معرفی خودرو BMW528


ب ام و BMW یک شرکت خودروسازی در آلمان است، که جزو کمپانی های تولیدکننده خودروهای لوکس در جهان به شمار می آید. که در تولید موتورسیکلت نیز جایگاه ویژه ای در جهان دارد.
این شرکت در ابتدا فعالیت خود را به عنوان یک کارخانه تولید موتور هواپیما آغاز کرد. بی ام و با پایان جنگ جهانی اول و آغاز تحریم های سیاسی مجبور به توقف تولید این محصول شد. اما تهدید و تحریم نتوانست جلوی حرکتش را بگیرد و مسیر خود را با تغییر محصول که این بار طراحی و ساخت موتور سیکلت بود ادامه داد و این روند تا سال 1923 ادامه داشت و سپس با پایان تحریم های سیاسی در سال 1928 تولید خودروهایش را آغاز کرد.


در سال 1994 بِ اِم وِ امتیاز گروه انگلیسی روور، شامل برندهای تولیدی روور، لندروور و ام جی را از آن خود کرد. اما به خاطر شرایط حاکم با زیان فراروانی روبرو شد به طوری که مجبور به فروش آن در سال 2000 شد. تولید خودرو روور برای همیشه از میان رفت، اما ام جی به چینی ها و لندروور به شرکت فورد فروخته شد. این ضرر و زیان خیلی هم برای بِی اِم وِ بد نبود و توانست در مقابل سه محصول از دست رفته حقوق مربوط به مینی و رولزرویس را به دست آورد که این مالکیت تا به امروز ادامه دارد.
قدرت بی ام و تا آنجا پیش رفت که توانست هم تراز بهترین خودروسازان جهان گام بردارد و خود را در لیست بهترین ها جای دهد. امروزه کارخانه های بی ام و در بیشتر کشورهای جهان همچون آلمان، برزیل، چین، هند، آفریقای جنوبی و ایالات متحده آمریکا ساخته و در حال فعالیت است.

معرفی خودرو BMW528

یکی از پر طرف دارترین محصولات شرکت بی ام و سری 5 F10 BMW 5 Series 528i بوده است که از دو سال پیش نسل کاملاً جدید سری 5 یعنی نسل ششم آن نیز ساخته شده است. بی ام و از سال 1972 در حال تولید این مدل زیبا در سری های مختلف است و در سال 2008 جشنی در خصوص تولید انبوه به میزان 5 میلیون دستگاه سری 5 را گرفت. در نگاه اول شاید این سدان را مشابه سری های 3 بی ام و دانست اما با کمی تیزبینی می توان تغییرات زیبایی شناختی و فنی آن را مشاهده کرد. ب ام و 528 سری 5 با ابتکار در طراحی و ساخت نسل جدیدی از اتاق خودرو جایگاه خود را در کنار رقیبانش بالا برده است و در ایران نیز جایگاه موفق ترین خودروهای ب ام و در بازار را از آن خود کرد. به گونه ای که در میان 3 مدل 520i و 523i و 528i در بازار کشور، بی ام و 528 به فروش بهتری نسبت به دیگر تیپ ها دست یافته است.

مشخصات کلی خودرو بی ام و 528

موتور چهار سیلندری در کنار قدرت اسب بخار 6000 تایی و قدرت شتاب 6 و سرعتی بالغ بر 250 کیلومتر بر ساعت می تواند این خودرو زیبا را هم ردیف رقیب خود یعنی مرسدس بنز کلاس S قرار دهد. خودرو بی ام و 528 را نیز همچون دیگر تیپ های مجموعه بی ام و معمولاً از روی طراحی یک دستش می توان شناخت. در طراحی جدید می توان یک نواختی در به کارگیری شیبی مشخص را در کاپوت، سقف و صندوق دید و همچنین یک هماهنگی ویژه در قسمت جلو و عقب که نشانه بی ام و است نیز در این خودرو کاملاً به چشم می خورد. اما آنچه به جز تولید انبوه در بازار جهانی این تیپ را از سری تیپ های دیگر جدا می کند، طراحی جلوپنجره عمودی و برجسته شده در قسمت جلو است که توجه و تیزبینی متخصصین نسبت به حفظ ایمنی عابر پیاده در طراحی و اجرای آن را نشان می دهد که نشان دهنده یک ارگونومی و طراحی دقیق است. این زیبایی به کمک دستان هنرمند بزرگ، آدرین ون هویدونک طراح ارشد بی ام و طراحی و به اجرا درآمده است.
برای آشنایی با دیگر مشخصات این خودرو زیبا با ما همراه باشید.

