معایب چری تیگو 7 پرو

معایب چری تیگو 7 پرو

کمپانی چری، یکی از جوان ترین خودروسازهای چینی است که محصولات آن شامل شاسی بلندها، ماشین های سواری، مینی ون ها و خودروهای تجاری می شود.

چری تیگو 7، از کراس اورهای پرطرفدار این کمپانی در ایران است که اولین نسل از آن، در سال 2016، به بازارهای جهانی عرضه شد.

این ماشین را می توان اولین کراس اور چینی در بازار کشور دانست که از سال 1396، در محصولات مدیران خودرو قرار گرفت و با استقبال خوب مشتریان ایرانی روبه رو شد.

با افزایش محبوبیت این اتومبیل و موفقیت در فروش آن، مدیران خودرو، نسل دیگری از این ماشین را که با عنوان چری تیگو 7پرو شناخته می شود، از سال 1400، در خطوط مونتاژ خود قرار داد.

چنانچه قصد خرید این خودرو را دارید می توانید برای تجربه سواری و بررسی جوانب مختلف، به اجاره خودرو تیگو 7 از مجموعه کافه رنت بپردازید.

این ماشین نیز همانند دیگر خودروهای موجود در بازار، مزایا و معایبی دارد. در ادامه قصد داریم به بررسی این موارد بپردازیم. پس همراه ما باشید.

معرفی چری تیگو 7 پرو

معرفی چری تیگو 7 پرو

چری تیگو 7پرو، نسخه دوم تیگو 7 محسوب می شود که با ظاهری زیباتر، کابین لوکس تر و موتور قوی تر به بازار خودرو جهانی عرضه شده است.

جلوپنجره بزرگ و مشبک که با قطعات کرومی طراحی شده است به همراه چراغ های جلویی باریک، ظاهری خشن و اسپرت به این کراس اور بخشیده اند.

همچنین، ترکیب سپر و چراغ ها، از نمای روبه رو حس قدرت بیشتری القا می کنند.

نمای کلی ماشین با خطوطی که بر روی آن اجرا شده به همراه حجم دهی گلگیرها، حالتی نیمه لوکس و عضلانی به تیگو 7پرو داده اند.

در بخش انتهایی، چراغ های پیوسته عقب، خروجی دوگانه اگزوز و بالچه در قسمت فوقانی این اتومبیل خودنمایی می کنند.

این خودرو، مشابه نسل اول خود، با پیشرانه ای 4 سیلندر و 16 سوپاپه با حجم 1.5 لیتری توربوشارژ تولید شده است.

نمای داخلی چری تیگو 7 پرو

قدرت تولیدی در تیگو 7 پرو، حداکثر 157 اسب بخار و 230 نیوتن متر گشتاور است که از طریق گیربکس 9 سرعته CVT به محور جلو منتقل می شود.

حداکثر سرعت این اتومبیل، 185 کیلومتر بر ساعت است و می توان با آن، شتاب 0 تا 100 را در 11.5 ثانیه تجربه کرد.

با مشخصات فنی که گفته شد، مصرف سوخت ترکیبی آن، 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

ترمزهای مجهز به ABS، EBD و سیستم کمکی EBA، مجموعا 6 کیسه هوای ایمنی، قابلیت انتخاب حالت های مختلف رانندگی، سیستم تهویه هوای مطبوع دو کاناله و... در لیست آپشن های تیگو 7پرو دیده می شود.

از دیگر امکانات این خودرو نیز می توان به سیستم کنترل سرعت در شیب، دوربین 360 درجه، سقف پانوراما، شارژ وایرلس تلفن همراه، نورپردازی کابین با قابلیت تغییر رنگ اشاره کرد.

تاریخچه خودروسازی چری

لوگوی خودرو چری

چری (Chery)، در سال 1997، در یکی از استان های چین تاسیس شد.

این شرکت، از جوان ترین خودروسازهای این کشور محسوب می شود و در رده هفتم از نظر تولید خودرو در چین قرار دارد.

از اولین محصولات این کمپانی که با استفاده از بدنه و شاسی سئات تحت لیسانس فولکس واگن تولید شد می توان به مدل فنگ یون (Fengyun) اشاره کرد.

