تجربه رانندگی با هامر

هامر یکی از خودروهای غول پیکر آمریکایی است که ظاهری بسیار خشن و ترسناک دارد. این خودرو عظیم الجثه در کنار امکانات زیادی که دارد از طراحی ظاهری زیبایی نیز برخوردار است. هامر خودرو مخصوص صخره ها و مسیرهای صعب العبور است و وجود جلوپنجره ای با 6 میله، چراغ های ساده و گرد، فرمان ساده و بزرگ و ... این خودرو را بیشتر به خودروهای جنگی تشبیه کرده است. البته لازم به ذکر است که هامر ابتدا با هدف نظامی ساخته شده است که با گذشت زمان و ایجاد تغییرات مختلف تبدیل به یک خودرو صخره نوردی شده است. اگر علاقه زیادی به طبیعت گردی و مسیرهای غیرجاده ای دارید این خودرو می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. در این قسمت به بررسی کامل هامر و تمامی ویژگی های آن می پردازیم و اگر می خواهید این خودرو خشمگین را بیشتر بشناسید با ما همراه باشید.

هامر

تاریخچه خودرو هامر

در دهه 70 میلادی ارتش آمریکا این خودرو غول پیکر را به منظور نظامی توسط شرکت جنرال موتور ساخت. این خودرو در مقایسه با خودروی نظامی مانند جیب بسیار پیشرفته تر است و قدرت بسیار بالایی دارد. با گذشت سال ها این خودروها با استقبال مردم رو به رو شد از این رو وارد بازار خودرو در دنیا شد. هامر در نسل های مختلفی تولید شده است که هر کدام ویژگی هایی دارند و در زمان خود مورد طرفداران زیادی را جذب خود کردند. این خودرو بیشتر مناسب مسیرهای صعب العبور و غیر جاده است به همین دلیل طرفداران آن، هامر را برای صحرا نوردی و بیابان نوردی خریداری می کنند.

رانندگی با ماشین هامر

همان طور که گفته شد این خودرو یک خودرو جنگی است پس نباید انتظار یک خودرو شاسی بلند لوکس را از آن داشته باشید. وقتی پشت فرمان هامر می نشینید احساس می کنید که سوار یک نفربر شده اید و جاده ها مانند میدان جنگ به نظر می آیند و با کوتاه ترین حواس پرتی می توانید از روی خودروهای اطراف عبور کنید. با زدن استارت صدایی عجیب به گوش می رسد که مربوط به پیشرانه آن است و فضا را خشن می کند. این خودروها در جاده های صاف به راحتی حرکت نمی کنند بلکه مسیر اصلی آن ها تپه ها و مسیرهای غیر جاده است. این خودرو پرقدرت صخره ها را به راحتی و بسیار نرم رد می کند به طوری که تپه ها تا ارتفاع نیم متری برای این خودرو مانعی به حساب نمی آید. چرخ ها طوری طراحی شده اند که در مسیرهای ناهموار مشکلی در کابین ایجاد نمی کنند و سرنشینان از اتفاقات زیر چرخ ها به هیچ وجه مطلع نمی شوند. ارتفاع خودرو و نحوه قرار گیری چرخ ها باعث شده تا دور زدن آن مانند دور زدن با کامیون باشد و شما برای رانندگی با آن نیاز به پایه یک داشته باشید.
نمای جلو از هامر
در حین رانندگی با هامر در جاده های شهری و بین شهری متوجه خواهید شد که این خودرو زیاد به درد جاده ها نمی خورد بلکه مناسب کوه ها و صخره هاست. در ظاهر این خودرو بیشتر از شکل هندسی مستطیل استفاده شده است و خبری از گلگیر نیست. عدم وجود گلگیر باعث می شود تا چرخ ها فضای زیادی برای حرکت در اختیار داشته باشند. سقف هامر دراز و بسیار صاف است و هیچ گونه طراحی که باعث فانتری بودن آن شود در داخل و ظاهر خودرو دیده نمی شود. در داخل کابین خبری از تجهیزات و امکانات رفاهی مختلف نیست زیرا این خودرو بیشتر یک خودروی جنگی است. بهتر است بدانید این خودرو بیشتر به درد افرادی می خورد که علاقه زیادی به طبیعت گردی دارند و به راحتی می توانند با هامر به مکان های طبیعی مدنظر سفر کنند.