معرفی خودرو BMW528

معرفی آپشن های خودرو بی ام و 528

اتاق خودرو

طراحی خاص اتاق این سری از بی ام و جزو خاص ترین و زیباترین هاست به گونه ای که جایگاه ویژه ای در بین رقیبانش به خود اختصاص داده است. طراحی بی نظیر فضا و جای گذاری مناسب آپشن هایی همچون سیستم های کمکی راننده مانند سیستم کمکی پارک، دوربین عقب - روشن شدن خودکار چراغ ها (سنسور نور) - گرمکن آینه های جانبی - شستشوی چراغ های جلو - آینه های الکترو کرومیک - سنسور باران - چراغ های زنون - سانروف دید اطراف اتومبیل در مانیتور، سیستم هشدار تصادف با قابلیت ترمزگیری اضطراری، کروز کنترل فعال با قابلیت تنظیم سرعت با اتومبیل جلویی، هشداردهنده تغییر مسیر ناخواسته، هشداردهنده نقاط کور در هنگام تغییر مسیر، سیستم خواندن تابلوهای راهنمایی و درک حداکثر سرعت محدوده، نشان دهنده های گیج ها بر روی شیشه جلو، سیستم دید در شب و دوربین دنده عقب ایمنی و آرامش را نیز به این زیبایی افزوده است.


نسخه های فول سری 5 در ایران را به عنوان 5 کلید می شناسند چراکه در سمت چپ فرمان آنها، پنج کلید (رادار جلو+رادار نقطه کور+رادار تغییرلاین+نایت ویژن+هداپ) وجود دارد.

بررسی امنیت و ایمنی خودرو بی ام و 528

اتاق بی ام و 528 دارای سیستم کلید هوشمند است که می توان به استارت دکمه ای و سیستم ضد سرقت، قفل و بازکردن درب ها بدون کلید، ستون جمع شونده فرمان در هنگام تصادف، قفل فرمان خودکار، سیستم قفل کودک در اختیار راننده و سیستم دزدگیر به همراه آژیر اشاره کرد. قدرت کمکی الکترو هیدرولیکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت نیز یکی دیگر از قابلیت های ایمنی این خودرو زیباست که امنیت و آرامش را در هنگام سفر برایتان به ارمغان می آورد.

اتاق بی ام و 528

صندلی ها

کیفیت و حفظ ارگونومی محصول در متریال به کار رفته در روکش صندلی های اسپرت، سیستم دید اطراف خودرو، سیستم مخصوص سیگاری ها، رینگ 17، 18 و یا 20 اینچی، تزئینات سرامیکی، چرمی و چوبی داخل خودرو در کنار تنظیمات برقی و قابلیت تنظیم گرم و سرد کردن، تنظیم صندلی در جهت های مختلف و سیستم تهویه جداگانه برای سرنشینان جلو و عقب و همچنین روکش چرمی فرمان، از جمله امکانات بکار رفته در این محصول است.

