سفر به گیسوم، بهشتی که در آن جنگل و دریا به هم وصل می شوند

سفر به گیسوم

بخش اعظمی از نواحی شمالی ایران توسط جنگل های زیبا پوشیده شده است و این جنگل ها مقصد شمار بالایی از مردم تهران و دیگر شهرهای نزدیک به این نواحی در تعطیلات و فصول مختلف سال می باشند. زیبایی در تمامی این جنگل ها و سواحل نزدیک آن ها وجود دارد، اما زمانی که صحبت از زیباترین و بکرترین مناطق می شود، تعداد بسیار بسیار محدودی از این مناطق نام برده می شود.

گیسوم
گیسوم یکی از همین زیباترین هاست و یکی از مناطقی است که می گویند هر ایرانی باید در طول زندگی اش حداقل یک بار از آن دیدن کند. ناحیه ای که در آن، درختان با شاخه هایشان تونلی سبز رنگ ایجاد کرده اند و شما با عبور از این جاده ی اعجاب انگیز و رویایی به ساحل زیبای آن می رسید.

گیسوم کجاست؟

گیسوم کجاست

در 15 کلیومتری از شهر تالش، پس از شهر رضوانشهر و در 10 کلیومتری ورودی جاده ی اسالم به خلخال جنگلی به مساحت 81 هزار هکتاری وجود دارد که زیر نظر شهرداری تالش قرار دارد و به دلیل نام روستایی در دل آن، به نام گیسوم به همین نام شناخته می شود. گیسوم آنقدر مشهور است که در مسیریابی قابل یافتن است، اما ما برای شما موقعیت دقیق این منطقه را روی نقشه نمایش داده ایم تا با کلیک بر روی لینک ، به راحتی رفتن به گیسوم را مسیریابی کنید.

تونلی از جنس درخت

تونل درختی

یکی از دلایل مهم مشهور شدن سفر به جنگل گیسوم، جاده ی جنگلی آن است که شامل چندین تونل می شود. تونل هایی به مسافت چندین کیلومتر. اما این تونل از سیمان و بتن ساخته نشده اند، بلکه درختان قدمت دار جنگل گیسوم، شاخه هایشان را به هم نزدیک کرده اند و جاده ای رویایی را ساخته اند، این جاده به قدری زیباست که بخش اعظمی از لذت این سفر، عبور از این جاده می باشد. درختان تنومند این جاده در برخی نقطه ها آنقدر زیبا در هم تنیده اند که برخی ماشین ها در روشنایی روز هم چراغ هایشان را روشن می کنند. جالب است بدانید که این جاده در لیست زیباترین جاده های ایران قرار دارد، اگر می خواهید از دیگر جاده های این لیست با خبر شوید، می توانید مطلب زیباترین جاده های ایران را مطالعه کنید.

دریاچه ای با انعکاس زندگی

دریاچه گیسوم

یکی از دیگر جاذبه های دیدنی جنگل گیسوم دریاچه ی بسیار زیبای آن است. زمانی که در مسیر جاده اصلی گیسوم هستید و اطرافتان را درختان زیبای این جنگل پوشانده است، در نقطه ای از آن، کافیست به سمت چپ خود نگاه کنید، دریاچه بسیار زیبای گیسوم از میان درختان تنومند جنگل قابل دیدن است.

این دریاچه که چشم اندازی فوق العاده دارد، منطقه ای بسیار خوبی برای وقت گذراندن و حتی کمپ کردن می باشد. اگر به عکس هوایی آن دقت کنید، بخشی از اطراف دریاچه را کافه های و رستوران های سنتی و مدرن پوشانده اند که امکانات رفاهی را فراهم می کنند. با قایق های پارویی و پایی که در این دریاچه قرار دارد، شما می توانید به مرکز آن بروید و از انعکاس تصویر زیبای درختان جنگل بر روی آب، لذت ببرید. و یا با نشستن در حاشیه ی دریاچه از برخورد نسیم برآمده از سطح آب به روی پوستتان احساس طراوت پیدا کنید.

ساحل زیبا و آرامش آفرین گیسوم

ساحل گیسوم

اگر تجربه ی افرادی که به جنگل های زیبای گیسوم سفر کرده اند را شنیده باشید، حتما برای شما از آن لحظه بکر و به یاد ماندنی خواهند لحظه ای که وقتی در حال رانندگی در جاده ی جنگلی گیسوم هستید، در اواخر جاده، قابی زیبا از ساحل و دریا را با کادری از درختان می توانید تماشا کنید.

ساحل گیسوم که یکی از زیباترین ساحل های مناطق گیلان به شمار میرود، بیش از 90 کیلومتر مساحت دارد و که تمامی آن در مجاورت با جنگل می باشد. این ساحل که مناطقی از آن تحت حفاظت است، عمق کم و مناسبی دارد و با توجه به تحت حفاظت بودن آن، برای شنا و آب تنی کردن محلی امن می باشد. در این ساحل انواع تفریحات ساحلی نظیر قایق پارویی، قایق موتوری، جت اسکی، شاتل، موتور چهارچرخ و پاراسل و پاراگلایدر نیز وجود دارد و می تواند مکان بسیار مناسبی برای گذراندن یک صبح تا شب باشد.

فاصله تهران تا گیسوم

فاصله تهران تا گیسوم.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، جنگل های گیسوم در 10 کلیومتری جاده ی اسالم به خلخال قرار دارند. اگر بخواهیم از شهر تهران به این جنگل های بکر سفر کنیم، 410 کیلومتر راه پیش رو داریم که می توانیم طی 6 ساعت خود را به این منطقه ی زیبا برسانیم.