Chery برای گسترش فعالیت خود به صورت بین المللی، صادرات به کشور سوریه را در سال 2003، آغاز کرد. پس از آن در سال 2005، در کشور روسیه، خط تولید خودروسازی خود را راه اندازی نمود.

از سال 2006، این کمپانی در ایران شروع به کار کرده است و مونتاژ اتومبیل های آن توسط شرکت مدیران خودرو انجام می شود.

پس از این همکاری، محصولاتی از قبیل MVM110، MVM550، Arizzo5 و Tiggo3x به بازار ایران وارد شدند.

این کمپانی، مانند سایر خودروسازان به فکر پیشرفت و بهبود کیفیت تولیدات خود بود، بنابراین به سراغ فیات کرایسلر رفت تا برای شروع همکاری جدید، مذاکره کند.

چند خودروی MVM

در اواخر سال 2007، قرارداد همکاری بین دو کمپانی کرایسلر و چری امضا شد؛ اما در اوایل سال 2008 بود که کرایسلر تصمیم گرفت، این قرارداد را فسخ کرده و با شرکت نیسان، همکاری کند.

چری در سال 2010 و پس از موفقیت های قابل قبول در صنعت خودروسازی، در فهرست 10 تولیدکننده بزرگ خودرو در چین قرار گرفت.

همکاری چری با تولیدکننده های بزرگ خودرو جهان، در رشد و پیشرفت این کمپانی بسیار تاثیرگذار بود؛ به طوری که توانست با استفاده از تکنولوژی های به روز، کیفیت تولیدات خود را بهبود بخشد و توان رقابت آن ها در بازارهای جهانی را افزایش دهد.

اکنون، این خودروساز چینی در کشورهایی نظیر برزیل، مصر، مالزی، ایران، میانمار، اندونزی، تایوان، تایلند، ترکیه، پاکستان، اوکراین و ونزوئلا کارخانه و شعبه دارد.

مزایا و معایب تیگو 7 پرو

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، چری تیگو 7پرو، همانند دیگر خودروهای موجود در بازار مزایا و معایبی دارد. ظاهری زیبا و جوان پسند، کابین لوکس و جادار، هندلینگ خوب و سواری راحت از جمله مزایایی هستند که می توان برای این خودرو در نظر گرفت.

در ادامه، به بررسی معایب و کاستی های این اتومبیل می پردازیم:

تک دیفرانسیل بودن

تیگو 7 پرو قرمز

به طور کلی، کراس اورها مانند شاسی بلندها، که شاسی آن ها مستقل است و تعلیق انعطاف پذیر و قفل دیفرانسیل مکانیکی دارند، برای بیراهه نوردی مناسب نیستند.

تیگو 7پرو نیز به دلیل عدم به کارگیری ساختار دو دیفرانسیل، از این قضیه مستثنی نیست؛ بنابراین، این خودرو به غیر از ارتفاع بیشتر از سطح زمین، برتری خاصی نسبت به دیگر ماشین های سواری در مسیرهای آفرودی ندارد.

بدیهی است که وجود سیستم چهارچرخ محرک، نقش پررنگی در هندلینگ و عملکرد بهتر اتومبیل در جاده های ناهموار دارد.

تک دیفرانسیل بودن، برای کراس اوری در این رده، چندان رضایت بخش نیست.

قیمت بالا نسبت به سایر رقیبان

در زمان نگارش این مقاله، چری تیگو 7پرو، به قیمت 1.2 میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.

این رقم در برابر قیمت دیگر کراس اورهای چینی موجود در بازار ایران، مبلغ بالایی محسوب می شود.

از رقبای قیمتی این خودرو می توان به فیدلیتی، دیگنیتی و KMC K7 اشاره کرد.

بسیاری از متقاضیان ترجیح می دهند، در ازای پرداخت این مبلغ، ماشین دیگر با آپشن های بیشتر را خریداری کنند.

افت قیمت زودهنگام

تیگو 7 پرو مشکی

در شرایط کشور ما که بسیاری از خریداران خودرو آن را به مثابه سرمایه گذاری سودآور می بینند، افت قیمت زودهنگام یک اتومبیل برای آن ها چندان خوشایند نخواهد بود.

