همه چیز درمورد شهربازی آی ام جی

مورد شهربازی آی  ام جی

دبی، با داشتن برج های بلند، مراکز خرید شیک، هتل های لوکس، رستوران های مجلل و کافی شاپ های پر جنب و جوش، یک شاهکار محسوب می شود.

این شهر، یک سفر رمانتیک را برای زوج های جوان رقم می زند، همچنین، مقصد مناسبی برای سفرهای خانوادگی و فرار از مشغله های کاری است. تم پارک های دبی، متناسب با همه سلیقه ها، تفریحات متنوع و جذابی را برای گردشگران، ارائه می کنند.

پارک سرپوشیده آی ام جی (IMG Worlds of Adventure)، اولین شهربازی دارای تم، در دبی است. اگر قصد بازدید از شهرباز آی ام جی را دارید، خود را برای یک روز پر از شور و هیجان آماده کنید.

این مجموعه، هر چیزی را که بخواهید، از تفریحات هیجان انگیز گرفته تا سرو غذا های لذیذ، برای شما فراهم کرده است. در این مقاله از کافه رنت با ما همراه شوید تا به بررسی کامل شهر بازی آی ام جی بپردازیم.

ویژگی های شهربازی آی ام جی

مجموعه بزرگ آی ام جی، با وسعت 1.5 میلیون فوت مربع، قابلیت میزبانی بیش از 20000 مهمان در روز را دارد. جالب است بدانید که این شهربازی همچنین، بزرگترین تم پارک سرپوشیده با دمای کنترل شده در جهان است.

دما این مجموعه، توسط پیشرفته ترین تجهیزات سرمایشی کنترل می شود؛ درنتیجه، با وجود گرمای شدید و سوزان دبی، هوای پارک IMG بسیار مطبوع و خنک است.

آی ام جی ورلد دبی (IMG Worlds Dubai)، دارای شش بخش است؛ دو بخش از آن بر اساس شخصیت های کارتونی محبوب و شخصیت های مارول (Marvel) طراحی شده است. در حالی که چهار منطقه دیگر پارک، شامل بلوار آی ام جی (IMG Boulevard)، دره گمشده (Lost Valley)، هتل تسخیر شده (Haunted Hotel) و منطقه ویژه کودکان، مبتنی بر مفاهیم اصلی هستند و نوید دنیایی از ماجراجویی را به بازدیدکنندگان خود می دهند.

این مجموعه منحصر به فرد، دارای وسایل بازی هیجان انگیزی است که آدرنالین خون شما را چند لول افزایش می دهد. یکی از جذابیت های این مجموعه، طراحی بخش های مختلف و وسایل بازی بر اساس شخصیت های کارتونی، ابرقهرمان های مارول و دنیای دایناسور ها است. همچنین، شهربازی آی ام جی، دارای فروشگاه های متنوع با تم های مختلف، رستوران های عالی و یک سینمای پیشرفته با 12 صفحه نمایش مختلف است. همه این ویژگی ها، این مکان را به مقصدی عالی، برای تفریح گردشگران در کنار خانواده و دوستان، تبدیل کرده است.

شهربازی IMG کجاست؟

مجموعه آی ام جی، در منطقه E311 و در قلب شهر دبی واقع شده است. در نزدیکی این پارک، ایستگاه مترو وجود ندارد، اما شما می توانید با استفاده از تاکسی و اتوبوس، خود را به ورودی این مجموعه برسانید. همچنین، شما می توانید با اجاره خودرو مناسب، از موسسه های معتبر، به راحتی، در دبی گشت و گذار کنید و از مجموعه IMG دیدن کنید.رای دسترسی راحت تر به موزه آینده میتوانید از خدمات اجاره خودرو در دبی نیز استفاده کنید . خدمات اجاره خودرو کافه رنت در دبی به این صورت است که شما با تماس تلفنی یا سیستم رزرو آنلاین از دبی و حتی ایران ماشین مودره نظر را رزرو کنید . برای استعلام و رزرو خودرو به بنر زیر کلیک کنید

آدرس دقیق

امارات متحده عربی- شهر دبی- خیابان شیخ محمد بن زاید- مجاور دهکده جهانی (Global Village)

جاذبه های اطراف

شهر دبی، مملو از جاذبه های توریستی است که تفریحات متنوعی را برای گردشگران فراهم می کنند. در این بخش برخی از جاذبه های اطراف آی ام جی ورلد را نام می بریم:

• پارک آبی وایلد وادی (فاصله: 28 کیلومتر)
• بازار مدینه جمیرا (فاصله: 27 کیلومتر)
• مرکز خرید اماررات (فاصله: 26 کیلومتر)

مالک شهربازی آی ام جی کیست؟

مجموعه آی ام جی، متعلق به گروه الیاس و مصطفی گله داری (گروه IMG) است. گروه IMG، یک نهاد تجاری بسیار معتبر و متنوع در دبی است. این گروه، سنت خانواده گله داری را که سابقه طولانی در کارآفرینی از دهه 1940 دارد، ادامه داده است.

زمینه های فعالیت این گروه، شامل ساخت و ساز، توسعه املاک و مستغلات ، ارائه خدمات گردشگری، اتومبیل، ذخیره مواد غذایی، فروش قایق های لوکس، حمل و نقل و ... است.

در طول سال ها، گروه آی ام جی، موفقیت ها و جوایز بین المللی فراوانی را کسب کرده است؛ این امر، نشان دهنده جاه طلبی و عزم گروه، در رشد و راه اندازی شرکت های جدید است.

این مجموعه، بخشی از پروژه شهر عرب و دبی لند است که قرار بود در سال 2014 افتتاح گردد؛ اما به دنبال مشکلات مالی در سال 2008 متوقف گشت. سرانجام، افتتاحیه شهر بازی IMG، در 31 اوت 2016 برگزار شد.

تفریحات هیجان انگیز پارک آی ام جی

آی ام جی ورلد، به عنوان بهترین تم پارک سرپوشیده جهان، تمامی انتظارات شما را برای تجربه ای متفاوت از حس هیجان و سرگرمی برآورده می کند. این پارک، دارای وسایل بازی متنوعی است که هیجان خاصی به شما می بخشند. به طور کلی، این وسایل بازی در 5 منطقه زیر پراکنده شده اند:

تفریحات هیجان انگیز پارک آی ام جی

1. بخش شخصیت های کارتونی محبوب

این بخش، یکی از مناطق مورد علاقه کودکان است که بر اساس شخصیت های محبوب شبکه کارتون (Cartoon Network) طراحی شده است. این بخش، علاوه بر وسایل بازی، دارای امکاناتی از قبیل سینمای 5 بعدی بن تن، بزرگ ترین فروشگاه بن تن، مجموعه عروسک های کارتونی و ... است. در ادامه به برخی از این کارتون ها اشاره می کنیم:

• دختران نیرومند (Powerpuff Girls)
• بن تن (Ben 10)
• زمان ماجراجویی (Adventure Time)
• دنیای شگفت انگیز گامبال (Amazing Ride of Gumball)
• LazyTown

اگر به دنبال ماجراجویی های اسرار آمیز هستید، تفریحات زیر را در این قسمت امتحان کنید:

دختران نیرومند (The Powerpuff Girls)

دختران نیرومند (The Powerpuff Girls)

این وسیله بازی، در نگاه اول، شاید بچگانه به نظر برسد، اما فریب ظاهر آن را نخورید و خود را محکم نگه دارید؛ زیرا ترسناک تر از چیزی است که فکر می کنید. در این وسیله، در حالی که در هوا معلق هستید، چرخش 360 درجه ترسناکی را نیز تجربه خواهید کرد.

• محدودیت قد: حداقل 1.35 متر و یا 1.25 متر در صورت همراهی یک بزرگسال.

سینما 5 بعدی بن تن

سینما 5 بعدی بن تن (Ben 10 5D Hero Time)

در تجربه سینمای 5 بعدی چندحسی، خود را در نبرد بین بن و روک غرق خواهید دید. زمانی که صندلی هایتان شروع به لرزیدن می کنند، خود را آماده کنید تا باد شدیدی را بر روی بنتان احساس کنید! این بخش، تفریحی مناسب برای همه خانواده است.

• محدودیت قد: حداقل 1.3 متر

LazyTown

LazyTown

در این زمین بازی ماجراجویی هیجان انگیز، از نردبان های طنابی بالا بروید، سپس از تماشای نمایش های زنده (Live Stage Show) مختلف لذت ببرید. این بخش مناسب کودکان است.

• محدودیت قد: از 0.9 متر به بالا متغیر است.

