صفر تا صد سفر به دبی

اگر قصد سفر به دبی را دارید و یا دلتان می خواهد که اطلاعاتی راجع به این شهر جذاب کسب کنید لازم است که راهنمای سفر به دبی را مطالعه کنید. این مقاله راهنمای کامل به دبی معروف ترین شهر امارات است که با توجه به گردش مالی فراوان و موقعیت و امکانات گردشگری و تجاری بی نظیر، مقصد مسافرتی افراد زیادی است. افراد زیادی از تمام نقاط جهان به این شهر می آیند تا به اهداف تفریحی یا تجاری خود برسند. با ما باشید تا به این شهر عربی پررونق سفر اینترنتی داشته باشیم.

فهرست
معرفی شهر دبی
وضعیت حمل و نقل در دبی
معروف ترین جاذبه های دیدنی دبی
بهترین هتل های دبی

معرفی شهر دبی

دبی همان شهر مدرن و افسانه ای است که تقریباً در سال های 1833 تا 1971 از دل خاورمیانه سر بیرون آورده است. طی این سال ها دبی تغییر و تحول زیادی را شاهد بوده است. هم اکنون نیز این شهر یکی از مدرن ترین و لوکس ترین شهرهای خاورمیانه است. این شهر پر از آسمان خراش های لوکس و مدرن است که برخی از آنها تجاری و برخی دیگر اداری هستند. البته آسمان خراش های مسکونی نیز در این شهر وجود دارند که مردمان ثروتمند دبی را در دل خود جای داده اند.
مساحت دبی 4 هزار کیلومتر مربع است و 3 میلیون نفر جمعیت دارد. آب و هوای این شهر گرم و مرطوب است. در طول تابستان دمای روز دبی حتی به 47 درجه سانتی گراد نیز می رسد که با توجه به رطوبت آن تحملش بسیار سخت است. در طول روزهای گرم مسافران زیادی به این شهر نمی روند. در عوض در فصول پاییز و زمستان هوا مطبوع تر است (23 درجه در روز و 14 درجه در شب) و اغلب افراد در این فصل به دبی سفر می کنند.

وضعیت حمل و نقل در دبی

حمل و نقل دبی

یکی از بخش های بسیار مهمی که لازم است در راهنمای سفر به دبی به آن اشاره کنیم وضعیت حمل و نقل در دبی است. هنگامی که در فرودگاه بین المللی این شهر از هواپیما پیاده می شوید 3 راه پیش روی شما قرار دارد تا خود را به مرکز شهر و یا هتل محل اقامت خود برسانید. شما می توانید بنا به شرایط خود از مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید. هزینه کرایه تاکسی نیز از 25 درهم شروع می شود.
در صورتی که قصد گشت و گذار در دبی را دارید می توانید از متروی آن استفاده کنید. در این متروها خبری از کثیفی و شلوغی متروهای دیگر نیست. متروهای دبی کاملاً اتوماتیک بوده و بسیار سریع هستند. اولین کوپه متروها تحت عنوان کلاس طلایی شناخته می شوند؛ زیرا فضای داخلی آن با فرش قرمز و مبل های چرمی اعلا تزئین شده است. برای سوار شدن به این بخش و لذت از چشم اندازهای زیبا لازم است هزینه دوبرابر بیشتری نسبت به بلیط عادی تهیه کنید. البته علاوه بر مترو می توانید یک خودرو اجاره کرده و به دبی گردی بپردازید. شما می توانید توضیحات بیشتر را در سطور بعدی بخوانید.

هزینه های سفر به دبی به نوع سفرتون و انتخاب تفریحات و محل اقامت شما بستگی دارد. اما بهتره که قبل سفرتون با هزینه های پیش روتون آشنا بشین ما در مقاله هزینه های سفر به دبی ریز تمامی هزینه هایی که پیش روتون هست رو براتون گفتیم حتما مطالعه کنید.

