کیا سراتو، یک انتخاب لاکچری خانوادگی


کیا سراتو از نمونه ماشین های تولید کره جنوبی از سال 2003 میلادی است که به عنوان یک خودرو لوکس و لاکچری در ایران طرف داران خاص خود را دارد. این ماشین با بهره مندی از موتور 4 سیلندر و 16 سوپاپ که قدرتی معادل 154 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه تولید می کند، توانسته در جایگاه خودرویی سریع و قدرتمند برای رانندگی درون شهری و برون شهری مورداستفاده قرار بگیرد. کیا سراتو درون خود آپشن ها و آیتم های بسیاری جای داده است که اجاره سراتو را پرطرفدار نموده اند. در ادامه این متن بیشتر با این ماشین کره ای و ویژگی های خاص آن توضیح خواهیم داد.

آشنایی با خط تولید کیا سراتو

کیا سراتو یا Kia Cerato یکی از محصولات شرکت کیا موتورز کره ای است که از سال 2003 تولید آن در انواع مدل های سدان و کوپه ای آغاز شده و در سراسر دنیا به خصوص ایران در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است. در بازار ایران این خودرو به دو شکل وارداتی و یا مونتاژ شده به فروش می رسد. مدل وارداتی آن مستقیماً به نمایندگی اطلس خودرو و کاملاً قانونی از کشور کره جنوبی به ایران وارد می شود. مدل مونتاژ نیز توسط گروه خودروسازی سایپا تکمیل شده و وارد بازار داخل ایران شد البته بایستی به این نکته اشاره کنیم که از سال 1398 به دلیل مشکلات حاصل شده از نبود قطعات و تبعات آن، مونتاژ کیا سراتو و سایر محصولات کیا موتورز توسط سایپا متوقف شده است. مسئله دیگر این است که به واسطه قوانین ممنوعیت واردات سایر خودروهای تولیدی این شرکت از سال 2018 به بعد دیگر امکان ورود به کشور را نخواهند داشت.

کیا سراتو

ماشین های کیا سراتو که هم اکنون در بازار ایران برای خرید سایرین وجود دارند از دو نمونه واردات و مونتاژ سایپا با استانداردها و ویژگی های مشابه هستند که در دسته سدان و سگمنت C جهانی جای می گیرند.

طراحی کابین و امکانات رفاهی کیا سراتو

هدف اصلی در طراحی کابین این ماشین، حفظ سادگی در عین ایجاد امکانات حداکثری است. کابین داخلی و اجزای آن همگی نسبت به سایر خودروهای کیا موتورز و همتایان آن، جمع وجورتر طراحی شده اند و توانسته اند بدین ترتیب رضایت مشتریان را در سطح بالاتری به دست بیاورند و این خودرو در لیست بهترین ماشین های اجاره ای مناسب سفر قرار بگیرد. بخش کنسول اصلی، داشبورد و محل قرارگیری فرمان متناسب با صندلی های ماشین و فضای موردنیاز برای راننده و سرنشین بخش شاگرد شکل گرفته اند و راحتی و آزادی عمل زیادی را در اختیار سرنشینان جلو قرار می دهند. دریچه های هوای جاگیری شده در دو سوی کنسول امکان تهویه و تنظیم دمای هوا به شکل متعادلی را ایجاد نموده اند همچنین دو کیسه هوا در بخش داشبورد و روی فرمان به منظور امنیت بیشتر سرنشینان جلو نصب شده اند. در کنار این دو کیسه اصلی، چهار کیسه هوای جانبی بر روی درب های کیا سراتو جای گرفته اند تا بدین شکل امنیت سرنشینان عقب نیز در تصادفات احتمالی تأمین شود.

 کابین و امکانات رفاهی کیا سراتو

خوب است به این نکته اشاره کنیم که طراحی کلی کابین این ماشین مطابق با استانداردهای یک ماشین اسپورت شهری انجام شده است که می تواند تجربه ای لذت بخش از ساعت ها رانندگی را در خیابان ها و جاده ها به راننده و سایر سرنشینان ارائه دهد. ایجاد فضای کافی برای جای پا و آزادی عمل برای حرکت حداکثری تمامی سرنشینان باعث شده تا این ماشین به عنوان یک انتخاب مناسب برای رانندگی با خانواده شناخته شود و از پرطرفدارترین خودروها در لیست اجاره خودرو کیا از کافه رنت قرار بگیرد.
طراحی کیا سراتو با ایجاد تغییر در حالت بیضوی چراغ های جلو، بهبود وضعیت راحتی کابین در کنار حذف آیتم های غیرضروری باعث شده تا قیمت و کاربری ماشین برای مشتریان در سطح رضایت بخشی قرار بگیرد.