2. بخش مارول (Marvel)

با وجود شخصیت های کارتونی، ممکن است تصور کنید که آی ام جی ورلد، برای بزرگسالان مناسب نیست؛ اما قطعا اینطور نیست. این مجموعه دارای تفریحات هیجان انگیزی، متناسب با هر سن و سلیقه ای، است. برای مثال، اگر به شخصیت های دنیای مارول علاقه دارید، این بخش، مکانی فوق العاده برای شما خواهد بود. در این قسمت به معرفی برخی از تفریحات این بخش می پردازیم:

انتقام جویان (Avengers)

نبرد اولتران (Battle of Ultron)، نام یکی از وسایل بازی پارک IMG است. در این تفریح هیجان انگیز، شما با بدست آوردن جایگاه خود در تیم انتقام جویان و به عنوان بخشی از گروه تشویق کننده مرد آهنی، ثور، بیوه سیاه (Black widow)، هاوک آی، کاپیتان آمریکا و هالک، با اولترون مبارزه می کنید.

هالک (Hulk)

دارای یک سینمای فوق پیشرفته با صفحه نمایش 360 درجه است که به شما حس حضور در نبرد انتقام جویان را می دهد.

مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی (Spider-Man)

این وسیله بازی، دارای یک ترن هوایی قرمز برای مرد عنکبوتی و یک ترن هوایی سبز برای دکتر اختاپوس است. ترن مرد عنکبوتی، با چرخش های خود، هیجان بالایی را به شما القا می کند.

• محدودیت قد: 1.2 متر و 1.05 متر، در صورت همراهی یک بزرگسال.

ثور (Thor)

ثور (Thor)

در این وسیله بازی، شما چرخشی سریع و عظیم را تجربه خواهید کرد، پس محکم به صندلی خود بچسبید؛ زیرا گاهی به صورت وارونه از ارتفاع آویزان خواهید شد.

• محدودیت قد: حداقل 1.4 متر و حداکثر 1.95 متر

پرواز انتقام جویان

این وسیله بازی مناسب هر سنی است و برای شما تجربه پرواز با جت دو نفره را رقم می زند.

بلوار آی ام جی

3. بلوار آی ام جی

بلوار IMG، ترکیبی از حس ترس و لذت را برای شما رقم می زند. همچنین، در این بخش، رستوران های متنوع و فروشگاه های متعددی وجود دارد. یکی از جاذبه های این بخش، هتل تسخیر شده است. همان طور که از نام این مکان پیدا است، ورود به آن جرات زیادی می طلبد.

این هتل ترسناک، همانند یک غار پر از شبح است که در عبور از پیچ و خم راهروهای آن، با شخصیت های وحشتناکی رو به رو خواهید شد. استفاده از این بخش، برای افراد زیر 15 سال، ممنوع است.

دره گمشده

4. دره گمشده - ماجراجویی دایناسور

دره گمشده، با تم دنیای دایناسورها، به صورت پویا و نمایشی طراحی شده است و مالکیت فکری این بخش، منحصرا، متعلق به گروه IMG است. در این قسمت، دایناسورهای رباتی، با اندازه های واقعی و ظاهری بسیار طبیعی، به شما احساس واقعی بودن می دهند. در ادامه به برخی از تفریحات دره گمشده اشاره می کنیم:

ترن هوایی Velociraptor

ترن هوایی Velociraptor

شما با این ترن هوایی 1.1 کیلومتری پرواز خواهید کرد و با سرعت 100 کیلومتر در ساعت، در 2.5 ثانیه، در جنگل های ماقبل تاریخ و سپس در بیابان های عجیب و غریب حرکت خواهید کرد.

• محدودیت قد: حداقل 1.3 متر.

Predator

Predator

در این وسیله بازی هیجان انگیز، پس از عبور از یک شیب تند، برای یک سقوط عمودی آماده باشید. این وسیله با داشتن شیب 90 درجه، یکی از تیزترین مسیر های سقوط در پارک را دارد. قلب شما سریعتر از ترن هوایی سقوط خواهد کرد!

• محدودیت قد: حداقل 1.25 متر.

قلمرو ممنوعه (Forbidden Territory)

قلمرو ممنوعه (Forbidden Territory)

این وسیله بازی، دارای تم دایناسور و طولانی ترین سواری این پارک است.

• محدودیت قد: 1.3 متر و یا حداقل 1.05 متر، در صورت همراهی یک بزرگسال، حداکثر قد مجاز نیز، 2.08 متر است.