بهترین روش برای گشت و گذار در دبی

گشت و گذار در دبی

اجاره خودرو دبی محاسن زیادی دارد که یکی از آنها راحتی تردد شما در این شهر است. طبیعی است که استفاده از حمل و نقل عمومی دبی برای تمامی افراد امکان پذیر نباشد. به طور مثال شما نمی توانید چمدان های بزرگ و سنگین خود را از فرودگاه تا هتل با مترو یا اتوبوس جابجا کنید. خصوصاً اگر به صورت خانوادگی به سفر رفته باشید.
اجاره کردن خودرو در دبی کار دشواری نیست. شما می توانید خودرو مورد نظر خود را از یکی از شرکت های ایرانی اجاره کنید. به طور مثال با مراجعه به وب سایت کافه رنت خواهید دید که امکان این کار به راحتی برای شما فراهم است. پس از ثبت سفارش و انجام مراح لازم، خودرو مورد نظر شما در فرودگاه، محل اقامت و یا هر نقطه ی دیگری از دبی به شما تحویل خواهد شد.

بهترین زمان سفر به دبی

بهترین زمان سفر به دبی اواسط ماه نوامبر تا اوایل ماه آوریل است،به عبارتی میشود اواخر پاییز تا اواسط بهار که بهترین آب و هوا را برای سفر به دبی دارد. در ضمن اگر شما در این فصل ها به دبی سفر کنید میتوانید بسیاری از تفریح هایی مثل کنسرتهای بزرگ، رویداد های متنوع، پارک های آبی دبی با تخفیف های استثنائی بهره ببرید. البته باید گفت به همین دلایل است که در این فصول دبی بسیار شلوغ شده و اگر جزو افرادی هستید که از صف های طولانی و شلوغی های زیاد خوشتان نمیاد میتوان گفت سفر به دبی در این فصول زیاد برای شما مناسب نخواهد بود. اگر میخواهید سفری ارزان داشته باشید در این فصل ها در دبی ارزانی وجود ندارد و به دلیل خوش آب و هوا بودن دبی و حجم زیاد مسافران بلیط های سفر به دبی بسیار گران تر است و اگر شما میخواهید سفری ارزان داشته باشید در تابستان به دلیل گرمای شدید و کم بودن مسافران میتوانید سفر ارزان به دبی را تجربه کنید.

واحد پول دبی چیست؟

واحد پول دبی (امارات متحده عربی)، درهم می باشد که معادل 100 فلس است. دبی هم مانند کشورهای دیگه از اسکنا و سکه استفاده میکند. سکه هایی که در دبی موجودند عبارتند از: 5،10،25،50 فلسی و 1 درهمی. اسکانس هایی که در دبی هستند عبارتند از 5،10،20،50،100،500 و 1000 درهمی.

نکات مهم برای سفر به دبی

برای قبل از سفر به دبی شما نکاتی را باید در نظر بگیرید که چندتا از این نکات مهم را در ادامه بررسی میکنیم

  1. برای استفاده از تاکسی های دبی بهتر است از تاکسی های خاکستری که با تاکسی متر هزینه را محاسبه نمیکنند و ورودی آنها 5 درهم است استفاده کنید.
  2. برای تماس هایتان بهتر است یک سیمکارت 100 درهمی یا یک کارت تلفن 30 درهمی تهیه کنید زیرا هزینه تماس با تلفن های هتل ها بسیار هزینه های سنگینی دارد.
  3. اگر در هتل اقامت دارید خوب ایت بدانبد که هر روز از ساعت 10 صبح تاکسی های هتل جلوی هتلا منتطر میماند و به صورت رایگان شما را به ساحل و مراکز خرید میبرد.
  4. یکی از خوش قیمت ترین و با کیفیت ترین پاساژهای دبی انصار مال می باشد که تنوع اجناس زیادی هم دارد اگز قصد خرید دارید.
  5. حین سفر و رفتن به فرودگاه حتما حواستان باشد که مسکن های کدئین دار و ارامبخش با خودتان همراه نداشته باشید زیرا فرودگاه دبی بسیار در این موارد سختگیری میکند.
  6. هم در فرودگاه ایران و هم دبی حتما حواستان باشد که مهر خروج به پاسپورت و ویزا شما بزنند و در غیر این صورت ممکن است ورود خروج شما را غیر قانونی بدانند.