همان طور که گفتیم در کنار طراحی ارگونومیک کابین داخلی، امکانات و آیتم های متعددی نیز در این بخش برای استفاده و کنترل تعبیه شده اند که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

• سیستم صوتی

سیستم صوتی این ماشین یک نمونه کامل است که هم از CD پشتیبانی می کند و هم به شما اجازه پخش فایل هایی با فرمت MP3 را می دهد. شما این امکان را خواهید داشت تا از رابط USB و یا IPod برای انتقال فایل های صوتی و پخش آنها استفاده نمایید. به منظور افزایش ایمنی به هنگام رانندگی و کاهش عوامل مؤثر در حواس پرتی راننده، امکان کنترل سیستم صوتی به واسطه دکمه های تعبیه شده روی فرمان نیز وجود خواهد داشت.

• طراحی نشانگرها

نشانگرهای سرعت، دور موتور، وضعیت بنزین و چراغ های راهنما و سایر نشانگرهای جای گرفته پشت فرمان ماشین از نوع فلورسنتی هستند این باعث شده تا حتی در تاریکی راننده بتواند به دقت اطلاعات موجود را بررسی نماید.

• سنسور پارک عقب با نمایشگر

خودرو کیا سراتو در قسمت سپر پشتی به 4 سنسور پارک و یا اصطلاحاً دنده عقب مجهز است که می توانند اطلاعات کاملی در خصوص تمامی موانع پشت سر و فاصله آنها از ماشین را روی صفحه نمایشگر ارسال کنند. نمایشگر اصلی این ماشین وضعیت ماشین و موانع را به هنگام دنده عقب گرفتن و یا پارک کردن به کمک کاهش و افزایش خطوط منحنی شکل، نمایش فاصله به متر و بوق زدن به شما اطلاع خواهد داد.

سنسور پارک عقب با نمایشگ

• سیستم ورود بدون کلید با دکمه استارتر

سوئیچ کیا سراتو و سیستم ورودی آن به نوعی طراحی شده اند که شما تنها با به همراه داشتن سوئیچ و قرارگرفتن در محدوده یک متری ماشین می توانید به طور خودکار قفل آن را باز کنید. نکته دیگر در خصوص این سیستم، روشن کردن ماشین تنها با فشردن پدال ترمز و دکمه استارتر به هنگامی است که سوئیچ را به همراه دارید است. جالب است بدانید که با بستن درب ماشین و لمس کردن دستگیره خودرو و دور شدن از محدوده یک متری ماشین، درب ها به طور خودکار قفل خواهند شد.

• سیستم کنترل خودکار روشنایی چراغ ها (auto light)

سیستم کنترل خودکار نور چراغ ها در ماشین کیا سراتو باعث شده تا خودرو باتوجه به وضعیت روشنایی فضای اطراف نور چراغ های جلو و عقب ماشین را تنظیم نماید و بهترین دید ممکن را برای راننده و سایر ماشین های موجود در مسیر نسبت به خودرو ایجاد نماید.

• کروز کنترل اتوماتیک (Cruise Control)

کروز کنترل یکی از دکمه هایی است که شما می توانید آن را روی فرمان سراتو مشاهده نمایید. با فعال کردن این آیتم خودرو شما به طور خودکار سرعت را در محدوده مشخصی حفظ خواهد کرد و دیگر نیازی به فشردن پدال گاز نخواهید داشت. این آیتم رانندگی در جاده ها و مسیرهای طولانی را آسان تر ساخته است.

• شیشه ها و آینه بغل برقی

دکمه های تنظیم وضعیت شیشه های ماشین و همچنین تنظیم زاویه دو آینه بغل کیا سراتو به شکل برقی و روی درب ماشین طراحی شده اند.

• قفل مرکزی

شما می توانید وضعیت قفل سایر درب های ماشین را با تنظیم وضعیت قفل درب سمت راننده تعیین نمایید از سوی دیگر تمامی قفل ها به طور خودکار هماهنگ باهم تنظیم خواهند شد علاوه بر اینکه می توان به شکل دستی وضعیت هر یک را مشخص کرد.
این آیتم ها به شکل پیش فرض برای کیا سراتو در نظر گرفته شده است اما شما این امکان را خواهید داشت تا باتوجه به سلیقه و میل خود آیتم های جانبی دیگری را نیز به ماشین اضافه نمایید.