Adventure Fortress

این قسمت، به صورت یک میدان جنگی طراحی شده است. شما در این بازی، باید از دهکده در برابر دایناسورهای دره گمشده که از طریق نردبان ها، تونل ها، سرسره ها، پل ها و شبکه ها عبور می کنند، محافظت کنید.

امکانات شهربازی IMG

شهربازی IMG، علاوه بر تفریحات مهیج و سرگرمی های منحصر به فرد، امکانات ویژه ای را به مشتریان خود ارائه می کند. در این بخش به امکانات آی ام جی ورلد، اشاره می کنیم:

شهربازی IMG

سینما نوو شهربازی آی ام جی (Novo Cinema)

شهربازی آی ام جی، با همکاری سینماهای Novo، نهایت تجربه سینمایی را برای بازدیدکنندگان خود به ارمغان آورده است. این سینما، دارای طراحی آینده نگرانه با بیش از 5000 متر نور LED نواری، با رنگ های مختلف و نورپردازی آینه ای از کف تا سقف است تا مشتریان را به واقعیتی ماورایی ببرد.

همچنین، این مالتی پلکس 12 صفحه ای، دارای بزرگترین IMAX با صفحه نمایش لیزری است که نماینگر جلوه ای از نسل آینده سینما است.

شما در سالن 7 ستاره اختصاصی VIP این مجموعه، با منوی غذاخوری سفارشی و پیشخدمت شخصی، صندلی های نرم و دنج همراه با بالش و پتو، احساس راحتی منحصر به فردی تجربه خواهید کرد. این مجموعه سینمایی چند منظوره، با داشتن یک استیج مناسب سخنرانی، برای برگزاری جلسات کاری و شرکتی نیز، قابل رزرو است.

رستوران و کافی شاپ

رستوران و کافی شاپ

در مجموعه IMG، شما انتخاب های زیادی برای سفارش غذا، نوشیدنی، میان وعده و ... دارید. این مجموعه با داشتن 28 رستوران، کافی شاپ و مارکت، تنوع زیادی را در سرو غذا و نوشیدنی ، به مشتریان خود ارائه می کند.

در این رستوران ها، سر آشپزهای حرفه ای، از تازه ترین مواد برای پختن غذاهای لذیذ استفاده می کنند و همچنین، انواع غذا های ملیت های مختلف، از عربی گرفته تا هندی، در آن سرو می شود. برخی از بهترین رستوران های پارک آی ام جی Flavours of Arabia، Spice Valley، Mr Smoothy و Tony’s Skydeck هستند.

مراکز خرید

شما می توانید با خرید یک سوغاتی از مغازه ها، خاطرات دنیای ماجراجویی IMG را به خانه ببرید و یا با هدیه ای فراموش نشدنی و منحصر به فرد، دوستان خود را شگفت زده کنید. در هر قسمت از شهر بازی آی ام جی، مجموعه ای از فروشگاه ها با تم های مارول، شخصیت های کارتنی و دنیای دایناسور ها وجود دارد. در این فروشگاه ها هرچیزی که بخواهید، از کالاهای لوکس گرفته تا تخم دایناسور و عروسک های ابرقهرمانان، پیدا می شود.

از دیگر امکانات و خدمات این مجموعه می توان به صندوق های امانات، مرکز کمک های اولیه، پارکینگ رایگان با ظرفیت بالا و دستگاه های خود پرداز اشاره کرد.

بخش مخصوص کودکان

آی ام جی ورلد، دارای یک زمین بازی بادی جدید و بزرگ، مخصوص کودکان است. این بخش، طیف وسیعی از بازی های هیجان انگیز و فعالیت های سرگرم کننده را، برای کودکان ارائه می کند. تفریحات این مجموعه، شامل دیوارهای کوهنوردی، زمین فوتبال، سرسره و ... است که باعث افزایش خلاقیت کودکان شما می شوند.

