لذت رانندگی با دوج چلنجر SRT

لذت رانندگی با دوج چلنجر SRT

دوج چلنجر از آن دست خودروهایی است که از روز اول تولید تا به امروز در حال پیشرفت و تکامل بوده است. دوج چلنجر SRT یکی از قدرتمندترین و سریع ترین خودروهای عضلانی دنیا شناخته می شود که قدرت آن فراتر از حد تصور است. این محصول ساخت کمپانی دوج است که یکی از مطرح ترین برندهای آمریکایی تولید خودروهای لوکس به شمار می آید. در این مطلب به طور اختصاصی به بررسی این خودرو و نحوه اجاره خودرو دوج چلنجر در کیش می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

تاریخچه دوج چلنجر SRT

در سپتامبر 1969 بود که اولین نسل دوج چلنجر معرفی شد. اما در سال 1970 این خودرو به طور کامل به بازار عرضه شد و در آن سال تولید آن به 76 هزار دستگاه رسید. شاید نسبت به تولیدکنندگان دیگر، این تعداد رقم چندانی نباشد. اما برای یک خودرو آن هم در اولین سال پیدایش رقم قابل توجهی محسوب می شود. در سال 1971 تغییرات جزيی ظاهری روی آن داده شد و در نهایت حدود 26 هزار دستگاه روانه بازار شد. در سال 1974 کمپانی دوج همانند دیگر رقبای خود به دلیل بحران نفتی آمریکا با مشکلات زیادی روبرو شد و تنها مدل هارداپ ساده این خودرو تولید شد و عملاً چلنجر از خط تولید کنار رفت. در سال 1978 با بالا گرفتن بحران نفتی، سران کمپانی تصمیم گرفتند همکاری خود با شرکت های ژاپنی را آغاز کنند که نتیجه آن تولید نسل دوم دوج چلنجر بود.
در سال 1983، دوج کانکوئست (میتسوبیشی استاریون) جایگزین نسل دوم چلنجر شد. در سال های بعد تا سال 2005 تغییرات جزئی در ظاهر خودرو داده شد و در نهایت در سال 2006 نسل جدید چلنجر که ظاهر آن از نسل اول گرفته شده بود متولد شد. در سال 2015 مدل هلکت روانه بازار شد که از نظر ظاهری تفاوت هایی با مدل های پیش از خود داشت. در سال 2017 چلنجر به سیستم AWD (دو دیفرانسیل) مجهز شد. در سال 2018 مدل چلنجر دیمون که از نظر سران کمپانی قدرتمندترین اتومبیل دنیا بود، مخصوص مسابقات اتومبیل رانی روانه بازار شد و در نهایت دوج چلنجر SRT سوپراستاک جایگزین دیمون شد.
نمای داخل دوج چلنجر SRT

مشخصات فنی دوج چلنجر SRT

دوج چلنجر SRT نسبت به بقیه رقبای خود اصالت خود را حفظ کرده و از نظر ظاهری بخش هایی همانند جلو پنجره، چراغ ها و فرم کلی آن به اجداد خود کاملاً شبیه است. به همین خاطر نیز طرفداران بی شماری دارد و اما از نظر قدرت و شتاب فراتر از پیشینیان خود ظاهر شده است. مدل 2015-2017 با حجم موتور 6.4 لیتری و حداکثر قدرت 485 اسب بخار یکی از پرقدرت ترین خودروهای هم سن و سال خود است که تنها در مدت زمان 4.5 ثانیه شتاب آن از 0 تا 100 می رسد. البته میزان مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر بین 13 تا 13.3 لیتر است که تقریباً خودروی پرمصرفی محسوب می شود.
موتور 8 سیلندر، گشتاور 475 نیوتن متر و 4200 دور در دقیقه، جعبه دنده 6 حالته دستی از دیگر خصوصیات این مدل است. حداکثر سرعتی که می توانید با این خودرو تجربه کنید 270 کیلومتر بر ساعت است. در مدل هلکت قدرت آن به 707 اسب بخار رسیده است که برای بیشتر ماشین بازها بسیار قابل ستایش و دوست داشتنی است. در مدل دوج چلنجر سوپر استاک با خروجی 807 اسب بخار و گشتاور 905 نیوتن متر مواجه می شویم که می تواند تمام انتظارات شما را از یک خودرو پرقدرت و پرشتاب برطرف کند.