نکات مهم دیگری که باید بدانید عبارتند از:

  • اختلاف ساعتی دبی نیم ساعت از تهران عقب تر است.
  • زبان رسمی دبی: عربی
  • واحد پول دبی: درهم امارات
  • کد کشور: + 971

شماره های اضطراری:

  • پلیس999
  • امبولانس 998
  • آتش نشانی 997
  • گارد ساحلی 996

معروف ترین جاذبه های دیدنی دبی

همانطور که در سطور پیشین نیز گفتیم شهر دبی جاذبه های گردشگری فراونی دارد که در این بخش تعدادی از آنها را معرفی خواهیم کرد.

برج خلیفه

برج خلیفه

به احتمال بسیار زیاد با برج خلیفه دبی آشنا هستید. این برج مرتفع ترین برج دنیاست که 830 متر بلندی دارد. معماری زیبا، فضای بزرگ و شهرت جهانی این برج موجب شده که سالانه هزاران گردشگر از آن بازدید کنند. این برج صاحب یکی از سریع ترین آسانسورها در جهان است که می تواند 24 طبقه را تنها در 1 دقیقه طی کند..

دبی مال

دبی مال

دبی مال یکی از بزرگترین مراکز تجاری در دبی است که درست در کنار برج خلیفه ساخته شده است. این مرکز خرید لوکس جایی است که اغلب برندهای مشهور دنیا در آن فعالیت دارند. بنابراین محال است که وارد این مرکز شده و برند لباس، کفش، ادکلن و... محبوب خود را در آن پیدا کنید. این مرکز از مجموعه های گوناگونی تشکیل شده که یکی از آنها آکواریوم دبی است.
آکواریوم را می توان شاهکاری در معماری جهان به حساب آورد. این مجموعه خانه هزاران حیوان دریایی بزرگ و کوچک است و به دلیل طراحی تونل مانندی که دارد شما می توانید آن را به خوبی مشاهده کنید. شما در تونل های آکواریم راه رفته و شنای موجودات دریایی را در فضای بالای سر، چپ و راستتان تماشا خواهید کرد.

پارک آبی آتلانتیس

پارک ابی اتلانتیس

پارک آبی آتلانتیس دبی وسعتی در حدود 141 هکتار دارد که در جزیره نخل جمیرا واقع شده است. این پارک در اصل قسمتی از مجموعه تفریحی آتلانتیس است. طراحی این پارک بسیار متفاوت و خاص است و قسمتی از آن شما را یاد معابد قوم مایا خواهد انداخت. جالب است که بدانید بزرگترین سرسره آبی دنیا در این پارک آبی قرار دارد.

باغ گل میراکل

باغ گل میراکل

باغ گل میراکل مجموعه ای بزرگ و شگفت انگیز از انواع مختلف گل هاست. این محل برای دوست دارن گل و گیاه بهشتی مشهور در کشور امارات است. میراکل پر از رنگ و نور و اکسیژن است. همچنین نمای زیبایی را برای عکاسی در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین توصیه می کنیم که هنگام سفر یه دبی حتماً از باغ گل میراکل بازدید کنید.

مسجد جمیرا دبی

مسجد جمیرا دبی

مسجد جمیرا دبی یکی از مناطق مذهبی و گردشگری در دبی است که به دلیل زیبایی و معماری چشم نواز خود محبوبیت زیادی بین گردشگران دارد. این مسجد در یکی از لوکس ترین مناطق دبی ساخته شده است و تمامی افراد با تمامی دین ها می توانند از آن بازدید کنند.

ساحل جمیرا

ساحل جمیرا

ساحل جمیرا شناخته شده ترین ساحل دبی است که عموم مردم می توانند از آن استفاده کنند. نکته ی جالب بازدید از این ساحل این است که شما می توانید از کتابخانه آن محل یک کتاب به امانت گرفته و مشغول مطالعه آن در حین لذت بردن از دریا و آفتاب باشید.

ساحل لامر

ساحل لامر

ساحل لامر جدیدترین بخش ساحل دبی است که چیزی در حدود 13 میلیون متر مربع مساحت دارد. این ساحل امکانات تفریحی فراوانی دارد و به سه بخش اسکله، لامر شمالی و لامر جنوبی تقسیم می شود. اینجا یک زمین بازی مخصوص وجود دارد که با پریدن روی آن حس معلق بودن را برای چند ثانیه تجربه می کنید.