قوانین شهربازی آی ام جی

قوانین شهربازی آی ام جی

در این بخش، به قوانین شهربازی آی ام جی ورلد، اشاره می کنیم:

• به همراه بردن غذا و نوشیدنی از خارج پارک به داخل، ممنوع است.
• عکاسی در مجموعه محدودیتی ندارد.
• محدودیت های استفاده از وسایل بازی و بخش های مختلف، بر اساس قد است و نه سن. تنها استثنا، هتل تسخیر شده است که فقط به مشتریان بالای 15 سال، اجازه ورود می دهد.
• بردن انواع سلاح و مواد محترقه، مثل انواع وسایل آتش بازی، به پارک ممنوع است.
• همراه داشتن نوشیدنی های الکلی، داروهای غیرمجاز و مواد مخدر، مجاز نیست.
• از پوشیدن لباس های نامناسب و توهین آمیز خودداری کنید.
• اجازه ورود به حیوانات خانگی، به این مجموعه داده نمی شود.
• از بردن اسکیت، اسکوتر، کفش های چرخ دار، صندلی های تاشو، سلفی استیک و سه پایه به داخل مجموعه خودداری کنید.

بهترین زمان بازدید از IMG

بهترین زمان بازدید از IMG

بهترین زمان برای سفر به دبی، فصل های سرد سال است. دبی، به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، آب و هوای گرمسیری و بیابانی دارد؛ بنابراین، در فصل های گرم سال، دارای هوایی به شدت سوزان است. در فصل تابستان، میانگین دما در روز به 41 درجه سانتی گراد و در شب به 30 درجه سانتی گراد می رسد.

این هوای گرم، برای بسیاری از گردشگران غیر قابل تحمل است؛ بنابراین اگر قصد رفتن به دبی را دارید، اواسط مهر تا اواخر اسفند و فروردین، زمان بسیار مناسبی برای سفر شما خواهد بود.

در این ماه های پر بازدید، دبی، میزبان گردشگران زیادی است. مجموعه IMG نیز، در این فصول پربازدید، بسیار شلوغ است؛ درنتیجه، به منظور دوری از ازدحام جمعیت، در طول هفته به از این مجموعه دیدن کنید.

اگر قصد دارید، در تعطیلات آخر هفته به این پارک بروید، برای رویارویی با جمعیت زیاد و صف های طولانی، خود را آماده کنید. البته، شما می توانید با خرید بلیت دسترسی سریع (Quick access)، در وقت خود صرفه جویی کنید و به راحتی از امکانات مجموعه استفاده کنید.

ساعت کاری مجموعه آی ام جی ورلد

پارک آی ام جی، از دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت 12 ظهر تا 10 شب، پذیرای گردشگران است. همچنین ساعت کاری مجموعه از جمعه تا یکشنبه، از ساعت 12 ظهر تا 11 شب است. لازم به ذکر است که IMG ورلد، در تمامی روز های سال باز است.

خرید بلیت IMG

شما می توانید بلیت پارک آی ام جی را، مستقیما از طریق وب سایت رسمی پارک و یا به صورت حضوری در ورودی مجموعه، خریداری کنید. در زمان نگارش این مقاله، هزینه بلیت های آی ام جی ورلد به صورت زیر است:

• ورودی پارک: 345 درهم
• بلیت ویژه بخش کودکان (IMG Kids Zone One): یک ساعت 50 درهم، تمام روز 100 درهم
• اشتراک سالانه: 725 درهم
• اشتراک VIP: 7350 درهم

سفری خوش با کافه رنت

در این مقاله، به بررسی یکی از برترین شهربازی سرپوشیده جهان پرداختیم. بخش های مختلف پارک آی ام جی ورلد، با استفاده از تم های مختلف از قبیل دنیای دایناسورها، ابر قهرمانان مارول، شخصیت های محبوب کارتونی و ... طراحی شده است.

این مجموعه، دنیایی از تفریحات هیجان انگیز و سرگرمی را به بازدیدکنندگان خود، عرضه می کند و مناسب برای همه افراد با هر سن و سلیقه ای است.

اگر اهل ماجراجویی و مشتاق تجربه آدرنالین بالا هستید، حتما از تم پارک IMG دیدن کنید. با توجه به نبود ایستگاه مترو اختصاصی، دسترسی به این پارک، مخصوصا در هوای گرم دبی، برای بسیاری از افراد، یک چالش محسوب می شود.

شما می توانید با اجاره یک خودرو مناسب و با کیفیت، به راحتی خود را به این پارک بسیار بزرگ برسانید و همچنین، به گشت و گذار در سطح شهر دبی بپردازید. کافه رنت، با ارائه انواع خدمات در زمینه اجاره خودرو، آماده خدمت رسانی به شما است.

دیدگاه شما

فرمول: 32 + 2
02149934