کاهش قیمت خودروهای کارکرده در سراسر جهان، امری مرسوم است اما محصولات مدیران خودرو، پس از مدت کوتاهی دچار این افت قیمت می شوند.

رویکرد این شرکت، عرضه محصولات به صورت اقساطی و بلندمدت است.

از این رو، بسیاری از افراد ترجیح می دهند، نسخه صفر کیلومتر یک خودرو را به صورت اعتباری خریداری کنند؛ در نتیجه، تقاضا برای خرید ماشین های کارکرده کم می شود.

فروش خودروهایی مانند چری تیگو 7پرو، نیاز به صبر و زمان بیشتری نسبت به سایر رقیبان دارد تا شخص فروشنده متضرر نشود.

توان کم موتور خودرو

موتور تیگو 7 پرو

پیشرانه های توربو، در بحث شتاب و کشش بهتر از موتورهای تنفس طبیعی عمل می کنند اما زمانی که مسئله دوام و ماندگاری مطرح می شود، شرایط تغییر می کند.

موتور 1.5 لیتری و توربوشارژ تیگو 7پرو، نسبت به کیفیت سوخت و نگهداری حساس است؛ بنابراین در صورت عدم رسیدگی به تعمیرات و سرویس های منظم خودرو، با مشکل مواجه خواهید شد.

نیروی تولیدی این موتور، که 157 اسب بخار و 230 نیوتن متر گشتاور است، توسط گیربکس 9 سرعته CVT به محور جلو منتقل می شود؛ این میزان توان و گشتاور برای این کراس اور خوش هیبت، کافی به نظر نمی رسد.

از طرفی، گیربکس های CVT در مقایسه با گیربکس های اتوماتیک و دوکلاچه تاثیر بالایی در شتاب و چابکی خودرو ندارند.

هزینه های بالای نگهداری از پیشرانه توربو

تعمیر تیگو 7 پرو

تیگو 7پرو، استهلاک نسبتا بالایی دارد و با پایان مدت زمان گارانتی خودرو، قطعات آن نیاز به صرف هزینه زیاد برای نگهداری و تعمیرات دارند.

همچنین، این قطعات بسیار گران هستند و برای خریداران ایرانی که این ماشین را به عنوان رقیبی ارزان قیمت تر از نمونه های کره ای مانند اسپورتیج و توسان قلمداد می کنند، مقرون به صرفه نیست.

هزینه تعمیر گیربکس CVT این اتومبیل، به دلیل پیچیدگی سیستم آن و عدم دانش فنی لازم، بسیار سنگین است و این موضوع، مقدار سرویس های دوره ای را افزایش می دهد.

سخن پایانی

در این مقاله، با تیگو 7پرو، یکی از تولیدات کمپانی خودروسازی چینی Chery آشنا شدیم. این اتومبیل، از سال 1400، در خطوط مونتاژ مدیران خودرو در ایران قرار گرفت و اکنون یکی از محصولات در سبد خرید این شرکت است.

چری تیگو 7پرو، نسخه دوم تیگو 7 است که نسبت به آن با ظاهری زیباتر، کابین لوکس تر و پیشرانه ای قوی روانه بازار شده است و یکی از محصولات تحسین برانگیز این کمپانی به شمار می رود.

همان طور که اشاره کردیم، این خودرو همانند دیگر ماشین های موجود در بازار، مزایا و معایبی دارد.

تک دیفرانسیل بودن، توان کم موتور نسبت به خودرو، افت قیمت زود هنگام، هزینه های بالای نگهداری از موتورهای توربو و قیمت بالا نسبت به سایر رقبا از جمله معایبی هستند که می توان نام برد.

کافه رنت، مجموعه بزرگ و فعال در زمینه اجاره خودرو، چری تیگو 7پرو را با خدمات مختلفی همچون ماشین عروس، با راننده و بدون راننده و با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

در صورت اجاره تیگو 7پرو با راننده از این مجموعه، نیاز به ارائه مدرک و ضمانت نامه ندارید. کافی است خودرو را رزرو کرده و در زمان و مکان موردنظر خود آن را تحویل بگیرید. کافه رنت، همراه شما است.

دیدگاه شما

فرمول: 39 + 25
02149934