مشخصات کلی خودرو هامر

موتور: 8 سیلندر
حداکثر قدرت: 329 اسب بخار
حداکثر گشتاور: 563 نیوتن متر
حجم موتور: 6.2 لیتر
تعداد سوپاپ: 16 سوپاپه
محور محرک: 4 چرخ محرک
شتاب صفر تا 100: 7.8 ثانیه
حداکثر سرعت: 180 کیلومتر بر ساعت
وزن: 2985 کیلوگرم
فاصله محورها: 3118 میلی متر
تعداد سرنشین: 9 نفر
حجم باک بنزین: 121 لیتر
طول: 4820 میلی متر
عرض: 2063 میلی متر
ارتفاع: 1977 میلی متر

مزایای خودرو هامر

اصلی ترین مزیت این خودرو قدرت بالای موتور آن است. وجود موتوری با توان 325 اسب بخار، گشتاور 550 نیوتن متر و همچنین رسیدن به سرعت 100 در مدن زمان 9.5 ثانیه نشان دهنده قدرت هامر است. یکی دیگر از زیبایی های این خودرو طراحی ظاهری و داخلی آن است که صلابت خاصی دارد. ظاهر کشیده و غول پیکر توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند همچنین وجود چرم و پلاستیک خشک باکیفیت در داخل کابین فضایی زیبا ایجاد می کند. توجه کنید که هامر یک خودرو جنگی است پس نباید انتظار امکانات رفاهی زیادی را از آن داشته باشید ولی با این حال این خودرو در مقایسه با خودروهای هم رده خود تجهیزات زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
4 عدد کیسه هوا، سیستم تهویه هوای مطبوع، قفل تنظیم دیفرانسیل، سانروف برقی، تهویه اتوماتیک، روکش های چرمی، سیستم کیلس استارت، سیستم جلوگیری از واژگونی خودرو، گرم کن صندل های جلو، سردکن صندل های جلو، سیستم نمایش دهنده باد تایر، سیستم نمایش دهنده شارژ باطری و فشار روغن، سیستم ترمز ای بی اس، سیستم کمک ترمز، سینی های محکم برای جلوگیری از آسیب در مسیرهای ناهموار و ...

هامر در رودخانه

معایب خودرو هامر

مهم ترین مشکل این خودرو جنگی مصرف بالای بنزین آن است. موتور پرقدرت برای فعالیت میزان سوخت بالایی را می سوزاند که این مقدار در مسیرهای جاده ای حدود 18 لیتر و در مسیرهای آفرودی 25 لیتر است. یکی دیگر از معایب هامر تعداد کم آن در کل دنیا است. در کشور ما ایران نیز حدود 15 عدد از این نوع خودرو وجود دارد که این عامل باعث می شود تا قیمت آن بالا برود و پیدا کردن آن سخت شود.

قیمت ماشین هامر

در حالت کلی قیمت خودروهای خارجی در ایران به دلیل محدودیت واردات بالا است.ه امر نیز یک خودرو کمیاب در کل دنیا است که این عامل باعث می شود تعداد آن در کشورهای مختلف بسیار محدود باشد. قیمت این خودرو در ایران بسیار بالا است به طوری که بیشترعلاقه مندان آن توانایی خرید ندارند. توجه کنید که اگر به دنبال یک خودرو پرقدرت شهری هستید این خودرو مناسب شما نخواهد بود پس لازم نیست هزینه زیادی را صرف خرید آن کنید. هامر یک خودرو به شدت آفرودی است که برای افراد طبیعت گرد گزینه مناسبی خواهد بود.

اجاره خودرو هامر

همان طور که گفته شد هامر یک خودرو آمریکایی گران قیمت است و افراد با بودجه محدود توان خرید آن را نخواهند داشت. اگر علاقه زیادی به این خودرو غول پیکر دارید می توانید به راحتی آن را از کافه رنت اجاره کنید و تجربه رانندگی آن را داشته باشید. کافه رنت با شرایط بسیار راحت و هزینه کمی این خودرو کمیاب را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. شما می توانید هامر را اجاره کنید و از پیمودن مسیرهای تپه ای و سفر به صحراهای مختلف لذت ببرید.

شرایط اجاره ماشین هامر در کافه رنت

کافه رنت این خودرو را به دو روش در اختیار متقاضیان قرار می دهد. در روش اول شما می توانید گزینه اجاره خودرو بدون راننده را انتخاب کنید و از رانندگی با خودرو لذت ببرید. در این روش ارائه مدارک خاصی از جمله گواهینامه، کارت شناسایی و پرداخت مبلغی به عنوان ودیعه ضروری است. در روش دوم شما می توانید گزینه اجاره خودرو با راننده را انتخاب کنید که در این روش شرایط خاصی نیاز نیست بلکه فقط شما باید هزینه اجاره را پرداخت کنید. از آنجایی که هامر یک خودرو خشن است پیشنهاد می کنیم آن را با راننده اجاره کنید تا در حین سفر با آن با مشکلی رو به رو نشوید.

دیدگاه شما

فرمول: 38 - 23
02149934