سیستم صوتی

همه ما دوست داریم موزیک دلخواهمان را در حال حرکت پشت ماشین مورد علاقه مان بشنویم و از معجزه روح نواز موسیقی در ساخت سفری خاطره انگیز بهره ببریم. بی ام و 528 با داشتن امکاناتی نظیر صفحه نمایش 6.5 اینچی - قابلیت پخش MP3، CD و USB سیستم WiFi به همراه 12 و یا 16 بلندگو - سیستم BMW Assist، BMW Live، BMW Online، BMW TeleServices، قابلیت اتصال به اینترنت و صفحه نمایش 9.2 اینچی با قابلیت پخش DVD به صورت جداگانه برای سرنشینان عقب و قابلیت پخش تلویزیون (DVB-T)این امکان را برای شما محیا کرده است.
از دیگر امکانات قدرت صوت و تصویر می توان به نمایشگر چند منظوره 11 اینچی جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده، سیستم GPS ، نشانگر اطلاعات خودرو، نشانگر وضعیت سیستم تعلیق، نشانگر سیستم حرکتی خودرو، نمایش اطلاعات موتور و جعبه دنده، سیستم پخش صدای موتور از طریق بلندگوهای داخل خودرو اشاره کرد.

شیشه ها

تنظیم برقی تمام پنجره ها، بخار زدایی اتوماتیک شیشه ها، سیستم یخ زدای برف پاک کن، شیشه های سولار، سیستم هد آپ نمایش اطلاعات خودرو بر روی شیشه جلو جهت امنیت و تمرکز بیشتر راننده در کنار سانروف با قابلیت تنظیم در 4 حالت دارای سیستم ایمنی تصادف نیز از دیگر امکاناتی است که در خور یک خودرو لوکس و لاکچری است.

داخل اتاق بی ام و 528

سیستم روشنایی

طراحی و اجرای درست سیستم روشنایی یکی از ملزومات در ساخت یک خودرو لوکس است که در کنار زیبایی به حفظ امنیت و ایمنی خودرو کمک شایانی می کند. بی ام و 528 با قابلیت طراحی تخصصی تمام این امکانات از جمله سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغ ها، سیستم شستشو، مه شکن، چراغ های روشنایی در زیر درب ها، سیستم تعقیب نور چراغ های جلو جهت مشایعت راننده پس از خاموش شدن خودرو در شب، سیستم چرخش دوگانه در سر پیچ ها، سیستم روشنایی و دید در شب به اضافة چراغ های LED طیفی به همراه مه شکن، سیستم پیش اخطار چراغ های عقب در صورت ترمز شدید و یا دستور راننده و سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل، رادار BMW به همراه سیستم پیش اخطار فاصله ایمنی با خودروی مقابل، را در خود جای داده است که این باز هم نشان دیگری از چرایی محبوبیت این خودرو زیباست.

کیسه هوا

بی ام و مانند دیگر خودروهای لوکس و لاکچری اتاق خود را مجهز به 12 کیسه هوا کرده است که می توان به کیسه هوای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده ای و کیسه هوای مخصوص سر، سرنشینان تقسیم کرد.
که این نشان دهنده اهمیت اولویت ایمنی هر چه بیشتر در طراحی و ساخت یک خودرو لوکس است.

مشخصات فنی خودرو بی ام و سری 5

مشخصات فنی خودرو بی ام و سری 5

حجم موتور 1997 سی سی و قدرت موتور بالای 6000 اسب بخاری، میانگین 5.3 تا 8.4 لیتری در هر 100 کیلومتر که خود نشان دهنده میزان مصرف سوخت بهینه در این خودرو است. جعبه دنده خودکار 8 دنده ای، نشان از جایگاه بالای این خودرو در میان هم ردیفانش است که قیمت این خودرو را هم ردیف دیگر رقیبان خود می کند و در ایران از 2 میلیارد آغاز می شود.


ممنوعیت واردات خودرو در ایران قدرت مانور کمی برای عرضه محصولات روز دنیا گذاشته است اما با همین امکانات کم نیز به دلیل حضور علاقه مندان به این صنعت ما امتیاز حضور اکثر خودروهای لوکس را داشته ایم. کافه رنت مجموعه ای خوش ذوق و حرفه ای است که توانسته مجموعه ای از زیباترین و لوکس ترین خودروهای جهان را در سراسر ایران تشکیل دهد و با اجاره محصولاتش این زیبارویان را در اختیار علاقه مندانش قرار دهد. برای اطلاعات بیشتر از نحوه چگونگی اجاره این خودرو به سایت کافه رنت مراجعه کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 37 - 19
02149934