راهنمای سفر به فومن


گیلان از استان هایی است که زیبایی بی پایانش در تمام نقاط به چشم می خورد. برخی سفر به این استان را محدود به چند مکان خاص می کنند و از سفر به مناطق دیدنی دیگر این استان، غافل می شوند. فومن یکی از شهرهای توریستی و بسیار زیبا است که توصیه می کنیم حتماً به آن سر بزنید و چند روزی را در این شهر به گردش و تفریح بپردازید. حیف است به استان گیلان سفر کنید اما از فومن دیدن نکنید.
این شهر علاوه بر جاذبه های طبیعی فراوان زیبایی که دارد، دارای پیشینه ی چند صدساله است و از جاذبه های تاریخی و فرهنگی نیز برخوردار است. این شهر کمی با دریا فاصله داشته و می توان با چهل دقیقه رانندگی به ساحل زیبای دریای خزر رسید.

• جاذبه های گردشگری فومن

از مهم ترین مناطق دیدنی سفر به فومن می توان به قلعه رودخان، ییلاق زودل سر، غار خون فوشه، جاده سراوان به فومن، پارک کودک شهر فومن، آبشار لار چشمه، مرکز تفریحی هفت اقلیم و مجسمه آناهیتا اشاره نمود.

راهنمای سفر به فومن

1. قلعه رودخان

بنایی تاریخی در 20 کیلومتری شهرستان فومن قرار دارد که قدمت آن به دوره ی ساسانیان می رسد. درگذشته به علت احداث این دژ در کنار رود به دژ روگان معروف بوده و باگذشت زمان به قلعه رودخان تغییر نام یافته است. این قلعه از قسمت های گوناگون ازجمله دو ارگ و قورخانه، درست شده که ارگ برای سکونت حاکم وقت و خانواده وی بوده و قورخانه برای سکونت و اجرای کارهای نظامی سربازان کاربرد داشته است.
از دیگر بخش های این دژ قدیمی می توان به چندین ورودی و آبریزگاه، آب انبار و برج دیده بانی، چندین اتاق دیده بانی و نیز تعدادی واحد مسکونی، زندان و سردخانه، حمام و حوض، برج و همین طور بارو و... اشاره نمود. سیستم دفاعی و امنیت بی نظیر آن، از ویژگی های منحصربه فرد و جالب این قلعه خواهد بود؛ زیرا در مدت زمان پویایی آن، هیچ دشمنی موفق به فتح آن نشد.

2. ییلاق زودل سر

سفر به فومن از جاذبه هایی زیادی برخوردار بوده که از جمله آن می توان به ییلاقی زیبا با منظره ای چشم نواز در شهرستان فومن و در نزدیکی روستای خان وانه اشاره نمود. این منطقه از آب وهوایی مطلوب برخوردار است و به ییلاق زودل سر معروف است. در مسیر رسیدن به ییلاق روستای زودل سر وجود دارد که وجه تسمیه ییلاق بر همین اساس بوده است.
این منطقه ی زیبا، یکی از مکان های دیدنی و تاثیرگذار فومن بوده و هرساله پذیرای جمع کثیری از گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.

3. غار خون فوشه

غاری با قدمتی 3 هزارساله در فاصله 15 کیلومتری از روستای فوشه و نزدیک به قلعه رودخان وجود دارد، که یکی از مناطق زیبا و باارزش در شهرستان فومن و استان گیلان است. غار خون فوشه در منطقه ای جنگلی واقع شده و ازنظر قدمت تاریخی و شرایط زیست محیطی ارزش و اهمیت زیادی دارد. جاذبه های بکر طبیعی و زیبایی های خارق العاده ی مسیر رسیدن به غار دل هر گردشگری را می رباید. تماشای این همه جلوه و زیبایی مسیر به سختی راه و طی کردن شیب های تند مسیر می ارزد.

غار خون فوشه

4. جاده سراوان به فومن

جاده ی فومن _ سراوان با درختان تنومند و سر به فلک کشیده اش موجب جلب توجه و حیرت گردشگرانی که پا به این مسیر گذاشته اند، می شود. سرسبزی و طراوت این درختان عظیم و تناور، زیبایی مسیر را چندین برابر کرده است و اگر در ساعات اولیه صبحگاهی عازم این جاده باشید مه صبحگاهی و بی نظیر آن، شادابی و نشاط شما را کامل می نماید.

5. مناطق کوهستانی فومن

قسمت های جنوب شهر ازجمله مناطق کوهستانی این شهرستان هستند. این نواحی از جاذبه های دیدنی فومن به شمار می آید و مقصدی مناسب برای گردشگران و علاقه مندان به کوه پیمایی محسوب می شود. ناحیه کوهستانی فومن شامل ارتفاعات ماسوله، ارتفاعات گسگره، فوشه، قلعه رودخان، ماکلوان و گشت رودخان است که سرشار از جذابیت های زیبا و متنوع خواهد بود.

6. گشت رودخان و سیاه مزگی

در ادامه توضیحات سفر به فومن می توان گفت گشت رودخان و سیاه مزگی از مناطق حفاظت شده ای هستند که از شرایط آب و هوایی مرطوب و معتدل برخوردار بوده و پوشش گیاهی بومی دارند. در این مناطق گونه های مختلف جانوری زندگی می کنند. حفاظت از این مناطق سبب تداوم و بقای نسل گیاهی و جانوری کم نظیر آن می گردد. در قسمت جلگه ی این مناطق مزارع برنج و در بخش کوهپایه مزارع چای فراوانی وجود دارد که زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است.