بهترین هتل های دبی

در ادامه شما را با تعدادی از بهترین هتل های دبی آشنا خواهیم کرد که نظر شما را به مطالعه آنها جلب می کنیم.

هتل برج العرب

هتل برج العرب

بدون شک می توان هتل برج العرب را به عنوان بهترین و مجلل ترین هتل دبی در نظر گرفت. در دنیای هتل داری نامی تحت عنوان هتل 7 ستاره وجود ندارد، اما این نام برای اولین بار توسط روزنامه نگار بریتانیایی به این هتل داده شد. وی در مقاله ای که با عنوان هتل 7 ستاره منتشر کرد با خوانندگان خود این موضوع را مطرح کرد که به دلیل بسیار مجلل و لوکس بودن این هتل بی انصافی است که آن را با نام 5 ستاره بشناسیم.

هتل جی دبیلو ماریوت مارکوییس دبی

هتل جی دبیلو ماریوت مارکوییس دبی

این هتل 5 ستاره یکی دیگر از برترین هتل های دبی است که معماری کلاسیک و پرزرق و برقی دارد. این هتل در خیابان شیخ زاید دبی واقع شده و به مناطقی توریستی و تفریحی و مراکز خرید دسترسی راحتی دارد.

هتل Holiday Inn Bur Dubai

هتل Holiday Inn Bur Dubai

احتمالاً شما نیز کلیپ هایی دیده اید که افراد بر پشت بام هتل ها شنا می کنند. حال اگر شما هم به انجام این کار علاقه مند هستید می توانید به هتل 4 ستاره هالیدی این بِر دبی بروید. این هتل بر بام خود استخرهای لوکسی دارد که می توانید در مدت اقامت خود از آن استفاده کنید. این هتل با فرودگاه بین المللی دبی فاصله زیادی ندارد و در نزدیکی آن نمایندگی برندها پرادا، زارا، اپل و نایکی را می توانید پیدا کنید.

هتل عربین پارک

هتل عربین پارک

هتل عربین پارک یک هتل سه ستاره با امکانات بسیار خوب و قابل قبول است. این هتل 9 طبقه و 98 اتاق دارد. شما با رزرو هتل عربین به امکانات رفاهی اعم از استخر روباز، سالن ورزشی، صرافی، کتابخانه و... دسترسی خواهید داشت.

سفر به دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی یا Global Village Dubai یک مجموعه فرهنگی بزرگ است که شما با بازدید از آن با صنایع دستی و سوغات 26 کشور جهان آشنا خواهید شد. برای ورود به دهکده لازم است که در ابتدا مبلغی پرداخت کنید. توریستان برای بازدید از هر مجموعه نیز مستلزم پرداخت هزینه ای جدا هستند. در این مجموعه غرفه کشورمان ایران نیز را نیز می توانید مشاهده کنید که به سبک معماری هخامنشی طراحی و ساخته شده است.
این مجموعه در سال 1997 افتتاح شد و تاکنون چیزی در حدود 90 میلیون بازدیدکننده این محل را دیده اند. دهکده جهانی دبی به دلیل داشتن بازدیدکنندگان فراوان از تمام نقاط جهان چهارمین مقصد پرطرفدار گردشگری در جهان است.

جمع بندی راهنمای سفر به دبی

در مقاله راهنمای سفر به دبی شما را با مهم ترین مراکز تفریحی و گردشگری این شهر شگفت انگیز آشنا کردیم. شما برای گشت و گذار در داخل این شهر می توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. البته برای راحتی بیشتر می توانید از شرکت هایی مانند کافه رنت خودرو اجاره کرده و با سهولت بیشتر به گردش در این شهر پرجاذبه بپردازید. دبی نقاط تماشایی فراوانی دارد که تعدادی از آنها در سطور بالا معرفی شدند. با این حال لوکیشن های دیگری نیز وجود دارند که با سفر به دبی آنها را مشاهده خواهید کرد.

دیدگاه شما

فرمول: 39 - 16
02149934