 متر ارتفاع، یکی از شگفتی های دنیای مهندسی و معماری است و یکی از پیچیده ترین طراحی ها در جهان محسوب می شود.

این سازه به صورت نمادین طراحی شده تا مفاهیم گوناگونی را به بیننده القا کند و یکی از 14 موزه زیبای جهان انتخاب شده است. نمای بیرونی این سازه، با 1024 قطعه 4 لایه از جنس فولاد ضدزنگ و ضدحریق پوشیده شده و بر روی دیواره های آن، نقل قول هایی از حاکم دبی حک شده است.

موزه آینده دارای هفت طبقه بدون ستون است که هر قسمت آن به موضوعات مختلفی اختصاص داده شده است. بخش لابی و همکف موزه با پنل های سفید سقف که نور را به فضای داخلی می کشانند، پوشیده شده است. در این قسمت، ربات باریستا نیز وجود دارد که می توانید سفارش خود را از آن تحویل بگیرید.

ایستگاه فضایی هوپ در طبقه پنجم و موسسه شفا به همراه کتابخانه زندگی در طبقه چهارم قرار گرفته اند. در طبقه سوم بخش واحه و قسمت آینده در امروز را در طبقه دوم می توانید بازدید کنید. قهرمانان آینده که برای کودکان طراحی شده در طبقه اول این موزه قرار دارند.

راه دسترسی به موزه آینده

بهترین مسیر برای دسترسی به موزه آینده، استفاده از خط قرمز مترو است. این موزه، در 450 متری از ایستگاه مترو برج امارات قرار دارد، در نتیجه با خط قرمز مترو به ایستگاه برج امارات رفته و پس از 5 دقیقه پیاده روی به موزه خواهید رسید.

آدرس موزه آینده

امارات متحده عربی، شهر دبی، ترید سنتر دو، بزرگراه شیخ زاید، جنب مترو برج امارات، موزه آینده

قیمت بلیط و ساعت بازدید موزه آینده

برای بازدید از این موزه می توانید همه روزه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر به آن مراجعه کنید. هزینه بلیط برای بزرگسالان 145 درهم و برای کودکان زیر سه سال رایگان است.

وب سایت رسمی موزه آینده

https://museumofthefuture.ae/en

سیاره سبز دبی

یکی از زیباترین مکان های دیدنی شهر دبی سیاره سبز است که جزو بزرگ ترین جنگل های مصنوعی در دنیا به حساب می آید.در این سیاره کوچک سبز گونه های مختلف گیاهی و جانوری نگهداری می شود که از جمله آن ها می توان به انواع مارها، انواع پرندگان و... اشاره کرد طراحان با کمک متخصصان علم جانوری و علم باغبانی، توانسته اند این مکان را طوری طراحی کنند که کاملاً مشابه با جنگل های گرمسیری باشد.

در داخل این سیاره، رطوبت حدود 70 درصد و درجه حرارت 20 الی 28 سانتی گراد است به طوری که تمامی گونه های جانوری و گیاهی می توانند در این محیط به راحتی زندگی کنند.این مکان مخصوص افرادی است که علاقه زیادی به طبیعت جهان دارند.

شرکت مراس این سیاره را با هدف به نمایش گذاشتن اکوسیستم کره زمین ساخته است، به طوری که با بازدید از آنجا می توانید اطلاعات زیادی در رابطه با گیاهان و جانوران قسمت های مختلف کره زمین به دست آورید.در این مکان گونه های مختلف جانوری مانند طوطی ها، گرازها، پیراناها و انواع گل های نایاب و... نگهداری می شوند که بازدید از آن ها برای گردشگران خالی از لطف نیست.علاوه بر این موارد این سیاره کوچک جاذبه های دیگری دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

جاذبه های دیدنی سیاره سبز دبی

این دهکده سبز جنگلی جذابیت های زیادی دارد که علاقه مندان به محیط زیست می توانند از تماشای آنها لذت ببرند.از جمله آن ها می توان به آکواریوم سیاره سبز اشاره کرد. در این آکواریوم انواع آبزیان نایاب نگهداری می شود که نمی توان در بیشتر آکواریوم ها و دریاها آن ها را پیدا کرد.برخی از ماهیان در مناطق گرمسیری زندگی می کنند که در مناطق دیگر نایاب هستند ولی اگر شما علاقه مند به شناختن آن ها هستید می توانید در آکواریوم سیاره سبز آن ها را ببینید.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این سیاره چشم انداز 360 درجه است که گردشگران می توانند به بالاترین قسمت سیاره بروند و از آن جا تمامی فضای سیاره سبز دبی را ببیند که بسیار شگفت انگیز است.درخت غول پیکر از دیگر جاذبه های این محیط سرسبز است که جزو بزرگ ترین درخت مصنوعی در دنیا است.طول تنه این درخت حدوداً 25 متر است که تمامی قسمت های آن را از گیاهان طبیعی پوشانده اند. همچنین انواع پرندگان و حیوانات مختلف بر روی این درخت زندگی می کنند.

جاذبه های دیدنی سیاره سبز دبی

توجه کنید که همه افراد حتی افراد معلول نیز می توانند از این سیاره دیدن کنند. در این مکان نباید جانوران و گیاهان را لمس کنید و از غذا دادن به آن ها خودداری کنید زیرا این کار ممکن است به آن ها آسیب وارد کند.قبل از رفتن به سیاره شما می توانید نقشه آن جا را تهیه کنید تا راحت تر بتوانید از قسمت های موردعلاقه خود بازدید کنید.

راه های رسیدن به سیاره سبز دبی

قبل از بررسی راه های دسترسی به سیاره سبز، بهتر است مکان دقیق آن را بشناسید تا راحت تر به آن برسید.این جنگل بارانی دقیقاً در تقاطع بلوار الوصل و بلوار صفا واقع شده است و در نزدیکی ساحل جمیرا، دبی مال و پارک آبی لاگونا قرار دارد.گردشگران می توانند بعد از بازدید سیاره سبز از این مکان های گردشگری نیز لذت ببرند.افرادی که دارای خودرو شخصی هستند می توانند از مسیرهای مختلف به این سیاره برسند و خودرو خود را در پارکینگ سیاره قرار داده و از جنگل بارانی لذت ببرند.

تصویر یک مار در  سیاره سبز دبی

سخن پایانی

در این مقاله، با تعدادی از برترین مکان های دیدنی شهر دبی و امکانات و خدمات آن ها آشنا شدیم. همان طور که پیش تر اشاره کردیم، دبی، شهر جاذبه های دیدنی و خارق العاده است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. این شهر مهد گردشگری خاورمیانه محسوب شده و سالانه پذیرای مسافران زیادی است.

دبی، پروژه های بسیاری در جهت توسعه صنعت گردشگری خود دارد و توانسته است در مدت زمان کوتاه، رشد و رونق چشم گیری داشته باشد.

از جمله دیگر دیدنی های این شهر می توان به موزه قهوه، برج مشهور خلیفه، هتل آتلانتیس، مراکز خرید مجلل، اسکی دبی و موارد بسیار دیگر اشاره کنیم.

اگر می خواهید از حداکثر زمان خود بهترین استفاده را کرده و به اکثر این جاذبه های دیدنی سر بزنید، می توانید با خودرو شخصی به گشت وگذار در این شهر بپردازید.

مجموعه بزرگ کافه رنت، ارائه دهنده انواع خودروهای لوکس و باکیفیت، در دبی نیز همراه شما خواهد بود.

دیدگاه شما

فرمول: 39 + 22
02149934