کیا سراتو سفید

مشخصات فنی و قدرت

طراحی موتور و تناسب سایر قطعات این ماشین با یکدیگر باعث شده تا کیا سراتو سرعت و قدرت استاندارد و حتی بالاتر از سطح نیازهای معمول را در اختیار رانندگان قرار دهد. لازم است بازهم به این نکته اشاره کنیم که این خودرو مناسب مسیرهای شهری و بین شهری طراحی شده است اگرچه می توان از آن باکیفیت خوبی در مسیرهای ناهموار نیز استفاده نمود اما این عمل طول عمر مفید ماشین را کاهش خواهد داد.
از جمله ویژگی ها و قابلیت های فنی کیا سراتو می توان به موارد زیر اشاره نمود:

طراحی بدنه و ساختاری کیا سراتو

• این ماشین با وزنی معادل 1350 کیلوگرم تولید شده است و ابعاد آن در بخش طولی، عرضی و ارتفاعی به ترتیب برابر با 4.529 متر، 1.775 متر و 1.461 متر خواهد بود.
• انتقال نیرو در این محصول کیا موتورز به شکل دیفرانسیل جلو انجام می شود و فاصله دو محور ماشین مساوی با 2.649 متر تنظیم شده است.
سیستم موتور، دنده و ترمز
• در این خودرو از موتوری با 4 سیلندر و 16 سوپاپ استفاده شده است که ظرفیتی معادل 1998 سی سی خواهد داشت.
• تنفس موتور به شکل طبیعی انجام می شود و قطعه جانبی در خصوص آن استفاده نشده است.
• حداکثر نیرو و گشتاور موتور به ترتیب معادل 154 اسب بخار در 6200 دور دقیقه و 195 نیوتن متر در 4300 دور دقیقه خواهد بود.
• جعبه دنده ماشین از نوع اتومات 6 دنده تیپ ترونیک است.
• به منظور تکمیل سیستم ترمز و تأمین پایداری و تعادل ایمن ماشین در مسیرها از انواع آیتم های ترمز ABS، EBD، BAS و ESC استفاده شده است. این آیتم ها در کنار یکدیگر آلاینده های ایجاد شده بر اثر ترمزگیری به خصوص ترمزهای شدید و ناگهانی را با صفر خواهند رساند و از همه مهم تر هر چهارچرخ را در هنگام تغییرات سرعت به شکلی متعادل و ایمن مدیریت خواهند کرد.
• کیا سراتو با حداکثر سرعت 197 کیلومتر در ساعت طراحی شده است و شتاب 0 تا 100 آن تنها در 10 ثانیه تأمین خواهد شد.

توان و قدرت موتور در کیا سراتو می تواند یک تجربه قوی و لذت بخش رانندگی در محیط های شهری و جاده ای را ایجاد کند چرا که استانداردهای رعایت شده در این ماشین بسیار بالاتر از حد معمول و نیاز شما خواهد بود.

مصرف بنزین

• به طور میانگین مصرف سوخت این ماشین 8 لیتر در هر 100 کیلومتر است. به طور دقیق تر می توان گفت که مصرف بنزین این خودرو در مسیرهای درون شهری و برون شهری به ترتیب به ازای هر 100 کیلومتر معادل 9 لیتر و 6.5 لیتر است.
• حجم باک بنزین کیا سراتو 52 لیتر است. سوختن بنزین در این ماشین مطابق به استانداردهای آلایندگی یورو 4 انجام می شود.

گفتنی است که با سرویس های منظم ماشین و تعویض به موقع روغن ها و فیلترها شما می توانید سلامت قطعات اصلی کیا سراتو را برای مدتی طولانی بدون افت توان حفظ نمایید.

کیا سراتو آبی

نتیجه گیری

خودرو کیا سراتو از محصولاتی است که امکان خرید مدل های جدید آن در ایران وجود ندارد ازاین رو خرید آن برای بسیاری از افراد توجیه اقتصادی ندارد. مسئله دیگر در خصوص این خودرو قیمت آن است که باعث می شود همه توان خرید و تجربه سواری لذت بخش آن را نداشته باشند. کافه رنت با درنظرگرفتن تمامی این موقعیت ها، این فرصت را ایجاد کرده تا شما بتوانید با قیمتی بسیار منصفانه کیا سراتو این خودرو لاکچری و آپشنال را اجاره کنید. شما این امکان را خواهید داشت تا کیا سراتو و یا سایر ماشین های لاکچری و محبوب را در انواع مدل ها و رنگ ها از کافه رنت برای بازه های زمانی دلخواه اجاره کنید. فرایند انتخاب خودرو و تنظیم شرایط اجاره به شکل آنلاین قابل انجام خواهد بود و شما می توانید ماشین دلخواه اجاره ای خود را در محل تحویل بگیرید.

پبشنهاد نویسنده: اجاره خودروهای لوکس در کافه رنت

دیدگاه شما

فرمول: 35 + 8
02149934