پارک کودک شهر فومن

7. پارک کودک شهر فومن

طی چند سال گذشته ایجاد فضای زیبا و سرسبز و وجود امکانات رفاهی مناسب سبب توقف بسیاری از مسافران در این پارک شده است. شهر فومن مجسمه های بی نظیر و زیبایی دارد. این مجسمه های زیبا و تماشایی در پارک شهر فومن بسیار دیده می شوند و موردتوجه گردشگران قرار می گیرند. مجسمه های معروف چهار دختران، ازجمله این مجسمه ها هستند که قبل از انقلاب در میدان پاسداران کنونی قرار داشتند و اکنون جلوی محوطه ی پارک نصب شده اند. این مجسمه ها به عنوان سمبلی از تلاش زنان و دختران روستایی و کشاورز فومن هستند. در دستان هرکدام از این دختران برنج، کلوچه سنتی، چای و توتون که چهار محصول و سوغات مهم شهرستان فومن است، قرار دارد.
همچنین مجسمه های کودکان شاد و خندان در محوطه پارک کودک فومن نماد، شادی و شادمانی مردم بوده و وجود بازی های محلی و قدیمی در این منطقه را به نمایش می گذارد.

8. آبشار لار چشمه

اگر از افرادی هستید که به دیدن آبشار و آب تنی علاقه مندید، به آبشار لار چشمه فومن سر بزنید. یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری که در مسیر فومن به ماسوله قرار دارد، آبشار فومن است.
آبشار لار چشمه، ارتفاع زیادی ندارد اما فشار آب این آبشار آن قدر زیاد است، که موجب تشکیل یک حوضچه بزرگ و پرآب در زیر آن شده است. در این حوضچه می توان آب تنی کرد و از آب تمیز و خنک آن بهره برد.

9. مرکز تفریحی هفت اقلیم

مجتمع هفت اقلیم، در فاصله 5 کیلومتر جاده فومن به ماسوله، قرار دارد. در این مجموعه کلبه هایی برای اقامت مسافران و امکانات گردشگری و تفریحی همچون باغ پرندگان، آلاچیق های متعدد، پیست کارتینگ، موتور چهارچرخ، رستوران و غیره جهت رفاه حال گردشگران و مسافران تعبیه شده است.

بازار محلی و سنتی شهر فومن

10. بازار محلی و سنتی شهر فومن

بازار محلی و سنتی شهر فومن یکی از جاذبه های دیدنی شهرهای شمالی است. این بازار در خیابان سردار جنگل قرار دارد. به آن دسته از افرادی که عاشق بازار و خرید هستند، توصیه می کنیم حتماً به این بازار سر بزنید. با گشت وگذار در این مکان ها، به تعامل با مردم محلی می پردازید و همچنین با فرهنگ، اخلاق و روحیات آن ها بیشتر آشنا می شوید.
در این بازار محصولات محلی متنوعی همچون تخم مرغ، ماهی تازه، ماهی دودی، کلوچه فومن، پنیر محلی، چای و برنج، اردک و مرغ و خروس محلی، سبزی ها و میوه، صنایع دستی و ... به فروش می رسد.
تهرانی های عزیز درصورتی که قصد سفر به فومن را دارید و بنابر دلایل مختلف( رهایی از رانندگی و خستگی های آن، کامل پرداختن به سفر و لذت از منظره جاده، تجربه سفر با ماشین های جدید و لوکس و یا اقتصادی و ...) اجاره خودرو با راننده و بدون راننده را ترجیح می دهید، توصیه می کنیم جهت اجاره کردن خودروی دلخواهتان به سایت کافه رنت مراجعه کرده و با پرداخت هزینه ای معقول، خودروی موردعلاقه ی خود را دریافت و برای سفر، به این شهر پر از جاذبه های دیدنی عازم شوید.
کافه رنت به شما کمک می کند تا تجربه ای عالی و متفاوت از اجاره خودرو و مسافرت به فومن داشته باشید.

 فاصله تهران تا فومن چقدر است

• فاصله تهران تا فومن چقدر است؟

مرکز شهرستان فومن، شهر فومن است که از شهرهای مهم استان گیلان یه شمار می رود و با شهر رشت 27 کیلومتر فاصله دارد. برای سفر به فومن از تهران، 343 کیلومتر را باید طی کنید که به طور تقریبی نزدیک به 4 ساعت طول می کشد.
این شهر از شمال به صومعه سرا و از جنوب با رشته کوه های البرز، از شمال غرب با ماسال و از شرق با شفت همسایه است. شهر فومن با دشت های سرسبز و مناطق کوهستانی و جاذبه های تاریخی زیبایش از بهترین مقاصد برای سفر به شمال کشور محسوب می شود.

جاده های فومن

• لذت گردشگری در شهر با خودروهای لوکس و اقتصادی کافه رنت

با توجه به اینکه مسیر فومن و شهرستان فومن مناطق گردشگری بسیار زیادی دارد توجه هر جمعی را برای مسافرت به خود جلب می کند. شما می توانید به همراه دوستان خود یک ماشین بزرگ اجاره کنید و به دل جاده بزنید. اگر هم تمایل دارید به دل طبیعت اطراف فومن بروید خودروهای آفرودی مجموعه کافه رنت را از دست ندهید. مجموعه ما حتی برای خانواده ها و تازه عروس ها و تازه دامادها هم خودرو به صرفه یا لوکس را اجاره می دهد. در هر حال امیدواریم از سفر به شهرستان فومن نهایت لذت را ببرید و سفری بی خطر را تجربه کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 37 - 6
02149934