نقد و بررسی

طراحی ظاهری خودرو تمام آن چیزی است که هر کسی را وادار می کند تا برای یک بار هم که شده هیجان رانندگی با دوج چلنجر SRT را تجربه کند. ظاهر خشن و عضلانی، گلگیر عقب بزرگ، چراغ های دایره ای دوبل و کاپوت کشیده چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. روی کاپوت ورودی بزرگ و چند خروجی کوچک دیده می شود که کمک می کنند تا موتور تنفس بهتری داشته باشد. درهای بزرگ، سقف کوتاه و شیشه های جانبی ظاهر خودرو را بسیار دوست داشتنی کرده است. همان طور که در بخش های قبل گفته شد، ظاهر خودرو تغییر آن چنانی نداشته است و همین مسئله باعث جذابیت آن بین طرفداران خودروهای خارجی شده است. طراحی دوج چلنجر هم از نظر سرعت و شتاب و هم طراحی ظاهری به خوبی با ذائقه ما ایرانی ها در رانندگی مطابقت دارد.

نقاط قوت و ضعف

از نقاط قوت دوج چلنجر SRT می توان به کابین جادار و خوش فرم، دامنه وسیع در سفارشی سازی، سواری راحت و لذت بخش، شتاب بالا و تجربه سرعت بالا را می توان اشاره کرد. در مورد نقاط ضعف نیز می توان بالا بودن صندوق عقب و عدم دید کافی راننده و پرمصرف بودن آن اشاره کرد.

دوج چلنجر SRT مشکی

قیمت اجاره دوج چلنجر SRT در کافه رنت

در حال حاضر قیمت دوج چلنجر SRT در ایران بین 1.5 تا 2 میلیارد با توجه به میزان کارکرد آن متغیر است. اما در کافه رنت می توانید با قیمتی بسیار مناسب این خودرو را به صورت روزانه اجاره کنید و از رانندگی با آن لذت ببرید. دوج چلنجر SRT جزو خودروهای عضلانی و بسیار پرقدرت است که با آن می توانید یک رانندگی لذت بخش و پرهیجان را در خیابان های کیش تجربه کنید.
قیمت اجاره خودرو در کیش برای این خودرو 2.295.000 تومان است که مبلغ 8 میلیون تومان به عنوان ودیعه دریافت می شود. امکان تحویل دوج چلنجر در محل، شعبه بازار ونوس، فرودگاه بین المللی کیش، هتل صدف و شعبه هتل پانوراما فراهم است.

شرایط اجاره دوج چلنجر SRT در کافه رنت

حداقل سن برای اجاره دوج چلنجر SRT 20 سال است و همچنین گواهینامه افراد حداقل باید 6 ماه اعتبار داشته باشد. ارائه کارت ملی و یا مدرک شغلی برای اجاره این خودرو ضروری است. همچنین یک فقره چک یا سفته به مبلغ قیمت خودرو به عنوان ضمانت به همراه ودیعه دریافت می شود. پس از بازگرداندن خودرو، مبلغ ودیعه باز گردانده می شود. تمامی مدارک و چک یا سفته ارائه شده باید به نام شخص اجاره گیرنده باشد.

دیدگاه شما

فرمول: 47 + 6

نظرات

  • سعید
    سعید

    خیلی ماشین خوب و خفنی واقعا جزو مورد علاقه هامه این ماشین مرسی بابت توضیحات خوبتون

    1402-06-11 12:21:01
  • عرفان
    عرفان

    دوج چلنجر تو ایران هم هست و اینکه قیمتش چنده؟

    1402-06-11 12:16:11
    • مینا احمدی
      پشتیبانی

      بله شما می تونید در جزیره کیش این خودرو رو اجاره کنید.

      1402-07-08 12:48:14
02149934