سفر به جنگل گیسوم از تهران

با توجه به جاذبه های زیاد منطقه گیسوم، 410 کلیومتر نمی تواند مسافت زیادی برای پیمودن باشد. بخش اعظمی از این مسافت را اتوبان تشکیل می دهد. جاده های برون شهری و جنگلی این سفر نیز دارای کیفیت مطلوبی می باشند. برای سفر به گیسوم از تهران می توانیم از ماشین شخصی و یا اتوبوس بین شهری استفاده کنید. اما اگر ماشین شخصی ندارید و حوصله ی سفر با اتوبوس و مشکلات حمل وسایل را ندارید، می توانید با اجاره ی ماشین دلخواهتان از طریق صفحه ی اجاره خودروی تهران با خیال راحت و آسوده عازم این سفر هیجان انگیز شوید.

سفر به جنگل گیسوم

اگر قصد ماندن و اقامت در این منطقه را دارید، باید بگوییم که گیسوم گزینه های متعددی به شما ارائه خواهد داد. بخشی از جنگل های گیسوم تحت حفاظت محیط زیست و شهرداری تالش به پارک جنگلی گیسوم تبدیل شده است، این پارک جنگلی امکانات رفاهی نیز دارد و اگر اهل طبیعت گردی باشید، می توانید در همین پارک جنگلی کمپ کرده و از خوابیدن در دل این جنگل بکر لذت ببرید. در روستاهای اطراف از جمله روستای گیسوم، گتگسرا و کلانده نیز خانه های ویلایی و بوم گردی مخصوص مسافران ساخته شده است که با هزینه های مناسب می توانید یکی از این خانه ها را برای اقامتتان انتخاب کنید.

پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گیسوم

پروژه ی پارک جنگلی گیسوم 15 سال پیش به یاری شهرداری تالش کلید خورد و این منطقه حالا به یک فضای ایده آل و محافظت شده جهت وقت گذراندن، غذا خوردن و کمپ کردن تبدیل شده است. در این پارک جنگلی امکانات همچون سرویس بهداشتی، پارکینگ، زمین بازی کودکان، مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری، مناطق هموار شده مناسب کمپینگ و وجود پاسگاه پلیس جهت برقراری امنیت وجود دارد. همچنین می توانید با اجاره ی اسب از بومیان آن منطقه، لذت اسب سواری در دل این جنگل را تجربه کنید.

آب و هوای جنگل های گیسوم

جنگل های گیسوم

با توجه به نزدیکی جنگل های گیسوم به دریا، این منطقه آب و هوای مرطوبی دارد، اما با توجه به پوشش گیاهی و نوع درختان آن، جنگل های گیسوم عموما آب و هوای خنک تری نسبت به دیگر مناطق دارند و شب های تابستانی این منطقه نیز خنک و دلپذیر می باشد. با توجه به تنوع بالای ماشین های قابل اجاره ی کافه رنت لازم نیست نگران تهیه ماشین مناسب هر فصل باشید تنها کافیست با مراجعه به این سایت ماشین مورد نظرتان در هرفصل را انتخاب کنید.

گیسوم در کدام فصل زیباتر است؟

پاییز در گیسوم

جنگل های گیسوم در هر فصل، زیبایی مختص به خود را دارند، اگر در فصل بهار به این منطقه سفر کنید، با رنگ سبز خاصی مواجه می شوید که سطح جنگل را پوشانده است و شکوفه های زیبایی که روی درختان نقش بسته اند. در فصل تابستان از آنجایی شاخ و برگ درختان در بهترین حالت خود قرار دارند، تونل درختی این جنگل در کامل ترین حالت خود می باشد. فصل پاییز درختان این جنگل سراسر پاییزی و نارنجی می شوند و جاده را رویایی می کنند و اما فصل زمستان در صورت بارش برف، منظره ای فوق العاده و یکدست سفید به خود میگیرد.

سفر دسته جمعی

اجاره خودرو برای سفر به گیسوم

بسیاری از افراد، سفرهای گروهی و خانوادگی با تعداد افراد زیاد را به سفرهای کم جمعیت ترجیح می دهند. اما در این سفرهای دسته جمعی، زمانی که چندین خودرو باهم به سمت مقصد حرکت می کنند، مشکلاتی از قبیل گم کردن یک ماشین رخ می دهد. به همین دلیل است که ماشین هایی با ظرفیت بالا نظیر ون و مینی بوس گزینه ی مناسب تری می باشد. اگر شما هم به این نوع سفرها علاقه مندید، ما به شما اجاره ی ون و اتوبوس از کافه رنت را پیشنهاد می کنیم که می توانید از راننده ی راه بلد نیز بهره مند شوید و از سفر خود لذت کافی را ببرید.


یک تیر و چند نشان

کلبه های چوبی

یکی از مزایای مهم جنگل های گیسوم و مناطق اطراف تالش، نزدیکی جاذبه های گردشگری به هم می باشد. جاده ی رویایی اسالم به خلخال، آبشار لاتون، آبشار ویسادار، ماسال، باغ محتشم، تالاب استیل، باغ محتشم و بقعه ی دانا علی همگی مناطقی هستند که فاصله نسبتا کمی با گیسوم دارند و می توانید پس از بازدید کامل از جنگل و ساحل گیسوم، از این مناطق بسیار زیبا نیز دیدن کنید. فاصله ی منطقه گیسوم تا ماسوله 90 کلیومتر، تا ماسال 45 کیلومتر، بندر انزلی 50 کلیومتر، تا آبشار ویسادار 28 کلیومتر و فاصله آن تا جاده ی اسالم به خلخال تنها 10 کیلومتر می باشد. در صورت تمایل به سفر آبشار ویسادار، من به شما مطالعه ی مقاله آبشار ویسادار را پیشنهاد می کنم.

دیدگاه شما

فرمول: 35 - 2
02149934